Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 1:33 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:Cannavaro aan Napoli verkopen, Ramos rechts zetten en Metzelder met Milito in het centrum laten spelen.
Ik ben niet echt onder de indruk van Metzelder als centrumverdediger. Doe mij Ramos maar in het centrum en revelatie Miguel Torres als rechtsback.
joey schreef:Deco op de transferlijst? Men is bij Barcelona blijkbaar niet tevreden over zijn spel en zijn gedrag.
Deco heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij nog eens in de Engelse top wil voetballen. Wellicht dat het daar mee te maken heeft.

Gezien het feit dat Barcelona Dinho en Messi wil houden gaat het team er flink op achteruit als men Deco inruilt voor Sneijder.
Ik vind Metzelder ook geen wereldtopper, maar met Milito naast hem zou het maar zo kunnen gaan werken omdat Metzelder natuurlijk wel z'n lengte mee heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 21, 2007 4:06 pm

Metzelder staat erom bekend dat ie meer interlands dan competitiewedstrijden speelt, generaal. Real Madrid heeft een nieuwe Woodgate gehaald, stelletje ezels.

Metzelder speelde trouwens de laatste maanden goed als rechts- of linksback, Doll switchte veel met hem. Maar die jongen gaat 3 mio per jaar pakken, veel tijd bij de physio doorbrengen en af en toe een wedstrijdje ballen. Not a bad life...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 5:13 pm

Thomas schreef:Vind ik niet. Deco is niet de meest vooruitgeschoven man. Deco maakt veel meters, is slimmer, en is veel meer teamspeler. Daarnaast is Eto'o bij Barcelona ook vooral belangrijk als aanspeelpunt in de gehele voorste linie.......
Toevoeging: ...en dus niet alleen maar als speler die achter de dieptepasses aan gaat. Daarnaast heeft Bertje gelijk wanneer hij zegt dat je moeilijk met Ronaldinho-Eto'o-Messi en Sneijder daar achter kan spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2007 6:36 pm

Des te beter: dan kunnen ze Ronaldinho naar Milaan verkopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:37 pm

Ronaldinho verkopen om Sneijder in te passen. Het moet niet gekker worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2007 6:37 pm

Ronaldinho is klaar in Barcelona.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 6:41 pm

Het zou kunnen. Ik heb geen inzicht op zijn nachtelijke escapades en dergelijke. Feit blijft wel dat hij zelfs op tachtig procent fantastische cijfers heeft gehaald en een van de beste voetballers van de wereld is.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jun 22, 2007 12:06 am

wimpey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef: RVN uit de wedstrijd geschopt(zonder hem heeft Real eenvoudigweg geen aanval)
RVN is een geweldige clubvoetballer, eerlijk is eerlijk. Een onverbeterlijke opportunist en egoist, maar dat boeit natuurlijk niet wanneer je er bij de topclubs van Europa jaarlijks een stuk of 25 injast.

Jammer dat ie het in het Oranje nooit écht heeft kunnen bewijzen. En in Bassie's 3-spitsendogma is zijn rentree in het NL XI wederom gedoemd te mislukken.

Wat mij trouwens (steeds weer) opvalt, is dat al die gehypte, m.n. Zuidamerikaanse, 'talenten van de eeuw' hun rep in Europa nou niet meteen weten waar te maken. Robinho, Gago: zóóó geweldig is het i.m.o. allemaal (nog?) niet.
Ik vind RVN helemaal niet zo overdreven opportunistisch(vrij berekenend juist) en hij uiteraard een egoist in kansrijke situaties, daarvoor wordt hij ook betaald. VN is meer dan zijn goals -Ronaldo maakte aanvankelijk ook veel goals, toch schoot Real daar geen centimeter mee op- hij is de hoofdrolspeler in elke aanval en vrijwel altijd betrokken bij het opzetten daarvan. Juist In Madrid heeft hij laten zien dat hij uitstekend kan meevoetballen en heel balvast is, als je hem maar ondersteunt en de ruimte geeft. Daarnaast is hij absoluut de ziel van het elftal, dat meeleven langs de lijn is geen act, zijn bezieling is echt en puur. Dat voelt het publiek(hij is echt razend populair) en het elftal (jongens als Diarra, Robinho en Higuaín gaan mee in zijn fanatisme). Ik heb het al eerder gezegd, een gouden koopje.

