Voorbereiding op het seizoen 2007-2008
Hehehe, go Ajax, go!Alte Relker, trainer van de thuisploeg, heeft zijn strijdplan al klaar. ,,Ik denk dat ik maar met twee rijen van vijf ga spelen. Vijf verdedigers en daarvoor een blok van vijf middenvelders. Aanvallers stel ik niet op tegen Ajax. Die komen toch niet aan de bal. Ik verwacht niet dat er maandagavond iemand bij Jaap Stam in de buurt gaat komen.”
De coach zag de Amsterdamse ploeg ooit live spelen en heeft daar slechte herinneringen aan overgehouden. ,,Ik heb Ajax een paar jaar geleden zien spelen tegen een ander regionaal team. Binnen mum van tijd stonden ze al 7-0 voor. Daar heb ik geen trek in. Daarom kies ik voor een verdedigende tactiek. Als ik 4-3-3 ga spelen, kan ik net zo goed binnen blijven.”

Het stinkt aan alle kanten!
Arme man, ach hij heeft wel een doelstelling bereikt. Niet binnen een ''mum van tijd'' 0-7 achter staan, hij heeft het wat weten te rekken met zijn 5-5-0 opstelling.joey schreef:Hehehe, go Ajax, go!Alte Relker, trainer van de thuisploeg, heeft zijn strijdplan al klaar. ,,Ik denk dat ik maar met twee rijen van vijf ga spelen. Vijf verdedigers en daarvoor een blok van vijf middenvelders. Aanvallers stel ik niet op tegen Ajax. Die komen toch niet aan de bal. Ik verwacht niet dat er maandagavond iemand bij Jaap Stam in de buurt gaat komen.”
De coach zag de Amsterdamse ploeg ooit live spelen en heeft daar slechte herinneringen aan overgehouden. ,,Ik heb Ajax een paar jaar geleden zien spelen tegen een ander regionaal team. Binnen mum van tijd stonden ze al 7-0 voor. Daar heb ik geen trek in. Daarom kies ik voor een verdedigende tactiek. Als ik 4-3-3 ga spelen, kan ik net zo goed binnen blijven.”![]()

AN had ik al gecheckt, daar staat het niet. En dat andere?Daniel_vT schreef:Reacties op Ajax netwerk en op een ander forum meldde iemand het.Neefkens schreef:Nergens iets kunnen vinden over de blessure, waar heb jij het vandaan?Daniel_vT schreef:Schijnt dat de blessure van Mitea weer serieus is, gescheurde enkelbanden ofzo. Wat moeten we toch met die jongen?
AO forum.. AN staat het niet? Ik zie genoeg reacties op AN dat mensen het erover hebben dat hij de voorbereiding zowieso moet missen..Neefkens schreef:AN had ik al gecheckt, daar staat het niet. En dat andere?Daniel_vT schreef:Reacties op Ajax netwerk en op een ander forum meldde iemand het.Neefkens schreef: Nergens iets kunnen vinden over de blessure, waar heb jij het vandaan?
Na de blessure van Vertonghen in de eerste oefenwedstrijd, lijkt de Ajax selectie ook niet ongeschonden uit de tweede wedstrijd te zijn gekomen. De Roemeen Mitea moest halverwege de eerste helft geblesseerd van het veld na een charge, die de actie van de Roemeen moest stoppen. De ernst van de blessure is nog onduidelijk. Wel kon hij lopend van het veld
AN
AN
Ajax beter op schot maar verliest nu Mitea
16/7/2007 22:02
Nicolae Mitea leek tijdens de voorbereiding van Ajax een nieuwe kans te krijgen om coach Henk ten Cate te overtuigen van zijn kwaliteiten. In de tweede oefenwedstrijd moest de 22-jarige linksbuiten zich echter al tijdens de eerste helft laten vervangen met een blessure.
Het zit Ajax vooralsnog niet mee tijdens de oefencampagne. In de eerste wedstrijd tegen hoofdklasser VVSB liep Jan Vertonghen een enkelblessure op. Tegen derdeklasser GFC haalde Mitea het einde van de wedstrijd niet. Het is nog onduidelijk hoelang de Roemeen is uitgeschakeld.
Waar de teller tegen VVSB bleef steken op vier treffers, was Ajax maandagavond schotvaardiger. Wesley Sneijder was met drie doelpunten de grote man aan Amsterdamse zijde en ook Gabri liet zich gelden met twee goals.
