Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » zo sep 02, 2007 10:02 pm

Op het forum van As wordt Sneijder nu ongeveer doodgeknuffeld. :biggrin.gif: En terecht natuurlijk. Zelfs die dooie Raul gaat hij tot leven brengen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 02, 2007 11:29 pm

Alle doelpunten dus met Nederlandse inbreng.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 11:34 pm

Yup.

Zonde trouwens als Schüster straks Robben in de ploeg zou brengen. Heinze als linksback en Drenthe als buitenste linkshalf functioneert veel beter.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 03, 2007 8:02 am

Thomas schreef:En ik vrees voor degenen die voorspelden dat Drenthe zou floppen bij Real dat ze de rekening aan het einde van het seizoen gepresenteerd gaan krijgen.
Nou...als linksback vond ik hem gisteren erg matig. Bijna iedere aanval van Bilbao kwam ook van hun rechterkant en via hun rechtsbuiten, omdat Drenthe verdedigend veel steken liet vallen.
Ik begrijp dan ook niet waarom Heinze daar niet speelde.

Als linkshalf is Drenthe veel beter en kan hij het misschien wel redden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 03, 2007 8:11 am

Real Ajax schreef:Op het forum van As wordt Sneijder nu ongeveer doodgeknuffeld. :biggrin.gif: En terecht natuurlijk. Zelfs die dooie Raul gaat hij tot leven brengen.
Mooi voor hem.

Iets minder voor ons. Weten we wat we missen. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 03, 2007 9:27 am

Is voor veel te weinig verkocht.... :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 03, 2007 10:04 am

Baseman schreef:
Thomas schreef:En ik vrees voor degenen die voorspelden dat Drenthe zou floppen bij Real dat ze de rekening aan het einde van het seizoen gepresenteerd gaan krijgen.
Nou...als linksback vond ik hem gisteren erg matig. Bijna iedere aanval van Bilbao kwam ook van hun rechterkant en via hun rechtsbuiten, omdat Drenthe verdedigend veel steken liet vallen.

Eens hoor, maar daar komt Schüster ook nog wel achter. Later in de wedstrijd kwam het ook zo te staan. Het komt wel goed met Drenthe.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 04, 2007 5:53 am

Rishi schreef:Sneijder topscoorder nu of niet?
Ja.
"Sneijders voeten zijn z'n handen"

03 september 2007, 10:28 uur
Wesley Sneijder blonk zondag uit bij Real Madrid met twee goals en één assist in de uitwedstrijd tegen Villarreal CF (0-5). De Spaanse kranten dichten de Nederlander maandag een heldenrol toe. "Hij is er nog maar net, maar zijn begin is fantastisch. We hebben een ster aan het werk gezien: Wesley Sneijder. Zijn voeten zijn z'n handen", aldus AS.

El Mundo Deportivo roemt vooral de samenwerking van Sneijder met Guti. "De symfonie van Sneijder en Guti", koos die krant als kop. "Het nieuwe duo verzorgde een voorstelling van voetbal en doelpunten. Sneijder heeft alles wat een moderne middenvelder moet hebben: inzicht, ondersteuning, beweging en bovenal een schot met de precisie van een schermer."

"Uitmuntend". Dat is het oordeel van Marca over het spel van Real. Ook die krant ziet Sneijder en Guti als hoofdreden voor de overwinning. "De rivalen worden vrienden. Sneijder is zonder twijfel de beste aankoop. Zijn trap doet die van David Beckham meteen vergeten." Sneijder maakte tegen Villarreal zijn tweede goal uit een vrije trap. De bal verdween precies in de kruising. In totaal heeft de oud-Ajacied drie keer gescoord en daarmee is hij topscorer in Spanje.
voetbal.nl

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 04, 2007 6:58 am

Ik zag in de samenvatting van de wedstrijd Sneijder zowaar verdedigend sterk werk verrichten :biggthumpup.gif:
Thomas schreef:Eens hoor, maar daar komt Schüster ook nog wel achter. Later in de wedstrijd kwam het ook zo te staan. Het komt wel goed met Drenthe.
Lijkt me ook, als linkshalf heeft hij iets speciaals.
Al is het afwachten hoe Schüster gaat spelen als Robben fit is.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 04, 2007 7:51 am

‘Hij heeft een voet van goud’
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Niemand kende hem echt in Madrid, toen hij drie weken geleden aan het publiek werd voorgesteld. De fans van Real wachtten al een jaar op Arjen Robben, niet op Wesley Sneijder.

Maar na twee competitiewedstrijden hebben publiek én pers die ‘onbekende’ Utrechter al in hun armen gesloten als een ‘fenomeen’ en ‘machine’. Om te beginnen is hij na die twee speeldagen topscorer van de Primera División, met drie treffers.

Als Sneijder het Spaans goed zou beheersen, zou hij bijna gaan blozen om wat er gisteren over hem geschreven werd na het competitieduel van zondag bij Villarreal, waar hij met twee doelpunten en een sublieme assist een groot aandeel had in de 5-0 overwinning.

