Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 14, 2007 9:18 am

Jack Reynolds schreef:Begin jaren '90 zat Feyenoord ook aan de grond. Toen haalden ze ook geen Europees voetbal. Een paar jaar later werden ze kampioen. 'Lach' dus niet te vroeg.
Een paar jaar geleden zat PSV totaal op een dood spoor, maar Hiddink kocht in één zomer de lichting Alex/Farfán - en hup, daar stonden ze. Dat kan bij Ajax ook. En bij Feyenoord ook. In het huidige voetbal kan dat een kwestie van één zomer zijn. Het is nooit zeker dat je van een bepaalde concurrent minimaal een paar jaar niets meer te duchten zult hebben.

Als Feyenoord bijvoorbeeld Co Adriaanse weet te strikken, zijn ze binnen de kortste keren weer terug en kunnen we zomaar weer twee keer van ze verliezen en onder ze eindigen (zoals vorig seizoen, remember? De laatste keer dat ze eigenlijk gewoon een veel beter seizoen draaiden dan wij, is niet zo heel lang geleden, zeker voor degenen die de play-offs niet erkennen en boycotten).

Maar dat ze dit seizoen overal naast grijpen, is natuurlijk prachtig. Dat zeker.

K.
Still alive...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 14, 2007 11:04 am

Joey hoopt natuurlijk dat Co naar feyenoord gaat, want Joey vindt Co een een griezel en een middelmatige coach. Nou, ik hoop dat Co lekker in de Oekraïne blijft! Louis bij az en Co bij feyenoord. Ik moet er niet aan denken. Dan wordt het echt tijd voor een nieuwe nick.

Enne...Arie, are you watching!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 14, 2007 11:23 am

Wat ik opvallend vind is dat Adriaanse van alle kanten zo wordt gepusht.
Roep om Adriaanse steeds luider

ROTTERDAM - De roep om Co Adriaanse bij Feyenoord klinkt steeds luider. Velen zien in de huidige coach van Metallurg Donetsk (Oekraïne) de beste kandidaat om de gestrande topclub komend seizoen weer vlot te trekken.

Interim-coach Leo Beenhakker maakte in het weekeinde geen enkel geheim van zijn voorkeur. ,,Co moet het doen. Als ik technisch directeur van Feyenoord zou zijn, zou ik nu in de Oekraïne zitten om Adriaanse vast te leggen'', liet hij zaterdag al weten tijdens zijn perspraatje voor de return tegen FC Groningen (1-1).

Een dag later, na de uitschakeling in de play-offs voor een ticket in de UEFA-beker, herhaalde de bondscoach van Polen zijn welgemeende oproep. ,,Co zou een uitstekende keuze zijn. Ik weet na een hectisch weekje een beetje waar het aan schort bij Feyenoord. Dit karwei is op zijn lijf geschreven. Hij kan de club terugbrengen naar het gewenste niveau. Feyenoord moet elk seizoen om de titel spelen en in Europa actief zijn. Co is de juiste man op de juiste plaats.''

Aanvoerder Theo Lucius vroeg anderhalve week geleden na het vertrek van Erwin Koeman al om een harde hand bij Feyenoord. ,,Adriaanse kan dat als geen ander'', wist de Brabander. Doelman Henk Timmer viel hem zondag bij. ,,Co is een kanjer. Ik ken hem goed van mijn AZ-tijd. Van mij mag hij komen.''

Ook Co Adriaanse komt niet af op louter mooie beloften van Feyenoord

De Mobiele Eenheid tussen het Maasgebouw en de Kuip deed gistermiddag wat vreemd aan. Alsof er mensen verhaal zouden willen komen halen bij de beleidsbepalers van Feyenoord. Onaangedaan vertrok het restant van het Legioen. Hooguit hadden de getrouwen wat kippenvel op hun armen staan door het afscheid van Pierre van Hooijdonk.

Het kan heel goed gevoel voor realisme geweest zijn waardoor de rijen deze keer kalm en gesloten bleven.