Ondanks zijn in de eerste helft opgelopen blessure pikte ook Mitea een goaltje mee, net als Klaas-Jan Huntelaar, Edgar Davids en de Zuid-Afrikaanse stagiair Sameegh Doutie. Erik Heijblok (overgekomen van Haarlem) verdedigde voor het eerst het doel bij Ajax. Testspeler Jurgen Colin maakte opnieuw zijn opwachting in de basis.
VI
16/7/2007 22:02
Nicolae Mitea leek tijdens de voorbereiding van Ajax een nieuwe kans te krijgen om coach Henk ten Cate te overtuigen van zijn kwaliteiten. In de tweede oefenwedstrijd moest de 22-jarige linksbuiten zich echter al tijdens de eerste helft laten vervangen met een blessure.
Het zit Ajax vooralsnog niet mee tijdens de oefencampagne. In de eerste wedstrijd tegen hoofdklasser VVSB liep Jan Vertonghen een enkelblessure op. Tegen derdeklasser GFC haalde Mitea het einde van de wedstrijd niet. Het is nog onduidelijk hoelang de Roemeen is uitgeschakeld.
Waar de teller tegen VVSB bleef steken op vier treffers, was Ajax maandagavond schotvaardiger. Wesley Sneijder was met drie doelpunten de grote man aan Amsterdamse zijde en ook Gabri liet zich gelden met twee goals.
Ondanks zijn in de eerste helft opgelopen blessure pikte ook Mitea een goaltje mee, net als Klaas-Jan Huntelaar, Edgar Davids en de Zuid-Afrikaanse stagiair Sameegh Doutie. Erik Heijblok (overgekomen van Haarlem) verdedigde voor het eerst het doel bij Ajax. Testspeler Jurgen Colin maakte opnieuw zijn opwachting in de basis.
VI
Lindenbergh en MKD gaan niet mee op trainingskamp in De Lutte.
AN
16/7/2007 - Maduro en Schilder voegen zich bij selectie, Krohn-Dehli, Lindenbergh en Manucharyan bij Jong Ajax
(Gepost door RvN)
Hedwiges Maduro en Robbert Schilder hebben zich vandaag bij de selectie gevoegd. Beide spelers van Jong Oranje kregen langer vrij na het winnen van de Europese titel en begonnen vandaag met de voorbereiding.
Krohn-Dehli en Lindenbergh zijn afgevallen voor het trainingskamp van de A-selectie. Manucharyan is er niet bij omdat hij herstellende is van een blessure. Hij wordt bij Jong Ajax weer klaar gestoomd voor Ajax 1. ,,Momenteel zit Edgar op 85 procent”, lichtte Koster de situatie van de Armeen toe. ,,Bij ons moet hij weer fit zien te worden."
AN
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het stukje:
solliciteert zo onderhand naar een plaats in het OD-topic.Manucharyan is er niet bij omdat hij herstellende is van een blessure. Hij wordt bij Jong Ajax weer klaar gestoomd voor Ajax 1. ,,Momenteel zit Edgar op 85 procent”, lichtte Koster de situatie van de Armeen toe. ,,Bij ons moet hij weer fit zien te worden."
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
ajax.nlAjax werkte dinsdagochtend de eerste training in De Lutte af. Lees hier wat er allemaal gebeurde.
10:15 uur. De spelers komen op de fiets aan bij het trainingsveld van SV De Lutte.
10:20 uur. De Ajacieden gaan een balletje met elkaar trappen.
10:25 uur. Er worden twee groepen gevormd, die beide een rondo gaan doen. Hennie Spijkerman zet het trainingsveld uit.
10:28 uur. Gabri wisselt als laatste zijn sportschoenen voor zijn voetbalschoenen. ,,Amigos'', roept hij naar de jonge fans langs het veld. ,,Amigos de la prenza. Yo me voy. Felicidades'', doet hij zijn oude trainer Louis van Gaal na.10:30 uur. Alfons Groenendijk doet met de ene rondo mee, Carlo L'Ami bij de andere. Het gaat er steeds feller aan toe. Dennis Gentenaar rolt over de grond in een poging om de bal te onderscheppen. Edgar Davids en Kennedy hebben nog even tijd om met elkaar te dollen ondanks het hoge tempo.
10:33 uur. Henk ten Cate fluit en de groep komt bij elkaar. De hoofdtrainer feliciteert de jarige Jaap Stam en de groep zet spontaan een welgemeend Lang zal die leven in.
10:37 uur. De eerste oefening. De groep doet een paar rondjes om het veld terwijl Laurens Ebben zijn loopoefeningen uitzet.
10:39 uur. Ten Cate en Alfons Groenendijk beginnen aan hun inmiddels vaste trapspelletje, met veel gebaren en druk gepraat.
