Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides

Bericht door Aristides » do mei 31, 2007 5:35 pm

Co komt alleen als er meer duidelijkheid is over meer geld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 31, 2007 10:42 pm

Dat zeg je steeds, maar waarom zou er iets veranderd zijn? Ik denk eerder dat het een vertrouwenskwestie is. Daags na het gesprek tussen de leiding van Feyenoord en Adriaanse lag alles op straat, dat heeft de zaak (blijkens de uitspraken van Zeijlmans) geen goed gedaan.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 31, 2007 10:49 pm

Waarom laat Fnoord die man nou niet gewoon met rust, hij heeft toch nee gezegd. Alhoewel ik geen fan ben van Co is er natuurlijk altijd de kans dat ie het net als bij AZ wel goed doet daar. Laat hem met rust en ga achter Jans of Booy aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 31, 2007 10:52 pm

brigade zuid schreef:Waarom laat Fnoord die man nou niet gewoon met rust, hij heeft toch nee gezegd. Alhoewel ik geen fan ben van Co is er natuurlijk altijd de kans dat ie het net als bij AZ wel goed doet daar. Laat hem met rust en ga achter Jans of Booy aan.
Hehe, dat hoop jij! :aai.gif: :smallgrin.gif:

Feyenoord en die zaakwaarnemer van Adriaanse ontkennen het in elk geval niet, dus misschien is er iets van waar.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 01, 2007 5:19 pm

Feyenoord en die zaakwaarnemer van Adriaanse ontkennen het in elk geval niet, dus misschien is er iets van waar.
Klopt, maar het probleem blijft de garantie spelers te kunnen aantrekken.

De investeerders (die er echt schijnen te zijn) willen alleen maar investeren als er een topper komt (alsof dat een garantie voor succes is). Adriaanse is zo'n topper, maar Co wil de strijd met Ajax, psv en az aangaan en ziet daar nog te weinig geld (voor aankopen) voor.

Ik heb niet begrepen dat er nu meer geld is dan een week geleden, maar ik weet niet welke rare sprongen deze "kat" maakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 7:18 pm

Geen Adriaanse, Bert van Marwijk onderhandelt met Feyenoord (FN).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 7:19 pm

Kan Steef met zijn held samenwerken. :1evil.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 01, 2007 7:25 pm

joey schreef:Geen Adriaanse, Bert van Marwijk onderhandelt met Feyenoord (FN).
Op zich is dat nog wel een logische keuze ook. Zeker als men per sé een Nederlandse trainer voor de groep wil hebben, dan kom je al gauw bij hem uit. Ik twijfel alleen wel aan zijn capiciteiten om Feyenoord weer op de rit te krijgen. Ik denk namelijk niet dat hij in staat is om iets op te bouwen. Bij hem heb/had ik altijd het gevoel dat hij zo goed was als z'n spelersgroep.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 7:37 pm

Heeft nooit enige indruk op mij gemaakt, die man. Ik had altijd het gevoel dat in de goede tijd de spelers het voor het zeggen hadden.
Wie zou hij meenemen? Smolarek? Hopelijk niet Pienaar. :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 7:54 pm

Van Marwijk wordt ik niet bang van, zou tevreden zijn als ze hem nemen.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 01, 2007 8:08 pm

joey schreef:Geen Adriaanse, Bert van Marwijk onderhandelt met Feyenoord (FN).
Gebaseerd op berichten van Radio Rijnmond; de waarde van beide berichten is gelijk (dezelfde bron):
Volgens Radio Rijnmond heeft Co Adriaanse Feyenoord donderdagavond laten weten niet in te gaan op de tweede poging van Feyenoord om hem te strikken voor de functie van hoofdcoach.
Radio Rijnmond meldt dat Feyenoord in onderhandeling is met Bert van Marwijk. Feyenoord hoopt snel tot overeenstemming te komen met Van Marwijk. Na het afzeggen van Adriaanse zou hij de belangrijkste kandidaat zijn.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 01, 2007 9:22 pm

Sympathieke man, en nog een Deventenaar ook!

