Ik laat het in het midden aangezien Perez wel degelijk een racistische uitlating heeft gedaan. En als de geruchten dan gaan dat Perez z’n medespelers niet heeft weten te overtuigen met zijn excuses, spreekt dat ook niet in zijn voordeel. Is Sneijder een racist? Geen idee. Is Perez een racist? Geen idee, maar hij heeft wel een minpuntje achter zijn naam staan. Net als de supporters van Getafe van mij kregen nadat ik voor het eerst hoorden hoe ze Eto’o ‘aanpakten’. Dat bedoelde ik aan te geven.Scherrer schreef:Even opletten:Neefkens schreef:Het woord racist neemt thomas niet in de mond, hij heeft het over "geen vertrouwen hebben", wederom heel iets anders. Toch een brilletje kopen ?
Waarmee Thomas dus niet expliciet zegt dat Perez geen racist is, maar het in het midden laat. Iets wat ik te walgelijk voor woorden vindt wanneer het om zó'n zware beschuldiging gaat.Thomas schreef:Dat zeg ik niet, Voetske. Daar kunnen jij en ik niet over oordelen, aangezien we Perez niet kennen.Voetske schreef:Jij vindt Perez een racist ?.
Perez
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 10/11
Dan stel ik hem anders, misschien dat het punt dan wel duidelijk wordt. (En ik haal deze zo weer weg, aanegzien hij wel ver gaat, het is even ter verduidelijking)Neefkens schreef:Ik heb trouwens al een leesbrilletje, dus als ik het niet snap ligt het aan mijn intellect.![]()
Je weet ook niet of ik een racist ben, klopt. Ben jij er eentje ?
Want racistische opmerkingen zijn inderdaad voorbehouden aan het blanke ras, dat doen 'zwartkoppen' inderdaad nooit.Tscheu La Ling schreef:
Ik denk inderdaad (Neefkens heeft gelijk) dat het voor 'jullie witkoppen' moeilijk te begrijpen is hoe het is om dit soort scheldwoorden om je oren te krijgen.
Tijd voor een donkere emoticon?

Weer op uiterlijke kenmerken.....Voetske schreef:Tja, voor jou dan ook maar een keertje.En elke film met donkere akteurs vliegen 10 keer ergere leuzen door de ether .. maar ja, dan ben je onder elkaar zullen je maar zeggen ..Tscheu La Ling schreef:Als je dergelijke scheldwoorden als Perez deed in de mond neemt, dan is het niet 'walgelijk' om als racist betiteld te worden. Dan heb je dan wel aan jezelf te danken. Los van het feit dat ik niet denk dat hij het is.Scherrer schreef:Waarmee Thomas dus niet expliciet zegt dat Perez geen racist is, maar het in het midden laat. Iets wat ik te walgelijk voor woorden vindt wanneer het om zó'n zware beschuldiging gaat.
Ik denk inderdaad (Neefkens heeft gelijk) dat het voor 'jullie witkoppen' moeilijk te begrijpen is hoe het is om dit soort scheldwoorden om je oren te krijgen.

Wat nou, weer op uiterlijk kenmerken, man lul toch niet zo uit je nek ..Neefkens schreef:Weer op uiterlijke kenmerken.....Voetske schreef:Tja, voor jou dan ook maar een keertje.En elke film met donkere akteurs vliegen 10 keer ergere leuzen door de ether .. maar ja, dan ben je onder elkaar zullen je maar zeggen ..Tscheu La Ling schreef: Als je dergelijke scheldwoorden als Perez deed in de mond neemt, dan is het niet 'walgelijk' om als racist betiteld te worden. Dan heb je dan wel aan jezelf te danken. Los van het feit dat ik niet denk dat hij het is.
Laatst gewijzigd door 999 op wo mei 23, 2007 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Tscheu La Ling
Zolang er hier in Nederland niet mensen gediscrimeerd worden (bijv. hierdoor worden afgewezen voor banen) omdat ze blank zijn, hebben de witkoppen niets te klagen.Scherrer schreef:Want racistische opmerkingen zijn inderdaad voorbehouden aan het blanke ras, dat doen 'zwartkoppen' inderdaad nooit.Tscheu La Ling schreef:
En negers hebben toch gelijk? Blanken kunnen nu eenmaal niet dansen.

Geld moet rollen!
Ik denk dat je het met me eens bent dat de donkere medemens meer redenen heeft om zich gediscrimineerd te voelen dan wij witkoppen. Als ik lange lul genoemd wordt, dan lach ik inderdaad en denk: wat zielig.Scherrer schreef:Dan stel ik hem anders, misschien dat het punt dan wel duidelijk wordt. (En ik haal deze zo weer weg, aanegzien hij wel ver gaat, het is even ter verduidelijking)Neefkens schreef:Ik heb trouwens al een leesbrilletje, dus als ik het niet snap ligt het aan mijn intellect.![]()
Je weet ook niet of ik een racist ben, klopt. Ben jij er eentje ?
