Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 06, 2007 1:55 pm

Vossie schreef:Hoe komen we er nou opeens bij dat Aissati niet makkelijk scoort?
Mja. Over die statistieken hadden Louis XIV ons al met licht zorg gebogen... Laten we de vraag omdraaien: waar baseer jij op dat het wel meevalt met dat scorende vermogen van 'm?

K.
Still alive...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 06, 2007 2:20 pm

Wellicht op zijn kansen en de goals die hij daaruit produceert?

Een verdediger zal niet snel bovenaan de topscorerslijst staan, maar dat betekent niet dat hij niet makkelijk scoort.

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 07, 2007 7:25 am

Isi en makkelijk scoren ? Dat is een nieuwe...als het zo doorgaat hier verbleekt Zidane nog bij de kwaliteiten van Isi :wink.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 07, 2007 10:52 am

Ach, je leest wat je lezen wil, hè.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 07, 2007 11:03 am

Baseman schreef:Isi en makkelijk scoren ? Dat is een nieuwe...als het zo doorgaat hier verbleekt Zidane nog bij de kwaliteiten van Isi :wink.gif:
Lees nou eens wat Bert zegt, Base. Makkelijk scoren betekent niet per se dat je er 20 per seizoen in legt. Makkelijk scoren kan ook betekenen dat je er van de drie schietkansen twee inschiet. Aissati komt niet zo vaak in scoringspositie, maar Bert vindt dat Aissati er wel goed mee om gaat wanneer hij in scoringspositie komt.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 07, 2007 11:50 am

Ach Stam was een prutser in ogen der PSV'ers toen hij eenmaal bij Ajax had getekend. Isiatti zal dat vast ook zijn, mocht het gebeuren.
Moet het trouwens niet Isa zijn?

Harm

Bericht door Harm » vr dec 07, 2007 11:52 am

Aissati heeft gewoon een goed schot PUNT

Die goal in Moskou was geen toevalsgoal.

Vossie

Bericht door Vossie » vr dec 07, 2007 1:52 pm

Kowalczyk schreef:
Vossie schreef:Hoe komen we er nou opeens bij dat Aissati niet makkelijk scoort?
Laten we de vraag omdraaien: waar baseer jij op dat het wel meevalt met dat scorende vermogen van 'm?

K.
Statistieken ja, maar hoeveel minuten heeft Aissati nou werkelijk gemaakt? Ik zeg toch al dat hij niet in de buurt zal komen van het gemiddelde van Sneijder, ook omdat het een ander soort speler is.

Van Pienaar kun je met een gerust hart stellen dat z'n schot niks voorstelt en dat het scorendvermogen zwaar onder de maat is voor een nummer 10. Bij Aissati vind ik dat niet het geval, natuurlijk mag hij er meer gaan scoren dan die 4 in totaal tot nu toe.

Al vind ik het wel een gezocht ding. Toen we Sneijder hadden werd er geregeld nog geroepen dat z'n spel het teamspel niet ten goede kwam. Met Aissati hebben we dan iemand die juist oog heeft voor z'n medespelers, zijn z'n doelcijfers weer niet goed.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr dec 07, 2007 2:14 pm

We kunnen het er in ieder geval toch wel over eens zijn dat Isi tot dus ver weinig gescoord heeft. In de eerste plaats omdat hij weinig voor het doel verschijnt. Ik zie ook wel dat hij een beter schot heeft dan een Pienaar, maar dat wil niet nog zeggen dat hij makkelijk scoort. Doet moet hij dan echt een keer laten zien. In de Eredivisie betent dat toch dubbele cijfers voor een volledig seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr dec 07, 2007 6:21 pm

Harm schreef:Aissati heeft gewoon een goed schot PUNT

Is dat zo. Ik stond er behoorlijk van te kijken want dat goede schot had ik eerder nog niet echt kunnen ontdekken(niet dat het slecht was overigens). Zijn traptechniek bij die pegel verraadt ook nog wat onwennigheid.

Zou het kunnen dat hij er op is gaan trainen sinds vorig seizoen?

Ik heb weleens gezegd dat Aissati's grote kwaliteiten ten spijt, als hij zichzelf wilde helpen aan een grote carrière dat hij zich zal moeten verbeteren op specifieke punten(hetzij verdedigend hetzij aanvallend) en toen oa. geopperd dat hij zich wat meer doelgerichte acties moest aanleren omdat hij destijds itt bijvoorbeeld Afellay niet echt over een indrukwekkend afstandsschot leek te beschikken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr dec 07, 2007 6:56 pm

Vossie schreef: Statistieken ja, maar hoeveel minuten heeft Aissati nou werkelijk gemaakt?
Ja, hoeveel minuten heeft 'het toptalent' Aissati eigenlijk gemaakt.. :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 07, 2007 9:43 pm

Een beetje meer eerbied voor onze aankomende redder, BZ!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 07, 2007 11:00 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Harm schreef:Aissati heeft gewoon een goed schot PUNT

Is dat zo. Ik stond er behoorlijk van te kijken want dat goede schot had ik eerder nog niet echt kunnen ontdekken(niet dat het slecht was overigens). Zijn traptechniek bij die pegel verraadt ook nog wat onwennigheid.

Zou het kunnen dat hij er op is gaan trainen sinds vorig seizoen?

