PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:13 pm

Wat is er, Lucas?

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 21, 2007 6:14 pm

Ik zei toch dat je steeds meer op Steef ging lijken?
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:15 pm

Wat een gelul weer. Wimpey maakt een lullige opmerking waarna ik reageer. Ik bedoelde overigens niet dat we wel zullen zien of ik scout bij Ajax wordt of niet, maar of het wat wordt met 'mijn' spelers of niet.

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 21, 2007 6:16 pm

Steef zou het gezegd kunnen hebben! :1evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:16 pm

Het zal allemaal wel. Dag, Lucas.

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 21, 2007 6:18 pm

Grumpy old man! :smallgrin.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 21, 2007 6:20 pm

Chill Thomas...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 6:21 pm

Welk systeem kan Koeman het best gebruiken met het huidige spelersmateriaal? Ik ga voor 3-5-2.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 21, 2007 6:28 pm

Ervan uitgaande dat Farfan vertrekt is Koné de beste keuze als aanspeelpunt, denk ik. Lazovic kun je om hem heen laten spelen. PSV mist alleen iemand die kan doorkomen op links. Op rechts heb je met Kromkamp wel iemand die voor wijdte kan zorgen. Zoiets:

Koné;
Lazovic;
Väyrynen, Afellay, Aissati;
Simons;
Salcido, Da Costa, Addo, Kromkamp;
Gomes;

Al betwijfel ik of een middenveld met Afellay en Aissati ooit echt gaat werken. Sowieso zou een beter aanspeelpunt ook wel wenselijk zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:32 pm

Dat lijkt me eerlijk gezegd ook het meest waarschijnlijke elftal. Alleen dan met De Cler op links, Salcido in het centrum en eventueel de vervanger van Cocu als linkshalf.

In mijn ogen had een middenveld met Cocu, Simons, Afellay en Aissati overigens wel kunnen werken.

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 6:36 pm

Ik zie dit wel zitten:

------------------Gomes----------------

------Alcides---Da Costa---Salcido----

-------------Culina----Simons---------

------Väyrynen-----------Aissati-------

------------------Afellay----------------

-------------Farfán---Lazovic----------

Mocht Foquita verkocht worden, dan natuurlijk Koné op zijn plaats.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:39 pm

Dat zie ik ook wel zitten. Alcides 1 op 1 laten verdedigen en hardlopers als Culina en Väyrynen om Issi en Ibi te ondersteunen. :666.gif:

Overigens is jouw opstelling niet reëel als Farfán blijft. Alle drie de spitsen zullen moeten spelen, denk ik.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 21, 2007 6:49 pm

generaal schreef:Ik zie dit wel zitten:

------------------Gomes----------------

------Alcides---Da Costa---Salcido----

-------------Culina----Simons---------

------Väyrynen-----------Aissati-------

------------------Afellay----------------

-------------Farfán---Lazovic----------

Mocht Foquita verkocht worden, dan natuurlijk Koné op zijn plaats.
Centraal, centraler. Dat loopt zich absoluut vast.

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 7:00 pm

Thomas schreef:Dat zie ik ook wel zitten. Alcides 1 op 1 laten verdedigen en hardlopers als Culina en Väyrynen om Issi en Ibi te ondersteunen. :666.gif:

Overigens is jouw opstelling niet reëel als Farfán blijft. Alle drie de spitsen zullen moeten spelen, denk ik.
Denk je dat Alcides niet 1 op 1 zou kunnen verdedigen? Volgens mij was hij vroeger een prima mandekker, ik weet niet hoe het tegenwoordig met hem gesteld is. Dat hij talent heeft, is zonneklaar. Misschien is die Rajkovic een goede mandekker.
Culina is een harde werker, die Simons verdedigend zou kunnen ondersteunen om Afellay, Aissati en Väyrynen de wind uit de rug te halen. Het is een gewaagde opstelling, maar ik denk dat als alles zou kloppen het best zou kunnen werken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 7:05 pm

In de 1 op 1-duels met Babel werd Alcides in ieder geval redelijk gesloopt. Ik denk dat hij te traag en weinig wendbaar is. Puur in de mandekking kan Alcides wel heel degelijk spelen, denk ik.

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 7:09 pm

Thomas schreef:In de 1 op 1-duels met Babel werd Alcides in ieder geval redelijk gesloopt. Ik denk dat hij te traag en weinig wendbaar is. Puur in de mandekking kan Alcides wel heel degelijk spelen, denk ik.
Dan zou je bij balverlies Culina naar de back kunnen laten zakken of Simons een linie naar achteren verplaatsen naast Da Costa, waardoor je 4-4-2 staat te voetballen in plaats van 3-5-2. Het lijkt me in ieder geval een systeem waarin Aissati verdedigend ontlast wordt en samen met Väyrynen Afellay en de aanvallers kan bedienen met steekpassjes. Alleen over Culina ben ik niet zeker: die zou eventueel ook nog door Kromkamp vervangen kunnen worden, alleen kun je dan niet met een dubbele dekking op het middenveld spelen, waardoor je altijd vanuit een 4-mans achterhoede voetbalt, want Kromkamp als buitenste wingback laten spelen lijkt me geen succes.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 7:21 pm

generaal schreef:Dan zou je bij balverlies Culina naar de back kunnen laten zakken of Simons een linie naar achteren verplaatsen naast Da Costa, waardoor je 4-4-2 staat te voetballen in plaats van 3-5-2.
Een van je lopers op het middenveld bij balverlies als rechtsback laten spelen zou ik niet aan beginnen. Dat heeft niets meer met automatismen te maken. Simons kiest uit zichzelf wel uitstekend de momenten om in te zakken of druk op de bal uit te oefenen bij balverlies.
Het lijkt me in ieder geval een systeem waarin Aissati verdedigend ontlast wordt samen met Väyrynen Afellay en de aanvallers kan bedienen met steekpassjes.

