PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 9:36 pm

Die marinier gaat staan blaffen tegen Farfan en Alex? Ik weet het niet, hoor.

Hoe dan ook, het lijkt binnenkort einde oefening voor Koe:

Koeman boos om uitlatingen Schuitema

EINDHOVEN - Ronald Koeman heeft in een telefonisch onderhoud met voorzitter Frits Schuitema niet de zekerheid gekregen dat hij ook volgend seizoen nog trainer is van PSV. Koeman vroeg Schuitema woensdagavond om opheldering over de uitlatingen die de voorman dinsdag in deze krant deed.

Schuitema wilde toen desgevraagd al niet de garantie afgeven dat Koeman na dit seizoen zal aanblijven als coach. "In voetbal is niets zeker, er kan van alles gebeuren", zo verwees de voorzitter naar de wedstrijd van komende zondag tegen Vitesse.
De intentie bestond om gisteren een gesprek aan te gaan, maar Koeman meldde na de ochtendtraining dat daarvan geen sprake was. "Ik lees in de krant wel wat de voorzitter vindt", zei hij. Volgens bronnen binnen de club zou Koeman dit seizoen mogen afmaken en wordt na afloop daarvan geëvalueerd over de nabije toekomst.

Ook riep Koeman gisteren spits Patrick Kluivert ter verantwoording. Die had zijn reservebeurt tegen FC Utrecht zondag als 'genant' betiteld. "Ik heb behoorlijk flink met de trainer gesproken", wilde Kluivert daarover slechts kwijt. "Naar de inhoud moet je hem vragen; hij vond het gesprek nodig, ik niet." Koeman reageerde dat hij vrijdag pas naar buiten zal treden over hetgeen er gezegd is.

De spelersgroep deed er gisteren verder het zwijgen toe. Alleen aanvoerder Phillip Cocu ging kort in op de ontstane situatie. "Iedereen baalt enorm, ik ben zelf drie dagen goed ziek geweest van de wedstrijd van zondag. We moeten nu alles op alles zetten om zondag voor onze laatste kans te strijden", zei Cocu.

De routinier zegt 'geen onrust' binnen de selectie te bespeuren. " Patrick heeft wat dingen geroepen, omdat hij teleurgesteld was. Dat gebeurt wel eens. In een selectie van 25 man spelen altijd dingetjes, dat was onder Hiddink zo en dat zal ook in de toekomst zo zijn. Ik heb persoonlijk niet zo gemerkt dat bijvoorbeeld de Zuidamerikaanse spelers problemen hebben met de trainer."

Volgens Cocu was er geen reden om een groepsgesprek te beleggen. "Er is niet zoveel gepraat de laatste dagen. We zijn al een paar weken bezig om te achterhalen wat precies de oorzaak is van ons mindere spel en daar werken we hard aan. Tegen Twente en Utrecht hebben we beter gespeeld dan de weken daarvoor. Die lijn moeten we zien vast te houden."
Het feit dat voorzitter Schuitema heeft laten weten dat hij 'weet wat er in de selectie leeft' heeft volgens Cocu niet zoveel betekenis. "De voorzitter is zeer betrokken en is vaak op De Herdgang aanwezig. Dat is een goede zaak."
ED
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 9:19 am

Hebben jullie trouwens Harry van Raaij gezien in DWDD? Op PN doen ze er reuze sentimenteel over, dus heb ik mezelf bijgeschoold via www.uitzendinggemist.nl . Blijkbaar is er een biografie verschenen over HVR (wie geen biografie heeft telt niet mee), dat zal de aanleiding zijn geweest voor zijn 'optreden'. En geheel toevallig gaat het niet zo goed met PSV....
Goed, HvR vindt het nodig om op dit moment uit te halen naar de RVC. Wat een kinderachtige man. 'Ze hadden naar Hiddink moeten luisteren.' Ja, ja.... En die lege portemonnee dan????? :eusa_liar.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 27, 2007 9:24 am

