Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank

Bericht door Frank » vr mei 11, 2007 1:46 pm

Nu wel... :00001757.gif:

Misschien is het overzichtelijker om voor volgend seizoen twee aparte basketballtopics te maken, een voor de NBA en een voor de FEB? De berichtgeving over de Nederlandse competitie raakt regelmatig een beetje ondergesneeuwd door de hoeveelheid NBA info....

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 11, 2007 6:27 pm

Jabu schreef:In de momenteel mooiste confrontatie tussen de MT Suns en Deli Spurs staat het 1-1. Ook de andere western conference teams Jazz en GSW maken er mooie wedstrijden van. Jazz leidt met 2-0. GSW lijkt 'gekraakt' na het uit handen geven van de vorige wedstrijd na een ruime voorsprong. Tijd voor Don Nelson om weer iets uit zijn mouw te schudden.

De Jazz zullen in de conference final uit gaan komen tegen MT Suns of Deli Spurs. Die MT Suns of Deli Spurs zullen uiteindelijk ook naar de NBA finals gaan. Daar kan van alles gebeuren. Wel zal de finalist uit het westen de favoriet zijn.

In het oosten verlopen de wedstrijden zoals verwacht mag worden. Le Bron zijn Cavs staan 2-0 voor tegen Kidd en Carter met hun Nets. De Thomas Pistons staan inmiddels 3-0 voor tegen de Bulls met de hun zo vertrouwde afzichtelijke speelwijze.

De Cavs en Thomas Pistons zullen elkaar vermoedelijk in de conference final gaan treffen. De Thomas Pistons lijken dan favoriet. Hopelijk weet Le Bron zijn team naar de NBA finals te leidden.

Golden State niet te vroeg afschrijven. Die gaan vanavond uithalen in een gekkenhuis thuis. Hadden erg veel pech dat het niet 1-1 staat, en hadden met een beetje geluk 2-0 voor gestaan.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 11, 2007 6:38 pm

Ik hoop dat je gelijk hebt. Zie liever GSW dan de Jazz.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 11, 2007 6:46 pm

Benzine op het vuur voor de confrontatie van morgen.

Suns center Amare Stoudemire heeft gisteren openlijk Spurs verdediger Bruce Bowen een vieze speler genoemd. Hierin volgt hij ondermeer Vince Carter en Ray Allen, die dankzij Bowen's smerige spel langdurig in de vernieling lagen.

Bowen lijkt te specializeren in het 'verkeerd' laten neerkomen van opspringende spelers, waardoor de enkel in de prak komt. Aanleiding voor Amare's commentaar was een schop van achter naar de achillespees terwijll Stoudemire omhoog ging naar de basket. Bowen staat bij critici bekend als iemand die snel een voet naar voren schuift onder een jumpshot-tende speler voor een zeer gevaarlijke landing.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr mei 11, 2007 6:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 11, 2007 6:49 pm

Dat is een terugkeerend item met Bruce Bowen. Dezelfde verhalen verschijnen regelmatig in de media.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 11, 2007 6:51 pm

Misschien omdat er een grond van waarheid inzit?

Onbegrijpelijk dat de NBA (Stern) hier niets van zegt.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mei 11, 2007 9:09 pm

Bekend verhaal. We hebben het hier met Deli al eerder over gehad. Bowen doet dit al tijden. Maar nu de Spurs tegen MT op voorsprong dreigen te komen moet de NBA ineens ingrijpen?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 12, 2007 6:59 am

Speciaal voor jou dan.

Ik heb Bowen hier al eens eerder aangestipt, omdat hij bewust op blessures uit is. Dat is nu weer in het nieuws door het commentaar van Amare. Net zoals de voetballerij eens een elleboog in het gezicht als per ongeluk zag, en die visie inmiddels heeft bijgesteld, moet de NBA het misdadige gedrag van Bowen eens onder de loep nemen.

