Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 1:40 pm

Jöhnk schreef:Heb ik een slecht gevoel bij. Ajax is altijd een vooruitstrevende en vernieuwende club geweest. Recycling past daart niet bij.
Precies.

Zodra Adriaanse niet presteert komt het verleden boven. Dat kan hij niet aan. Hij kan zijn ontslag van destijds niet relativeren, hem terughalen wordt een drama.
Dit geheel los van de vraag of je het moet willen.

Maar kan dit over Feyenoord gaan? Ik lees overal de naam van Sollied. Zou die in de running zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 1:46 pm

Tot op heden lijken die lijstjes die in de publiciteit zijn gekomen aardig te kloppen. Alles ligt binnen de kortste keren op straat bij Feyenoord. Kijk maar naar het verhaal Adriaanse.

Hij zal dus best wel een kandidaat zijn. Nu alleen nog de vraag of hij interesse heeft en of die interesse nog steeds bestaat als hij hoort wat hij kan verdienen en wat hij mag investeren.

Het is in ieder geval een buitenstaander zonder '020-verleden'. Dat zou ik als een pré beschouwen. Dan kun je wat meer hebben als het niet meteen lukt. Aan de andere kant heeft een buitenlander over het algemeen weer wat minder krediet.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 1:59 pm

Feyenoord probeert de schade te beperken door te beweren dat Adriaanse om professionele redenen niet komt. Maar helaas, het kamp-Adriaanse is er ook nog:

Kamp-Adriaanse niet blij met Feyenoord

ALKMAAR - Co Adriaanse heeft louter uit professionele overwegingen bedankt voor de trainerspositie bij Feyenoord. "Het heeft niets met familie-omstandigheden te maken ofzo. Het is puur op basis van voetbalredenen", liet zijn woordvoerder Willem Zeijlmans vrijdagmiddag desgevraagd weten.

De vertrouwensman van Adriaanse noemde de korte toelichting van Feyenoord op het afketsen van de gedroomde samenwerking "heel ongelukkig". De Rotterdamse clubleiding sprak slechts van persoonlijke motieven bij Adriaanse om niet op het aanbod van Feyenoord in te gaan.

Suggesties

"Daarmee houd je veel open en krijg je allerlei suggesties. Maar wij gaan verder nergens op in. Er wordt toch wel gespeculeerd. Het vertrek van Co bij Metallurg Donetsk zou ook te maken hebben met zijn overstap naar Feyenoord. Mooi niet. Dat blijkt nu wel weer. Maar nogmaals, Co heeft uit professionele overwegingen nee tegen Feyenoord gezegd. Dat is het."

Volgens Zeijlmans, die benadrukte dat Adriaanse zelf geen commentaar op de ontwikkelingen bij Feyenoord wil geven, heeft de 59-jarige trainer nog geen andere aanbiedingen op zak. "Co laat alles op zich af komen. Voorlopig gaat hij nog nergens heen. Alles ligt open. Co bepaalt."
nu.nl

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 25, 2007 4:15 pm

joey schreef: Maar kan dit over Feyenoord gaan? Ik lees overal de naam van Sollied. Zou die in de running zijn?
Ik hoop hiet niet, goeie trainer. Ik heb liever Booy of Ron Jans, dat wordt dan echt weer lachen. Bosz moet ook vooral tot in lengte van jaren aan die club verbonden blijven. :yourock.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 4:19 pm

Bosz is niet verantwoordelijk voor de slechte financiële positie van Feyenoord. Dat moet ik in alle eerlijkheid zeggen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 25, 2007 4:25 pm

Nee maar die man tilt fnoord niet naar een hoger niveau, bovendien verzamelt ie allemaal vriendjes om zich heen en moeten rasechte kakkies als Fraser weg. Dat zorgt alleen maar voor onrust. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 9:33 pm

brigade zuid schreef:Nee maar die man tilt fnoord niet naar een hoger niveau, bovendien verzamelt ie allemaal vriendjes om zich heen en moeten rasechte kakkies als Fraser weg. Dat zorgt alleen maar voor onrust. :headbang.gif:
Dat beweert Derksen, maar is dat ook zo? Ik kan dat niet beoordelen.