Ach, als ze gewoon een fatsoenlijke trainer hadden aangesteld waren ze dit jaar gewoon kampioen geworden. In die zin heeft hij nog wel een punt want Hiddink heeft volgens mij geadviseerd om met Rutten verder te gaan. Dan moet je natuurlijk altijd nog maar afwachten hoe het gaat als je een assistent promoveert tot hoofdcoach maar het einde was wellicht wat minder dramatisch geweest..... :poketounge.gif:

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het nu staat met de carriereplanning van toptrainer Koeman. Zou Barcelona nog op de routekaart staan?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 9:32 am

Kan zijn, maar het gaat mij om de timing. Heel rancuneus van Harry. Precies op dit moment, nu PSV in een crisis zit, dat soort dingen gaan roepen...het zal wel.
De dieper liggende reden is toch dat PSV op te grote voet heeft geleefd. Dáárom kan er nu niets, dáárom zag men zich gedwongen met Chelsea in zee te gaan. Van Raaij moet eens in de spiegel kijken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 27, 2007 9:37 am

joey schreef:Die marinier gaat staan blaffen tegen Farfan en Alex? Ik weet het niet, hoor.
Dat lijkt me geen geslaagd plan, nee. :icon_lol.gif:

Koeman zal het seizoen afmaken en er daarna uitgeschopt worden, lijkt me.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 27, 2007 9:42 am

joey schreef:Kan zijn, maar het gaat mij om de timing. Heel rancuneus van Harry. Precies op dit moment, nu PSV in een crisis zit, dat soort dingen gaan roepen...het zal wel.
De dieper liggende reden is toch dat PSV op te grote voet heeft geleefd. Dáárom kan er nu niets, dáárom zag men zich gedwongen met Chelsea in zee te gaan. Van Raaij moet eens in de spiegel kijken.
Da's waar. Het is op deze manier heel goedkoop scoren. Dat zoiets allemaal maar kan in het altijd zo gemoedelijke brabant.....

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 9:44 am

Grappig genoeg wordt nu op PN de naam genoemd van Adriaanse. Echt een type dat wél met Zuidamerikanen kan omgaan (Diego). :mad17.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 9:46 am

Ik neem aan dat het niet kunnen/willen werken met Diego meer met Diego en Adriaanse te maken had dan met de afkomst van Diego

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 9:51 am

Vooral met Adriaanse. Die houdt niet van dit soort types. Ooit riep hij dat Romario PSV kapot had gemaakt. :icon_wink.gif:

Geeft niet, dat is zijn keuze. Maar in Eindhoven houden ze juist wel van dit soort types. Ik denk trouwens dat het wel iets met afkomst te maken heeft. Zuidamerikaanse spelers lopen met de borst vooruit (Marcio Santos), terwijl systeemtrainers als Van Gaal en Adriaanse nederigheid eisen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 9:53 am

En terecht! Niemand is groter dan de club! (uiteraard niet zelf verzonnen!)

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 9:55 am

Het is een kwestie van interpretatie. In Eindhoven vindt niemand dat Romario PSV kapotgemaakt heeft. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 27, 2007 12:27 pm

joey schreef:Grappig genoeg wordt nu op PN de naam genoemd van Adriaanse. Echt een type dat wél met Zuidamerikanen kan omgaan (Diego). :mad17.gif:
Alex, Farfan en Gomes zijn niet als Diego. Ik vind het nederige spelers.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 27, 2007 1:16 pm

Ik doe veel foute voorspellingen (Sonck gaat het helemaal maken, Louis van Gaal gaat het verrampeneren bij AZ, Ajax en PSV zullen dit seizoen weinig punten verspelen), maar achter één bewering, die ik ook in FC Godenzonen meermalen gedaan heb (óók toen het bij PSV crescendo ging en ik de publieke opinie niet meehad), blijf ik pal staan: je kunt, als club, niet ongestraft Ronald Koeman als trainer aanstellen. Die man is een ramp en daar ga je vroeg of laat de rekening voor betalen.