:wasntme.gif:

Frank

Bericht door Frank » za mei 12, 2007 4:01 pm

Speciale vermelding voor Kaboem! :icon_wink.gif:

Eiffeltowers wint ook de tweede wedstrijd, nu in Nijmegen met 66 - 79.

Stand: Eiffeltowers - Matrixx 2 - 0

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mei 12, 2007 6:50 pm

Monkey Tonk schreef:Speciaal voor jou dan.

Ik heb Bowen hier al eens eerder aangestipt, omdat hij bewust op blessures uit is. Dat is nu weer in het nieuws door het commentaar van Amare. Net zoals de voetballerij eens een elleboog in het gezicht als per ongeluk zag, en die visie inmiddels heeft bijgesteld, moet de NBA het misdadige gedrag van Bowen eens onder de loep nemen.

:wasntme.gif:
Er is best wat aan de hand met Bowen en Ginobili maar Marion en Bell van de Suns kunnen er zelf ook wat van. Zeker in de play-offs wordt er hard gespeeld. Amare is gewoon bezig met goedkope stemmimgmakerij. Onsportief.

Dallas Morning News - inclusief beelden
Amare called the Spurs a "dirty team" and accused Bowen of intentionally trying to hurt him. Yeah, I know this is shocking news to Mavs fans that have seen Bowen slip his foot under Dirk and Josh Howard while they were shooting jumpers several times over the years.

Let me just point out that the Suns might use some of the same tricks. Remember Shawn Marion slipping his foot under Dirk in the last Suns-Mavs meeting? It just so happened that Dirk had injured his left ankle the week before. You don't think Marion did that on purpose, do you?
Whaaaaa Whaaaaaaa Whaaaaaaaa. Shut up Stoudemire and just play the game ! And don't tell me any Suns fans wouldn't be saying that about the Mavericks if we were complaining. Marion stuck his foot under Dirk this year and Stoudemire is not above shoving and playing dirty, too. After one game, the Suns played the Spurs in the regular season, Amare goes to his coach to complain, and now he goes to the media. Face it, Stoudemire...the Spurs have your number and it's killing you !!!
Commentaren op ESPN

This has made me think so much less of Amare. He is a crybaby. His own teammate Raja Bell is just as bad as Bowen. At least Raja had enough common sense to keep his mouth shut.
Admitted Suns fan here. I watched the video three times and am completely convinced Bowen did it on purpose. Very 'unnatural' move with his leg, a la Kobe's elbows (Kobe stopped the elbows after that, kinda wierd huh?). Was he aiming for Stats Achilles? Can't say. Was he aiming for his leg? Sure was. Hard fouls will happen but that was a swipe at the leg from BEHIND a player. I play ball and if one of the guys did that to me he'd have a composite mouthpiece right quick. And Manu(Ginobili) WAS holding Stat's leg to prevent him from getting a rebound. He didn't twist his leg, just held it. Not dirty at all, just good D and court awareness; pretty slick if you ask me. I would think the Association would suspend Bowen if they believe it was intentional. They did hit Kobe for his elbows pretty hard..... Should Stat have said what he said? Whether Bowen gets hit or not the refs will definitely watch for the rest of the series. That's 100% in the Suns favor.
Laatst gewijzigd door Dubbel op za mei 12, 2007 7:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 12, 2007 7:16 pm

Er zijn duizenden opinies die je eruit kunt lichten om een bepaald beeld te schetsen. A picture is worth a thousand words:

http://www.youtube.com/watch?v=jAakQjpFibg

Bowen hoort ergens veilig achter de tralies. De Amerikaanse cultuur is zo niet afgestemd op mensen die hun voeten gebruiken (zoals in voetballanden), dat een instantie als de NBA dit bijna allemaal op 'toeval' gooit.