Ik heb weleens gezegd dat Aissati's grote kwaliteiten ten spijt, als hij zichzelf wilde helpen aan een grote carrière dat hij zich zal moeten verbeteren op specifieke punten(hetzij verdedigend hetzij aanvallend) en toen oa. geopperd dat hij zich wat meer doelgerichte acties moest aanleren omdat hij destijds itt bijvoorbeeld Afellay niet echt over een indrukwekkend afstandsschot leek te beschikken.
Volgens mij heeft hij inderdaad wel eens zoiets gezegd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 10, 2007 5:21 pm

PSV’er Aissati kost Ajax tot 2009 wél geld Tell-a-Friend print nieuwsartikel

Datum: 10-dec-2007 14:23

Door Sander van Hal

In Nederland is het contract dat Ismail Aissati (foto, rechts) in november 2005 op zeventienjarige leeftijd tekende tot medio 2009 wel degelijk rechtsgeldig. Voetbal International meldde eerder dat de negentienjarige middenvelder al in november 2008 transfervrij zou zijn, waardoor PSV hem uiterlijk komende zomer zou moeten verkopen om nog wat geld aan hem te verdienen. De FIFA-reglementen schrijven namelijk voor dat spelers voor hun zeventiende geen contract mogen tekenen dat langer duurt dan drie jaar. De internationale regels zouden nationale wetten volgens VI ten alle tijden ongedaan maken. Dat geldt echter alléén bij internationale transfers, bevestigen twee zaakwaarnemers aan sportweek.nl.

Voor binnenlandse transfers hanteert de KNVB altijd de Nederlandse wetgeving en die weerhoudt minderjarigen er níét van contracten langer dan drie jaar aan te gaan. Mocht het in hem geïnteresseerde Ajax dus werk van Aissati willen maken, dan kan PSV de Amsterdammers er zonder problemen op wijzen dat de middenvelder nog vastligt tot de zomer van 2009. De verwachting luidt dat de arbitragecommissie van de nationale voetbalbond de Eindhovenaren hierin gelijk zal geven, mocht Ajax haar om een oordeel vragen.

Buitenlandse clubs kunnen zich overigens wél succesvol beroepen op de FIFA-regels. Zij kunnen Aissati, die volgens zijn contract minstens vijf miljoen euro moet kosten, dus wél eventueel eind 2008 gratis van PSV overnemen. Volgens Italiaanse media volgt onder meer Internazionale de verrichtingen van de tiener op de voet.

Sportweek.nl

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 10, 2007 5:28 pm

Achja, ik heb me er eigenlijk al op voorbereid dat Ajax de move deze winterstop probeert te zetten. Of hij dan een contract tot 2008 of 2009 heeft maakt niets uit, je moet toch 5 miljoen betalen. En dat is een prikkie voor dit talent.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 10, 2007 5:49 pm

Vijf miljoen is inderdaad niet veel voor dit toptalent.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 10, 2007 5:49 pm

Gratis? Daar is toch nooit sprake van geweest?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 10, 2007 5:51 pm

Alleen volgens die regeling, maar zo ver laat PSV het natuurlijk nooit komen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 10, 2007 5:51 pm

Jawel, al was het onwaarschijnlijk dat Ajax daar gebruik van zou maken en/of zo lang zou willen en kunnen wachten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 12, 2007 12:17 pm

VI: Ajax meldde zich opnieuw voor Aissati, clausule afkoopsom 5 miljoen

Vi.tv meldt dat Ajax zich afgelopen weekend opnieuw bij PSV heeft gemeld voor Ismaël Aissati. Maarten Fontein heeft daarover gesproken met Jan Reker nadat hij had vernomen dat Aissati een vaste afkoopsom in zijn contract had staan van vijf miljoen euro. Dat zou Reker aan Fontein hebben bevestigd. De vraag is of de speler zelf naar Ajax wil.
AN

Kan dit zo snel niet vinden op vi.nl, maar het zal wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 12, 2007 12:46 pm

Is dit niet oud nieuws?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 12, 2007 12:48 pm

Ja, bij nader inzien wel. :blush.gif:

Ik kan niet op AN komen, behalve via een omweg. Dan verschijnt een voorpagina van weken geleden. :blush.gif: :blush.gif:

Vergeet het maar.

goodfella

Bericht door goodfella » wo dec 12, 2007 1:59 pm

joey schreef:Ja, bij nader inzien wel. :blush.gif:

Ik kan niet op AN komen, behalve via een omweg. Dan verschijnt een voorpagina van weken geleden. :blush.gif: :blush.gif:

Vergeet het maar.
Wat moet er vergeten worden?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 12, 2007 2:10 pm

Er is geen nieuws over Aissati, behalve dat de VI meldt dat hij 'kandidaat' is, wat we al wisten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 14, 2007 1:18 pm

Ajax, PSV en Sampdoria willen gesprek met Vadis

Anderlecht heeft de contractbesprekingen met Vadis opgestart, maar zijn manager schermt met interesse van nog een pak andere clubs. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ en Heerenveen in Nederland en het Italiaanse Sampdoria Genoa willen een gesprek met de 18-jarige Gentenaar. Eerder gaven ook Twente, Hamburg en Standard aan met de verdediger te willen praten. 'Eigenlijk zijn ze allemaal geïnteresseerd', zegt Vadis' zaakwaarnemer Jos Eerdekens. 'Maar voorlopig praten we alleen met Anderlecht, dat blijft een goede piste. Pas na Nieuwjaar gaan we met die andere clubs om de tafel zitten. Het belangrijkste is dat Vadis kan spelen. Daarom niet elke wedstrijd, maar hij moet zich verder kunnen ontwikkelen.' (deg)
Sportwereld.be

Daar kon je natuurlijk op wachten. Hij is jong, talentvol, komt uit de buurt en is goedkoop. Iedereen uit deze regio zal wel interesse hebben.

Gesloten