Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 04, 2007 11:05 am

Volgens mij meer de vleugelspits, wel een met heel veel talent. Er zijn er zelfs die zeggen dat het HET talent van Duitsland is nu.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 04, 2007 11:15 am

joey schreef:Een nieuwtje uit Duitsland: Ajax zou het 18-jarige talent Marko Marin van Borussia MG willen hebben. Zie artikel uit de Bild (bijna het onderste).
Zou zo iemand interesse hebben om in Nederland te komen voetbllen?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 11:18 am

Waarom niet? Borussia MG is gedegradeerd.

Ajax is top voor jonge spelers, dat weten ze in Duitsland ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 04, 2007 11:19 am

Iedereen daar vindt het het beste voor hem als ie naar ons komt, verbaasde mij ook.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 04, 2007 11:42 am

Meestal blijven zulke spelers lekker in Die Heimat voetballen. Zijn er geen Duitse clubs die hem willen?

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 04, 2007 11:45 am

Lijkt me wel als het HET talent van Duitsland is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » vr mei 04, 2007 12:53 pm

joey schreef:Waarom niet? Borussia MG is gedegradeerd.

Dat is al een tijdje niet mee zo joey. Het is er keihard en nu heb je gelukkig Stam en Davids weer om het een beetje te sturen, maar het is de jaren daarvoor een anarchie geweest dankzij de jonge spelers.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 04, 2007 1:07 pm

Harm schreef:
joey schreef:Waarom niet? Borussia MG is gedegradeerd.

Dat is al een tijdje niet mee zo joey. Het is er keihard en nu heb je gelukkig Stam en Davids weer om het een beetje te sturen, maar het is de jaren daarvoor een anarchie geweest dankzij de jonge spelers.
En door een 1 of andere coach die allemaal middelvingers voorbij zag komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 3:17 pm

Topsport is keihard. Gezellige, gemoedelijke topclubs bestaan niet.

Voor jonge spelers telt maar één ding: opgesteld worden. De echte talenten van Ajax (Zlatan, Maxwell, Chivu, Van der Vaart en straks Sneijder en KJH)komen aardig terecht. Dat is belangrijker dan genegeerd worden bij een of andere zogenaamd gezellige en gemoedelijke andere club.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 8:11 pm

Maar OT: de site V-bal.nl beweert dat Ajax niet in Zweden was voor Mariga maar voor deze speler. Die zou de opvolger moeten worden van Zdenek Grygera. Het zou een centrale verdediger zijn met een groot loopvermogen die ook op het middenveld kan spelen.

Voor wat het waard is.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 04, 2007 8:13 pm

Ajax wil Mbark Boussoufa

Mbark Boussoufa staat in de belangstelling van Ajax(nederland) en Atlethic de Bilbao (spanje)

Ajax zou naar verluidt al contact opgenomen hebben met Anderlecht. Woensdag was er ook een delegatie van ajax op Anderlecht aanwezig. Het is vooralsnog de vraag of Boussoufa zelf al na een jaar Anderlecht alweer wilt vertrekken. Ajax heeft naar verluidt 4,5 miljoen veil voor de speler.

Boussoufa zelf wou donderdag nog geen commentaar kwijt over een eventuele transfer. De titel halen met Anderlecht is nu eerste prioriteit.
Sport.be

Lijkt me erg onwaarschijnlijk en onbetrouwbaar, temeer omdat Bilbao volgens mij alleen met Basken speelt. Maar goed, daar is deze topic voor.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mei 04, 2007 9:22 pm

joey schreef:Maar OT: de site V-bal.nl beweert dat Ajax niet in Zweden was voor Mariga maar voor deze speler. Die zou de opvolger moeten worden van Zdenek Grygera. Het zou een centrale verdediger zijn met een groot loopvermogen die ook op het middenveld kan spelen.