Wel een beetje een zwaktebod, dat dan weer wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 9:58 pm

Ze zijn laaiend enthousiast op FN (maar niet heus). :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 10:23 pm

Arm Fnoord, ze weten van gekkigheid niet meer wie ze moeten nemen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 10:25 pm

Misschien heb ik wat gemist, maar waarom willen ze die Noor niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 10:27 pm

Die is aan de drugs.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 10:27 pm

Oh, hij is al Feyenoord-supporter? :hypocrite.gif:

:blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:33 pm

brigade zuid schreef:Arm Fnoord, ze weten van gekkigheid niet meer wie ze moeten nemen.
Vanmiddag gunde je ze Adriaanse niet en nu heb je medelijden???? :confused.gif:

@Jöhnk: Sollied was toch aan de drank? Dat zei Derksen tenminste.

Nieuwe coach komt snel

SEOUL - Peter Vogelzang heeft zijn eerste drie weken als interim-manager bij Feyenoord erop zitten. Tussen de bedrijven door landde hij gisteren in Seoul, waar hij het Nederlands elftal een paar dagen volgt als lid van de Raad van Toezicht van de KNVB. Hij kondigt nieuws aan: ,,Dit weekeinde hopen we de nieuwe Feye- noord-trainer te contracteren.’’

U bent even weg van Feyenoord in een belangrijke periode, is dat geen probleem?

Peter Vogelzang: ,,Toen de club me vroeg, heb ik ja gezegd op voorwaarde dat ik het werk bij Feyenoord kan blijven combineren met een paar activiteiten die ik niet halverwege wil stopzetten. Ik wil richting het EK 2008 lid blijven van de Raad van Toezicht van de KNVB en ik vind - op een ander vlak - niet dat ik tussentijds uit het driemanschap moet stappen dat de zaak van Lucia de B. beoordeelt. Ik ben nu samen met Gerard Bouwer naar Seoul gevlogen en bij de wedstrijd zelf zullen we met vier of vijf KNVB-mensen aanwezig zijn. Het betekent dat ik deze week even wat minder bij Feyenoord ben, maar de afgelopen twee weken ben ik er steeds vijf dagen geweest.’’

Waarom heeft Feyenoord tot op dit moment nog geen nieuwe trainer?

,,Omdat we een trainer willen die hoort bij het beeld van Feyenoord op de rit zetten. In de profielschets hebben we hoog ingezet en we proberen die hoge inzet zo lang mogelijk vast te houden. Het is erg jammer dat Co Adriaanse nee heeft gezegd. Het contact met hem verliep prettig, hij kon zich vinden in de sportieve en financiële plannen van Feyenoord, maar om persoonlijke redenen komt hij niet naar de Kuip.’’

Zo stond het op de website van Feyenoord, maar kunt u concreter zijn?

,,Nee, die webtekst is volledig in overleg met Adriaanse zo opgesteld. Daar wil Co het bij laten en dat respecteren wij. En hoewel Peter Bosz de goede eigenschap heeft dat hij niet zomaar genoegen neemt met een enkel nee, kan er door de naam van Adriaanse definitief een streep.’’

Welk traject is sindsdien gevolgd?

,,Wat we al helemaal in het begin hebben gedaan, is dat we na het opstellen van de profielschets bij een aantal trainers de beschikbaarheid hebben gepolst. Dat doe je bij een man of vijf, zes. Dat zijn geen officiële gesprekken of verzoeken, je brengt gewoon de situatie van een aantal toppers in kaart. Als je in een organisatie een topfunctie te vergeven hebt, gaat het altijd om drie dingen die je zo dicht mogelijk bij elkaar moet zien te brengen: ambitie, doelstelling en haalbaarheid. In dat traject zijn we nu opnieuw concreet met een trainer in onderhandeling. Hopelijk komt dat in het weekeinde rond. Op een naam ga ik niet in.’’

