Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jun 06, 2007 11:37 am

En dan Ajax de das omdoen in de voorronde... :ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 06, 2007 11:39 am

Ajax heeft feitelijk gezegd dat hij overbodig is. Het lijkt me dat Perez dan zelf wel kan uitmaken waar hij zijn carriere wil voortzetten
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 11:58 am

Luuk, van Ajax hoeft Perez niet weg. Perez wil weg.

Ik ben het niet met Wimpey eens. In mijn ogen is Perez ongeschikt om op 10 te spelen. Hij heeft dat dit seizoen een aantal keren gedaan en het was geen succes. Perez mist de dynamiek voor die positie. Hij is teveel momentenvoetballer.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 06, 2007 12:00 pm

Perez: Ik wil weg bij Ajax

AMSTERDAM - Kenneth Perez weet na een gesprek met Ajax-trainer Henk ten Cate genoeg. De Deen kreeg bevestigd dat er voor hem geen toekomst is in Amsterdam en heeft zijn zinnen gezet op een vertrek.

,,De trainer vertelde me dat ik niet in zijn voetbalvisie pas,’’
aldus Perez, die momenteel vakantie viert in zijn geboortestad Kopenhagen.
www.ad.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 12:03 pm

Daar bedoelt hij mee dat hij niet op 10 mag spelen. Die positie ambieert hij.
MVG zei niet voor niets dat Ajax tevreden over Perez was. Hij mag blijven op dezelfde voorwaarden. Dat hij dat niet wil, is zijn keuze. Er zijn ook spelers van 32 die er tevreden mee zijn bij een topclub een rol van betekenis te spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 06, 2007 12:03 pm

Wat is dat toch met die AJAX spelers, ze lijken er vaak geen moeite mee te hebben om voor Fnoord te gaan spelen, ik heb het idee dat dat andersom toch anders is.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 06, 2007 12:05 pm

Dat mag jij zo vertalen, Joey, ik lees toch echt dat Perez niet in de visie van TC past. Dat blijkt ook wel aan de momenten waarop Perez de laatste maanden mag invallen. Niet alleen niet op tien trouwens, zelfs als Babel overleden langs de lijn ligt mag ie nog blijven staan 'boven' Perez.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 12:18 pm

Perez is gehaald voor de 11, dus het is onjuist dat hij de positie achter de spitsen ambieert.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 12:31 pm

Natuurlijk ambieert hij die positie. Elke aanvallend ingestelde speler ambieert die positie.

Babel en Perez zijn heel andere types. Het is maar voor welk type je kiest. Perez moet een vrije rol hebben en niet worden verveeld met verdedigende taken. Dat heeft consequenties voor de rest van het team.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 12:33 pm

Precies. Perez wordt niet geschikt geacht voor de positie waarvoor hij gehaald is.

Dus is hij overbodig.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 12:34 pm

Als basisspeler wel. Maar een selectie bestaat uit meer dan elf spelers.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jun 06, 2007 12:35 pm

Ik denk dat Ajax Perez graag wil behouden in dezelfde rol als afgelopen seizoen. Dus wat dat betreft is hij niet overbodig.

Dat Perez daar geen trek in heeft en dus liever weg wil is overigens begrijpelijk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 06, 2007 12:36 pm

Sorry, maar als mijn baas me vertelt dat ik niet in zijn (toekomst)visie pas, dan betekent dat dat ik overbodig ben. Dan gaat het niet aan om die jongen aan zijn contract te houden als er een redelijk bod komt.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo jun 06, 2007 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 12:36 pm

Als invaller wellicht ook niet meer. HTC heeft aangegeven met een AH te willen spelen als de nood aan de man is.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 12:47 pm

Jesse schreef:Ik denk dat Ajax Perez graag wil behouden in dezelfde rol als afgelopen seizoen. Dus wat dat betreft is hij niet overbodig.

Dat Perez daar geen trek in heeft en dus liever weg wil is overigens begrijpelijk.
Precies. Goede wisselspelers zijn ook belangrijk. Ajax zal een vervanger moeten halen als Perez vertrekt. Een speler van die kwaliteit krijg je niet voor een appel en een ei.

