Jurgen Colin
Moderator: mods
Huntelaar is niet mislukt bij PSV.joey schreef:Huntelaar is ook mislukt bij PSV. Bij PSV krijgen jonge spelers amper een kans. Bij NAC deed Colin het heel behoorlijk.
Kijk, ik zeg niet dat die jongen een wereldvoetballer is, maar hem op de wedstrijd tegen de Rangers beoordelen is niet fair. HIj zal op de trainingen wel een behoorlijke indruk hebben gemaakt, anders had MVG nooit ingestemd.
EDIT: dubbel dus. bedankt Luuk.
Tis in iedergeval meer wat jullie ( Psv ) overhouden van de transfer van Alex.Harm schreef:Ja, want Ajax houdt 17 miljoen over aan de transfer van babel...Toppie schreef:17.000.000 - 100.000 = 16.900.000Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens de BBC zou Ajax € 100.000,-- hebben betaald aan Norwich.
Blij met de punten ...
-
Wie zegt dat Toppie het alleen over de transfer van Babel heeft. Dat staat namelijk nergens.Harm schreef:Ja, want Ajax houdt 17 miljoen over aan de transfer van babel...Toppie schreef:17.000.000 - 100.000 = 16.900.000Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Volgens de BBC zou Ajax € 100.000,-- hebben betaald aan Norwich.
Ik ben
Natuurlijk wel. Hij is voor een habbekrats van de hand gedaan omdat HB Guus het niet in hem zag zitten. Niemand die er wakker van lag op dat moment.Harm schreef:Huntelaar is niet mislukt bij PSV.
Maar dit gaat over Colin. Voor 100.000 euro lopen we weinig risico.
Overigens, op www.ajax.nl legt MVG in een filmpje precies uit wat de overwegingen zijn geweest om Colin te contracteren. Hij zegt nergens dat hij de speler niet hoefde maar dat HtC hem zo nodig moest. Vreemd hè, hij heeft het over 'wij'.

Het stinkt aan alle kanten!
Als je een speler als Alex drie jaar gratis in je selectie mag hebben, dan moet je daar niet over zeiken.Voetske schreef:Tis in iedergeval meer wat jullie ( Psv ) overhouden van de transfer van Alex.Harm schreef:Ja, want Ajax houdt 17 miljoen over aan de transfer van babel...Toppie schreef: 17.000.000 - 100.000 = 16.900.000
- Daily Blind
Daar ging het niet over.Maar nu kun je mooi zien hoeveel geld Psv misloopt met al de Van Raay constructies.Een speler als Alex kwa transfer prijs zou toch zeker richting die van Babel gaan.Tja en dat loop je toch op de een of andere manier mooi mis.Dan had je BEIDE gehad, de kwaliteiten van Alex en het geld van de tranfer van Alex ...Harm schreef:Als je een speler als Alex drie jaar gratis in je selectie mag hebben, dan moet je daar niet over zeiken.Voetske schreef:Tis in iedergeval meer wat jullie ( Psv ) overhouden van de transfer van Alex.Harm schreef: Ja, want Ajax houdt 17 miljoen over aan de transfer van babel...
Blij met de punten ...
Ajax leidt zelf talenten op. PSV moet die van buiten halen.Zlatan Son of God schreef:Doe mij het beleid rondom transfers maar van PSV. Spelers vertrekken daar, maar er komt altijd weer veel leuks voor terug. Bij AJAX zie je nooit leuke verrassende aankopen gedaan worden.
Ajax heeft de afgelopen anderhalf jaar juist goede spelers gehaald met Stam, Davids en Gabri. En dat voor heel weinig geld.
- Daily Blind
ik heb het niet over het opleiden, maar het halen van onbekende tallenten / toppers.joey schreef:Ajax leidt zelf talenten op. PSV moet die van buiten halen.Zlatan Son of God schreef:Doe mij het beleid rondom transfers maar van PSV. Spelers vertrekken daar, maar er komt altijd weer veel leuks voor terug. Bij AJAX zie je nooit leuke verrassende aankopen gedaan worden.
Ajax heeft de afgelopen anderhalf jaar juist goede spelers gehaald met Stam, Davids en Gabri. En dat voor heel weinig geld.
Voor spelers als Davids, Stam en gabri hoef je geen geweldige scout te zijn om te bevinden dat ze goed zijn. Ik mis bij AJAX volledig het aantrekken van jonge talentvolle spelers op de vacante posities. Onder Beenhakker kwamen ze wel, dus ik mag aannemen dat die kennis toch wel in huis is? Of waren het Leo en Co die deze spelers kenden?
Nee, Zlatan kwam via John Steen Olsen en Mido via de Belgische scout die we hebben (even zijn naam vergeten). Leo B. zag Maxwell tijdens een toernooi, hij legde hem meteen vast. Adriaanse kende Maxwell niet toen die kwam binnengelopen. Trabelsi tenslotte werd aangeboden, die mocht op stage komen.
Jij trekt steeds de vergelijking met AZ, maar Scheringa smijt met geld. Vijf miljoen hier, vijf miljoen daar en maar zien of er iets tussen zit. Dat kan Ajax zich niet permitteren en het is ook de vraag of het de enige weg is. Wat zou er met zo'n beleid van onze eigen talenten worden? Ajax heeft genoeg jeugd, dus jonge spelers halen heeft niet de prioriteit.
Jij trekt steeds de vergelijking met AZ, maar Scheringa smijt met geld. Vijf miljoen hier, vijf miljoen daar en maar zien of er iets tussen zit. Dat kan Ajax zich niet permitteren en het is ook de vraag of het de enige weg is. Wat zou er met zo'n beleid van onze eigen talenten worden? Ajax heeft genoeg jeugd, dus jonge spelers halen heeft niet de prioriteit.
- Daily Blind
Volgens mij heb ik het toch steeds over vacante posities.. kortom een plek die niet opgevuld kan worden door een jeugdspeler.joey schreef:Nee, Zlatan kwam via John Steen Olsen en Mido via de Belgische scout die we hebben (even zijn naam vergeten). Leo B. zag Maxwell tijdens een toernooi, hij legde hem meteen vast. Adriaanse kende Maxwell niet toen die kwam binnengelopen. Trabelsi tenslotte werd aangeboden, die mocht op stage komen.
Ik denk dat MVG bewust voor wat oudere spelers kiest omdat Ajax al zoveel jonge spelers heeft. AZ koopt veel jonge spelers, maar bij die club stroomt geen jeugd door. Wij hebben dit jaar weer Van der Wiel, Anita, Sarpong, Donald en nu ook Goossens bij de groep. Even de vergelijking doortrekken: Van der Wiel is niets minder dan Koenders (integendeel), maar hij liep al bij Ajax rond.
- Daily Blind
Met alleen oude spelers kom je er ook niet. Ik denk dat er al een prima balans is in de groep. Maar van mij mag er wel weer eens een verrassing gehaald worden. Een speler met bijzondere kwaliteiten. Die zie ik neit in de aankopen van dit seizoen. Allemaal middelmaat die weinig tot niks extra's toevoegen.joey schreef:Ik denk dat MVG bewust voor wat oudere spelers kiest omdat Ajax al zoveel jonge spelers heeft. AZ koopt veel jonge spelers, maar bij die club stroomt geen jeugd door. Wij hebben dit jaar weer Van der Wiel, Anita, Sarpong, Donald en nu ook Goossens bij de groep. Even de vergelijking doortrekken: Van der Wiel is niets minder dan Koenders (integendeel), maar hij liep al bij Ajax rond.
Wat heeft dat er mee te maken ?.Jöhnk schreef:Weet Van Geel dan iets beters? Wacht, misschien loopt er nog ergens een nieuwe Ogararu rond die we voor 5 miljoen kunnen ophalen.Voetske schreef:Op de V.I. site staat " Ten Cate heeft zijn zin: Colin tekent " ... zo voel ik het ook.
Blij met de punten ...
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat is een beetje flauw.joey schreef:Nee, Zlatan kwam via John Steen Olsen en Mido via de Belgische scout die we hebben (even zijn naam vergeten).
Ja, nogal wiedes, vrijwel álle spelers die Ajax koopt, worden door scouts aangedragen. Er is bijna altijd eerst een scoutingsrapport opgemaakt, voordat het dossier door wordt geschoven naar de TD en de hoofdcoach. Feit is dat zíj uit al die door de scouts aangedragen namen moeten gaan kiezen. Zíj moeten de beslissing nemen. De scouts zijn veldwerkers. De eindverantwoordelijkheid voor een aankoop ligt echter bij TD en hoofdtrainer: als het fout gaat, maar ook als het goed gaat.
Wat dat betreft hebben Beenhakker en Adriaanse het gewoon voortreffelijk gedaan. Ze hebben, zoals elk technisch duo, een map met scoutingssuggesties en -rapporten op hun bureau gekregen. Ze hebben uit dat aanbod de juiste mensen afgetest, en de juiste mensen wél genomen.
Maar dat terzijde.
Waar het om gaat is het nu, en dat is - wat mij betreft - nogal zorgwekkend. Dikke kans dat George Ogararu (volkomen ten onrechte) het kind van de rekening wordt nu Colin getekend is. Dat is een 'Ten Cate-jongen', die dus wel een basisplaats zal krijgen als rechtsback. Kortom: als Stam wegvalt (en dat zal regelmatig gebeuren) hebben we een verdediging van het niveau NAC Breda, met Colin, Vermaelen, Heitinga en/of Maduro. Dat kan tegen elke willekeurige FC Kopenhagen weer hartstikke fout gaan, wat ik je brom.
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
Tja. Zulke spelers zijn nu eenmaal zeldzaam, dat begrijp ik ook wel.Jöhnk schreef:Weet Van Geel dan iets beters? Wacht, misschien loopt er nog ergens een nieuwe Ogararu rond die we voor 5 miljoen kunnen ophalen.Voetske schreef:Op de V.I. site staat " Ten Cate heeft zijn zin: Colin tekent " ... zo voel ik het ook.
