Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 10:05 am

Jansma schreef:als ik kijk naar een period van 10 jaar, dan begint dit aardig structureel te worden.
Zo zie ik dat niet. Op een gegeven moment had Ajax de zaken aardig op de rit, maar toen vertrok Beenhakker. Daarna heeft Ajax steevast de verkeerde mensen op de verkeerde posities gehad, met als meest sprekende voorbeelden natuurlijk Van Gaal TD en HTC hoofdcoach.

Overigens doet Van Geel het ook niet heel best. Maar daar heb ik al over uitgeweid. Kwaliteit komt niet vanzelf. Daar moet je in investeren. Dat was bij Beenhakker zo en dat is bij Van Geel ook zo. Juist het feit dat Huntelaar en Suarez prima voldoen zou hem moeten aansporen om meer van dat soort aankopen te doen. En dan bedoel ik twee of drie per jaar. Ik ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo okt 07, 2007 10:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 10:06 am

Ajaciedjuh schreef:Ik denk dat Ajax er niet goed aan doet om HtC te laten gaan. Het enigste argument kan zijn dat er een onwerkbare situatie is ontstaan op directie nivo, maar dat is volgens mij niet het geval. Ze moeten in ieder geval professioneel met elkaar om kunnen gaan.

Die 1 miljoen pond die ze waarschijnlijk gaan krijgen staat niet in verhouding met het weggaan van HtC. Het kost gewoon veel te veel tijd om een nieuwe trainer in te passen.
Ajax moet wel op zoek gaan naar een nieuwe trainer voor het nieuwe seizoen, maar HtC dit seizoen laten afmaken. Het zou wel goed zijn als snel bekend is wie dit gaat worden (in ieder geval intern), zodat er spelers in de winterstop en nieuwe seizoen aangetrokken kunnen gaan worden waar de complete technische staf achter staat.

Waar ik bang voor ben is dat het weggaan van HtC wordt aangewend om als excuses te gaan gebruiken. De nieuwe trainer zal op dezelfde problematieke gaan stuiten. Die moeten worden aangepakt. Dat Koeman, Blind en HtC niet slagen, zal toch niet alleen door deze trainers komen. Dat is de essentiële vraag en het antwoord daarop moet worden aangepakt. Dus geen symptoom bestrijding, maar het aanpakken van de oorzaak!
Natuurlijk is het belachlijk dat Ten Cate wordt toegestaan om tussentijd te vertrekken!!! Zeker als je als vervanger met een tussenoplossin komt... dan weet je zeker dat je weer geen kampioen word.
Het was wanbeleid om Sneijder te laten vertrekken op dat moment en weer wanbeleid als je je trainer laat gaan op dit moment.

Dan denk je eerst: "van geel is niet capabel en moet weg". Maar waarom kon hij het bij AZ dan wel?
Misschien dus toch een structureel probleem bij Ajax die ook Van Geel niet te baas kan?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 10:10 am

Van Geel moet begrijpen dat Ajax geen AZ is.

Ten Cate is een assistent, een veldtrainer die de pionnen neerzet. Als hoofdcoach bij Ajax is hij totáál ongeschikt. Hij heeft geen visie (zie zijn geschipper), hij kan niet samenwerken, hij is een tactisch onbenul (zie zijn opstellingen en wissels) en hij kan niet omgaan met de druk. Bedoel, zo'n verrassing vind ik het nou ook weer niet dat hij het zo matig doet.

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 10:18 am

Ben nog steeds benieuwd wie de volgende is, wat levert MvG op bij Unibet of hoe dat kantoor ook mag heten

@voetske,

Tot zes tellen lukt, maar daarna komen in het tientallig stelse nog meer getallen. Tegen De graafscap was het 1-6? Mis je twee doelpunten van je held!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 07, 2007 1:58 pm

laat Koster het tot aan de winterstop overnemen en wie weet wat dan beschikbaar is voor Ajax. Wel het liefst iemand met een autoritaire eigenschap. Dus iemand die tegen het bestuur zegt mijn weg of ... en ook tegen de spelers...
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mano

Bericht door Mano » zo okt 07, 2007 2:23 pm

Hm, met MvG als TD kan je er dus 100% vanuit gaan dat Co'tje benaderd gaat worden. En Co'tje heeft volgens zijn eergeveoel nog wat recht te zetten bij Ajax...

dus mijn geld staat op Co (na de winterstop)
of ik er blij mee ben??? das wat anders....

volgens VI, was dit de laatste wedstrijd van HtC (sparta - ajax)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 2:30 pm

Gaat Henkie toch nog Europa in! :drecul.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 2:33 pm

Waarom duurt het allemaal weer zo lang? Volgens alle media is het al twee dagen rond, maar Ajax wil kennelijk weer wachten totdat HTC veilig is geland op Heathrow.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 2:34 pm

Jöhnk schreef:Waarom duurt het allemaal weer zo lang? Volgens alle media is het al twee dagen rond, maar Ajax wil kennelijk weer wachten totdat HTC veilig is geland op Heathrow.
Het zal nog niet rond zijn, anders heeft Ajax de verplichting om dit te melden.

