Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
AjaxDrie stagiairs voor Ajax
Amsterdam, 02 jul 2007
Ajax verwelkomt donderdag tijdens de eerste training drie nieuwe gezichten: Jürgen Colin, Thembinkosi Fanteni en Sameegh Doutie. Het drietal komt stage lopen bij de selectie van trainer Henk ten Cate.
Rechtsback Colin staat momenteel onder contract bij het Engelse Norwich City. De 26-jarige Utrechter speelde voordat hij twee seizoenen geleden naar Engeland verhuisde voor onder andere PSV, Racing Genk en NAC.
De Zuid-Afrikaanse aanvallers Fanteni (23) en Doutie (18) spelen bij Ajax Cape Town. Doutie was in mei nog één van de smaakmakers van de Copa Amsterdam.
Het is dus officieel. Ik ben benieuwd of deze jongens van Cape Town meer indruk kunnen maken dan Lewis.
Ik heb hem ook al in geen eeuwigheid zien spelen, maar op één of andere manier voelt dit 'gewoon goed'. Hij kost niets, is qua type precies wat we nodig hebben en Ten Cate heeft hem eerder zijn beste seizoen uit zijn loopbaan laten spelen. Dit moet gewoon wel goed gaan.Jöhnk schreef:Ik 3 jaar geleden.
En toch heb ik er een goed gevoel bij.
Ik heb nog even naar Demo's verslagen van de Copa Amsterdam gekeken en Doutie noemt hij wel.
Edit: volgens Wikipedia wordt Fanteni ook wel Terror genoemd, omdat hij altijd met scherp schiet.
Edit: volgens Wikipedia wordt Fanteni ook wel Terror genoemd, omdat hij altijd met scherp schiet.
Wie beweert van niet?Bertje schreef:Ik heb nog even naar Demo's verslagen van de Copa Amsterdam gekeken en Doutie noemt hij wel.

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Wel positief dat Ajax nog niet zo'n haast maakt met de Zuid-Afrikaanse jongens van 16/17 jaar. Het is alleen te hopen dat die jongens daardoor niet eerder kiezen voor het grote geld van clubs als Real Madrid en Tottenham Hotspur.
Colin heb ik al tijden niet zien spelen en ik weet ook niet of hij het niveau voor Ajax heeft, maar hij is wel het type rechtsback dat we zoeken. En dat hij ook in het centrum kan spelen is een hele prettige bijkomstigheid.
Colin heb ik al tijden niet zien spelen en ik weet ook niet of hij het niveau voor Ajax heeft, maar hij is wel het type rechtsback dat we zoeken. En dat hij ook in het centrum kan spelen is een hele prettige bijkomstigheid.
Wat zijn zijn kwaliteiten dan Bertje ?.Bertje schreef:Omdat hij precies het type rechtsback is wat we nodig hebben. Zo'n speler hebben we niet in de selectie. Alleen Van der Wiel zou het misschien kunnen. Bovendien heeft Colin eerder bij NAC aangetoond goed genoeg te zijn en verwacht ik dat Ten Cate hem wel aan het ballen krijgt indien hij dat nu nog niet doet.
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Nee ook voor deze jongen moet nog betaald worden. Lees maar wat er staat over het transfer somVoetske schreef:Als ie echt een beeld heeft van wat Colin vandaag de dag kan hoeft ie niet nog eens 3 weken op stage te komen.Toch.Duke schreef:Ja, en? Het betekent in ieder geval dat Ten Cate een beeld heeft van de mogelijkheden van Colin, lijkt me. Prima toch?Voetske schreef: Inderdaad. let vooral op de laatste regel ..
Hij zal wel niks kosten ... afijn we wachten af wat, als deze speler gecontracteerd wordt, dit weer gaat worden ...

Weer op zoek naar een Interim coach..
Mwah, dat goed opstellen valt wel mee hoor. Zoveel ervaring heeft hij niet, hij had wel altijd veel potentie.Bertje schreef:Je kunt hem een beetje vergelijken met Ooijer. Hij is sterk en snel, stelt zich goed op en is wendbaar zat om als rechtsback te spelen. Bovendien heeft hij een prima inspeelpass. Tenminste, dat was hij altijd.
Hij is van PSV naar Norwich gegaan, omdat Hiddink zijn mentaliteit niet goed vond.Arthur schreef:Als Colin een paar jaar geleden van Nac naar Norwich ging dan betekent dat volgens mij dat hij toen niet goed genoeg was voor het niveau van Ajax.
Kunnen we serieus verwachten dat hij na twee jaar Norwich ineens wel dat niveau haalt?
Of hebben de topclubs toen zitten slapen?
Opstellen is natuurlijk niet alleen iets waar je ervaring voor nodig hebt. Dat is ook gewoon aanleg.Harm schreef:Mwah, dat goed opstellen valt wel mee hoor. Zoveel ervaring heeft hij niet, hij had wel altijd veel potentie.Bertje schreef:Je kunt hem een beetje vergelijken met Ooijer. Hij is sterk en snel, stelt zich goed op en is wendbaar zat om als rechtsback te spelen. Bovendien heeft hij een prima inspeelpass. Tenminste, dat was hij altijd.
In welk opzicht ?.Bertje schreef:Hij is van PSV naar Norwich gegaan, omdat Hiddink zijn mentaliteit niet goed vond.Arthur schreef:Als Colin een paar jaar geleden van Nac naar Norwich ging dan betekent dat volgens mij dat hij toen niet goed genoeg was voor het niveau van Ajax.
Kunnen we serieus verwachten dat hij na twee jaar Norwich ineens wel dat niveau haalt?
Of hebben de topclubs toen zitten slapen?
Blij met de punten ...