Hij profiteert een seizoentje (of minder) van het werk van zijn voorganger, maar ondertussen voert hij een ad hoc-beleid en bouwt hij niets op. Terwijl het met het elftal nog goed lijkt te gaan, is het rottingsproces al begonnen. Een implosie is een kwestie van tijd - en als hij een paar goede spelers kwijtraakt en met beperkt budget moet improviseren, dan begint de ellende pas goed. De erosie gaat door tot er van de club een rokende ruïne over is - en op dat moment houdt Ronald Koeman "de eer aan zichzelf" en stapt hij op voor hij voor het oog van het hele land beschadigd raakt.

Bij PSV is het Koeman-effect sneller ingetreden dan ik had verwacht (ik had gerekend op volgend seizoen, wanneer hij Cocu en wellicht Alex en/of Farfan moet vervangen). Wat er nu gebeurt is natuurlijk schitterend, maar het zou doodzonde zijn als hij weggaat. Wie weet haalt PSV een toptrainer als Adriaanse binnen (die wél gericht bouwt aan een ploeg, een systeem en een organisatie) en staat de zaak binnen een jaar weer op de rails.

Koeman moet blijven! Laat Ronald zijn karwei afmaken!

Edit: net een mailtje van mijn goede vriend Louis XIV & Co. Die noemt Ronald Koeman een "klassieke jobhopper": "Om de paar jaar switchen, zodat je er net te kort zit om volledig door de mand te vallen. Sommigen stoppen op hun hoogtepunt, andere stoppen vlak voordat het dieptepunt is bereikt..."

Daar sluit ik me volledig, voor de volle 100% bij aan. De Koeman-doctrine in een notendop!

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 1:44 pm

Helemaal eens.
Ik steun de actie laat Ronald zijn karwei afmaken!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 27, 2007 1:47 pm

Ook ik zal een handtekening zetten voor deze actie! Four more years! Four more years!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Nihad

Bericht door Nihad » vr apr 27, 2007 1:50 pm

Laat beide Koemans hun karwei afmaken! :icon_mrgreen.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 27, 2007 2:00 pm

Boete voor Kluivert

PSV heeft spits Patrick Kluivert beboet voor enkele uitspraken in de media. De aanvaller noemde afgelopen week het wisselbeleid van trainer Ronald Koeman "gênant''. Aanvankelijk speelde Koeman met de gedachte om Kluivert uit de selectie te zetten, maar zag daar uiteindelijk vanaf.

Koeman: "Het eerste belang is het belang van de club en niet dat van een speler of een trainer. Maar het is natuurlijk wel één van de teleurstellingen waar je als coach mee te maken krijgt. Dat je zulke dingen niet hoort van de man zelf, maar ze in de krant moet lezen. Zeker van iemand voor wie ik in het begin van dit seizoen mijn nek heb uitgestoken om hem te halen.''
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Nihad

Bericht door Nihad » vr apr 27, 2007 2:07 pm

Zal me niks verbazen als psv zondag verliest.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » vr apr 27, 2007 2:50 pm

Koeman mist steun clubleiding

Ronald Koeman mist het vertrouwen van de clubleiding van PSV. Koeman,die nog een contract voor één jaar heeft, kreeg in een gesprek met PSV-voorzitter Frits Schuitema niet de door hem verlangde duidelijkheid over zijn toekomst.

"Als je het kampioenschap weggegooid hebt, is het logisch dat je daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld. Daar heb ik helemaal geen moeite mee. Ik heb wel moeite met alles wat gezegd wordt en geschreven", aldus Koeman.

Koeman legde Patrick Kluivert overigens een boete op. De spits noemde, nadat niet hij, maar de 17-jarige Génaro Zeefuik mocht invallen tegen FC Utrecht, het wisselbeleid van de trainer gênant.
NOS

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 3:25 pm

Koe blijft niet, hoor. Die actie heeft geen zin.