'Zooo geweldig' is het inderdaad niet. Maar ik ben niet zo pessimistisch als jij. Gago heeft nog nauwelijks een echte kans gehad, is een groot talent met een prachtige stijl. Real hoopt op een nieuwe Redondo. Ik twijfel of hij zo goed is, maar hij heeft absoluut het talent om te slagen.
Robinho is tegengevallen. Het is een beetje een zeurkous, een moederskindje(zoals vrijwel elke braziliaan) die enorme last van heimwee heeft gehad. Ronaldo had bovendien een erg slechte invloed op hem dus het is goed dat hij nu steun zoekt bij anderen. De laatste weken steekt hij in steeds betere vorm en tegen Mallorca was hij uiteindelijk ook weer doorslaggevend. Bleef maar gaan en werd steed ongrijpbaarder. Hij is bovenmenselijk getalenteerd en ik heb vertrouwen in hem; hij moet komend seizoen dat van hem maken, dat kan hij en Real moet hem dat vertrouwen ook schenken.
Blijkbaar vindt men bij Barcelona Deco te ongedisciplineerd.
Moeilijk karakter. Ingewikkelde persoonlijkheid en erg onbenaderbaar, dat maakt hem niet erg geliefd. Dit seizoen is er veel kritiek geweest op zijn trainingsarbeid en zijn stapgedrag.
Maar Barça zou hier niet lichtzinnig over moeten denken. Deco is misschien wel de beste voetballer op zijn positie. Niet alleen geeft hij de meeste assists, hij verovert ook de meeste ballen(-in een ander topic werd hij vergeleken met Aissatti- onvergelijkbaar, Deco is een van de spelers in La Liga die de meeste duels wint). Bedenk dat Deco de spelmaker van het beste clubteam van Europa was toen hij naar Barça kwam, hij had toen een ronaldinho achtige vrije rol. Probleemloos is hij veranderd in een multifuntionele teamspeler; onbetaalbaar. Sneijder is niet alleen uit een heel andere categorie, het is bovenal een totaal andere speler die hem nooit zal kunnen vervangen in die rol.

Metzelder is gratis en een wens van Bernd Schuster. Ik heb het liefst zoveel mogelijk centrale verdedigers aangezien de verdediging van Real, wie je er ook neerzet, zelfs met een erkend metselaar als Capello elke A junior nog op kansen tracteert. Maar ook ik vind Metzelder te blessuregevoelig (wel een goede verdediger overigens). Alexis, de andere vertrouweling van Schuster staat ook op de nominatie.
Ramos is als rechtsback een vande besten vind ik, ik zie hem daar graag, al kan hij op dit moment nog niet gemist worden in het centrum.
Ronaldinho is klaar in Barcelona.
Dat proef je inderdaad bij hem. Ik zou het niet doen als ik Barça was, ze kunnen hem nu nog niet missen. Veel heeft ook simpelweg te maken met het feit dat Ronaldinho onderdeel is van een machtstrijd binnen de club. Sandro Rosell is een nare vent maar Ronaldinho zweert bij hem. Sinds zijn breuk met laporta is de kritiek op Ronaldinho onredelijk geworden. Geen slimme keuze van Barça.

Ik vind Roni-Eto'o-Messi overigens een prachtvoorhoede dus ik hoop dat die in stand blijft.

Thomas, ik kan niet veel kwijt over Capello. Laten we het er maar op houden dat hij er bij velen niet best op staat.

generaal

Bericht door generaal » vr jun 22, 2007 12:19 am

Alexis gaat naar Valencia, RGB.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 6:42 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik vind RVN helemaal niet zo overdreven opportunistisch(vrij berekenend juist) en hij uiteraard een egoist in kansrijke situaties, daarvoor wordt hij ook betaald. VN is meer dan zijn goals -Ronaldo maakte aanvankelijk ook veel goals, toch schoot Real daar geen centimeter mee op- hij is de hoofdrolspeler in elke aanval en vrijwel altijd betrokken bij het opzetten daarvan. Juist In Madrid heeft hij laten zien dat hij uitstekend kan meevoetballen en heel balvast is, als je hem maar ondersteunt en de ruimte geeft. Daarnaast is hij absoluut de ziel van het elftal, dat meeleven langs de lijn is geen act, zijn bezieling is echt en puur. Dat voelt het publiek(hij is echt razend populair) en het elftal (jongens als Diarra, Robinho en Higuaín gaan mee in zijn fanatisme). Ik heb het al eerder gezegd, een gouden koopje.
Van Nistelrooij keeps it simple. Hij is meer van de langere, lage passes naar de zijkant om vervolgens het strafschopgebied in te duiken dan de wat fijnere, korte tikjes en kaatsen, maar effectief is het wel. Daarnaast helpt het natuurlijk dat Beckham de tweede seizoenshelft weer in de basis stond, want in hem vertrouwt Van Nistelrooij blind.