Ik vind het dapper van Peter Bosz dat hij deze klus aandurft, want op dit moment zijn er gemakkelijker manieren om je brood te verdienen dan de leiding nemen bij Feyenoord. En ik heb de indruk dat ze wel degelijk proberen om uit het dal te komen, maar wat in decennia aan wanbeleid is gevoerd vlak je niet in een jaar uit.

goodfella

Bericht door goodfella » vr mei 25, 2007 10:30 pm

joey schreef: Ik vind het dapper van Peter Bosz dat hij deze klus aandurft, want op dit moment zijn er gemakkelijker manieren om je brood te verdienen dan de leiding nemen bij Feyenoord. En ik heb de indruk dat ze wel degelijk proberen om uit het dal te komen, maar wat in decennia aan wanbeleid is gevoerd vlak je niet in een jaar uit.
Dapper? Die man komt met 800.00 euro netto per jaar thuis ofzo. Daar hoef je echt niet dapper voor te zijn hoor.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 10:38 pm

Bosz zal het zaakje ook niet bewust verstieren. Hij is gewoon niet capabel genoeg. Kijk nou eens wat er is binnengebracht aan spelers en wat daarvoor is betaald onder leiding van Jansen en Bosz. Daar kun je lang of kort over praten maar ze hebben het tot op heden gewoon bar slecht gedaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 10:51 pm

goodfella schreef:Dapper? Die man komt met 800.00 euro netto per jaar thuis ofzo. Daar hoef je echt niet dapper voor te zijn hoor.

Gaat niet om geld. Gaat om de manier waarop hij wordt afgebrand. De imagoschade ook.

Bosz heeft matige aankopen gehaald, maar dat hebben al zijn voorgangers ook. Zouden goede voetballers nog zin hebben om naar Feyenoord te komen?

Of goede trainers?

Adriaanse mist goede gevoel

Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM - De impact van het Legioen heeft een grote rol gespeeld in de besluitvorming van Co Adriaanse om wel of geen trainer te worden van Feyenoord.

28 november 2001. Ajax wint van FC Twente, maar Co Adriaanse heeft een verschrikkelijke ervaring achter de rug. Hij is vernederd door de Ajax-fans. FOTO ANP/ MARCEL ANTONISSE De oefenmeester heeft diep nagedacht over de twee kanten die kleven aan de emotionele beleving van voetbal bij de volksclub uit Rotterdam. Nadat hij ook de sportieve en financiële mogelijkheden had gewogen, liet hij weten niet naar de Kuip te komen.

Hoe mooi die beleving kan zijn, liet Adriaanse ooit doorklinken in een interview met RTV Rijnmond. Adriaanse, toen nog trainer van AZ, riep het beeld op van een volle Kuip die massaal achter een Feyenoord-elftal staat dat tegenstanders afjaagt en vastzet. Omdat Adriaanse zelf agressief, aanvallend voetbal predikt, zag hij dat als een combinatie die zou kunnen klikken.

Maar de andere kant liet hij ook in interviews doorklinken. Het gevoel van Het Legioen wordt bij de club zó belangrijk gevonden, dat een trainer van Feyenoord niet alleen goed moet kunnen trainen en coachen, maar ook de fans moet kunnen bespelen in woord en gebaar. ,,Een ééndimensionale trainer is daarvoor meer geschikt dan een Amsterdammer met diepgang,’’ sprak Co een waarheid als een koe.

Feyenoord is méér dan voetbal alleen. Dat was al zo en dat heeft aantrekkingskracht, maar dit seizoen is de balans wel heel erg doorgeslagen naar het negatieve. De beestachtige rellen in Nancy met als consequentie de uitsluiting van Feyenoord in het toernooi om de UEFA Cup, waren wereldnieuws.

Maar op kleinere schaal hadden ook andere gebeurtenissen veel impact. De bestorming van het Maasgebouw bij twee thuisduels. De maandenlange spandoekoorlog tegen Jorien van den Herik. Alle keren dat de spelers en trainer Erwin Koeman na verloren wedstrijden werden opgewacht en weg gescholden bij de Kuip.

Het zijn angstbeelden die logischerwijs langskomen bij iederéén die mag nadenken over een hoge functie met een hoog afbreukrisico bij Feyenoord. De laatste trainer, Erwin Koeman, een jonge veertiger nog, verliet Rotterdam-Zuid uitgewoond en murwgebeukt, zoals een inkijkje in zijn notitieboek met persoonlijke memoires liet zien.