Dat zou wel aardig lukken, maar er zijn zoveel manieren om Aissati te ontlasten. Nogmaals, het afgelopen seizoen had PSV prima met een 4 mans middenveld kunnen spelen met Cocu, Simons, Aissati en Afellay, denk ik.
Alleen over Culina ben ik niet zeker: die zou eventueel ook nog door Kromkamp vervangen kunnen worden, alleen kun je dan niet met een dubbele dekking op het middenveld spelen, waardoor je altijd vanuit een 4-mans achterhoede voetbalt, want Kromkamp als buitenste wingback laten spelen lijkt me geen succes.

Dat redt Kromkamp inderdaad niet. Zowel qua loopvermogen als qua snelheid schiet hij er tekort. Je ziet ook dat hij nu bij de echte (Nederlandse) top steeds soberder is gaan spelen.

Culina weghalen betekent teveel dom loopwerk voor één speler (Vayrynnen) en is funest voor de balans.

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 7:26 pm

Op zich is een linie met Simons en Culina dus nog niet zo slecht :)? Ik denk dat als Väyrynen dezelfde vrijheid bij PSV als bij Heerenveen (dus geen controleur, Koeman!) zou krijgen, dat PSV een behoorlijk dynamisch middenveld zou kunnen krijgen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 7:35 pm

Simons als controleur, Väyrynen en Culina als dynamische lopers, Aissati voor het tempo en de spelverdeling en Afellay met z'n directere, doelgerichtere manier van spelen is op zich een prima middenveld. De rest van de invulling van de ploeg laat echter te wensen over. Ik zou Alcides dus nooit de 1 op 1 duels aan laten gaan en denk dat je verdedigend in de problemen komt op de vleugels. PSV kan voorin prima met Farfan en Kone spelen omdat er vaak altijd wel eentje richting zijkant gaat. Maar nogmaals, je kan niet alles hebben. Met een middenveld zoals jij die schetst moet je een compromis sluiten. Dat zou betekenen dat je het middenveld in dienst laat spelen 1 spits. De beste, Farfan dus. Maar PSV zit met een vervelend 'luxeprobleem', omdat het al die dure aanvallers waarschijnlijk wel op moet stellen.

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 7:41 pm

En als PSV nog een verdediger zou halen die met Da Costa en Salcido achterin zou kunnen spelen? Tegen clubs die via de vleugels aanvallen kun je dan met een ander systeem spelen lijkt me. Een middenveld met twee dienende spelers, 2 dynamische passers en 1 offensieve middenvelder is natuurlijk uitstekend. Tegen Ajax of zo kunnen Kromkamp en Zonneveld dan wel van stal worden gehaald, al weet ik niet of een centrum met Da Costa en Salcido zou werken.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 21, 2007 7:59 pm

Ik vind trouwens Kone, Farfan, en Lazovic niet complementair aan elkaar. En die gaan waarschijnlijk alle drie in de basis staan. Weet niet hoe dat zal gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 8:02 pm

Mr. Ajax schreef:Ik vind trouwens Kone, Farfan, en Lazovic niet complementair aan elkaar. En die gaan waarschijnlijk alle drie in de basis staan. Weet niet hoe dat zal gaan.
Ik hoop dat Koné wordt verkocht, maar dat is een utopie. Een verkoop van Foquita lijkt me wat reëler.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 8:05 pm

generaal schreef:En als PSV nog een verdediger zou halen die met Da Costa en Salcido achterin zou kunnen spelen? Tegen clubs die via de vleugels aanvallen kun je dan met een ander systeem spelen lijkt me. Een middenveld met twee dienende spelers, 2 dynamische passers en 1 offensieve middenvelder is natuurlijk uitstekend. Tegen Ajax of zo kunnen Kromkamp en Zonneveld dan wel van stal worden gehaald, al weet ik niet of een centrum met Da Costa en Salcido zou werken.
Salcido is bijzonder multifunctioneel, maar uiteindelijk is op z'n best als linkerzoneverdediger in een driemansverdediging.

Ik zou als ik PSV was niet nog een centrumverdediger halen om 3-5-2 te gaan spelen. Dat zal ook wel niet gebeuren gezien de spitsen en de middenvelders.

Baseman

Bericht door Baseman » do jun 21, 2007 8:07 pm

Jesse schreef:Is Valckx geen TD?
Nee, PSV heeft namelijk geen TD. Sinds Hiddink is vertrokken is die functie niet ingevuld.
Men weet bij PSV nog niet of zo'n persoon nodig is, aangezien Reker de Algemeen Directeur wordt en men moet afwachten of hij niet te veel taken krijgt. Schuitema heeft hierover wel eens wat gezegd in interviews, ook omdat hij nu de interim-voorzitter is en de functie van voorzitter verdwijnt bij PSV.
wimpey schreef:Een fitte Addo is een veel betere verdediger dan Da Costa. Daar is ook Koeman inmiddels wel achter.
Grappig dat jij nergens te bekennen was voor, tijdens en na de wedstrijden van PSV tegen Arsenal, toen Da Costa sterk speelde en thuis tegen Arsenal zelfs de uitblinker was.
Maar goed, Da Costa is jong en nog lerende. Niets mis mee.

Of zeik je spelers als Urby en Vermaelen ook af als ze een fout maken ?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2007 8:14 pm

Baseman, wie is er dan verantwoordelijk voor het aankoopbeleid? Stel de scouting vindt A en Koeman vindt B, wat dan?

Gesloten