10:43 uur. Stretching en buikspieroefeningen. ,,Hennie, briljant hè?'', roept Groenendijk naar Spijkerman over een mooi geplaatste bal. Dan voegt ook Groenendijk zich bij het team voor buikspieroefeningen.
10:47 uur. Push-ups. Tien met tien seconden rust, dan negen met negen seconden rust enzovoort.
10:50 uur. Loopvormen in twee groepen. Op een fluitsignaal van Ebben moeten de spelers naar de overkant sprinten. Er is gevaar voor botsingen. Thomas Vermaelen doet het fluitje van Ebben na, en enkelen beginnen te sprinten.
10:54 uur. Waterpauze.
10:55 uur. Spijkerman neemt het team mee naar de volgende oefenvorm. Inspelen, kaatsen, doorspelen en dribbelen. Vooral de routiniers spelen de bal hard in, om de balaanname van hun ploegmaats te verbeteren. ,,Hard inspelen'', gromt Ten Cate af en toe. Spijkerman houdt de details in het oog en legt geduldig uit. ,,Goede bal, jongen. Uitstekend'', voegt Ten Cate een van zijn mannen toe.
11:02 uur. Spijkerman voegt een nieuw onderdeel aan de oefening toe. ,,Kaatsen, uitzakken'', zijn de vaktermen die vallen. ,,One-touch'', zegt Groenendijk tegen een van de stagiairs.
11:07 uur. Waterpauze. Spelers gaan samen een balletje trappen of houden hoog. Sneijder schiet de bal vanaf de middenlijn strak in de bovenhoek.
11:10 uur. Vier tegen twee in de kleine ruimte, maximaal twee keer raken. Een paar minuten, dan wissel.
11:13 uur. ,,De uitslag van de verloting…". Tijdens de training houdt SV De Lutte een loterij.
Ten Cate grapt met Stam. Opdrukken is de ´straf´ voor onderschepte passes.
11:16 uur. In drie groepen moeten de Ajacieden een bal hooghouden terwijl ze elkaars handen vasthouden. Dertig sit-ups voor de verliezers.
11.18 uur. De vier tegen twee gaat verder. Stam komt stevig in op Sneijder, die heel even moet uitstappen. Ten Cate neemt de plaats van Sneijder in. Edgar Davids en Gabri zijn de twee in het midden en jagen op alles. ,,Hermano, muy bien", zegt Davids tegen Gabri. ,,Broeder, heel goed.''
11:24 uur. Het wordt steeds feller. Slidings, oerkreten, en ruzie met de ´scheidsrechters´.
11:26 uur. Hooghouden met handen ineen. Ten Cate: ,,Iedereen bewegen!'' De groep van Stam, die het het langste volhoudt, juicht bij elk balcontact.
11:28 uur. Ten Cate prikkelt Sneijder, en die onderschept de bal. ,,Dat is ´m'', zegt de trainer. Sneijder mokt een beetje, terwijl de anderen lachen.
11:33 uur. Uitloopronde. De fans zingen voor de jarige Stam, de groep doet mee. Stam klapt en zwaait.
11:35 uur. Waterpauze.
11:37 uur. Groot positiespel met drie teams, twaalf tegen zes. Wie de bal verspeelt, moet in het midden.
11:44 uur. Ten Cate roept zijn spelers bijeen voor aanwijzingen. Intussen trainen de keepers op lange uittrappen. Maarten Stekelenburg trapt over 50 meter de bal precies in de handen van Erik Heijblok. ,,Mooie bal, lange'', zegt Heijblok tegen zijn collega.
11:45 uur. Het positiespel gaat verder. Een keer raken. ,,Play the easy ball'', roept Ten Cate.
11:56 uur. Ten Cate roept zijn spellers bij zich voor meer aanwijzingen.
11:58 uur. De spelers beginnen aan een uitloopronde, die echter al snel onderbroken wordt voor een foto- en handtekeningsessie met een groep gehandicapten langs het veld.
12:00 uur. Ten Cate en Groenendijk hervatten hun trapspel.
12:03 uur. De spelers zoeken de zijkant op om hun schoenen te wisselen, en nog heel veel handtekeningen te zetten en op de foto te gaan.
12:05 uur. De keepers trainen nog even door.
12:10 uur. Iedereen zoekt zijn fiets op en keert terug naar het hotel. Vanmiddag weer een training, nu eten en rusten.
Haha, die Gabri...

Het stinkt aan alle kanten!
Volgens AS is het waarschijnlijk hier te volgen: http://www.accentfm.nl/templates/rtv_de ... ive_on.php