PSV deel 2
Koeman wil aanblijven bij PSV
Ronald Koeman wil aanblijven als coach van PSV. De trainer van de Eindhovense club zei dat vanavond na het behalen van de landstitel.
Voorzitter Frits Schuitema schaarde zich echter kort na het behalen van de twintigste landstitel niet volledig achter de hoofdtrainer. "We hebben een zeer onevenwichtig seizoen gehad en dat kunnen we ons niet veroorloven bij een topclub. We zijn uiteindelijk met geluk kampioen geworden. Daar kun je als leidinggevende niet tevreden mee zijn. We moeten erover praten en verbetering zien."
De afgelopen week botste Koeman met de preses. De oefenmeester vroeg hem om vertrouwen, maar kreeg dat niet. “Als dat niet was gebeurd had ik vandaag acht ereronden gelopen'', aldus Koeman. “Nu heb ik er geen één gelopen. Dat zegt denk ik wel genoeg over hoe ik me nu voel. Maar ik denk ook dat de spelers vandaag tegen Vitesse (5-1) hebben laten zien dat ze er voor gingen. Ik denk dat we de clubleiding met het resultaat om de oren hebben geslagen.''
Schuitema gaf aan dat hij de komende weken met de commissarissen van de club overlegt over de situatie die nu is ontstaan. “Op dit moment zou het kort door de bocht zijn om te zeggen dat we honderd procent achter de trainer staan. Natuurlijk zou het heel bizar zijn als we de trainer zouden ontslaan nadat hij kampioen is geworden en de kwartfinale van de Champions League heeft gehaald. Maar ja, in het voetbal gebeuren wel meer bizarre dingen.''
Koeman was van binnen blij met de landstitel, maar baalde van de afgelopen weken. "Het was erg moeilijk. Nu weet ik waarom fotografen tachtig foto's maken. Er is er altijd eentje bij waar ik teleurgesteld op sta en die plaatsen ze als we verloren hebben." Over zijn positie weet Koeman nog altijd niets. "Ik wacht rustig af. Ik zou er geen vrede mee hebben als ze me nu weg zouden sturen. Ze mogen me afrekenen op de resultaten. Niemand had voorafgaand aan dit seizoen gedacht dat PSV de kwartfinale van de Champions League zou halen en de landstitel zou pakken.
De coach heeft intern al aangegeven welke spelers hij erbij wil hebben voor volgend seizoen. "Maar dan moet eerst duidelijk zijn wie de hoofdtrainer is. Ik kan niemand gaan bellen om naar PSV te komen als ik niet honderd procent zeker weet dat ik trainer ben." Koeman genoot toch wel een beetje van zijn persoonlijk derde landstitel. "Dit steek ik in mijn zak. We gaan nu lekker voor de buis naar de play-offs kijken."
voetbalzone.nl
- Cluijffert
ja, dat was genieten toen Blind de kampioenschaal omhoog hield...joey schreef:Welbeschouwd zit PSV in dezelfde situatie als Ajax vorig seizoen. Een onverwachte sportieve meevaller aan het einde van het seizoen ondanks het feit dat de trainer geen sterke indruk maakt. Eens kijken of ze bij PSV ballen tonen, net als MVG dat heeft gedaan.

koeman kan zijn biezen pakken; afkopen van het contract is geen financieel probleem.joey schreef:Welbeschouwd zit PSV in dezelfde situatie als Ajax vorig seizoen. Een onverwachte sportieve meevaller aan het einde van het seizoen ondanks het feit dat de trainer geen sterke indruk maakt. Eens kijken of ze bij PSV ballen tonen, net als MVG dat heeft gedaan.
Zou ene Co Adriaanse?
Voor hem is feyenoord alleen een optie als ze zich kunnen versterken. Bij psv is dat probleem veel kleiner, geld genoeg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Een kan in 't nauw?joey schreef:Dat is de manier om Van Raaij definitief het stadion uit te jagen!![]()
Adriaanse bij PSV, ik zie het niet voor me.
Bij feyenoord is nog steeds geen geld en Co heeft in Nederland een zekere uitstraling (ik denk dat Portugal voorlopig geen optie is). Co wil wel terug naar Nederland maar zal niet kiezen voor Heracles o.i.d.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Mwah, de 'Amsterdammers' (Koe, TBS, Kluivert, etc.) hebben het dit seizoen flink voor hun kiezen gehad, Adriaanse zal meteen moeten presteren. Hij hoeft niet te verwachten dat hij iets op mag bouwen, die ruimte krijgt hij niet. Misschien kan hij beter naar Feyenoord gaan en daar vanaf nul beginnen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert
- Cluijffert
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
BTW, volgens NiNi is PSV gisteravond rondgekomen met PSV. Mocht dit zo zijn, dan heet onze o zo principiële Co al voor de derde keer achter de rug van een collega om met een club onderhandeld. Ik heb niet de indruk dat Koe op de hoogte is, dus zijn ze in Eindhoven al net zo erg als bij ons, haha.
Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert