Spanje
Moderator: mods
Haha, wie had dat ooit gedacht?De messen werden direct geslepen in de Madrileense sportkranten. Vooral de nieuwe trainer Bernd Schuster kreeg er van langs, omdat hij publiekslieveling en spelmaker Guti na een goed voorseizoen toch op de bank zette. Hij moest plaatsmaken voor Sneijder, omdat je een aankoop van 27 miljoen euro niet zomaar ernaast laat. Bovendien vindt de Duitser dat de oud-Ajacied meer werk verzet zonder bal en ook in verdedigend opzicht meer meewerkt.

Het stinkt aan alle kanten!
NrCWesley Sneijder wil doorgroeien bij Real
Wesley Sneijder had al besloten zijn verblijf bij Ajax met een jaar te verlengen. Maar toen Real Madrid langskwam, belandde hij alsnog in het Spaanse voetbalwalhalla.
Een maand geleden hieven Wesley Sneijder en de directie van Ajax nog het glas. Er vloeide champagne omdat de kleine spelmaker met het verwoestende schot in de benen had besloten zijn verblijf in Amsterdam met een jaar te verlengen. Valencia was niet meer de club van zijn dromen. Hij had geen goed gevoel bij het feit dat de Spanjaarden lange tijd niet hoger wilden bieden dan zestien miljoen euro. Valencia verhoogde nog wel het bod tot 22 miljoen, maar Sneijder koos voor Ajax. Zonder voorwaarden te stellen, zo beweert hij.
Er was dus geen sprake van een gelimiteerde transfersom over een jaar. „Ik heb alleen wat extra kaarten gevraagd voor de Champions-Leaguewedstrijden als we die zouden spelen. Omdat dit altijd een probleem was. Ik wilde niet meer geld vragen omdat ik al goed verdiende. Als ik toen niet voor Ajax had gekozen, zou ik nu in het shirt van Valencia hebben gespeeld”, vertelt Sneijder in Genève waar het Nederlands elftal vanavond oefent tegen Zwitserland.
Hoe anders kan het lopen in het topvoetbal. Inmiddels heeft de middenvelder uit Utrecht alweer een paar wedstrijden in het statige wit van Real Madrid gespeeld. De club uit de Spaanse hoofdstad meldde zich twee weken geleden met een openingsbod van 24 miljoen euro en toen werd het wel interessant voor Ajax om te onderhandelen. Na wat getouwtrek ging Sneijder naar de ‘Koninklijke’ voor 27 miljoen euro. Met deze transfer kon ook Ajax vrede hebben. „Over een jaar hadden ze bij lange na niet zoveel geld voor mij gevangen”, wijst Sneijder op de duur van zijn contract dat dan nog slechts een seizoen zou doorlopen. „Zelfs trainer Henk ten Cate gunde me dit van harte en was trots op me. Dat deed me goed. Het was zeker niet in zijn belang dat ik wegging. Hij begreep ook wel dat als Real Madrid langskomt, je als speler niet moet aarzelen. Ik heb veel te danken aan Ten Cate. Hij heeft mij afgelopen seizoen een positie in het elftal gegeven (achter de spitsen, red.) waardoor ik me kon profileren.”
Eigenlijk stelde alleen Marco van Basten vraagtekens bij de plotselinge overgang van Sneijder. De bondscoach was van mening dat de nummer tien er beter aan had gedaan nog een jaar te wachten, zodat hij de voorbereiding op het nieuwe seizoen kon meemaken. Sneijder: „Ik heb daar met hem over gesproken. Nadat ik mijn beweegredenen had verteld, begreep hij het wel. Er worden momenteel abnormale bedragen gevraagd voor spelers. Dat werkte in de beginfase in mijn nadeel en nu heeft Rafael van der Vaart bij zijn overgang naar Valencia ermee te maken. Als een club dat dan wil betalen, heb je geluk. Ik vind verder dat ik in sportief opzicht op het ideale moment bij Ajax ben weggegaan. Bij Real kan ik doorgroeien. Het gaat in de Spaanse competitie nog een tempootje hoger dan bij Ajax. Zelfs een club als Cadiz uit de tweede divisie voetbalt nog op een goed niveau en zou in de eredivisie bij de topvijf eindigen.”
Sneijder beleefde na zijn presentatie in het Bernabéu stadion een zware week met veel reizen. Maar het gaat in een roes, want hij vertoeft in de zevende hemel. „Je merkt daar aan alles dat Real een grote club is. De manier waarop je wordt opgevangen, de organisatie, de mensen eromheen, met alle respect, daar kan Ajax niet aan tippen.”
Hij speelde met Real een toernooi in Cadiz en thuis de met 3- 5 verloren wedstrijd tegen Sevilla om de Spaanse Super Cup. „Je krijgt een geweldig gevoel van binnen als je in het Bernabéu door de spelerstunnel het veld oploopt.” Coach Bernd Schuster heeft hem een plek rechts op het middenveld gegeven. „Vanaf die positie kan ik achter de spitsen Van Nistelrooy en Raúl kruipen. Baptista is een beetje mijn concurrent, maar hij speelt wat meer teruggetrokken. Verder mocht ik al meteen de vrije trappen en corners nemen. Nee, ik zie mezelf niet als de opvolger van David Beckham.”