Ruim een week nadat Feyenoord en Adriaanse uitgebreid met elkaar spraken, kwam gisteren het ‘nee’ van de trainer officieel naar buiten. Beide partijen hielden het uiterst summier in hun toelichting. Adriaanse liet via woordvoerder Willem Zeijlmans weten dat hij een ‘afweging op professionele gronden heeft gemaakt’. Feyenoord hield het op ‘persoonlijke afwegingen’. Het kamp Adriaanse voegde daar nog haastig aan toe dat niet de indruk moet ontstaan dat Adriaanse ziek is of dat er verder in zijn familiekring iets vervelends speelt. Ook heeft de trainer geen problemen op persoonlijk vlak met leidinggevenden van Feyenoord.

Adriaanse vertrekt vandaag naar het buitenland, waar hij in één van zijn vakantiewoningen verder nadenkt over wat hij nog wil in het voetbal. Helemaal stoppen is op bijna 60-jarige leeftijd een optie, een tijdelijke rustperiode ook. In zijn naaste omgeving geloven mensen dat Adriaanse nog wel zo eergevoelig is dat hij zijn loopbaan niet zomaar wil laten eindigen met twee voortijdig beëindigde dienstverbanden bij FC Porto en Metallurg Donetsk.

Zijn vertrek bij Ajax was ook al een domper. Maandenlang trok Adriaanse zich na zijn ontslag in Amsterdam terug op een bergtop om bij te komen. Vernederd was hij toen in de thuiswedstrijd tegen FC Twente Ajax op een 2-0 achterstand kwam en een toeschouwer een bal op zijn hoofd gooide. De Arena joelde. Ajax won nog met 3-2 maar Adriaanse had een les geleerd om nooit meer te vergeten.

Nu de kandidaat waarop de Feyenoord-top zwaar inzette niet komt, is de vraag wie wel. ,,Wij zetten nu in op een andere kandidaat die past in de profielschets die is opgesteld,’’ aldus Feyenoord-directeur Onno Jacobs. ,,We hopen zo snel mogelijk weer met iemand aan tafel te zitten.’’

Zeker is dat een tweede kandidaat aan wie Feyenoord dacht ook niet komt. Dick Advocaat wil zijn contract bij Zenit Sint-Petersburg respecteren, zei hij gisteren desgevraagd. De oud-bondscoach staat met de Russische topclub gedeeld eerste in de competitie.

De naam van de Noor Trond Sollied, oud-succestrainer van Club Brugge is eveneens gevallen, maar een buitenlandse coach geniet niet de voorkeur in de profielschets. Een buitenlander zou bovendien nog uitgebreid gescreend moeten worden en de tijd dringt.

In de topcategorie lijken verder weinig haalbare namen voorhanden, waardoor Feyenoord ook moet nadenken over de categorie daaronder, met bijvoorbeeld Foeke Booy als een trainer die twee jaar geleden al eens tot op het laatst meestreed in de opvolging van Ruud Gullit. Het ging tussen Booy en Erwin Koeman, waarna Feyenoord voor Koeman koos.

Of de clubleiding moet alle pogingen een kandidaat ‘van buitenaf’ staken en meteen Mario Been losweken bij NEC.

Die past qua leeftijd en ervaring niet direct in de profielschets, maar als kind van de club kan hij in deze zware tijden een potje éxtra breken bij het publiek.
AD

Geen buitenlander dus? Dan wordt de spoeling erg dun!

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 25, 2007 10:59 pm

Zouden goede voetballers nog zin hebben om naar Feyenoord te komen?
Nee. Nederlandse toppers zijn er niet veel of zitten al bij de "top drie". Uit het buitenland zullen geen toppers naar Nederland komen, tenzij Chelsea er een koopt voor psv.

Bij feyenoord zijn ze er wel achter dat de jeugd daar net zo goed moet zijn als die van Ajax. Vreemd blijft dat de B-jeugd van feyenoord zo sterk is/lijkt, maar daarna gaat het om een of andere reden fout.

Die Noor Sollied schijnt niet bekend te staan om zijn interesse voor de jeugd, de vraag is of zijn komst voor feyenoord voor de lange termijn de juiste is.

Ik ben benieuwd wie er wel komt. Ik snap niet dat coaches die baan niet willen hebben, het volgende seizoen is altijd beter dan het huidige (officieel negende) en er is geld waar, als er verstandig mee wordt omgegaan, wel iets mee te halen is. Supporters maakt het niets meer uit, als er maar wordt gewonnen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 11:07 pm

Maar als er niet gewonnen wordt? Dan heb je die agressievelingen op je nek. Nee hoor, ik begrijp wel dat Adriaanse het niet doet. Heel verstandig van hem.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 25, 2007 11:57 pm

joey schreef:Maar als er niet gewonnen wordt? Dan heb je die agressievelingen op je nek. Nee hoor, ik begrijp wel dat Adriaanse het niet doet. Heel verstandig van hem.
Co wilde winnen, maar dacht niet dat het zou lukken. Voorlopig(????) is er nog niet meer dan de beloofde (maar ook hard gemaakte?) € 10 miljoen en een ontevreden selectie.