Uitgerekend jij betitelde mij overigens niet al te lange tijd geleden als iemand die iets tegen de voetballer Van Nistelrooij had. Een paar weken terug stipte ik echter ook al aan dat Van Nistelrooij beter meevoetbalt en dat werd hier niet geloofd/beaamd. Daarnaast had ik wel degelijk gelijk met mijn kritiek op de extreem lovende pers. Van Nistelrooij was de eerste seizoenshelft helemaal niet zo geweldig (hij scoorde echt maar in een paar duels waardoor hij aan z'n hoge gemiddelde kwam) en kon nog veel en veel beter. Dat heeft hij in de tweede seizoenshelft wel bewezen. Wat een gedrevenheid en wat een belangrijke doelpunten. Hij scoorde in alle grote wedstrijden en zonder hem was Real Madrid nooit kampioen geworden.

Maar Barça zou hier niet lichtzinnig over moeten denken. Deco is misschien wel de beste voetballer op zijn positie. Niet alleen geeft hij de meeste assists, hij verovert ook de meeste ballen(-in een ander topic werd hij vergeleken met Aissatti- onvergelijkbaar, Deco is een van de spelers in La Liga die de meeste duels wint). Bedenk dat Deco de spelmaker van het beste clubteam van Europa was toen hij naar Barça kwam, hij had toen een ronaldinho achtige vrije rol. Probleemloos is hij veranderd in een multifuntionele teamspeler; onbetaalbaar. Sneijder is niet alleen uit een heel andere categorie, het is bovenal een totaal andere speler die hem nooit zal kunnen vervangen in die rol.
Ik heb hier eerder een discussie op AT over gehad, maar Deco is inderdaad een zeldzaam hardwerkende superster. Vanwege z'n slimme manier van positie kiezen maar ook z'n loopvermogen verzet hij bergen werk op het middenveld. Het is uniek dat een vedette zo in dienst van de ultieme vedette kan en wil spelen en ook nog eens uiterst effectief blijft.

Sneijder voor Deco? Not in a million years. Sterker nog, als ik de beschrijving van Deco-wannabe Defour mag geloven, heb ik die jongen liever als aanvallende middenvelder dan Sneijder.
Metzelder is gratis en een wens van Bernd Schuster. Ik heb het liefst zoveel mogelijk centrale verdedigers aangezien de verdediging van Real, wie je er ook neerzet, zelfs met een erkend metselaar als Capello elke A junior nog op kansen tracteert.

Gabi Milito zou ik een geweldige aankoop vinden. Op z'n beurt zou ik Cannavaro laten vertrekken. Mocht Alexis dan ook nog komen dan kan je Ramos altijd nog als rechtsback gebruiken. Een verdediging met Metzelder-Milito-Alexis-Ramos ziet er in mijn ogen toch wel even wat secuurder uit dan de huidige laatste linie. Voor Metzelder kan Miguel Torres ook nog altijd spelen. Leuke jonge speler die nu al z'n waarde heeft bewezen voor Real. In mijn ogen een revelatie als links -of rechtsback.

Vind jij Cannavaro ook al zo ontoepasselijk spelen in Madrid, RGB? Ik heb hem zelden ijzersterk zien spelen op het moment dat Real geen geweldige teamprestatie leverde. In mijn ogen is Cannavaro vanwege de snelheid en ruimte in z'n rug net als de meeste verdedigers uit de Serie A niet geschikt voor het Spaanse voetbal. Wereldtop in de Serie A, subtop in La Liga.
Ramos is als rechtsback een vande besten vind ik, ik zie hem daar graag, al kan hij op dit moment nog niet gemist worden in het centrum.
Het is een echte strijder, maar in het centrum is het af en toe nog wat onstuimig. Technisch -en kopsterk, goed in de opbouw en rigoureus. Kan de verbeterde versie van Puyol worden.
Thomas, ik kan niet veel kwijt over Capello. Laten we het er maar op houden dat hij er bij velen niet best op staat.
Er is al een aankoop gedaan op aanraden van een andere trainer. Ik weet dus genoeg, RGB. Het verbaast me overigens niets. Real Madrid is als team ijzersterk uit een slechte periode gekomen -Capello is volgens mij een geweldige mental coach maar met alle kritiek die er richting deze selectie werd afgevuurd mag er toch ook enige 'krediet' richting de media gaan- maar voetballend heeft het bijzonder weinig progressie gemaakt. Real is in aanvallend opzicht meer dan ooit afhankelijk van 1 of 2 spelers en goed voetbal is er zelden gespeeld. Ik begrijp prima dat men niet tevreden is over Capello en ben tot nu toe onder de indruk geraakt van Schüster.