Als u zegt dat in de profielschets hoog is ingezet, dan kan Feyenoord na Adriaanse toch niet ineens bij een veel jongere, veel minder ervaren trainer uitkomen?

,,Vul het zelf maar in aan de hand van wat ik net heb geschetst.’’

Hoe beoordeelt u de rest van de organisatie waarin u terecht bent gekomen?

,,In de directie zie ik kwalitatief zeer behoorlijke mensen, die niet alleen bezig willen zijn met de waan van vandaag, maar ook met de vraag hoe Feyenoord er over een jaar voor moet staan. Neem Peter Bosz: ik maak hem mee en vind hem een gedreven man die goed nadenkt waar het met Feyenoord heen moet. Hij en de andere directieleden steken hun nek uit en verdienen steun. Het gaat erom dat je nu met alle geledingen één en dezelfde richting op gaat en die koers ook aanhoudt. Als je nu weer zou gaan schipperen, kom je nooit verder. Bij Feyenoord is de afgelopen periode alles opnieuw bekeken. Er zijn al een paar harde noten gekraakt en op technisch, financieel en bestuurlijk vlak zal er nog verder geprofessionaliseerd moeten worden. Ik probeer daarbij te helpen. Neem bijvoorbeeld de organisatie rond het eerste elftal; afgezet tegen wat ik bij Oranje meemaak loopt Feyenoord daarin achter. Hans Jorritsma regelt rond Oranje alles perfect. Ik zou zeggen: kijk wat hij aan zaken heeft vastgelegd en of informatie uitwisselbaar is.’’

U zoekt voor Feyenoord voor 1 oktober ook een algemeen directeur. Hoe verloopt die zoektocht?

,,Ook dat profiel is opgesteld en een gerenommeerd headhuntersbureau is aan het zoeken. Ik zeg niets over de richting die het op gaat, maar het helpt wel als zo’n directeur ook verstand heeft van voetbal. Aangezien de meeste managers een opzegtermijn van twee maanden hebben, moet het ei voor 1 augustus wel zo’n beetje zijn gelegd.’’
AD

Co Adriaanse en Bert de Vriend van Steef voldoen allebei aan de profielschets???? Dan moet het een bijzonder vage profielschets zijn! :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 01, 2007 10:56 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:Arm Fnoord, ze weten van gekkigheid niet meer wie ze moeten nemen.
Vanmiddag gunde je ze Adriaanse niet en nu heb je medelijden???? :confused.gif:
Medelijden? ben je mal, dit is puur genieten. Maar ze weten het gewoon niet meer heb ik het idee.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 01, 2007 10:58 pm

Co Adriaanse en Bert de Vriend van Steef voldoen allebei aan de profielschets???? Dan moet het een bijzonder vage profielschets zijn!
Al eerder geschreven, maar omdat het over de vage profielschets gaat: de naam Aad de Mos noemde ik (afgelopen dinsdag) niet toevallig, zijn naam is gevallen. Ik weet niet of er ook met hem is gesproken. De naam Boskamp is trouwens ook gevallen!

Uit de woorden van vogelenzang maak ik op dat ze voor de directie iemand op het oog hebben die nu ook zo'n functie bekleedt. Ik weet niet wie in de eredivisie (ik neem aan dat ze een Nederlander nemen?) zo'n functie bekleedt/Nederlander in het buitenland. Veel kandidaten zullen er niet zijn.

Izmailov

Bericht door Izmailov » za jun 02, 2007 4:44 pm

Van Marwijk praat met Feyenoord
Door LUDO VAN DENDEREN

ROTTERDAM - Bert van Marwijk is met Feyenoord in onderhandeling om komend seizoen als trainer terug te keren in de Kuip.

