Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 24, 2007 9:43 pm

Idd, hoe langer het duurt hoe groter de kans dat ie het doet denk ik.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 25, 2007 5:46 am

Adriaanse zegt Feyenoord af
door onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Co Adriaanse heeft Feyenoord afgezegd en komt niet naar Rotterdam als opvolger van de opgestapte Erwin Koeman. De 59-jarige Amsterdammer was voor Feyenoord de droomkandidaat om de ontspoorde club weer op de rails te zetten. Maar van een droomhuwelijk tussen club en trainer-coach komt het dus niet.

De zware Feyenoord-delegatie, die vorige week in Oekraïne op bezoek ging bij Adriaanse, faalde om de trainer-coach te overtuigen en definitief vast te leggen. Financieel directeur Onno Jacobs, technisch manager Peter Bosz en adviseur Wim Jansen vlogen voor drie dagen in het 'diepste geheim' via Brussel naar Donetsk. Daar werd Adriaanse een beeld geschetst van de vervallen grootmacht, van de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden financieel en sportief en de rol die hij moest vervullen in Feyenoords toekomstplannen. Adriaanse hoefde alleen maar 'ja' te zeggen, maar zei dus 'nee' op het aanbod.

Al vanaf het begin twijfelde Adriaanse hoewel het gerucht ging dat hij vorige week bij Metallurg Donetsk opstapte om bij Feyenoord aan de slag te kunnen. Niet dus. Bij zijn vertrek uit Oekraïne zei hij zelfs te overwegen om uit het vak te stappen. De verwachting is echter dat Adriaanse in de wachtkamer plaatsneemt in afwachting van een grote Europese club, waarmee hij zich ook internationaal kan laten gelden. Feyenoord is komend seizoen verstoken van Europees voetbal. Tegelijkertijd gaat het gerucht dat Adriaanse een sabbatical jaar neemt en wacht op een uitnodiging van Martin van Geel, zijn vriend en technisch directeur bij Ajax, om daar volgend seizoen Henk ten Cate af te lossen als diens contract afloopt.

Naast Adriaanse stond ook oud-bondscoach Dick Advocaat op het wensenlijstje van Feyenoord, maar hij liet al in een vroeg stadium weten geen heil te zien in het klusje Feyenoord. Advocaat staat met Zenit Sint-Petersburg, waar hij een contract heeft tot eind 2007, bovenaan in de Russische competitie. Dat het huidige Feyenoord een toptrainer nodig heeft om weer aan het voetballen te komen en vertrouwen te wekken bij potentiële geldschieters staat buiten kijf; alleen wordt de spoeling steeds dunner. Huub Stevens en Martin Jol hebben doorlopende contracten bij Hamburger SV en Tottenham Hotspur en Mario Been vindt het na een jaar eredivisie-ervaring te vroeg en wil verder rijpen als hoofdcoach bij NEC.

Anderen die overblijven zijn Trond Sollied, de Noor die indruk maakte bij Club Brugge en Olympiakos, Foeke Booy, Ron Jans en Wim van Hanegem, al lijkt een rentree van de 'Kromme' bij Feyenoord onverenigbaar met de aanwezigheid van Peter Bosz en in mindere mate Wim Jansen bij de Rotterdammers. Of zit er nog een topper verborgen in de profielschets van Bosz, die iedereen over het hoofd ziet? Het zou zomaar kunnen want de technisch manager kreeg het ook voor elkaar een profielschets te fabriceren voor Feyenoords ad-interim, waarin Leo Beenhakker, Guus Hiddink en Bert van Marwijk pasten. Wat een knap staaltje op zich is. Dat Co Adriaanse in de profielschets paste voor het nieuwe Feyenoord kon iedere leek bedenken, maar helaas voor de Rotterdammers past Feyenoord niet in de profielschets, die Adriaanse voor ogen heeft. De leiding van Feyenoord wacht een zware taak

telegraaf.nl

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 25, 2007 7:33 am

Cootje terug naar Ajax? Het zou me niets verbazen. Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met bijvoorbeeld Leonardo.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 7:59 am

Ik geloof er niets van. Van Geel is niet zo dom.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 25, 2007 8:02 am

Gaan z'n HTC dan ook nog even volgende week evalueren, en hem er uitschoppen net als blind :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 8:28 am

De Dominee schreef:Cootje terug naar Ajax? Het zou me niets verbazen.

Mij wel. De club zit vol mensen die hem niet moeten. Wat denk je bijvoorbeeld van Piet Keizer?

Maar dit gaat over Feyenoord. Toch geen echte verrassing dat Adriaanse niet naar F. wil. Dit is een immense klus, hij is er waarschijnlijk inmiddels wat te oud voor.
Luuk, Louis en anderen zullen blij zijn, maar ik vind het jammer. Ik had het een mooi sociaal experiment gevonden.

