Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za sep 15, 2007 8:42 pm

:ajaxscarf.gif: Sneijder :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 15, 2007 10:06 pm

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 1:35 am

Waar haal jij die filmpjes vandaan, Jöhnk?

Voor het geval die wat moeizaam verlopen, hier is-ie ook te zien.

Van Nistelrooij en Drenthe zaten overigens op de bank. Volgens VI.nl was de basisplaats van Heinze de aanleiding voor de reserverol van Drenthe, maar dat kan volgens mij niet kloppen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 7:04 am

Thomas schreef:Volgens VI.nl was de basisplaats van Heinze de aanleiding voor de reserverol van Drenthe, maar dat kan volgens mij niet kloppen.
Waarom niet ?
Je kan heel goed gelijk hebben hoor, maar Drenthe verving in de rust Heinze.

Schuster blijft Drenthe dus gebruiken als back, vreemd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2007 7:05 am

Omdat Drenthe linkshalf is en Heinze een back?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 7:07 am

Dan moet Schuster na de wissel dus Drenthe gebruikt hebben als linkshalf en verder zonder een linksback te spelen. Dat kan, maar was dat ook zo ?

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2007 9:19 am

Ik heb geen idee. Dacht eigenlijk dat het meer Thomas zijn gedachtengang was. Vandaar.

Ik dacht ook gewoon dat Drenthe als back kwam te spelen die dan misschien wat meer vrijheid zou hebben
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 17, 2007 10:23 am

Ach so, dat is duidelijk :biggthumpup.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 3:00 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Volgens VI.nl was de basisplaats van Heinze de aanleiding voor de reserverol van Drenthe, maar dat kan volgens mij niet kloppen.
Waarom niet ?
Omdat RGB vorige week dit nog zei:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Schüster heeft al aangegeven dat hij drenthe niet meer zal gebruiken als linksback. Een wijs besluit, want Drenthe heeft niets van een verdediger en was slechter dan slecht afgelopen weekend. Zonde, want tot nu toe heeft hij van alle aankopen het beste gepresteerd.
Guardado heeft overigens z'n eerste doelpuntgemaakt voor Depor in de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Real Betis.

Sevilla maakte korte metten met Recreativo: 4-1. De Mul was wederom geen speeltijd gegund en dat zal hem toch echt vaker gaan gebeuren. Jesus Navas bespeelt die rechterkant prima met Dani Alves. Boulahrouz had wel een basisplaats in het centrum van de verdediging.

Los Galacticos van Barcelona stelden wederom teleur, nu uit bij Osasuna(0-0). Giovani Dos Santos mocht z'n debuut in de basis maken. De door Ajax gevolgde Bojan Krkic viel later voor hem in en had een spectaculaire actie in huis, die ook in het filmpje te zien is. Thuram stond te schutteren en het werd maar weer eens pijnlijk duidelijk dat de komst naar Barcelona van een van de beste aanvallers van de wereld overbodig was. Henry had beter in Londen kunnen blijven.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma sep 17, 2007 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma sep 17, 2007 3:04 pm

Praat niemand meer over Barca nu er geen Hollanders meer spelen? :hypocrite.gif: En betekent dit dat de NOS nu ook de CL wedstrijden van Real gaat uitzenden? :eusa_pray.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » ma sep 17, 2007 3:23 pm

Van dat laatste heb je dikke kans. Even gechekt voor je en inderdaad as dinsdag zenden ze Real Madrid - Werder Bremen uit.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma sep 17, 2007 3:28 pm

Whoohoo! :headbang.gif: En bedankt voor de research trouwens.

Barcelona komt trouwens vanzelf wel weer op stoom, al ziet Rijkaard er toch een beetje verloren uit de laatste tijd. Of ligt dat aan mij?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 17, 2007 8:56 pm

@Thomas:

Die actie van Krkic zag er mooi uit, maar zijn bedoeling was toch duidelijk om de bal met zijn hak terug te leggen. Hij verwachtte hem niet terug.

Maar hij ziet er wel veelbelovend uit die jongen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo sep 19, 2007 6:29 am

Question: What's the difference between Sneijder and Beckham?

Answer: One wears the No23 shirt, scores free-kicks, delivers 45-yard assists, is adored by fans and speaks perfect English. The other is David Beckham.