Voor wat het waard is.
Mariga loopt het meest van alle spelers bij HIF, er staan van die statistieken op 1 van de sportbladen. Ik weet nu ff niet meer welke. Hij is ook 1 van de snelsten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 04, 2007 9:42 pm

Toch leuk, dat speculeren. :yes.gif:

Het lijkt me dat er een vervanger voor De Mul gaat komen. En ik denk dat wat voor vervanger dat wordt gaat afhangen van een eventueel vertrek van Sneijder en/of Huntelaar. Als die niet vertrekken zal het eerder iemand als Kennedy worden en anders zal Ajax wellicht wat sneller meer geld willen uitgeven.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 04, 2007 10:15 pm

Het lijstje van Van Geel:

Afbeelding

:icon_wink.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 04, 2007 10:34 pm

:icon_biggrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 05, 2007 6:58 am

En inzoomen maar..... :00001757.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 05, 2007 9:59 am

Zouden Landzaat en Ooijer op dat lijstje staan? :eusa_pray.gif:

Die kunnen nooit veel kosten en de vervangers hebben we in Anita en Van der Wiel al klaar staan.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za mei 05, 2007 10:04 am

Ik hoop op Ooijer, een echte Amsterdammer!!!

Al twijfel ik of het nodig is... We hebben Stam, Heitinga, Vermaelen (goed ontwikkeld laatste weken), Emanuelson, Ogararu en de verbasende van der Wiel.

Naar verluidt wil Ajax ook 4,5 miljoen neer tellen voor Boussoufa en is ook Motta een optie.
Pompiedom

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 05, 2007 10:04 am

Jöhnk schreef:Lijkt me erg onwaarschijnlijk en onbetrouwbaar, temeer omdat Bilbao volgens mij alleen met Basken speelt. Maar goed, daar is deze topic voor.
Basken en buitenlanders. Maar ik geloof er ook niks van dat Ajax zoveel geld voor hem zou bieden.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za mei 05, 2007 5:02 pm

Athletic stelt alleen Basken op, geen buitenlanders (tenzij ze baskische voorouders hebben).

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 05, 2007 5:58 pm

Ok, jij weet het uiteraard beter.
Ik dacht een paar jaar geleden gehoord te hebben dat ze eigenlijk iedereen behalve niet-baskische Spanjaarden opstellen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za mei 05, 2007 7:03 pm

Players born outside of the Basque Country are allowed to play with Athletic Bilbao if they have Basque ancestry and/or if they have learned their football skills in the Basque Country.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 07, 2007 9:36 am

Arthur schreef:Ok, jij weet het uiteraard beter.
Ik dacht een paar jaar geleden gehoord te hebben dat ze eigenlijk iedereen behalve niet-baskische Spanjaarden opstellen.
Volgens mij is dat zo bij Real Sociedad.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 07, 2007 11:00 am

Klopt
heel raar overigens

waarom is dat zo?
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 07, 2007 3:50 pm

Jabu schreef:
Arthur schreef:Ok, jij weet het uiteraard beter.
Volgens mij is dat zo bij Real Sociedad.
Dat was aanvankelijk zo. Sociedad heeft lang het cantera beleid van Bilbao gevolgd maar is uiteindelijkeind jaren '80 begonnen met het aantrekken van buitenlandse spelers. Tegenwoordig spelen er zowel, basken, spanjaarden als buitenlanders bij Sociedad. Niet anders dan de rest van de clubs dus, al is de kern van Sociedad wel zeer Baskisch gekleurd.

@ Rishi:
Het is een kwestie van overleven voor Sociedad. País Vasco heeft altijd enorm veel talent voortgebracht -mede vanwege enorme volksverhuizingen aan het begin van de vorige eeuw(naar Baskenland). Barcelona drijft nu bijvoorbeeld ook erg op de enorme groep (andalusische) immigranten uit de jaren '60 en '70- en dus was het voor de clubs makkelijk om het cantera beleid te volgen. Vroeger had Spanje 4 totaal Baskische teams.
Veel van de beste Spaanse voetballers kwamen vroeger dus uit Baskenland en Bilbao is nog steeds de club die de meeste internationals heeft opgeleid. Maar de tijden zijn veranderd, Baskenland is dunbevolkt en vergrijsd en dat maakt het voor de Baskische clubs steeds moeilijker volwaardige selectiespelers te vinden. De concurrentie is alleen maar toegenomen en een club die de globalisering van het voetbal aan zich voorbij laat gaan is dan extra kwetsbaar.
Kijk maar, Sociedad en misschien ook Bilbao staan op de rand van degradatie. Sociedad heeft zich willen redden door haar beleid te veranderen. Begin jaren '90 kozen de beste Baskische spelers voor Bilbao(zelfs eigen kroonjuwelen als Etxeberría) dus zocht Sociedad zijn heil bij buitenlanders, uiteindelijk kwamen daar ook normale Spanjaarden bij(Jesuli en Gerardo bijvoorbeeld).

Plaats reactie