Het zure feit dat Feyenoord na de zomer niets anders heeft om zich op te concentreren dan de reguliere competitie en het vaderlandse bekertoernooi is misschien wel een godsgeschenk voor de club. Het biedt de rust die de topclub van weleer hard nodig heeft om op weg naar het eeuwfeest het fundament voor nieuwe glorie te storten.

Het is gemakkelijk om na een afschuwelijk slecht seizoen het management ter verantwoording te roepen. Het lucht heerlijk op. Woerts, Jacobs, Bosz, Jansen, Kerkum en hoe ze ook allemaal mogen heten; oprotten. Het is vertrouwd idioom van dezelfde kretologen die op andere momenten roepen dat Marco van Basten moet opzouten, dat Ronald Koeman zijn ontslag had moeten hebben en dat Louis van Gaal een arrogante kwal is.

Het zijn sentimenten waarmee je geen nieuw beleid bouwt. Het is het opportunisme waar je aan de échte top soms niet buiten kan, maar waar je je in het marginale bereik van het Nederlandse profvoetbal verre van moet houden.

Het is wél zo, dat als je nú de hele Kuip en het Maasgebouw volledig saneert en desinfecteert, je écht helemaal met een schone lei kunt beginnen. Maar wat dan? Wie staan er dan klaar? Er dient zich tot op heden gewoon helemaal niemand aan, die het geld, de visie en de daadkracht in zich verenigt om een nieuw Feyenoord neer te zetten.

Hooguit voelen mensen zich wat gehinderd, door het personeelsbeleid van Peter Bosz. Die is inderdaad nogal gefocust op oude bekenden en staat bovendien de terugkeer - op een of andere manier - van Feyenoord-icoon Willem van Hanegem in de weg. Voor het overige is het zo dat wie wat wil betekenen voor de club, er al zit en meewerkt aan de wederopbouw sinds het vertrek van Jorien van den Herik.

Dat vertrek heeft de club bepaald niet onmiddellijk uit het moeras getrokken. Zoiets kon ook onmogelijk snel gaan. Daarvoor was Feyenoord in te grote armoe en chaos achtergelaten. Vooral achter de schermen wordt er nu hard aan gewerkt om in binnen- en buitenland geld aan te boren om nieuwe ambities te verwezenlijken.

Alleen de wetenschap over dat harde werken is onvoldoende om de haperende seizoenkaartenverkoop voor het komende jaar op gang te brengen. Er is ook geen talent waar ook in de wereld dat in de Kuip komt voetballen omdat de top zo hard studeert op het verwerven van nieuw geld en de ontwikkeling van een nieuwe scouting. En er is ook geen trainer die afkomt op alleen mooie verhalen. Co Adriaanse, de door velen zo vurig verlangde oefenmeester voor Feyenoord, is nog niet benaderd door de club, maar ook hij komt nooit op basis van mooie beloften. Die wil harde informatie.

Daarom, én omdat de hele achterban er het morele recht op heeft, zullen bestuur en management van Feyenoord op korte termijn hun resultaten moeten tonen.

Chris van Nijnatten
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » ma mei 14, 2007 11:33 am

Kowalczyk schreef:Een paar jaar geleden zat PSV totaal op een dood spoor, maar Hiddink kocht in één zomer de lichting Alex/Farfán - en hup, daar stonden ze. Dat kan bij Ajax ook. En bij Feyenoord ook. In het huidige voetbal kan dat een kwestie van één zomer zijn. Het is nooit zeker dat je van een bepaalde concurrent minimaal een paar jaar niets meer te duchten zult hebben.
Ik denk wel dat het bij Feyenoord langer gaat duren dan één zomer. Goede spelers zullen niet staan te springen om naar Rotterdam te gaan. Nauwelijks geld en geen Europees voetbal, dat trekt geen toppers aan.
Als Feyenoord bijvoorbeeld Co Adriaanse weet te strikken, zijn ze binnen de kortste keren weer terug en kunnen we zomaar weer twee keer van ze verliezen en onder ze eindigen (zoals vorig seizoen, remember? De laatste keer dat ze eigenlijk gewoon een veel beter seizoen draaiden dan wij, is niet zo heel lang geleden, zeker voor degenen die de play-offs niet erkennen en boycotten).
Co Adriaanse zal een goede trainer voor Feyenoord, maar hij zal ook tijd nodig hebben. Bij Ajax duurde het ook meer dan een seizoen voordat alles weer goed liep. En Ajaz zat toen niet zo diep in de put als Feyenoord nu.

