Dat heeft meer met de clubcultuur te maken. Afellay en Aissati zijn met hun snelle bolides vanuit Utrecht met een half uur in Amsterdam als ze uit willen gaan of de P.C. Hooftstraat aan willen doen met een bezoekje. Verder heeft Amsterdam die voetballers niet veel te bieden.Jansma schreef:Ondanks het 'opwindende' Amsterdam weten spelers vaak niet hoe snel ze moeten vertrekken, terwijl het ingeslapen Eindhoven toppers langer weet behouden.
Opvallend wel.
PSV 2007 - 2008
Daar dachten Zlatan, Chivu, Huntelaar, Stam enz. anders over. En al die jeugdspelers die Ajax boven PSV verkiezen ook. Ajax is nog steeds een goede springplank.
Als de Europese top zich meldt, zijn spelers ook zo weg uit Eindhoven. Hoe lang hebben Robben of Stam bij PSV gespeeld? Vooralsnog is er gewoon niet echt belangstelling voor bijvoorbeeld Farfan of (vreemd genoeg) Gomes.
Als de Europese top zich meldt, zijn spelers ook zo weg uit Eindhoven. Hoe lang hebben Robben of Stam bij PSV gespeeld? Vooralsnog is er gewoon niet echt belangstelling voor bijvoorbeeld Farfan of (vreemd genoeg) Gomes.
Het stinkt aan alle kanten!
Chivu is nooit gescout door PSV, Huntelaar kreeg geen kans, Stam werd niet benaderd door PSV omdat hij te duur zou zijn.joey schreef:Daar dachten Zlatan, Chivu, Huntelaar, Stam enz. anders over. En al die jeugdspelers die Ajax boven PSV verkiezen ook. Ajax is nog steeds een goede springplank.
Van Bommel, Vogel, Park, Alex en Lee kwamen prima terecht.
Farfan kreeg aanbiedingen van clubs die hij niet goed genoeg vond (geen topclubs dus) en Gomes wil gewoon bij PSV blijven (hij kon vorig jaar naar Italie, maar wilde niet).joey schreef:Vooralsnog is er gewoon niet echt belangstelling voor bijvoorbeeld Farfan of (vreemd genoeg) Gomes.
Farfan zal vertrekken na dit seizoen, maar dan heeft hij wel 4 jaar bij PSB gespeeld. Gomes zegt zelf altijd te willen blijven tot het einde van zijn contract en dan terug te gaan naar Brazilie, hij heeft het ontzettend goed naar zijn zin bij PSV en hij is een echte familieman (in het buitenland heb je vaak trainingskampen, in Nederland is alles dichtbij).
Ja, en Zlatan, Chivu, Maxwell en Grygera ook. Ik zie wat dat betreft weinig verschil tussen Ajax en PSV. Alle spelers die ik noem hebben járen voor Ajax gespeeld. Vergeet ook niet dat wij altijd veel spelers uit de eigen jeugd hebben. Sneijder heeft wél vijf, zes jaar in de Arena rondgelopen voor hij naar Spanje vertrok. Dus wat dat betreft zie ik het helemaal zo somber niet.generaal schreef: Chivu is nooit gescout door PSV, Huntelaar kreeg geen kans, Stam werd niet benaderd door PSV omdat hij te duur zou zijn.
Van Bommel, Vogel, Park, Alex en Lee kwamen prima terecht.
PSV zal een prima club voor spelers zijn, maar daar gaat het mij niet om. Mij gaat het erom dat buitenlandse spelers Nederlandse clubs niet zien als eindstation. Hoe lang ze bij onze clubs blijven spelen hangt af van de mogelijkheden die zich aandienen, niet van de versheid van de gevulde koeken op de Herdgang of de gezelligheid van de Amsterdamse binnenstad. Alex moest jaren wachten voor hij bij Chelsea terecht kon; Park liet alles achter zijn reet vallen toen Man. Utd. zich meldde. Spelers willen nu eenmaal verder.
nu.nlPSV lijkt te kiezen voor defensieve aanpak
AMSTERDAM - PSV lijkt woensdagavond tegen Helsingborgs IF te kiezen voor een defensieve aanpak. Jefferson Farfán zou het voornaamste slachtoffer worden van de aangepaste tactiek.
Op de besloten training van dinsdag vervulde Otman Bakkal een rol aan de rechterkant, meldt De Telegraaf. Mike Zonneveld en Timmy Simons vormden het centrum op het middenveld.
Deze tactische variant bevestigt dat 'de nul' heilig is voor de Eindhovenaren, die in oktober hebben kunnen zien dat de aanval het gevaarlijkste onderdeel is bij de tegenstander in de UEFA Cup.
In eigen huis won Heerenveen destijds met 5-3, in Zweden verloor de ploeg met 5-1. Henrik Larsson was de grote ster, hij maakte zes treffers in het tweeluik met de Friezen.
Marcellis
De Zweedse routinier zal woensdag afgestopt moeten worden door Dirk Marcellis, de jonge verdediger van PSV die dit seizoen zijn definitieve doorbraak kent. "Veel weet ik eigenlijk niet van hem, alleen dat hij heel goed is", zegt Marcellis woensdag in het Algemeen Dagblad.
Hij bestudeerde de beelden van de spits, die zijn doorbraak in Europa bij Feyenoord beleefde. Toch zal Marcellis zich niet voor 100 procent op Larsson richten. "Je kunt je ook te nadrukkelijk voorbereiden, dan vergeet je je eigen ding te doen. Maar het is duidelijk dat hij een slimme en geroutineerde speler is, die zich makkelijk vrijmaakt. Daar zullen we kort op moeten zitten."
Vermoedelijke opstelling PSV:
Gomes; Kromkamp, Marcellis, Salcido, Alcides; Simons, Zonneveld, Bakkal, Afellay; Dzsudzsak en Lazovic
Een defensieve aanpak, thuis tegen...uh...uh....

Farfan op de bank. Ja, ja. Generaal zal het wel onbegrijpelijk vinden. Farfan wordt tenslotte begeerd door de complete Europese top. Zo'n speler stel je altijd op.

Ik wist niet eens dat die wedstrijd vanavond was. Mijn voetbalbeleving is niet helemaal meer wat het geweest is.
Maar dit is dus appeltje eitje voor PSV? Dat verbaast me niets want ik vond het al onbegrijpelijk dat Heerenveen daar in Zweden zo onderuit ging tegen deze ploeg. Niets bijzonders aan.
Maar dit is dus appeltje eitje voor PSV? Dat verbaast me niets want ik vond het al onbegrijpelijk dat Heerenveen daar in Zweden zo onderuit ging tegen deze ploeg. Niets bijzonders aan.
Nil volentibus arduum