De oefenmeester, die vanmorgen naar Zuid-Frankrijk vloog voor een vakantie, heeft al een eerste gesprek met de Rotterdamse clubleiding achter de rug. Op korte termijn wordt er telefonisch verder gepraat.

De afgelopen seizoen bij Borussia Dortmund vertrokken Van Marwijk wil, voordat hij op het aanbod ingaat, wél van Feyenoord de garantie dat het mogelijk is de huidige selectie te versterken. Indien dat niet kan, dan overweegt Van Marwijk af te zien van Feyenoord.

Van Marwijk, die met Feyenoord in 2002 de UEFA Cup won, heeft er nooit een geheim van gemaakt bij een buitenlandse club of een topclub in Nederland zijn carrière te willen vervolgen. Daarom zei hij Roda JC kortgeleden ook af. In de Duitse Bundesliga zijn alle trainersfuncties inmiddels vergeven en ook in andere Europese landen is de spoeling dun. Alleen twee Turkse topclubs en een ploeg uit Griekenland hebben vage interesse in Van Marwijk.

Het is de bedoeling dat Van Marwijk, indien hij bij Feyenoord tekent, Coocky Voorn als assistent-trainer meeneemt naar Rotterdam.
www.ad.nl

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 02, 2007 5:20 pm

wél van Feyenoord de garantie dat het mogelijk is de huidige selectie te versterken. Indien dat niet kan, dan overweegt Van Marwijk af te zien van Feyenoord.
Adriaanse-verhaal. De vraag is hoeveel denkt vM nodig te hebben en wat zien de investeerders in vM.

Nihad

Bericht door Nihad » za jun 02, 2007 8:06 pm

Het is i.i.g. wel een man met ervaring en die weet hoe feyenoord inelkaar zit. Daarbij geniet hij nog enige respect van de aanhang en kan hij een organisatie neerzetten. Met BvM zouden ze iig bij de 1e 5 kunnen eindigen lijkt mij.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 02, 2007 11:05 pm

Oefenwedstrijd UTA Arad - Feyenoord; revanche voor Feyenoord?

De Roemeense club UTA Arad meldt dat het Feyenoord heeft gestrikt voor een vriendschappelijke wedstrijd op 22 juli. Feyenoord krijgt dan eindelijk de kans om 'revanche' te nemen voor de nederlaag in de Europa Cup 1 in 1970. Na het winnen Europa Cup 1 in 1970 en vervolgens de wereldbeker op 9 september, kwam Feyenoord een week later in de eerste ronde van de Europa Cup 1 als titelhouder niet verder dan 1-1 in eigen huis tegen het kleine UT Arad (inmiddels heet de club UTA Arad). Uit In Roemenië werd het twee weken later om 14.00 uur 's middags omdat de club geen lichtinstallatie had 0-0. Daardoor werd Feyenoord al in de eerste ronde uitgeschakeld. De spelers werden door de Roemeense staat uitgeroepen tot helden en er kwam een herdenksteen bij het stadion van de club met de namen van alle spelers.
FN

Bekerhouder Feyenoord uitgeschakeld, Ajax op weg naar de eerste EC1. :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 03, 2007 11:08 am

Op FN doen de vreemdste geruchten de ronde. Zoals dit:

Heb van een van de grote sponsors van Feyenoord vernomen dat de deal met Co Adriaanse is afgeketst op aankoopbeleid. Co was tevreden over het budget alleen kreeg hij het niet te besteden. Co wilde zelf alle aankopen doen terwijl Bosz al met verschillende spelers (Zuid Amerika) mondeling rond is.

Probleem is dus dat Co zijn eigen spelers wilde kopen en dat Bosz heel veel hele goede spelers op het oog heeft en die dus naar de kuip wilt halen van die 10 miljoen euro.
Straks geven ze Steef nog de schuld! :sad.gif:

Co Adriaanse wilde alleen komen met Jordi Cruijff, haha.... :smallgrin.gif:

Nog steeds geen witte rook.

Gesloten