999

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 7:52 am

FEYENOORD WIL NOORSE KAMPIOENENMAKER TROND SOLLIED

ROTTERDAM, zaterdag
Trond Sollied is de kandidaat voor Feyenoord om de club weer aan de top te brengen. Na het afketsen van de besprekingen met Co Adriaanse richt de Rotterdamse clubleiding zich op de 48-jarige Noorse kampioenenmaker. Sollied is al benaderd en wil dolgraag naar Feyenoord. Hij wist ook dat Adriaanse kandidaat was. Sollied stelde direct dat het voor hem geen bezwaar zou zijn om als tweede keus naar Feyenoord te komen, mocht Adriaanse ’nee’ zeggen. Sollieds persoonlijke manager Harald Suain is overal van op de hoogte.

Feyenoord hoopt de nieuwe trainer snel te contracteren, zodat de club een aanvang kan nemen met de laatste saneringsronde van de selectie en zich eventueel kan versterken op de transfermarkt. Het is trouwens maar de vraag of de eventuele komst van Sollied potentiële geldschieters over de streep trekt om in Feyenoord te investeren.

Sollied zou de eerste Noorse trainer worden in de eredivisie en de eerste buitenlander sinds de huidige Belgische bondscoach René Vandereycken bij FC Twente is opgestapt. Bij Feyenoord was de Zweed Gunder Bengtsson de laatste buitenlander, van 1989 tot maart 1991.

Sollied is in Nederland relatief onbekend. Echter in zijn vaderland Noorwegen en in België en Griekenland heeft Sollied een grote naam. In alle competities won hij zowel het landskampioenschap als de nationale beker.

Op dit moment zit Sollied werkloos thuis na zijn ontslag in december 2006 bij Olympiakos. In 2005 kwam de Noor naar Griekenland, won direct de dubbel, maar de clubleiding vergaf het Sollied niet dat hij de matige Griekse ploeg niet door de groepsfase van de Champions League wist te loodsen.

In België werkte Sollied anderhalf jaar bij AA Gent alvorens hij vijf jaar lang hoofdtrainer was bij Club Brugge. Met die club won hij twee kampioenschappen en twee Belgische bekers. De voormalig international begon zijn trainerscarrière bij Bodo/Glimt, waarmee hij promoveerde en de Noorse beker won voordat hij tweemaal op rij Noors kampioen werd met Rosenborg BK. Bijna bij alle clubs waar Sollied werkte, scoorde zijn ploeg het meest en kreeg de minste treffers tegen.

Sollied staat bekend als iemand die niet afwijkt van zijn visie en zijn eigenzinnige werkwijze. Hij maakt veel uren met zijn spelersgroep op het veld en is dan tot vervelens toe bezig om patronen in te slijpen. Zoals in het beleidsplan van Feyenoords technisch manager Peter Bosz staat beschreven, gaat Sollieds voorkeur uit naar een 4-3-3-systeem in een zone.

Sollied is na het afhaken van Adriaanse de geknipte persoon bij gebrek aan betere Nederlandse alternatieven. Nadat Erwin Koeman zich aan Feyenoord heeft vertild, zou de aanstelling van Foeke Booy, Ron Jans of Mario Been te veel risico met zich meenemen. Een buitenlandse kampioenenmaker kan met zijn vreemde ogen dwingen. Hoewel onbekend onbemind maakt, zal Sollied door het ontbreken van een verleden in Nederland het nodige krediet hebben als hij de Rotterdamse klus bij Feyenoord ter hand neemt.
De T.

Feyenoord wil ze allemaal, maar willen ze Feyenoord ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 9:05 am

Blijkbaar....
Sollied is al benaderd en wil dolgraag naar Feyenoord. Hij wist ook dat Adriaanse kandidaat was. Sollied stelde direct dat het voor hem geen bezwaar zou zijn om als tweede keus naar Feyenoord te komen, mocht Adriaanse ’nee’ zeggen.
Misschien hoefden ze Adriaanse niet zo nodig?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 26, 2007 11:17 am

Demosthenes schreef:Ik snap niet dat coaches die baan niet willen hebben, het volgende seizoen is altijd beter dan het huidige (officieel negende) en er is geld waar, als er verstandig mee wordt omgegaan, wel iets mee te halen is.
Is er wel geld? ik dacht dat ze geen cent te makken hadden. Volgens mij was het zo dat er 10 miljoen beschikbaar zou komen van investeerders op het moment dat Adriaanse het zou doen.