Maar om dan Colin te nemen... Eerste divisie van Engeland, en zelfs daar had 'ie de helft van de tijd geen basisplaats omdat hij niet écht overtuigde.
K.
Still alive...
Zo erg overtuigend was Oga nou ook weer niet. Colin is gewoon een goedkoop alternatief die er staat in de Eredivisie. Prioriteit lag niet daar. We hebben ook nog VD WielKowalczyk schreef:Dat is een beetje flauw.joey schreef:Nee, Zlatan kwam via John Steen Olsen en Mido via de Belgische scout die we hebben (even zijn naam vergeten).
Ja, nogal wiedes, vrijwel álle spelers die Ajax koopt, worden door scouts aangedragen. Er is bijna altijd eerst een scoutingsrapport opgemaakt, voordat het dossier door wordt geschoven naar de TD en de hoofdcoach. Feit is dat zíj uit al die door de scouts aangedragen namen moeten gaan kiezen. Zíj moeten de beslissing nemen. De scouts zijn veldwerkers. De eindverantwoordelijkheid voor een aankoop ligt echter bij TD en hoofdtrainer: als het fout gaat, maar ook als het goed gaat.
Wat dat betreft hebben Beenhakker en Adriaanse het gewoon voortreffelijk gedaan. Ze hebben, zoals elk technisch duo, een map met scoutingssuggesties en -rapporten op hun bureau gekregen. Ze hebben uit dat aanbod de juiste mensen afgetest, en de juiste mensen wél genomen.
Maar dat terzijde.
Waar het om gaat is het nu, en dat is - wat mij betreft - nogal zorgwekkend. Dikke kans dat George Ogararu (volkomen ten onrechte) het kind van de rekening wordt nu Colin getekend is. Dat is een 'Ten Cate-jongen', die dus wel een basisplaats zal krijgen als rechtsback. Kortom: als Stam wegvalt (en dat zal regelmatig gebeuren) hebben we een verdediging van het niveau NAC Breda, met Colin, Vermaelen, Heitinga en/of Maduro. Dat kan tegen elke willekeurige FC Kopenhagen weer hartstikke fout gaan, wat ik je brom.
K.
IK GELOOF!!!!!!
Ik geef alleen maar aan dat het aankoopbeleid van Ajax van toeval aan elkaar hangt. Kijk maar wat er toen gehaald werd: een spits (Zlatan) die niet eerste keus was van de trainer (CA wilde Vennegoor), maar van wie de TD helemaal gek was, een linksback (Maxwell) die de TD bij toeval zag op een jeugdtoernooi, een linksbuiten (Mido) die totaal geen linksbuiten bleek te zijn en een aangeboden speler (Trabelsi) die top was en toch bereid om op stage te komen.Kowalczyk schreef:Ja, nogal wiedes, vrijwel álle spelers die Ajax koopt, worden door scouts aangedragen. Er is bijna altijd eerst een scoutingsrapport opgemaakt, voordat het dossier door wordt geschoven naar de TD en de hoofdcoach. Feit is dat zíj uit al die door de scouts aangedragen namen moeten gaan kiezen. Zíj moeten de beslissing nemen. De scouts zijn veldwerkers. De eindverantwoordelijkheid voor een aankoop ligt echter bij TD en hoofdtrainer: als het fout gaat, maar ook als het goed gaat.
Onder de opvolgers van Leo en CA ging er er al even opportunistisch aan toe, of zelfs nog opportunistischer. De vier linksbuitens van Koe zijn een begrip geworden. Koe kon lekker zijn gang gaan omdat er geen TD was.
In die tijden werd er trouwens grof geld uitgegeven.
Een duidelijke lijn zie ik jammer genoeg nog steeds niet. MVG is erg zuinig, wat mij bevalt, maar het zou van mij wel wat gerichter mogen. Zo is Luis Suárez, die een hoop geld moet kosten, géén linksbuiten. Is er echt geen speler te vinden die wel aan de criteria van een linksbuiten voldoet, niet te duur is en goed genoeg?
Tja, Ogararu heeft een seizoen lopen prutsen, dus is het hoog tijd dat hij concurrentie krijgt.Waar het om gaat is het nu, en dat is - wat mij betreft - nogal zorgwekkend. Dikke kans dat George Ogararu (volkomen ten onrechte) het kind van de rekening wordt nu Colin getekend is. Dat is een 'Ten Cate-jongen', die dus wel een basisplaats zal krijgen als rechtsback.
Dat zou NAC wel willen!Kortom: als Stam wegvalt (en dat zal regelmatig gebeuren) hebben we een verdediging van het niveau NAC Breda, met Colin, Vermaelen, Heitinga en/of Maduro.

- Kowalczyk
- Contacteer:
Ogararu heeft wat mij betreft een uitstekende tweede seizoenshelft gedraaid, óók verdedigend. Bovendien heeft hij de beste voorzet in de hele selectie. Da's nou echt een aankoop waar ik heel tevreden mee ben. Wat mij betreft onomstreden als rechtsback.
Maar ik vrees dat HTC daar anders over denkt.
K.
Maar ik vrees dat HTC daar anders over denkt.
K.
Still alive...