Sid LoweSeptember 3, 2007 5:33 PM

When Real Madrid presented Wesley Sneijder alongside fellow Dutchman Royston Drenthe this summer, most people in Spain were not entirely convinced - even if the media cheerleaders did don pom-poms and ra-ra skirts. He was, after all, fourth choice after Madrid had missed out on Kaká, Cesc Fábregas and Michael Ballack; he had cost €27m - three days, and one humiliating defeat, after Madrid had told Ajax that they had "three hours, not a minute more" to accept a "final, final" offer of €24m; and, let's face it, he was just never going to be as good as David Beckham.

Those who knew Sneijder knew better. Asked whether Drenthe and Sneijder were any good, the text message from one Holland international said it all: "Drenthe, definitely not. Sneijder, definitely yes. The best player in Holland by miles - well worth the money!" Meanwhile, Real Zaragoza full-back Juanfran, who played alongside Sneijder at Ajax, described him as "the best player Madrid have signed since Zinedine Zidane." Which is going some when that list includes Ronaldo and Beckham as well over €500m worth of assorted misfits and lunatics, like Walter Samuel, Tommy Gravesen and dermatologists' dream Antonio Cassano.

They were right too. While Beckham has been stillborn in the USA, Sneijder has been sensational in Spain: the La Liga season may only be two weeks old but already he has revealed himself to have a whore for a mother. Round here that's no cuss, either, because for some reason in Spain de puta madre actually means bloody brilliant.

And, boy, is Sneijder bloody brilliant! Worth the €27m transfer fee and well worth annoying Ajax so much that their sporting director calls you "a bunch of backstreet pimps". First, he scored the winner on the opening day of the season in the Madrid derby against Atlético and then he turned in another fantastic performance as Bernd Schuster's team turned on the style last night.

It was a big night in Villarreal. Which might not be saying much for a town where people sit out on the streets in plastic chairs waiting for the world to go by without ever quite realising that it's not going to, but it was a big night alright. A top-of-the-table clash between the best two teams in world football, presided over by a cuddly mascot that's supposed to be a submarine but looks more like a sub-normal Moomin, attended by more than half the town's population and broadcast by two different channels as the telly war rages on. Villarreal, boasting nine successive wins and unbeaten since April, against Real Madrid, the league champions and unbeaten in 16 competitive matches.

It was, they said, a real test for Madrid and they passed with flying colours, winning at El Madrigal for the first time ever, inflicting the Yellow Submarine's worst ever defeat as they ran out 5-0 winners with goals from Raúl, Sneijder (2), Guti and Ruud van Nistelrooy. Not because Villarreal were bad, either (they had more possession, more attacks and more shots than Madrid) but because Madrid were excellent. Marca called it "total football", which is pushing it, but with Guti pulling the strings in the middle Madrid kept the ball well and used it neatly, while they were unstoppable on the break. It was, screamed AS, "a white hurricane" and they had a point: once they had scored the second, just after half-time, Madrid blew Villarreal away. Drenthe might have proven to be just as out of control on the pitch as he is on Madrid's mean streets, where at 4.30am on Wednesday morning he cleverly took a left turn that didn't exist and ploughed straight into a police car, but otherwise Schuster's side were impressive, boasting pace, precision and devastating accuracy.

Most of all, though, they boasted Sneijder. The midfielder, said Van Nistelrooy, revealing rather too much as the players emerged from their post-match shower, "is enormous". In fact he's got the big-eyed smiley face of a five-year-old and the height of one, too. But while Sneijder stands at barely 5ft 7in, his performance was certainly immense: "Maradonian", said Marca, while even coach Bernd Schuster was raving about him. "Sneijder reminds me of another blond midfielder who played for Real Madrid once - he wasn't bad either," said the blond former Madrid midfielder with characteristic modesty.

Unable to fill Beckham's shoes? Pah! On the evidence so far, anything Becks can do, Sneijder can do better. Curling free-kicks? Check. Raking 45-yard balls? Check (and Sneijder's ones actually get you somewhere). Hard work? Check. Then there's the pace, the short passing, the flicks, the vision, the intelligence, and the goals. Oh, and the ability to shake off an opponent without turning his backside to them, waiting for the contact and shooting 300 feet into the air.