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 26, 2007 7:52 pm

brigade zuid schreef:
Demosthenes schreef:Ik snap niet dat coaches die baan niet willen hebben, het volgende seizoen is altijd beter dan het huidige (officieel negende) en er is geld waar, als er verstandig mee wordt omgegaan, wel iets mee te halen is.
Is er wel geld? ik dacht dat ze geen cent te makken hadden. Volgens mij was het zo dat er 10 miljoen beschikbaar zou komen van investeerders op het moment dat Adriaanse het zou doen.
Geld is er wel (uiteraard geen € 25 miljoen), maar om de een of andere reden lijkt het erop dat er iets niet pluis is of dat er een addertje onder het gras zit (het geld komt van buiten); er wordt "geheimzinnig" over gedaan, ik weet niet waarom.

Die sollied schijnt nu wel een serieuze optie te zijn, al heb ik geen idee wat de man zelf wil.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 26, 2007 7:58 pm

Dat Adriaanse er niet aan is begonnen snap ik wel hoor. Nu willen ze hem hebben maar als het in het begin mis gaat, wat onder Adriaanse niet voor het eerst zou zijn, dan breekt de pleuris uit en is hij de arrogante Amsterdammer.

En misschien zijn andere coaches ook wel niet zo happig vanwege de explosieve situatie. Kun je na ieder puntverlies bij het stadion weer aan die leeghoofden uitleggen waarom er verloren is. Je moet er maar zin in hebben. Als het beter moet zullen ze behoorlijk moeten opruimen en daar is geen echt budget voor zonder dat er geld binnenkomt. Maar ja, welke speler moet er nou wat opleveren? De onrust zit niet alleen in de selectie maar is binnen de gehele club terug te vinden. En dan heb je ook nog te maken met Bosz en Jansen die op de achtergrond alles wil bepalen zonder verantwoordelijkheid te nemen.

Slechter kan het niet zeg je. Nou ja, dat wil ik dan nog wel eens zien. Dit jaar zijn ze een aantal keer nog bijzonder goed weggekomen.

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 26, 2007 8:00 pm

Wim Jansen en Sollied passen wel bij elkaar, als coach nam Wim Jansen geen enkel risico, zeven of acht man achter de bal en gokken op een uitval. Die sollied doet hetzelfde.

Zijn cv is indrukwekkend, waarom zit die man niet bij een Europese topper?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 26, 2007 8:03 pm

Is het niet een vrij lastige persoonlijkheid? Ik ken hem ook niet hoor maar dat staat me zo bij uit de periode dat hij in Brugge heeft gewerkt.

Arwin

Bericht door Arwin » za mei 26, 2007 9:08 pm

Ik heb vooral wedstrijden van zijn teams gezien in de CL, maar daar speelden ze eerder betonvoetbal dan aanvallend voetbal. Maar misschien is dat bedrog en speelt hij nationaal wel aanvallend? Ajax zal ook niet meer als een aanvallende ploeg overkomen in Europa.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 10:34 pm

Sollied was toch trainer van Brugge toen Ajax onder Koe daar verloor?
Dat Brugge was een fysiek sterke ploeg zonder raffinement. Tenminste, zo herinner ik me dat.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 27, 2007 5:40 pm

joey schreef:Sollied was toch trainer van Brugge toen Ajax onder Koe daar verloor?
Dat Brugge was een fysiek sterke ploeg zonder raffinement. Tenminste, zo herinner ik me dat.
Hij houdt van verdedigen met spelers op leeftijd. Voor feyenoorders maakt dat niet uit, iedere counter zal met gejuich worden ontvangen. Hij heeft nog niet getekend.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 10:32 pm

Bij studio voetbal wist men net te melden dat Peter Bosz ontkent dat Trond Sollied kandidaat is als opvolger van Erwin Koeman. Hij zou niet op de lijst voorkomen.

Ik blijf bij mijn vorige gok. Ze gaan voor Foeke Booy!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 27, 2007 10:34 pm

Bosz ontkent? Dan is het vast waar. :smallgrin.gif:

(Geintje)

Wie zouden jullie aanstellen?

Gesloten