Hoe dan ook, het lijkt binnenkort einde oefening voor Koe:
EDKoeman boos om uitlatingen Schuitema
EINDHOVEN - Ronald Koeman heeft in een telefonisch onderhoud met voorzitter Frits Schuitema niet de zekerheid gekregen dat hij ook volgend seizoen nog trainer is van PSV. Koeman vroeg Schuitema woensdagavond om opheldering over de uitlatingen die de voorman dinsdag in deze krant deed.
Schuitema wilde toen desgevraagd al niet de garantie afgeven dat Koeman na dit seizoen zal aanblijven als coach. "In voetbal is niets zeker, er kan van alles gebeuren", zo verwees de voorzitter naar de wedstrijd van komende zondag tegen Vitesse.
De intentie bestond om gisteren een gesprek aan te gaan, maar Koeman meldde na de ochtendtraining dat daarvan geen sprake was. "Ik lees in de krant wel wat de voorzitter vindt", zei hij. Volgens bronnen binnen de club zou Koeman dit seizoen mogen afmaken en wordt na afloop daarvan geëvalueerd over de nabije toekomst.
Ook riep Koeman gisteren spits Patrick Kluivert ter verantwoording. Die had zijn reservebeurt tegen FC Utrecht zondag als 'genant' betiteld. "Ik heb behoorlijk flink met de trainer gesproken", wilde Kluivert daarover slechts kwijt. "Naar de inhoud moet je hem vragen; hij vond het gesprek nodig, ik niet." Koeman reageerde dat hij vrijdag pas naar buiten zal treden over hetgeen er gezegd is.
De spelersgroep deed er gisteren verder het zwijgen toe. Alleen aanvoerder Phillip Cocu ging kort in op de ontstane situatie. "Iedereen baalt enorm, ik ben zelf drie dagen goed ziek geweest van de wedstrijd van zondag. We moeten nu alles op alles zetten om zondag voor onze laatste kans te strijden", zei Cocu.
De routinier zegt 'geen onrust' binnen de selectie te bespeuren. " Patrick heeft wat dingen geroepen, omdat hij teleurgesteld was. Dat gebeurt wel eens. In een selectie van 25 man spelen altijd dingetjes, dat was onder Hiddink zo en dat zal ook in de toekomst zo zijn. Ik heb persoonlijk niet zo gemerkt dat bijvoorbeeld de Zuidamerikaanse spelers problemen hebben met de trainer."
Volgens Cocu was er geen reden om een groepsgesprek te beleggen. "Er is niet zoveel gepraat de laatste dagen. We zijn al een paar weken bezig om te achterhalen wat precies de oorzaak is van ons mindere spel en daar werken we hard aan. Tegen Twente en Utrecht hebben we beter gespeeld dan de weken daarvoor. Die lijn moeten we zien vast te houden."
Het feit dat voorzitter Schuitema heeft laten weten dat hij 'weet wat er in de selectie leeft' heeft volgens Cocu niet zoveel betekenis. "De voorzitter is zeer betrokken en is vaak op De Herdgang aanwezig. Dat is een goede zaak."