Ik hoor overigens graag achteraf van je hoe het daadwerkelijk is gelopen met Capello. :wink.gif:

999

Bericht door 999 » vr jun 22, 2007 8:26 pm

807 Teletekst vr 22 jun
***VOETBAL******************************
"Thierry Henry naar FC Barcelona"
**Thierry Henry verhuist van Arsenal
naar FC Barcelona,zo weten media in
Spanje te melden.Volgens radiozender
Cadena Ser en de krant El Pais,die zich
baseren op bronnen binnen de club van
trainer Frank Rijkaard,zal de aanvaller
een vierjarige verbintenis tekenen.

Er zou een bedrag van 24 miljoen euro
gemoeid zijn met de transfer van de
29-jarige Fransman,die sinds 1999 bij
de Gunners onder contract staat.Henry,
wiens verbintenis tot 2010 doorliep,was
in 364 wedstrijden bij de Londense club
goed voor 226 doelpunten.

Henry's zaakwaarnemer Jerome Anderson
ontkende recentelijk nog met Barcelona
in onderhandeling te zijn.
TT.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 22, 2007 8:27 pm

Ik las het ook net, 24 miljoen is niet al te veel. Die Nani is nog meer voor betaald.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 23, 2007 9:39 am

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/footbal ... 231950.stm

Blijkt inderdaad rond te zijn (op de medische keuring na).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2007 9:40 am

Goed, dan kan Eto'o mooi een jaartje bij ons opleiding volgen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 1:26 pm

En Barcelona gaat nog een poging doen Chivu voor de neus van Inter weg te kapen, volgens de Catalaanse pers. Barcelona zou 12 miljoen bieden + een speler/spelers. Genoemd worden Sylvinho, Belletti en Giuly.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » za jun 23, 2007 2:01 pm

LucaS schreef:Goed, dan kan Eto'o mooi een jaartje bij ons opleiding volgen
Zijn toch wel heel andere spelers als die wij binnenhalen ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 3:25 pm

LucaS schreef:Goed, dan kan Eto'o mooi een jaartje bij ons opleiding volgen
Als Eto'o degene is die daadwerkelijk weggaat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 23, 2007 3:46 pm

Ik zie Henry en Dinho nooit zo'n goed duo vormen als Dinho en Eto'o. Dan zie ik nog meer in Henry en Eto'o samen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 3:47 pm

Ik ook, Bertje. Het lijkt mij dan ook dat Dinho gaat vertrekken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 11:09 pm

Sevilla heeft in een heetgebakerde Copa del Rey-finale tegen Getafe de derde prijs van het seizoen binnen gesleept (1-0).

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 10:08 am

Afbeelding

Ja, weer een prijs voor Julien. Het is hem van harte gegund! :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 9:26 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Real hoopt op een nieuwe Redondo. Ik twijfel of hij zo goed is, maar hij heeft absoluut het talent om te slagen.
Ik ben bevooroordeeld, want Redondo staat in mijn beste elftal aller tijden. Redondo had altijd tijd, speelde en dacht altijd snel, was ongekend precies in zijn passing. Een echte middenveld-maestro. Wat ik tot dusver van Gago heb gezien komt bij Redondo niet eens in de buurt.

Ik heb niet al teveel wedstrijden van de vml. Galacticos gezien dit seizoen, mijn betoog was meer gebaseerd op de RVN van Man U en Oranje. Maar bijv. tijdens Barca - Real prikte ie er 2 in, als ie oog voor medespelers zou hebben gehad i.p.v. voor eigen succes te gaan, had Real in Barcelona gewonnen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo jun 24, 2007 9:29 pm

Als ik me niet vergis staat Redondo ook in het favoriete elftal van RGB.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 10:20 am

Blijft Capello trainer van Madrid? Vandaag zal volgens de Spaanse sportbladen een hoop duidelijk worden. Kandidaten om hem op te volgen: Schuster (met afstand op 1), Wenger, Laudrup en R. Koe...

Inmiddels zit Chivu in een zetel. Behalve naar Inter kan hij blijkbaar ook naar Barcelona (dat al met Roma onderhandelt, maar slechts 12 miljoen wil betalen) en (als Capello blijft) Madrid. Ik hoop wel dat Cris voor niet te lang tekent, want na afloop van zijn contract verwachten wij hem terug in Amsterdam! :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 25, 2007 6:57 pm

Jesse schreef:Als ik me niet vergis staat Redondo ook in het favoriete elftal van RGB.
Dat zal best. Redondo was een fenomenale speler.

Plaats reactie