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 07, 2007 2:36 pm

Laat Co maar komen ik vind alle alternatieven teveel twijfel om Ajax weer van de grond af weer op te bouwen. Hoe kun je je club zo teneer zien gaan :tranen.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 2:37 pm

Volgens mij speelt Ajax met het begrip rond. Rond betekent dat alle handtekeningen zijn gezet, dus als Ajax nog even een weekie wacht met het zetten van zijn handtekening is het voorlopig nog niet rond.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 3:51 pm

Nog geen duidelijkheid Ten Cate

Ajax-trainer Ten Cate was na afloop van Sparta-Ajax nog weinig spraakzaam over zijn toekomst. De geplaagde oefenmeester vertelde dat de bal wat hem betreft nog altijd bij de clubs ligt: "Als de clubs eruitkomen, ben ik weer aan zet. Zolang dat niet zo is, blijf ik trainer van Ajax, een hele mooie club". Ten Cate vertelde verder niet overwogen te hebben zelf op te stappen. "Dat zou de weg zijn van de minste weerstand en die kies ik over het algemeen niet", aldus de trainer van Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 07, 2007 3:52 pm

Wat een hypocriet! Nee, hij heeft al een akkoord met Chelsea gesloten alleen maar voor het geval Ajax hem zou ontslaan. Want anders maakt hij het seizoen gewoon hieraf, dat is immers niet de weg van de minste weerstand. Wat een lul
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 07, 2007 4:43 pm

Gaarne jongens als Sarpong, Goossens, v/d Wiel, Anita, de Jong en Vertonghen speeltijd gunnen. Zeker met Davids straks erbij moet dat makkelijk kunnen.

Arthur

Bericht door Arthur » zo okt 07, 2007 4:44 pm

Ten Cate zette de recente traditie voort door in zijn laatste wedstrijd nog even het op dat moment grootste talent uit de jeugdopleiding te laten debuteren.
Als die jongen later echt goed wordt kan hij zeggen dat hij hem de eerste kans heeft gegeven ;)

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 4:46 pm

goodfella schreef:Gaarne jongens als Sarpong, Goossens, v/d Wiel, Anita, de Jong en Vertonghen speeltijd gunnen. Zeker met Davids straks erbij moet dat makkelijk kunnen.
Ja, het team staat als een huis. Dus lekker veel jeugdspelers speeltijd geven. Dat kan makkelijk.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 07, 2007 4:48 pm

Jansma schreef:
goodfella schreef:Gaarne jongens als Sarpong, Goossens, v/d Wiel, Anita, de Jong en Vertonghen speeltijd gunnen. Zeker met Davids straks erbij moet dat makkelijk kunnen.
Ja, het team staat als een huis. Dus lekker veel jeugdspelers speeltijd geven. Dat kan makkelijk.
Yups! En weet je waarom? Omdat een v/d Wiel niks minder is dan bv Colin. En zou Goossens minder zijn dan Urzaiz? Snap je. :aai.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 5:20 pm

goodfella schreef:
Jansma schreef:
Yups! En weet je waarom? Omdat een v/d Wiel niks minder is dan bv Colin. En zou Goossens minder zijn dan Urzaiz? Snap je. :aai.gif:
daar ligt het probleem al. Als spelers als Colin zijn de maatstaf, dan is alles al snel beter. Maar je hebt gelijk, als we niets beters als Colin en Urzaiz hebben, dan we kunnen netzogoed dit seizoen al als verloren nemen.
Spelen we voor de fun met een contingent lightweight talentjes, en doen we met de kleine peaken en diepe dalen gewoon mee om de UEFA cup plaatsen... onze rechtmatige plaas.

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 5:37 pm

Niet persoonlijk!

Vreemd, we willen jeugdspelers de kans geven, maar als diezelfde jeugd speelt zie, als ik familie niet meereken, ± 50 man kijken.

De namen die worden genoemd zijn echt niet rijp voor Ajax 1.

Sarpong: fantastisch in de B, niet dragend in de A, Nu geblesseerd.
Goossens: hetzelfde verhaal
v.d. Wiel: kan ook een basisspeler worden, maar zal eerst nog veel fouten maken (en Ajax punten kosten), is geen rechtsback. In de Kick-Off van vorige week geeft hij zelf aan dat hij nog nauwelijks als back heeft gespeeld! De AT'ers zien in hem de nieuwe back.

Anita: is nog A-junior. Wie hem in Ajax 1 tegen excelsior (vorig seizoen, de blunder bij het tweede tegendoelpunt) heeft gezien, weet dat hij niet rijp is voor Ajax 1

Siem de Jong: Wie heeft hem ooit zien spelen? Nu ineens onze redder? Hij kan heel belangrijk worden, maar op het moment dat hij dat is/wordt zal ook hij vertrekken. Laat hem zijn studie afmaken, daar heb je meer aan dan aan voetbal. Ik ben wel gecharmeerd van hem sinds de B1, zie mijn berichten op AN.