Wie nu??????
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 25, 2007 9:29 am

joey schreef:
De Dominee schreef:Cootje terug naar Ajax? Het zou me niets verbazen.

Mij wel. De club zit vol mensen die hem niet moeten. Wat denk je bijvoorbeeld van Piet Keizer?

Maar dit gaat over Feyenoord. Toch geen echte verrassing dat Adriaanse niet naar F. wil. Dit is een immense klus, hij is er waarschijnlijk inmiddels wat te oud voor.
Luuk, Louis en anderen zullen blij zijn, maar ik vind het jammer. Ik had het een mooi sociaal experiment gevonden.

Wie nu??????

Bokito :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 10:04 am

Ik ben in ieder geval blij dat het niet doorgaat. Natuurlijk was de kans groot dat het binnen de kortste keren zou exploderen maar er bestond toch ook wel een kans dat Adriaanse het daar aan de praat zou krijgen. En dat zou ik toch niet hebben kunnen waarderen.

Advocaat heeft ook geen interesse dus zijn we alvast aanbeland bij kandidaat nummer 3. Geen idee wie dat is maar hoe verder ze moeten zakken op dat lijstje hoe leuker het gaat worden.

Vraagje: Hoe ligt Bert van Marwijk tegenwoordig in de groep in Rotterdam zuid?

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 25, 2007 10:28 am

Ik vrees dat de volgende "kandidaat" ook "Nee" zal zeggen. Ik weet niet of er contact is geweest, maar Jol wordt genoemd (ik dacht eerst Dick Jol :ajaxsmiley.gif: , maar die hebben ze al))

Jol en de GKL lagen elkaar niet zo (Jol was te dik) en het argument is dat Jol in zijn eerste jaar bij de Spurs zonder veel investeringen ook goed presteerde (weet niet of er weinig is geïnvesteerd en of hij goed presteerde) en dat bij rkc ook deed. De GKL is nu weg.

Ik denk dat Jol te duur is, qua salaris zal het meevallen (deel van het salaris van Co zou door sponsors worden betaald), maar hij zal toch ook namen willen hebben?

Persoonlijke redenen voor het afzeggen door Co? Te weinig geld voor aankopen is ook een persoonlijke reden?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 25, 2007 10:54 am

Goed, Adriaanse wordt het niet.

Ik vind het echt schandalig dat Feyenoord dit heeft laten lekken. Is alleen maar bedoeld om de supporters mild te stemmen en dus niet in het belang van Feyenoord. Wel in het belang van de directie uiteraard. Aan Bosz en Jansen heeft het niet gelegen: zij hebben er alles aan gedaan. :hypocrite.gif:

Smijt die Bosz er toch uit. :nooo.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 11:06 am

Jol doet het nooit. Die heeft het uitstekend naar zijn zin in de premier league. Men is tevreden over hem en hij verdient bakken met geld. Daarbij zal hij niet vergeten zijn dat hij eerder 'te dik' was voor de club uit zuid.

Ik neem aan dat ze in ieder geval een voorkeur voor een ervaren trainer zullen hebben. Van hun oorspronkelijke lijstje zijn Adriaanse en Advocaat alvast afgevallen. Daar stond verder nog Sollied op en als ik me niet vergis Booy. Ik noemde net al even V.Marwijk maar die zal er ook niet snel aan beginnen. Niks te winnen voor hem. Hij kan het nooit beter doen dan de vorige keer toen hij uiteindelijk toch met de uefa cup in zijn handen stond.

Ik gok vooralsnog op Foeke Booy. Die haalt al enkele jaren uitstekende resultaten met een matige groep en werken bij Utrecht is ook zeker niet makkelijk geweest. Hij heeft daar genoeg meegemaakt met bijvoorbeeld het dreigende faillisement en het overlijden van Di Tommasso.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 25, 2007 11:07 am

Booy zou ik wel het voordeel van de twijfel gunnen, maar dat pikt het H. Legioen nooit.

999

Bericht door 999 » vr mei 25, 2007 11:07 am

Ik denk dat iedere trainer zich wel drie keer bedenkt om in dit avontuur te stappen.Of je moet een of andere gek heel veel geld beloven ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 11:13 am

Jöhnk schreef:Booy zou ik wel het voordeel van de twijfel gunnen, maar dat pikt het H. Legioen nooit.
Veel keuze hebben ze toch niet? Adriaanse en Advocaat hebben er geen zin in en iemand als Jol doet het nooit. Wat zijn nou realistische kansen? Dan kom je toch bij mannen als Booy of misschien Jans. Wat die Sollied wil kan ik niet inschatten.