Perez functioneert het best als hij tussen de linies kan spelen, maar hij is nog zwakker in de omschakeling dan Sneijder. Daardoor is een 4-4-2-systeem voor hem ideaal, het systeem dat we dit seizoen soms in uitwedstrijden hebben gespeeld. Hij kan dan als voorste middenvelder spelen, in een vrije rol, achter twee spitsen. Probleem: bij Ajax bestaat die positie niet.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jun 06, 2007 1:03 pm

Wel als je met Babel en Leonardo als vleugels gaat spelen en Perez in de spits zet. (mits KJH verkocht wordt)

Dan is er echter weer geen plek voor Kennedy.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 06, 2007 2:12 pm

Zou het een gekke gedachte zijn wanneer Heerenveen een dergelijke speler zou halen? Die zijn immers, na het afscheid van Bosvelt, op zoek naar wat meer ervaring. Nou ja, het is in ieder geval maar een gedachte, want er lijkt geen interesse vooralsnog.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 2:45 pm

De Dominee schreef:Wel als je met Babel en Leonardo als vleugels gaat spelen en Perez in de spits zet. (mits KJH verkocht wordt)

Dan is er echter weer geen plek voor Kennedy.
HtC overweegt juist een andere oplossing voor bepaalde wedstrijden: KJH diep en Babel en Kennedy erachter. Stond in de VI van vorige week.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jun 06, 2007 4:05 pm

M.a.w. de lange bal op KJH die aflegt op opkomende mensen. Beetje jammer. Overigens zie ik ook in die rollenverdeling eerder een plaats voor Perez dan KJH. Perez omringen met snelle mensen zodat je optimaal van zijn slimme balletjes gebruikt maakt. Met zijn techniek kan hij tevens de bal in één keer goed aannemen en vast houden.

Maar goed. Ik zal tactische zaken overlaten aan degenen die er wél verstand van hebben ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 10:00 pm

Perez die de bal gaat vasthouden? Dacht het niet!

Ik vind Perez een goede speler, maar ik heb me gestoord aan zijn houding. De wandelende verongelijktheid, bah. In dat opzicht zal ik hem niet missen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 10:19 pm

Kromme rug, norse blik: dat is nu eenmaal zijn houding. Altijd zo geweest ook.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jun 08, 2007 6:43 am

ROTTERDAM - Zolang Feyenoord wacht op het ja-woord van de beoogde trainer Bert van Marwijk, blijft het voor de Rotterdammers schipperen op de transfermarkt.

Afgelopen seizoen scoorde Kenneth Perez in de Kuip. Feyenoord wil de aanvaller aantrekken. FOTO PIM RAS
Feyenoord jaagt op Kenneth Perez, maar ook PSV maakt serieus werk van de Ajacied. PSV wil snel zaken doen met Ajax en Kenneth Perez. De Eindhovense club heeft zich al gemeld in Amsterdam en hoopt op een spoedig akkoord over de Deense aanvaller, die wil en mag vertrekken bij Ajax.

Ook Feyenoord wil Perez dolgraag presenteren als versterking voor komend seizoen, maar de Rotterdamse club heeft voorlopig niet veel méér te bieden dan de wachtkamer. Zolang er geen nieuwe trainer is, wordt de toekomst in de Kuip omringd door vraagtekens.

Perez heeft de interesse van beide clubs in beraad en legt dezer dagen de voor- en nadelen naast elkaar. PSV speelt Champions League én beschikt over een sterke selectie, maar in Eindhoven is de Deen allerminst verzekerd van een basisplaats.

Dat Perez moeite heeft met een rol op het tweede plan, bleek afgelopen seizoen in Amsterdam. Zijn rendement bij Ajax was uitstekend, maar de voetballer past niet in de voetbalvisie van trainer Henk ten Cate en was dit seizoen vooral invaller. Een forse teleurstelling voor Perez, die vorige zomer voor zo’n 2,4 miljoen euro overkwam van AZ.

Bij Feyenoord is de 32-jarige aanvaller wél zo goed als verzekerd van een hoofdrol. De Rotterdamse club ziet in Perez een belangrijke pijler onder een gerenoveerde selectie, die dringend behoefte heeft aan ervaring en individuele kwaliteit. Dat perspectief prikkelt de Deen, maar reden tot twijfel is er ook volop. Want welke garanties zijn er dat Feyenoord er op korte termijn weer bovenop komt? En welke trainer gaat de wederopbouw in gang zetten?

Al ruim een week wacht de top van Feyenoord op het ‘jawoord’ van Bert van Marwijk. ,,Er moeten,’’ zo zei financieel directeur Onno Jacobs gistermiddag, ,,nog enkele belangrijke zaken afgewikkeld worden. Alleen daarop is nog het wachten.

Jacobs wilde niet bevestigen welke ‘belangrijke zaken’ het betreft. ,,Het gaat in ieder geval niet over de persoonlijke financiële wensen van Van Marwijk,’’ zo wilde hij wel kwijt. ,,Daar zijn we allang uit.’’

Op dit moment wordt er door de beleidsbepalers van Feyenoord alles aan gedaan om aan de resterende verlangens van Van Marwijk te voldoen. Het gaat hier voornamelijk om toezeggingen over versterking van de selectie en de samenstelling van de technische staf. Officieel wil Feyenoord dat laatste niet bevestigen.