Vooral de Madrileense pers was lyrisch over zijn verrichtingen, maar ook in Barcelona, tot voor kort bedevaartsoord van Nederlandse voetballers, gaan ze zich afvragen waarom deze speler hen ontsnapt is.

Twee kwalificaties kwamen het vaakst terug in de verslagen en de analyses in de dagbladen. De wedstrijd die Sneijder speelde was ‘perfect’ en een ‘exhibitie’. Daarbij werd uitgebreid stilgestaan bij hoe Sneijder, samen met zijn collega op het middenveld Guti, bijdraagt aan het aantrekkelijke, offensieve voetbal van de Spaanse kampioen.

„Sneijder zorgde voor een staaltje van precisie in zijn schoten en passes. De jongen heeft een voet van goud. Of een hamer, afhankelijk van de omstandigheden, want hij is zowel aanvallend als verdedigend goed. Als de grote held van de wedstrijd stapte hij het veld af,’’ schreef Marca. ,,Een fenomeen. Beckham deed er langer over om een vrije trap binnen te schieten.’’

De Utrechter wordt wel vaker vergeleken met zijn Engelse voorganger. Hij moet, net als Beckham, de man van de mooie dieptepasses en haarscherpe vrije trappen worden. Maar deed de Brit dat vanaf rechts, Sneijder moet dat vooralsnog vanaf links doen.

Daarvandaan stuurde hij ook de prachtige voorzet van waaruit Raúl de 1-0 kon aantekenen. Wel trok en trekt Sneijder veel naar binnen om met Guti te combineren. ,,Hij is een onverwachte vondst. Zijn rechtervoet moet door de goden zijn beroerd,’’ schreef El Mundo.

Wat Sneijder in ieder geval wel uit de kranten kon begrijpen waren de punten die traditioneel worden uitgedeeld. In alle dagbladen kreeg hij de maximale waardering, zoals in de sportkrant AS.

,,De start van dit Real is onovertrefbaar en onthult ons een ster die we niet verwachtten: Wesley Sneijder. Zijn voeten zijn als handen,’’ aldus AS. ,,Hij is snel met zijn hoofd én zijn benen. Zijn passes zijn van een grote precisie. Voorin heeft hij in Raúl en Van Nistelrooy dankbare ontvangers en op het middenveld in Guti een ideale kompaan in de combinatie.’’

Vanzelfsprekend kreeg de Oranje-international ook veel lof van collega’s én zijn nieuwe trainer. Bernd Schuster grapte over de rake vrije trap. ,,Hij deed me denken aan een blonde voetballer die een tijd geleden ook af en toe zo’n bal erin schoot. Ik hou van dat soort spelers.’’ Schuster had het over zichzelf.

,,Sneijder is een geweldige voetballer en hij is bovendien in vorm,’’ vond Ruud van Nistelrooy, die tegen Villarreal de 3-0 aantekende. ,,Hij heeft veel kwaliteit en vooral een goede mentaliteit. Zonder dat, zou hij niet kunnen spelen als hij nu doet.’’

De verrichtingen van Sneijder maken het aan de andere kant moeilijk voor Robben om zich een plaats in het team te verwerven. In het huidige 4-4-2 systeem neemt de Utrechter de plaats in die voor de Groninger bedoeld was.

En ook Royston Drenthe zal daardoor een probleem krijgen. De Rotterdammer was zondag de minste van het veld, was zwak in de verdediging als linksachter. ,,Daar zal hij niet meer spelen, Heinze is nu fit genoeg,’’ kondigde Schuster aan.

Waarop er nu drie Nederlandse kandidaten voor dezelfde plaats op links op het middenveld zijn. Een race waarin Sneijder al een heel grote voorsprong heeft genomen.

www.ad.nl

Mooi voor Wesley.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 04, 2007 2:02 pm

Beetje overdreven, maar zo gaat het daar.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 04, 2007 3:33 pm

Sneijder zal wel op de plek van Guti gaan spelen en Robben op de plek van Sneijder. Schuster is volgens mij geen fan van Guti.

Harm

Bericht door Harm » di sep 04, 2007 3:36 pm

joey schreef:Beetje overdreven, maar zo gaat het daar.
Inderdaad. Van Nistelrooij was bij drie doelpunten betrokken. :hypocrite.gif:

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di sep 04, 2007 9:15 pm

Denk eerder dat Robinho er uit ligt. Het is inmiddels wel duidelijk dat Guti - Sneijder met Diarra erachter een magische combinatie is, gaat Schuster ook niet zo maar aan sleutelen (tenzij hij het natuurlijk nu weer gezien heeft bij Real en voor kerst ontslagen wil worden.)

(bovendien ligt Robben toch waarschijnlijk binnen de kortste keren in de ziekenboeg...)