Want racistische opmerkingen zijn inderdaad voorbehouden aan het blanke ras, dat doen 'zwartkoppen' inderdaad nooit.Tscheu La Ling schreef:
Als mijn hele (voor)familie eeuwen lang gediscrimineerd werd, verbannen en vermoord en als slaaf gebruikt alleen om het feit dat wij lange lullen zijn, dan zou ik het een stuk minder zielig en lachwekkend vinden.
-
- AT Toto winner 10/11
Wat heeft dit met scheldwoorden te maken? Wat je in je eerste post suggereerde.Tscheu La Ling schreef:Zolang er hier in Nederland niet mensen gediscrimeerd worden (bijv. hierdoor worden afgewezen voor banen) omdat ze blank zijn, hebben de witkoppen niets te klagen.Scherrer schreef:Want racistische opmerkingen zijn inderdaad voorbehouden aan het blanke ras, dat doen 'zwartkoppen' inderdaad nooit.Tscheu La Ling schreef:
En negers hebben toch gelijk? Blanken kunnen nu eenmaal niet dansen.
Precies. Je kan Perez het voordeel van de twijfel geven, maar raar vind ik het wel. Nogmaals, IK NOEM PEREZ NERGENS EEN RACIST, maar zijn uitlatingen waren wel degelijk racistisch.joey schreef:Inderdaad, het is gemakkelijk om racisme te bagatelliseren als je er zelf nooit last van hebt. Het kan er zo inhakken. Kijk maar naar Stanley Menzo die iemand te lijf ging die iets riep over 'aap' en 'bananen', of naar de woede van Eto'o een tijdje geleden toen die racistisch benaderd werd. En laten we wel wezen, waarom riep Perez geen 'blinde' of 'klootzak', of weet ik wat naar die grensrechter? Waarom uitgerekend dit?Neefkens schreef:Ik denk dat het voor ons witkoppen moeilijk is voor te stellen wat het is om om een uiterlijk kenmerk op een bepaalde manier benaderd te worden.
Dan is het dus niet meer schelden, maar dan vóelt het al snel anders.
Ik neem aan dat je het verschil ziet tussen in hoeverre en in wat voor mate donkere mensen gediscrimineerd worden en hoe blanke mensen gediscrimineerd worden?Scherrer schreef:Want racistische opmerkingen zijn inderdaad voorbehouden aan het blanke ras, dat doen 'zwartkoppen' inderdaad nooit.Tscheu La Ling schreef:
Ik ken ook negers die niet kunnen dansen hoor. Natuurlijk is het erg wat hij gezegd heeft en mag het niet, maar hij heeft er openlijk zijn excuses voor aangeboden en met zijn hand op zijn hart beweerd niks tegen negers te hebben. Ik heb een jongen op school hij komt uit Somalië en wij dollen wel eens, dan zeg ik tegen hem: ''Zie je nou weer? Altijd die negers he?'' als hij wordt aangesproken omdat hij iets omver stoot ofzo. En dan zegt hij ''Ach ja, jullie witten weten niks van muziek en dans dus jullie hebben geen recht van spreken. Kut bleekscheet'' Maakt mij dat een racist? Ik denk helemaal niet negatief over negers en hij is een hele goede vriend van mij.
-
- AT Toto winner 10/11
Absoluut, maar dat het zo'n lange geschiedenis heeft is juíst mijn punt. Racisme is zo'n afschuwelijk iets, dat de beschuldiging hiervan erg zwaar is en Thomas daar niet zo vreselijk lichtzinnig over moet doen. Het is niet iets om 'zomaar' de ether in te slingeren. En wanneer je niet expliciet zegt dat iemand geen racist is, laat je een duidelijk boodschap dat je twijfelt. En die twijfel vind ik in het geval Perez, na één opmerking, meer niet, veel te zwaar.joey schreef:Er zijn geen homo's in de voetbalwereld, Luuk!![]()
@Scherrer: jij weet heel goed dat racisme een lange geschiedenis heeft. Blanken zijn nooit systematisch als inferieur beschouwd en ook als zodanig behandeld.
-
- AT Toto winner 15/16
- Tscheu La Ling
Klopt. Het is echter een trieste zaak dat dat soort woorden eruit flapt als men boos is. Is niet zo bedoeld door Perez en ik geloof ook niet dat hij ooit willens en wetens discrimineert op huidskleur, maar het getuigt toch van weinig innerlijke beschaving.LucaS schreef:Nogmaals, schelden en discrimineren zijn heel andere zaken
(Overigens begeef ik me nu niet volledig terecht in en underdog-rol, want zoals mijn fotootje hiernaast al aangeeft ben ik zo donker nog niet.)