Jan Vertonghen: zijn progressie is onvoldoende. De eerste meters zijn belangrijk en daar moet hij aan werken. Ik betwijfel of daar vooruitgang in is te boeken, KJH probeert dat al een jaar met een atletiek-trainer, maar is geen 0,01 seconde sneller geworden. Siem de Jong kan heel belangrijk worden voor Ajax, hij heeft een prima techniek.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » zo okt 07, 2007 5:42 pm

Demosthenes schreef:v.d. Wiel: kan ook een basisspeler worden, maar zal eerst nog veel fouten maken (en Ajax punten kosten), is geen rechtsback. In de Kick-Off van vorige week geeft hij zelf aan dat hij nog nauwelijks als back heeft gespeeld! De AT'ers zien in hem de nieuwe back.
Waarom dat gegeneraliseer de hele tijd? Het lijkt nu net alsof je iedere keer je punt wilt maken tov heel AT. Volgens mij vinden de meeste AT'ers hier, vast wel een uitzondering daargelaten en vandaar de meeste AT'ers, hem beter centraal dan als rechtsback. Dat sommigen hem daar bij een compleet fitte selectie wel zouden neerzetten alleen om hem minuten te laten maken en omdat hij per definitie meer potentie heeft dan Ogararu op welke positie dan ook, is weer een ander verhaal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 07, 2007 5:51 pm

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 07, 2007 5:54 pm

Demosthenes schreef:
Niet persoonlijk!

Vreemd, we willen jeugdspelers de kans geven, maar als diezelfde jeugd speelt zie, als ik familie niet meereken, ± 50 man kijken.

De namen die worden genoemd zijn echt niet rijp voor Ajax 1.

Sarpong: fantastisch in de B, niet dragend in de A, Nu geblesseerd.
Goossens: hetzelfde verhaal
v.d. Wiel: kan ook een basisspeler worden, maar zal eerst nog veel fouten maken (en Ajax punten kosten), is geen rechtsback. In de Kick-Off van vorige week geeft hij zelf aan dat hij nog nauwelijks als back heeft gespeeld! De AT'ers zien in hem de nieuwe back.

Anita: is nog A-junior. Wie hem in Ajax 1 tegen excelsior (vorig seizoen, de blunder bij het tweede tegendoelpunt) heeft gezien, weet dat hij niet rijp is voor Ajax 1

Siem de Jong: Wie heeft hem ooit zien spelen? Nu ineens onze redder? Hij kan heel belangrijk worden, maar op het moment dat hij dat is/wordt zal ook hij vertrekken. Laat hem zijn studie afmaken, daar heb je meer aan dan aan voetbal. Ik ben wel gecharmeerd van hem sinds de B1, zie mijn berichten op AN.

Jan Vertonghen: zijn progressie is onvoldoende. De eerste meters zijn belangrijk en daar moet hij aan werken. Ik betwijfel of daar vooruitgang in is te boeken, KJH probeert dat al een jaar met een atletiek-trainer, maar is geen 0,01 seconde sneller geworden. Siem de Jong kan heel belangrijk worden voor Ajax, hij heeft een prima techniek.
Maar al die jeugdspelers hebben meer potentie dan Urzaiz, Colin en Rommedahl. Toch? Dan is voor mij de keuze makkelijk.

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 07, 2007 5:55 pm

Jansma schreef:
goodfella schreef:
Jansma schreef: Ja, het team staat als een huis. Dus lekker veel jeugdspelers speeltijd geven. Dat kan makkelijk.
daar ligt het probleem al. Als spelers als Colin zijn de maatstaf, dan is alles al snel beter. Maar je hebt gelijk, als we niets beters als Colin en Urzaiz hebben, dan we kunnen netzogoed dit seizoen al als verloren nemen.
Spelen we voor de fun met een contingent lightweight talentjes, en doen we met de kleine peaken en diepe dalen gewoon mee om de UEFA cup plaatsen... onze rechtmatige plaas.
Ah. Dus dan moeten we jeugdspelers maar helemaal geen kans meer geven? De jeugdopleiding opheffen?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 07, 2007 6:05 pm

goodfella schreef:
Jansma schreef:
goodfella schreef: Yups! En weet je waarom? Omdat een v/d Wiel niks minder is dan bv Colin. En zou Goossens minder zijn dan Urzaiz? Snap je. :aai.gif:
Ah. Dus dan moeten we jeugdspelers maar helemaal geen kans meer geven? De jeugdopleiding opheffen?
Hét probleem is: dat we in de eerste plaats spelers als Urzaiz en Colin aantrekken. Niémand was daar vantevoren ook maar enigszins blij mee. Toch worden ze aangetrokken; gevolg: jeugdspelers worden geblokkeerd door de middelmaat. Waardeloos.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 07, 2007 6:23 pm

Het zal toch wel doorgaan dat ie opzout? blijft lang stil.

Plaats reactie