Last night, Sneijder provided a wonderful long assist, swinging a 40-yard ball over the defence for Raúl to open the scoring. He then curled an unstoppable free-kick in-off the post for the second, killing off Villarreal's resistance, and later hit a classy finish with the outside of his boot to make him La Liga's top scorer with three in two matches, thus earning him the nickname Pichichi and Real Madrid a deserved top spot on a perfect night.
The Guardian

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2007 7:54 am

Ja, gelukkig gaat Huntelaar nu meer goals maken voor ons!
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo sep 19, 2007 10:36 am

Oh, and the ability to shake off an opponent without turning his backside to them, waiting for the contact and shooting 300 feet into the air.

:biggrin.gif: typisch Engels stuk dit. Wel lachen dus.

Gisteren was Sneijder trouwens maar so-so (blijft toch wel raar om hem opeens zo in het wit te zien spelen.) Vond Real over het algemeen wel veel leuker om naar te kijken dan vorig jaar. Leuk project hebben ze daar opgezet ipv die Galacticos ongein.

Aan de andere kant lulde die commentator (Gruter?) me gisteren ongeveer een depressie in. :frusty.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 19, 2007 10:40 am

Sneijder vond zelf dat-ie goed gespeeld had.

Ik vond het ook maar meevallen. Vreemd moment: hij loopt samen met Robinho alleen op Wiese af en schiet de bal over de zijlijn. ???

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo sep 19, 2007 12:11 pm

hij was wel in volle vaart, maar inderdaad slecht afgerond... alhoewel ik hem wel 2 of 3 hele goeie steekpassjes heb zien geven waar met name van Nistelrooij van had moeten profiteren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2007 1:34 pm

Een vriend van mij, fan van Brazilie zei dat Diego Gago helemaal wegspeelde. Klopt dit? En waarom laat je ( een type) Gago iemand als Diego dekken mocht het waar zijn?
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo sep 19, 2007 3:29 pm

Het rare is: Gago vond ik gisteren vrij goed spelen (maar misschien ben ik gewoon een sucker voor dit soort Argentijnse elegantie), alleen die Diego was helemaal op dreef. :excited.gif: Normaal had Diarra Diego achter zijn broek gezeten, maar die was nog geschorst dankzij Von Bommel. Eens kijken met de return hoe gaat (ongetwijfeld loopt Diarra dan heel snel tegen een gele kaart aan.)

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 19, 2007 3:29 pm

Rishi schreef:Een vriend van mij, fan van Brazilie zei dat Diego Gago helemaal wegspeelde. Klopt dit? En waarom laat je ( een type) Gago iemand als Diego dekken mocht het waar zijn?
Klopt wel ja. Diego was trouwens ongrijpbaar voor heel Real, maar Gago had inderdaad grote moeite. Gago was offensief trouwens ook errug onzorgvuldig. Net zoals die Ramos.

Diego is echt een klasse apart.. waarom Adriaanse hem ooit afkeurde....

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo sep 19, 2007 3:32 pm

Diarra deed niet mee?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 19, 2007 3:56 pm

GangstaRiB schreef:Klopt wel ja. Diego was trouwens ongrijpbaar voor heel Real, maar Gago had inderdaad grote moeite. Gago was offensief trouwens ook errug onzorgvuldig. Net zoals die Ramos.
Ramos vind ik sowieso een prullenspeler. Dan was Salgado nog beter.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo sep 19, 2007 4:04 pm

Jöhnk schreef:Ramos vind ik sowieso een prullenspeler. Dan was Salgado nog beter.
Wat je tegenwoordig toch leest. :drecul.gif: Ramos speelt de komende 8 jaar sowieso bij Real, die staat echt boven elke discussie.

(je kan je alleen afvragen of hij beter als centrale verdediger dan als vleugelverdediger rendeneert.)

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2007 5:05 pm

GangstaRiB schreef: Diego was trouwens ongrijpbaar voor heel Real, maar Gago had inderdaad grote moeite. Gago was offensief trouwens ook errug onzorgvuldig. Net zoals die Ramos.
Die Gago en Higuain zijn weer een prototype van gehypte spelers. Gago zou beter dan Redondo zijn volgens el grande Steef. My arse.
Diego is echt een klasse apart.. waarom Adriaanse hem ooit afkeurde....
Omdat CA net zo geschuffeld is als de huidige trainer van Ajax.

Metzelder liep trouwens te pitten bij de goal van Bremen. Slimme jongen, domme verdediger.

Plaats reactie