Geld moet rollen!
Thomas zegt dat hij er niet over kan oordelen omdat hij Perez niet kent. Dat noem jij te walgelijk voor woorden? Hij moet hem van jou dus geen rascist noemen, ook al kan hij die uitspraak naar zijn gevoel nergens op baseren?Scherrer schreef:Even opletten:Neefkens schreef:Het woord racist neemt thomas niet in de mond, hij heeft het over "geen vertrouwen hebben", wederom heel iets anders. Toch een brilletje kopen ?
Waarmee Thomas dus niet expliciet zegt dat Perez geen racist is, maar het in het midden laat. Iets wat ik te walgelijk voor woorden vindt wanneer het om zó'n zware beschuldiging gaat.Thomas schreef:Dat zeg ik niet, Voetske. Daar kunnen jij en ik niet over oordelen, aangezien we Perez niet kennen.Voetske schreef:Jij vindt Perez een racist ?.
Laatst gewijzigd door jabu op wo mei 23, 2007 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je moet alleen Scherrer nog even overtuigen van iets, Neekfens.
Perez heeft iemand beledigd, net zoals Sneijder dat heeft gedaan. Verder is een dergelijk voorval nooit voorgekomen en mag je dus zeker aannemen dat Perez geen racist is. De moeder van Perez is trouwens een Spaanse, vandaar zijn lichtelijke tint.

Perez heeft iemand beledigd, net zoals Sneijder dat heeft gedaan. Verder is een dergelijk voorval nooit voorgekomen en mag je dus zeker aannemen dat Perez geen racist is. De moeder van Perez is trouwens een Spaanse, vandaar zijn lichtelijke tint.
-
- AT Toto winner 10/11
Zoals nu al meerdere keren aangegeven gaat het om het signaal wat je afgeeft door expliciet te stellen dat je niet weet of Perez een racist is. Kijk naar mijn signature, heb ik een reden om te twijfelen aan Neefkens' gedrag op dat gebied? Natuurlijk niet, het is dan ook belachelijk om te stellen dat ik niet weet of Neefkens een kinderverkrachter is, hoewel het technisch gezien wel zo is dat ik die kennis niet heb.Jabu schreef:Thomas zegt dat hij er niet over kan oordelen omdat hij Perez niet kent. Dat noem jij te walgelijk voor woorden? Hij moet hem van jou dus geen rascist noemen, ook al kan hij die uitspraak naar zijn gevoel nergens op baseren?Scherrer schreef:Even opletten:Neefkens schreef:Het woord racist neemt thomas niet in de mond, hij heeft het over "geen vertrouwen hebben", wederom heel iets anders. Toch een brilletje kopen ?
Waarmee Thomas dus niet expliciet zegt dat Perez geen racist is, maar het in het midden laat. Iets wat ik te walgelijk voor woorden vindt wanneer het om zó'n zware beschuldiging gaat.Thomas schreef: Dat zeg ik niet, Voetske. Daar kunnen jij en ik niet over oordelen, aangezien we Perez niet kennen.
Perez heeft één fout gemaakt, is daar diep voor door het stof gegaan en verdient daarom mijns inziens de insinuatie - want die maak je gewoon wanneer je zegt dat je het niet weet - totaal niet.
Scherrer, ik kan niet beoordelen hoe Perez het bedoeld heeft, dus ik weet niet of hij een racist is. Je zult mij niet horen zeggen van wel of niet. Wat (blijkbaar?) wel zo is, is dat de donkere spelers het hoog hebben opgenomen. Waarom ze dat doen, of dat is omdat ze gevoelig zijn op dit punt of omdat ze meer redenen hebben om aan de integriteit van Perez te twijfelen, weet ik ook niet. Ik denk alleen, dat áls ze het hoog opnemen, dat dat consequenties heeft voor het groepsproces. Je kunt niet tegen ze zeggen: zet je er maar even overheen, want mensen kunnen hun gevoelens niet zomaar veranderen. Zeker niet bij zoiets gevoeligs als racisme.
Verder is uitgemaakt worden voor ******neger niet hetzelfde als uitgemaakt worden voor 'rooie', 'vuurtoren', 'blinde' of iets dergelijks. Uitgescholden worden is niet leuk, maar racisme is systematisch en zonder aanziens des persoons.
Verder is uitgemaakt worden voor ******neger niet hetzelfde als uitgemaakt worden voor 'rooie', 'vuurtoren', 'blinde' of iets dergelijks. Uitgescholden worden is niet leuk, maar racisme is systematisch en zonder aanziens des persoons.
Het stinkt aan alle kanten!
En zijn vader is een rasechte Deen die ''Perez'' van achteren heet?Peter schreef:Je moet alleen Scherrer nog even overtuigen van iets, Neekfens.![]()