Amare, die er een seizoen met een zware blessure heeft uitgelegen, heeft ieder recht om hier wat van te zeggen. Of dit slim was laat ik in het midden. Ik denk niet dat de Suns vanavond op een vriendelijke ontvangst hoeven te rekenen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mei 12, 2007 7:28 pm

Ha ha, dat is een mooie trap zeg. Is hij daarvoor soms 10 rooien beboet vorig jaar?

Er is ook wel wat aan de hand natuurlijk, maar je moet daar de tijdens de play-offs niet ineens over gaan jammeren. Zeker als je eigen handen ook niet schoon zijn. Als het echt vuil was dan had de NBA Bowen wel geschorst, Amare wekt nu een beetje de indruk van 'als het binnen de lijnen niet lukt dan proberen we het maar erbuiten'. Erg jammer allemaal. Ik krijg uit de media ook niet de indruk dat Amare's opmerkingen erg worden gewaardeerd.

Frank

Bericht door Frank » za mei 12, 2007 7:29 pm

Is dat een basketballer of een kick-bokser.. :eusa_naughty.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 12, 2007 7:33 pm

Dubbel, het staat gewoon 1-1 hoor. Als de Suns met 0-2 achterstonden zou dit op jammeren lijken.

Bovendien zei Amare het heel matter-of-fact. Hij is -terecht- bezorgd om zijn veilighed. De pers springt er dan bovenop om er een klaagzang van te maken.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mei 12, 2007 7:37 pm

Monkey Tonk schreef:Bovendien zei Amare het heel matter-of-fact. Hij is -terecht- bezorgd om zijn veilighed. De pers springt er dan bovenop om er een klaagzang van te maken.
O, nu het is dus de schuld van de media, ja ja.

Hier wat tips over hoe je Bowen moet aanpakken:
http://www.youtube.com/watch?v=zvh9kEwe ... ed&search=

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 12, 2007 7:37 pm

Frank, dat is Bruce 'Lee' Bowen. Een speler die talloze tegenstanders heeft geblesseerd door ze verkeerd neer te laten komen, waardoor de enkel rolt.

http://www.youtube.com/watch?v=drPQkEsM8uM

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mei 12, 2007 7:39 pm

Dubbel. Natuurlijk blazen de media dit op. Een mooi verhaal om de serie nog wat sappiger te maken. Dat verkoopt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 12, 2007 7:40 pm

Dubbel schreef:Hier wat tips over hoe je Bowen moet aanpakken:
http://www.youtube.com/watch?v=zvh9kEwe ... ed&search=
Waarom herhalen ze in dat filmpje een paar driepunters een keer of 4 en dan door elkaar zodat het lijkt alsof het er een stuk of 20 waren?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mei 12, 2007 7:53 pm

Frank. MT vergeet aan jou te vertellen dat Bowen ook wordt gezien als een van de beste verdedigers van de NBA. Hij is keihard, gemeen en soms wat onbesuisd, dat wel. Je houd er van of niet.
Thomas schreef:Waarom herhalen ze in dat filmpje een paar driepunters een keer of 4 en dan door elkaar zodat het lijkt alsof het er een stuk of 20 waren?
De vertraagde 3-punters zijn de herhalingen. En waarom? Tja, je kijkt toch wel vaker sport zeker?

Frank

Bericht door Frank » za mei 12, 2007 8:42 pm

Sorry hoor Dubbel, maar als ik zo'n actie zie in een basketballwedstrijd dat heeft hij voor mij meteen afgedaan. Hoef ik verder geen enkele actie meer te zien, hoe goed hij misschien ook kan verdedigen.

Ik veroordeel niet vaak mensen op basis van een filmpje van een paar seconden, maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op.

Belachelijke actie....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 12, 2007 9:19 pm

Dubbel schreef:
Thomas schreef:Waarom herhalen ze in dat filmpje een paar driepunters een keer of 4 en dan door elkaar zodat het lijkt alsof het er een stuk of 20 waren?
De vertraagde 3-punters zijn de herhalingen. En waarom? Tja, je kijkt toch wel vaker sport zeker?
De maker van dit filmpje gooit de herhalingen van de 3-punters door elkaar zodat het lijkt alsof het weer verschillende zijn. Dus: 3-punter 1, 3- punter 2, 3-punter 3, herhaling 3-punter 2, herhaling 3-punter 3, herhaling 3-punter 1.