Scheiding PSV en Koeman nabij

EINDHOVEN - Het huwelijk tussen PSV en Ronald Koeman staat op knappen. Alleen als de Brabanders dit weekeinde alsnog kampioen worden - of erg goed spelen - is er wellicht een scenario denkbaar waarin de oud-international voor de club behouden blijft.

Koeman weet dat en berust ook in zijn lot: "Als je een kampioenschap weggooit, dan krijgt de trainer de schuld. Daar heb ik niet veel moeite mee."

Toch zocht Koeman de afgelopen dagen naar vertrouwen van de clubleiding, maar vond dat niet. In een persoonlijk gesprek met voorzitter Frits Schuitema vroeg hij om bevestiging. "Ik heb in dat gesprek geen duidelijkheid gekregen", aldus Koeman. "Ik voel me niet gesteund door de voorzitter."

Teleurgesteld

Schuitema en Koeman gingen woensdag met elkaar om de tafel nadat de preses eerder deze week in het Eindhovens Dagblad zei niet te weten of Koeman ook volgende week nog trainer is van PSV. Koeman neemt hem die woorden erg kwalijk: "Ik heb aangegeven dat ik enorm teleurgesteld ben over de wijze waarop hij heeft geantwoord op bepaalde vragen. Want daarmee laat je het in het luchtledige en laat je ruimte voor speculaties."

Schuitema nam in het gesprek van donderdag zijn woorden niet terug en bevestigde Koeman dat er sprake is van onrust binnen de club. Koeman: "Dat geeft wel aan dat er iets speelt."

Inmiddels bemoeien ook de commissarissen zich met de situatie.

Miljoenen

Als de Brabanders de Champions League niet halen, loopt de club miljoenen aan inkomsten mis; een doemscenario voor het financieel toch al weinig stabiele PSV.

De Eindhovense club heeft een slechte tweede seizoenshelft achter de rug, waarin het een voorsprong van elf punten verspeelde op Ajax en twaalf punten op AZ. Met nog één wedstrijd te gaan (tegen Vitesse) heeft de regerend landskampioen weliswaar evenveel punten als de twee Noord-Hollandse clubs, maar een veel minder doelsaldo. Die terugval wordt Koeman door de clubleiding aangerekend.

Begrip

Daarvoor toonde Koeman vrijdag ook begrip. "Dat is voetbal. Als trainer ben ik verantwoordelijk en daar moet je ook niet voor weglopen. Maar een voorzitter moet geen ruimte geven voor speculaties. Die moet veel duidelijker zijn in zijn antwoorden. En als er dan maandag een situatie ontstaat dat ik niet te handhaven ben, dan snap ik dat toch. We zijn toch allemaal grote jongens?"

Chemie

Koeman nam vrijdag ook in ferme bewoordingen afstand van een aantal in de media gesuggereerde problemen bij PSV. "Ik heb allerlei zaken gelezen over de chemie met de spelers. De Zuid-Amerikaanse spelers zouden niet met de trainer door één deur kunnen. De trainer zou koel en zakelijk zijn, de trainingen steriel en de relatie tussen Ronald Koeman en Jan Wouters zou moeizaam verlopen. Allemaal onzin. Daar herken ik mezelf absoluut niet in."

Koeman sprak de afgelopen dagen met een aantal bepalende spelers in zijn selectie, maar daarin kwam de kritiek niet naar boven.

"Als ik maar één moment had gemerkt dat de chemie niet aanwezig is om deze moeilijke wedstrijd zondag tegen Vitesse of zelfs play-offs aan te gaan, dan was ik opgestapt. Dat is voor mij niet aan de orde."