Ik vraag me alleen af of ze in Rotterdam het geduld kunnen opbrengen om Adriaanse zijn werk te laten doen. Hij is natuurlijk geen sympathieke vent. Als de resultaten dan ook nog eens tegen vallen dan keren de fans zich tegen hem. Het is en blijft uiteindelijk een Amsterdammer.

Maar dat ze dit seizoen overal naast grijpen, is natuurlijk prachtig. Dat zeker.

K.
Dat is zeker waar. Ik heb dit seizoen menigmaal een glimlach niet kunnen onderdrukken.
Ik ben

999

Bericht door 999 » ma mei 14, 2007 11:39 am

Dit gaat toch gewoon over kwaliteit, kwaliteit wat ver te zoeken is bij dit Feyenoord en geen cent te makken om ook maar, zeg 2 - 3 echte versterkingen aan te trekken.Spelers die er meteen staan, spelbepalend zijn en kwalitatief gezien ook nog eens hun mannetje staan.Verder zou ik me wel 2 keer bedenken.Valt het een beetje tegen, staan er na de wedstrijd een bak met malloten verhaal te halen en vertellen ze jou wat je wel en niet mag en kunt doen.

Dit gaat ook over geld, en is nu precies het voorbeeld van wat er gebeurdt als je keer op keer geen Europese inkomsten kunt binnenhalen.Dan zakt je vanzelf elk seizoen een stukje terug met dit als resultaat.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 14, 2007 11:43 am

Probleem was ook de schulden. Niet erg om Kuijt en Kalou te verkopen maar als je er maar 1 vervanger voor terug kan halen, ben je niet goed bezig
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 14, 2007 11:47 am

LouisXIV & co schreef:Joey hoopt natuurlijk dat Co naar feyenoord gaat, want Joey vindt Co een een griezel en een middelmatige coach. Nou, ik hoop dat Co lekker in de Oekraïne blijft! Louis bij az en Co bij feyenoord. Ik moet er niet aan denken. Dan wordt het echt tijd voor een nieuwe nick.
Is het dat nu al niet?

Ik geloof nooit dat het wat wordt met Adriaanse in Rotterdam. Hij zal als een Coning worden binnengehaald, maar dan vallen de resultaten tegen en raakt hij in de problemen. In tegenstelling tot Ko verwacht ik niet dat Feyenoord er zomaar weer staat. Dat is al zo lang niet gebeurd, Feyenoord is een relclub.

Ik wil nog even kwijt dat ik Leo de hypocriet van de maand vind. Adriaanse op deze manier promoten, je moet maar durven! :00001747.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 14, 2007 11:50 am

Wat vind je daar hypocriet aan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 14, 2007 11:52 am

Dat hij Adriaanse bij Ajax heeft ontslagen. Volledig terecht, daar niet van, maar dan moet hij nu niet aankomen met het verhaal dat Feyenoord Adriaanse de tijd moet geven.

Die tijd was en is er niet bij een topclub (in spe).
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma mei 14, 2007 11:52 am

Rishi schreef:Probleem was ook de schulden. Niet erg om Kuijt en Kalou te verkopen maar als je er maar 1 vervanger voor terug kan halen, ben je niet goed bezig
Tuurlijk, maar voor de Nederlandse clubs blijft er, na het verkopen van je beste spelers, maar een manier over om flink wat geld binnen te halen en dat is Europees.Het verkopen van je beste spelers kost je in 9 van de 10 gevallen op sportief gebied je al een heleboel, daar komt nog eens bij dat echt goede vervangers kwa prijskaartje dun bezaaid zijn.En als je dan een paar keer, wat elke club heeft ( lijk het maar na ) een paar ( dure ) miskleuen tussen hebt zitten is het heel vlug gedaan met de pret.

Gisteren vertelde men op Sport1 dat b.v. in Engeland een club die DEGRADEERD 2 jaar lang 15 miljoen euro uit de sponserpot krijgt om dat te overbruggen en bij promoveren 50 MILJOEN euro op de club z'n bankrekening word bijgeschreven.

Verschil moet er zijn zullen we maar zeggen ..
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 12:10 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:Joey hoopt natuurlijk dat Co naar feyenoord gaat, want Joey vindt Co een een griezel en een middelmatige coach. Nou, ik hoop dat Co lekker in de Oekraïne blijft! Louis bij az en Co bij feyenoord. Ik moet er niet aan denken. Dan wordt het echt tijd voor een nieuwe nick.
Is het dat nu al niet?

Ik geloof nooit dat het wat wordt met Adriaanse in Rotterdam. Hij zal als een Coning worden binnengehaald, maar dan vallen de resultaten tegen en raakt hij in de problemen. In tegenstelling tot Ko verwacht ik niet dat Feyenoord er zomaar weer staat. Dat is al zo lang niet gebeurd, Feyenoord is een relclub.

Ik wil nog even kwijt dat ik Leo de hypocriet van de maand vind. Adriaanse op deze manier promoten, je moet maar durven! :00001747.gif:
Coning?

Als Co niet presteert, is het ook misse boel daar in r-dom en zal hij gelijk geconfronteerd worden met zijn Ajax verleden. Bij Ajax heeft ie het slecht gedaan. In de media roepen dat Ajax voor een plek bij de eerste 5 moet gaan. :00001757.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 12:13 pm

Kowalczyk schreef:De laatste keer dat ze eigenlijk gewoon een veel beter seizoen draaiden dan wij, is niet zo heel lang geleden, zeker voor degenen die de play-offs niet erkennen en boycotten).

K.
Huh? Volgens iedereen hier op AT heeft Ajax vorig seizoen fantastisch gedraaid.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 12:18 pm

Heb je Goodfella ook weer met z'n generaliseringen.
joey schreef:Dat hij Adriaanse bij Ajax heeft ontslagen. Volledig terecht, daar niet van, maar dan moet hij nu niet aankomen met het verhaal dat Feyenoord Adriaanse de tijd moet geven.

Die tijd was en is er niet bij een topclub (in spe).
De ene situatie is de andere niet. Bij Feyenoord zal men vooral hopen dat het beter gaat dan dit seizoen. Dat kan Adriaanse in z'n eerste seizoen wel bewerkstelligen, denk ik.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 12:32 pm

Ik ben het met Joey eens. Ik vond het verbijsterend dat Beenhakker nu opeens Adriaanse promoot

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » ma mei 14, 2007 12:35 pm

goodfella schreef:
joey schreef:
Is het dat nu al niet?

Coning?

Als Co niet presteert, is het ook misse boel daar in r-dom en zal hij gelijk geconfronteerd worden met zijn Ajax verleden. Bij Ajax heeft ie het slecht gedaan. In de media roepen dat Ajax voor een plek bij de eerste 5 moet gaan. :00001757.gif:
Wat helemaal niet onrealistisch was, toen. Ajax was het seizoen 1999-2000 als 5e geeindigd en het seizoen daarvoor zelfs als 6e. Dan kan je wel roepen dat je gewoon voor het kampioenschap moet gaan, maar dat is niet serieus.