Daarnaast heeft hij alleen de geslaagde acties van Kobe tegen Bruce Bowen uit meerdere wedstrijden in het filmpje gezet. Tsja, dan is het geen kunst om Bowen voor schut te zetten.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mei 13, 2007 3:42 am

Frank schreef:Sorry hoor Dubbel, maar als ik zo'n actie zie in een basketballwedstrijd dat heeft hij voor mij meteen afgedaan. Hoef ik verder geen enkele actie meer te zien, hoe goed hij misschien ook kan verdedigen.

Ik veroordeel niet vaak mensen op basis van een filmpje van een paar seconden, maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op.

Belachelijke actie....
Als ik het goed begrijp dan is Bowen niet geschorst voor deze actie. Ik ben het met je eens dat het er belachelijk uitziet maar als het echt zo vuil was als MT wil doen voorkomen dan was de dader toch wel flink gestraft? Misschien bedriegt de schijn van het filmpje wel.

Nu spelen de Spurs en de Suns hun game3. Ik kan niet zeggen dat ik de Spurs veel harder of gemener vind dan de Suns. Zo'n Amare Stoudemire bijvoorbeeld; die staat nauwelijks 20 minuten op het veld omdat hij zoveel fouls maakt. Het is wel een spannende partij om te zien.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo mei 13, 2007 8:32 am

Frank schreef:Speciale vermelding voor Kaboem! :icon_wink.gif:

Eiffeltowers wint ook de tweede wedstrijd, nu in Nijmegen met 66 - 79.

Stand: Eiffeltowers - Matrixx 2 - 0
Ik heb het niet gezien, maar het schijnt dat MM niet om kon gaan met de druk van het thuispubliek. Opvallend dat EiffelTowers al haar uitwedstrijden tegen MM vrij gemakkelijk wint (steeds meer dan 10 verschil) en thuis toch meer moeite heeft.

Was trouwens een heuse vechtpartij na afloop van de wedstrijd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 13, 2007 9:04 am

Voor de liefhebbers:
Vaak nog te lief in het veld
Door AART DE GUNST

DEN BOSCH - Marcel Aarts (23) basketbalt al vanaf zijn elfde bij Den Bosch. Door de vele Amerikanen komt hij de laatste twee jaar weinig aan spelen toe. Zaterdag speelt hij met Eiffeltowers de tweede wedstrijd in de finaleserie van de play-offs basketbal tegen de Matrixx Magixx.Toen de boomlange Marcel Aarts op jonge leeftijd in een sportwinkel aan het dribbelen was met een basketbal, vroeg de eigenaar: ,,Waarom ga jij niet basketballen?’’ Zelf wilde hij dat ook dolgraag, maar hij mocht niet van zijn ouders.

‘Zoek maar een sport die je in het dorp kunt beoefenen’, was het antwoord. ,,En in het piepkleine Ammerzoden hadden we geen basketbalvereniging,’’ verklaart Aarts. ,,Ik ben toen maar gaan voetballen. Pas op mijn elfde konden ze er met mijn lengte (twee meter en dertien centimeter, red) niet meer onderuit en mocht ik gaan basketballen.’’

Nu, twaalf jaar later, is het alweer zijn vijfde seizoen in de hoofdmacht van Den Bosch. De eerste drie jaar kreeg hij veel speeltijd. Na de fusie van twee jaar geleden met EiffelTowers uit Nijmegen veranderde dat. Er kwamen veel Amerikanen naar Brabant en de lange center moest genoegen nemen met enkele minuten speeltijd als invaller.

,,Ik neem de Amerikanen niets kwalijk,’’ lacht hij. ,,Het zijn aardige gasten en we vormen een zeer hecht team.’’