,,De media slaan daar een slag naar, maar op die details gaan we niet in. We zijn gewoon erg ons best aan het doen om ervoor te zorgen dat Bert van Marwijk haast geen ‘nee’ meer kan zeggen. Laat ik het daar op houden. Er is ons veel aan gelegen om deze trainer zo snel mogelijk te kunnen presenteren. Niet alleen omdat we aan de slag moeten voor het seizoen ‘07/’08. In feite wordt daar al hard voor gewerkt. Maar het is ook omdat we hem gewoon graag willen. Hij past in het profiel dat we voor deze functie maakten en van dat specifieke kaliber zijn er gewoon niet zo veel mensen beschikbaar. Vandaar dat Feyenoord zo zijn best doet voor Van Marwijk,’’ aldus Jacobs.

In een gedroomd scenario presenteert Feyenoord in korte tijd Van Marwijk, Perez en Roy Makaay, maar die route begint hoe dan ook bij een nieuwe trainer. Nog los van de vraag of een speler van het kaliber Makaay haalbaar is voor de Rotterdammers. Met een relatief lage vraagprijs is Perez dat wél. Ook omdat Ajax in principe liever zaken doet met Feyenoord dan met directe concurrent PSV.

Over een uiterste datum waarop Feyenoord zekerheid wil hebben van Van Marwijk, wilde Jacobs niets zeggen. ,,Dat heeft weinig zin. Iedereen met interesse in Feyenoord kan weten dat we haast hebben. De selectie voor het volgend seizoen moet rond gemaakt worden, om maar eens wat te noemen. Nu is de periode dat er wat dat betreft beslissingen vallen. Daarbij heb je als Feyenoord je nieuwe trainer gewoon nodig.’’

:oha.gif:

AD.NL

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 08, 2007 1:00 pm

gaizka schreef: Een 32 jarige Perez verkiezen boven Babel is ook een vorm van kapitaalvernietiging.
3 miljoen voor een speler neertikken die niet in de visie van de trainer past is kapitaalvernietiging, Gaizka. Probleem ligt m.i. toch echt hoofdzakelijk bij HtC, want op het rendement van Perez valt toch erg weinig aan te merken.

Joey zegt dat Perez vanwege een gebrekkige dynamiek niet op 10 kan spelen. Ben ik het niet mee eens. Met Gabri en Davids achter zich is dat prima op te vangen. Het gaat erom dat Perez kan scoren en mensen vrij voor de keeper kan zetten. En dat kan ie.
De marktwaarde wordt momenteel op zo'n 9 miljoen geschat, als hij dit seizoen wissel was geweest was dat zeker niet het geval geweest misschien was hij zelfs wel weggegaan.
Henk´s troetelkind Babel heeft narrenvrijheid, die mag zijn eigen wedstrijden spelen. Tig akties mislukken, hij scoort amper, maar Henk laat ´m gewoon staan en prijst ´m de hemel in.

Robbert Schilder kreeg van Henk de wind van voren toen ie aangaf liever als linkshalf dan als linksback te spëlen. Werd onherroepelijk daarna verhuurd. De babelachtige Ryan mag om de haverklap roepen dat linksbuiten zijn plek niet is en dat ie in de spits wil. Reactie van Henk: hij steekt ´m nóg een bos veren in z´n behind. Sommige spelers kunnen zich niets (Perez, Schilder, KJH) permitteren, enkele anderen werkelijk alles (Gabri, Babel).

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 08, 2007 2:23 pm

Beetje matig Wimpey om te beginnen over zogenaamde voortrekkersrollen.

Spelers mogen altijd voorkeuren aangeven maar die Schilder had ergens gezegd dat hij dan liever ergens anders op het middenveld ging spelen en niet terug wilde. Zoiets heb ik ergens gelezen.

Perez mist gewoon de dynamiek om op 10 te spelen. Teveel uit stilstand en dat is tegenwoordig niet bevordelijk voor het resultaat. Perez vind ik een hele mooie 10. Maar die plek bestaat zelfs bij Ajax niet meer. Een 10 moet meer kunnen dan alleen scoren en anderen voor het goal zetten.

Babel heeft altijd dreiging en zorgt ervoor dat teams altijd teruggedrongen worden. Als ze zijn overzicht kunnen verbeteren kan hij een echte topper worden.

KJH is een gebrekkige speler. Hij heeft ernstige gebreken waar niks aan te doen is. Wat hij wel goed kan is meteen iets unieks. Hij is een topspeler maar wel met hele grote gebreken
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 2:30 pm

Een beetje zwak van Wimpey dat hij nog steeds blijft volhouden dat Ten Cate niet het beste voor heeft met Huntelaar.

Plaats reactie