Ik heb liever een realistische trainer dan een trainer die van alles beloofd en het niet waar kan maken.
Ik ben

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 12:36 pm

Tja, Ten Cate roept te pas en vooral te onpas dat hij pas 9 maanden bezig is en AZ en PSV al jaren, en dat er dit jaar duys een wereldprestatie is geleverd!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 12:50 pm

LucaS schreef:Tja, Ten Cate roept te pas en vooral te onpas dat hij pas 9 maanden bezig is en AZ en PSV al jaren, en dat er dit jaar duys een wereldprestatie is geleverd!
Nee, Danny Blind die roept dat zijn selectie kampioenswaardig is. De man die op basis van een mazzel tegen Roda JC de bekerfinale speelde en op basis van 2 hele gelukkige doelpunten tegen Vitesse alsnog bij de eerste 5 eindigde. De man die zelfs ons, de supporters de schuld gaf van het meest dramatische seizoen in de historie van Ajax. De man die ons met oa Lindenbergh heeft opgezadeld.

Co Adriaanse die roept dat Ajax bij de eerste 5 moet eindigen en het dan fantastisch heeft gedaan. De man die in Glasgow met 1 spits durfde te voetballen. En in de Uefacup 2 x werd uitgeschakeld door Europese `top`ploegen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 12:58 pm

Was een van die europese topploegen niet dezelfde als de ploeg die Ajax dit jaar de weg naar de CL versperde? Zijn we toch veel opgeschoten de afgelopen 6 jaar!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 1:02 pm

Lijkt me wel he! 6 jaar geleden waren we Europees al in oktober klaar. Dit seizoen tenminste nog in februari. :00001757.gif:

Wie herinnert zich nog die 2 thuisnederlagen achter elkaar tegen NAC en psv? Co'tje verloor in de eerste 10 wedstrijden al 3 keer! Die was op weg naar 12 competitienederlagen in 1 seizoen. Blij toe dat die klootzak onze club niet verder kapot heeft kunnen maken.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 1:03 pm

Volgens mij stond Adriaanse tweede toen hij ontslagen werd, op 1 of 2 punten van PSV.

Het was dit seizoen ook wat eenvoudiger dacht ik. Het was een poule tot en met december. Dit seizoen werd van werkelijk alle beetje serieuze tegenstanders in europees verband verloren

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 14, 2007 1:05 pm

En wij eindigden dit seizoen op een gelijk aantal punten van PSV.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 1:05 pm

LucaS schreef:Volgens mij stond Adriaanse tweede toen hij ontslagen werd, op 1 of 2 punten van PSV.
Moet je nagaan hoe het niveau destijds was. Ajax werd kampioen met 70 punten ofzo. Nee, Adriaanse & Blind zijn de 2 slechtste trainers uit de Ajax historie.

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 14, 2007 1:08 pm

LucaS schreef: Het was dit seizoen ook wat eenvoudiger dacht ik. Het was een poule tot en met december. Dit seizoen werd van werkelijk alle beetje serieuze tegenstanders in europees verband verloren
Eenvoudig? Espanyol bleek een Europese hoogvlieger te zijn. Net als Werder Bremen die het door jou zo verafgode AZ op een gelijkspel wist te houden in Alkmaar en in Bremen vernederde. Kopenhagen wist zelfs van de Engelse kampioen te winnen. Echt consequent ben je niet. Nooit geweest ook.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 14, 2007 1:10 pm

Juist een hoog puntenaantal wijst op een laag niveau.

Celtic verloor het jaar van Adriaanse maar 1 europese thuiswedstrijd. Weet je nog tegen wie?
Laatst gewijzigd door LucaS op ma mei 14, 2007 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » ma mei 14, 2007 1:11 pm

En het was dus aan Koeman te danken dat Ajax in de jaren daarna er weer bovenop kwam? Kom op zeg. Dankzij Adriaanse had Koeman tenminste een goede ploeg om mee te werken. Een ploeg waarmee hij de dubbel won en een jaar later op de rand van de halve finale van de Champions League stond. En nadat de aankopen van Adriaanse vertrokken (mede dankzij de heer Koeman) en hij zelf mocht gaan inkopen is het totaal misggegaan. Toen kregen we spelers als Sikora, Soetaars en Sonck.

Adriaansee deed het helemaal niet slecht. Probleem van hem was alleen dat hij totaal niet met de grote jongens kon omgaan. Het beledigen van club-iconen als Van Basten en Rijkaard is natuurlijk niet zo heel erg slim.
Ik ben

Gesloten