,,Het zijn wel enorme praters in het veld,’’ merkt Aarts op. ,,Als je directe tegenstander een paar keer scoort, beginnen ze irritant te roepen: ‘Ga eens verdedigen man!’ Ook als je een de bal verspeelt aan de tegenstander, krijg je het direct te horen. ‘Speel je soms voor beide ploegen?!’. In het begin is dat wennen, maar vervolgens wordt het leuk en doe je er zelf ook aan mee. Na afloop zijn we allemaal weer vrienden.’’

De Brabander besloot ook na de fusie bij Den Bosch te blijven. ,,Ik moest een afweging maken tussen basisspeler bij een minder team of wisselspeler in een sterke ploeg waar ik veel kan leren van de ervaren Amerikanen. Ik ben gebleven, maar wel met de intentie om in de toekomst meer te spelen,’’ vertelt hij in een bowlinghal naast de Maaspoort. ,,Verder speel je bij Den Bosch ook mooie Europa Cup-wedstrijden tegen topclubs als Real Madrid.’’

Aarts vindt dat hij zich vooral tijdens de trainingen enorm heeft ontwikkeld. Hij staat bijna altijd tegenover Sharone Wright, de kolos die nu op zijn positie speelt. Om deze voormalige NBA-speler te passeren moet hij alles uit de kast halen. ,,Op kracht verlies ik het van hem. Daarom moet ik op snelheid een beweging maken om hem te kunnen passeren. Daarnaast moet ik sneller schieten, omdat hij me met zijn lengte anders blokt. Vroeger speelde ik tegen kleinere spelers en kon ik gewoon over ze heen schieten.’’

Toch is er nog één ding waar hij hard aan moet werken. ,,Ik ben te veel een teamspeler, daar moet ik vanaf. Als een ploeggenoot vrij staat, speel ik direct af, terwijl ik er zelf vaak beter voor sta. Als center sta je namelijk maar een paar meter van de basket af. Pas als ik dubbel wordt gedekt, moet ik gaan afspelen.’’

Naast het basketbal studeert Aarts ook nog bedrijfseconomie in Tilburg. ,,Door de vele trainingen mis ik veel colleges. Ik heb daarom besloten om er een paar jaar langer over te doen. Mijn prioriteit ligt bij het basketbal.’’

Aarts woont nog bij zijn ouders in Ammerzoden, een klein dorpje dat ongeveer tien kilometer buiten Den Bosch ligt. Hij is met zijn vriendin wel hard op zoek naar een eigen huis. ,,Het liefst wel een nieuwbouwhuis, want daar zijn de deuren hoger,’’ lacht hij.

Of Aarts ook volgend jaar nog bij Den Bosch speelt, is onzeker. ,,Na de play-offs neem ik een beslissing. Ik heb het enorm naar mijn zin bij Den Bosch, maar het zou langzamerhand ook wel goed zijn voor mijn ontwikkeling om een jaar als basisspeler uit te komen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank

Bericht door Frank » zo mei 13, 2007 10:36 am

Kaboem! schreef:Was trouwens een heuse vechtpartij na afloop van de wedstrijd.
Ik heb hier pas geleden een heel gesprek met mijn broer over gehad.
Ik zie signalen dat het probleem van het voetballen een beetje aan het verschuiven is richting het basketballen.

Supporters van Nijmegen en Den Bosch, die na de wedstrijd in Nijmegen met elkaar op de vuist gaan.

Supporters van Leiden, die erg fel zijn en mijns insziens de potentie hebben om over de schreef te gaan (zelf gezien in de laatste thuiswedstrijd van Omniworld tegen Leiden).

Voetbalsupporters van Ajax die ineens bij Astronauts binnengehaald worden "om de sfeer te verhogen", maar die het tegendeel bewerkstelligen.

Mijn broer vond het nog wel meevallen, maar ik vraag het me af. Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen....

Plaats reactie