Na de 5-3 nederlaag tegen Sevilla weet Sneijder meteen hoe het werkt in Spanje met zoveel media-aandacht voor het voetbal. De messen zijn geslepen en coach Schuster ligt reeds onder vuur. „Ik vind het al knap dat we tegen Sevilla, dat al jaren in dezelfde samenstelling voetbalt, met een nieuwe formatie drie doelpunten hebben gemaakt. Maar het lijkt me inderdaad wel verstandig dat we zaterdag bij de start van de Primera Division winnen van Atletico Madrid.”
Sneijder verwacht zich snel te kunnen aanpassen in Spanje. „Ik had natuurlijk al het voornemen om een keer bij een van de twee grote clubs in Spanje te voetballen. Hoewel de belangstelling van FC Barcelona nooit concreet is geweest. Ik heb niettemin Spaanse les genomen en dat weer bij Ajax in de praktijk gebracht door veel met Gabri te praten. Over een paar maanden moet ik een aardig woordje Spaans kunnen spreken.”
Het stinkt aan alle kanten!
Daarom hebben ze Gabriel Heinze ook van Liverpool overgenomen. Goede aankoop, alleen........Drenthe iig niet op linksback?LucaS schreef:Robben? Volgens mij ligt een deel van problemen achterin, als je 5 goals tegen krijgt
**** Robben van Chelsea naar Real
**Real Madrid heeft een akkoord bereikt
met Chelsea over de overname van Arjen
Robben.
Robben (23) had al een principe-akkoord
over een vijfjarig contract.Hij moet in
Madrid nog wel worden gekeurd.Er is 36
miljoen euro gemoeid met de transfer
van de vleugelspits.Robben,die nog een
contract tot medio 2009 in Londen had,
arriveert donderdag al in Madrid.
Real kleurt door de komst van Robben
verder 'oranje'.In de afgelopen weken
trok de Spaanse kampioen eerst Royston
Drenthe (Feyenoord,13 miljoen euro),en
daarna Wesley Sneijder (Ajax,27 miljoen
euro) aan.Ruud van Nistelrooij was al
langer bij de Koninklijke actief.
Blij met de punten ...
Real Madrid and Barcelona splash the cash, waarbij Barcelona overduidelijk de winnaar is op de transfermarkt, in mijn ogen. Real heeft nu twee centrumverdedigers die niet in LL passen. Cannavaro was wat dat betreft al een zekerheidje en ik vrees voor de Madrilenen dat Pepe ook gaat floppen.
Het blijft behelpen bij Real Madrid. Jarenlang werden er alleen maar (aanvallende) supersterren gehaald en werd er niets gewonnen. Na zo'n vier jaar sloeg Real Madrid door naar de andere kant met een verdedigende ingestelde trainer en oerlelijk voetbal maar wel dat felbegeerde landskampioenschap. Nu lijkt men onder de nieuwe trainer weer door te slaan met de aanvallende intenties.
Goal van Drenthe.
Het blijft behelpen bij Real Madrid. Jarenlang werden er alleen maar (aanvallende) supersterren gehaald en werd er niets gewonnen. Na zo'n vier jaar sloeg Real Madrid door naar de andere kant met een verdedigende ingestelde trainer en oerlelijk voetbal maar wel dat felbegeerde landskampioenschap. Nu lijkt men onder de nieuwe trainer weer door te slaan met de aanvallende intenties.
Goal van Drenthe.
Waarom ben je het er niet mee eens dat Schuster goed werk heeft verricht bij Getafe?
En Real moet vooral beter gaan voetballen en meer punten behalen. De club die kampioen moet worden is Barcelona, die hebben een geweldige selectie. Maar ik kan er natuurlijk niet omheen dat Schuster zelf ook voor de mindere peperdure aankopen heeft gezorgd.
Ik ben wel benieuwd naar de verwachtingen van RGB.
En Real moet vooral beter gaan voetballen en meer punten behalen. De club die kampioen moet worden is Barcelona, die hebben een geweldige selectie. Maar ik kan er natuurlijk niet omheen dat Schuster zelf ook voor de mindere peperdure aankopen heeft gezorgd.
Ik ben wel benieuwd naar de verwachtingen van RGB.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Sneijder maakt de 2 - 1 in de 35 minuut in de 2e helft ...
Vrije trap op rechts genomen door Guti, die plaats de bal breed naar de op links vrijstaande Sneijder en die trapt, niet een zo'n hard schot, de bal door een kluwe van spelers in de linkerhoek ..
Vrije trap op rechts genomen door Guti, die plaats de bal breed naar de op links vrijstaande Sneijder en die trapt, niet een zo'n hard schot, de bal door een kluwe van spelers in de linkerhoek ..
Laatst gewijzigd door 999 op za aug 25, 2007 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...