Ik word trouwens helemaal gek van Raul met zijn verongelijkte kezmaniaanse manier van juichen. Zondag had ie gewoon Sneijders schoen moeten poetsen na die 0-1.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 05, 2007 2:51 am

Real Ajax schreef:Denk eerder dat Robinho er uit ligt. Het is inmiddels wel duidelijk dat Guti - Sneijder met Diarra erachter een magische combinatie is, gaat Schuster ook niet zo maar aan sleutelen (tenzij hij het natuurlijk nu weer gezien heeft bij Real en voor kerst ontslagen wil worden.)
Ik ben nooit een gigantische fan geweest van Guti, maar ik vind Robben een redelijk overbodige aankoop. In dit Real is er volgens mij geen basisplaats weggelegd voor zo'n out and out winger.

Bovendien kan je Robinho altijd nog voor een flink geldbedrag lozen aan een club als Inter Milan of iets dergelijks.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 05, 2007 5:06 am

Ik snap ook niet wat ze met Robben moeten. Wel een mooi team hoor dat ze hebben......... Alleen zoveel overbodige spelers
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do sep 06, 2007 7:45 pm

Thomas schreef:
Baseman schreef:

Eens hoor, maar daar komt Schüster ook nog wel achter. Later in de wedstrijd kwam het ook zo te staan. Het komt wel goed met Drenthe.
Schüster heeft al aangegeven dat hij drenthe niet meer zal gebruiken als linksback. Een wijs besluit, want Drenthe heeft niets van een verdediger en was slechter dan slecht afgelopen weekend. Zonde, want tot nu toe heeft hij van alle aankopen het beste gepresteerd.

Sneijder speelde zaterdag een perfect game. Geen foute bal, en hij stond nog als een beer te verdedigen. Ik ben erg blij met hem, ook al was hij dan schandalig duur, maar hang nog even niet de vlag uit. Tegen Atletico was hij zo slecht dat ik vreesde dat we een van zijn broers hadden aangetrokken. Als hij blijft durven en zijn schot weer vind(hij produceert nog erg veel afzwaaiers voor zo'n goede schutter) wordt hij een echte sensatie.

Gelukkig is Pepe geblesseerd zodat Schüster heeft kunnen zien dat hij met Metzelder wel een echte topverdediger heeft aangetrokken.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 07, 2007 6:28 am

Ik ben bang dat Drenthe op de bank komt. Als linkshalf is Robben beter en is toch meer een naam.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 07, 2007 11:17 am

In een 4-3-1-2 systeem waarbij Guti, Sneijder, Raul en Van Nistelrooij al op het veld staan, zou ik nooit kiezen voor Robben als linkshalf. Drenthe heeft weinig verdedigend inzicht en moet nooit meer op linksback gezet worden, maar als linkshalf beschikt hij toch over enorm veel loopvermogen en enig recuperatievermogen. Robben verkiezen boven Drenthe op die positie voor Heinze, is volgens mij zelfmoord. Aanvallende overkill.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 07, 2007 5:56 pm

Shakhtar eist 25 miljoen van Real Zaragoza
06/09/2007 23:04

Shakhtar Donetsk beschuldigt Real Zaragoza van vals spel en wil alsnog geld zien voor het inpikken van Matuzalem. De Oekraïense club eist dat de Spanjaarden 25 miljoen euro betalen en heeft de zaak aanhangig gemaakt bij de FIFA.

Zaragoza slaagde er deze zomer niet in de Braziliaanse middenvelder los te weken, ondanks een bod van twaalf miljoen. Vervolgens leverde Matuzalem zijn contract in en ging hij bij Zaragoza een nieuwe verbintenis aan.

Die handelwijze is volgens Shakhtar onrechtmatig. Zaragoza zou de speler hebben aangezet tot de slinkse manier om toch te kunnen verhuizen. En daar moet de nummer zestien van de Primera División voor boeten.

'De FIFA moet er ook rekening mee houden dat Matuzalem een bepalende speler was in ons team. Hij is iemand die extreem moeilijk te vervangen is. Een goed alternatief is zeer duur', legt Shakhtars algemeen directeur Sergei Palkin uit aan Reuters.

Matuzalem zat sinds de zomer van 2004 bij Shakhtar. In 68 competitieduels scoorde de 27-jarige 25 keer. Real Zaragoza is al zijn zevende Europese club.

vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 10:55 pm

Die Drenthe is ook echt nog zo'n menneke, zeg. En blijkbaar komt-ie uit een Antilliaans-Nederlandse familie (?).

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 12:05 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Gelukkig is Pepe geblesseerd zodat Schüster heeft kunnen zien dat hij met Metzelder wel een echte topverdediger heeft aangetrokken.
Wablief? Op Metzelder valt geen pijl te trekken. Af en toe speelt ie sterk, een week later laat ie steken vallen en weer een week later verdwijnt ie voor 4 maanden in de ziekenboeg. Opbouwend sowieso matig en defensief, in het Duits, anfällig. Metzelder zal Madrid meer aan Woodgate gaan herinneren dan de club lief is.

Schuster, RGB, zonder Umlaut.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 15, 2007 8:31 pm

Sneijder prikt net de 2-0 er in tegen Almería.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za sep 15, 2007 8:31 pm

Sneijder maakt de 2-0 tegen Almeria

Edit: Aaarghh,5 seconden :bonk.gif:

Plaats reactie