Het legioen stond ook open voor Adriaanse. Nou dat had je ze een paar seizoenen geleden eens moeten vertellen......

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 25, 2007 11:45 am

Bovendien weet elke trainer nu dat hij 3e keus is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 11:47 am

Jans lijkt me niet echt wat voor Feyenoord. Op zich houden ze daar wel van praatjesmakers, maar Jans slaat zichzelf toch wel wat vaak op de borst.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 11:52 am

Ik denk ook niet dat hij bovenaan hun lijstje staat. Maar goed, als er maar genoeg afzeggen weet je het nooit. Wie had ooit kunnen bedenken dat Adriaanse door het grootste gedeelte van het legioen als mogelijke verlosser zou worden binnengehaald? Alles is daar nu mogelijk.....

Als ik de polls op diverse feyenoord sites zie is Sollied na Adriaanse de meest populaire kandidaat. Die zullen ze dus nu wel gaan polsen. Geen idee of hij interesse heeft.

Heeft die Wim Jansen niet nog ergens een vriendje zitten? Daar zit de organisatie toch al aardig vol mee dus er kan er nog best eentje bij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:11 pm

De Dominee schreef:Cootje terug naar Ajax? Het zou me niets verbazen. Ben alleen wel benieuwd hoe dat gaat met bijvoorbeeld Leonardo.
Ik geloof het zo. Het zou me niets verbazen als Van Geel de trainersopvolging Ten Cate-Adriaanse/Van Gaal-Adriaanse/Van Gaal al een tijdje in z'n hoofd heeft.

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 25, 2007 12:11 pm

En anders moet Wim Jansen het zelf maar doen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 25, 2007 12:14 pm

Nooit meer Co of Louis aub.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:19 pm

Jöhnk schreef:Nooit meer Co of Louis aub.
Waarom geen Van Gaal?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 25, 2007 12:24 pm

Heb ik een slecht gevoel bij. Ajax is altijd een vooruitstrevende en vernieuwende club geweest. Recycling past daart niet bij.

De trainer Van Gaal is een mooie herinnering. Laten we dat zo houden.

En dan nog iets: Van Gaal is een hele goede trainer, maar hij heeft in de periode '91-'95 ontegenzeggelijk geprofiteerd van het werk van Cruijff. De ene na de andere topper rolde uit de jeugdopleiding. En laat Cruijff zich op dit moment net weer met de jeugdopleiding bemoeien. Van Gaal (een tips-fanaat) past niet in het huidige plaatje.

goodfella

Bericht door goodfella » vr mei 25, 2007 1:06 pm

Jöhnk schreef:Heb ik een slecht gevoel bij. Ajax is altijd een vooruitstrevende en vernieuwende club geweest. Recycling past daart niet bij.

Van Gaal hoeft van mij ook niet meer terug.
En dan nog iets: Van Gaal is een hele goede trainer, maar hij heeft in de periode '91-'95 ontegenzeggelijk geprofiteerd van het werk van Cruijff. De ene na de andere topper rolde uit de jeugdopleiding.
Speling van het lot. Er was gewoon veel talent voor handen.
En laat Cruijff zich op dit moment net weer met de jeugdopleiding bemoeien. Van Gaal (een tips-fanaat) past niet in het huidige plaatje.
pfff...eens in de maand 10 minuten telefoneren met Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 1:29 pm

Jöhnk schreef:Heb ik een slecht gevoel bij. Ajax is altijd een vooruitstrevende en vernieuwende club geweest. Recycling past daart niet bij.

Ik heb altijd de indruk gekregen dat jij nog steeds niet helemaal weet wat je van Ten Cate moet vinden. Wie had jij wél heel graag als Ajax-trainer gezien?
Jöhnk schreef:En dan nog iets: Van Gaal is een hele goede trainer, maar hij heeft in de periode '91-'95 ontegenzeggelijk geprofiteerd van het werk van Cruijff. De ene na de andere topper rolde uit de jeugdopleiding. En laat Cruijff zich op dit moment net weer met de jeugdopleiding bemoeien. Van Gaal (een tips-fanaat) past niet in het huidige plaatje.
Is het zo dat Cruijff zich wee druk met jeugdopleiding bezighoudt?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 1:34 pm

Van Geel toetst onder andere zijn plannen op het gebied van de jeugd bij Cruijff. Daarnaast hebben Keizer en Cruijff ongeveer dezelfde ideeën over de opleiding.

Het idee van het multi skills-programma is volgens mij jaren geleden al een keer voorzichtig door Cruijff aangedragen. Toen Keizer jaren geleden met het idee van de masterclass kwam, reageerde Cruijff ook al enthousiast.

Gesloten