Play-offs

Koeman heeft ook nog alle vertrouwen in een goede afloop van het seizoen: "Ik ben vol strijd, plezier en motivatie. Wat anderen daarvan vinden buiten de groep is niet belangrijk. Ik zie wél een duidelijke stijgende lijn in dit elftal. Als je ziet hoe er getraind is, daar spat de agressiviteit vanaf. Met dit team kunnen we echt de play-offs winnen. Daar ben ik nog steeds van overtuigd."

Kluivert

PSV heeft spits Patrick Kluivert beboet voor enkele uitspraken in de media. De aanvaller noemde afgelopen week het wisselbeleid van trainer Ronald Koeman "gênant". Aanvankelijk speelde Koeman met de gedachte om Kluivert uit de selectie te zetten, maar zag daar uiteindelijk vanaf.

Koeman: "Het eerste belang is het belang van de club en niet dat van een speler of een trainer. Maar het is natuurlijk wel één van de teleurstellingen waar je als coach mee te maken krijgt. Dat je zulke dingen niet hoort van de man zelf, maar ze in de krant moet lezen. Zeker van iemand voor wie ik in het begin van dit seizoen mijn nek heb uitgestoken om hem te halen."

Da Costa

PSV kan in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie geen beroep doen op Manuel da Costa. De Portugese verdediger heeft een knieblessure. Trainer Koeman kan in het duel tegen Vitesse ook niet beschikken over Michael Reiziger en Csaba Feher, die beiden geblesseerd zijn.

Eduardo Alcides is een twijfelgeval. De Braziliaan heeft last van zijn knie. PSV strijdt zondag voor een laatste kans op het kampioenschap. De club staat in de eredivisie in punten gelijk met AZ en Ajax, maar heeft een minder doelsaldo. Daardoor zijn de Brabanders afhankelijk van de resultaten van de twee andere clubs.
nu.nl

Arwin

Bericht door Arwin » vr apr 27, 2007 5:44 pm

Ik zie net als Koeman, PSV ook makkelijk de play offs winnen. Zondag een lekker wedstrijdje tegen Vitesse, die werken er wel aan mee weer wat vertrouwen te herstellen van zo'n ploeg in nood. Daarna volgt Twente in de play offs, die presteren al weken niet meer en laten zich ook twee keer als makke lammetjes naar een nederlaag spelen.

Dan is het 2x opladen voor een duel met rivaal Ajax, wat ze afgezien van een keer dit seizoen, altijd erg goed afgaat. Ik zie Ajax naast de CL grijpen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 27, 2007 5:48 pm

Kluivert had 'flink' gesprek met Koeman

Het verspelen van de koppositie kwam bij PSV hard aan. Na de wedstrijd tegen FC Utrecht van afgelopen zondag waren er vooral bij Patrick Kluivert de nodige ergenissen aan de oppervlakte gekomen.

De aanvaller moest lijdzaam toezien hoe trainer Ronald Koeman topscorer Jefferson Farfán twintig minuten voor tijd verving voor junior Género Zeefuik. Tegenover De Telegraaf reageerde hij boos dat hij aan de kant moest blijven en dat de jonge Zeefuik in een dergelijk duel binnen de krijtlijnen verscheen.

Tegenover het Eindhovens Dagblad liet Kluivert weten vandaag een gesprek gehad te hebben met Koeman, maar veel wilde hij daar niet over kwijt. ”Ik heb behoorlijk flink met de trainer gesproken. Naar de inhoud moet je hem vragen. HIj vond het gesprek namelijk nodig, ik niet." Naar alle waarschijnlijkheid zal Koeman morgen naar buiten treden over datgene wat besproken is.

Het commentaar van de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal was begin deze week het gesprek van de dag. “Die wissel sloeg helemaal nergens op. Het was gewoon diep triest. Zo'n jonge jongen moet je inbrengen wanneer je met 2-0 of 3-0 voor staat, maar niet als het kampioenschap op het spel staat.”

"Het is nu al de tweede keer dat dit gebeurt. Er wordt net gedaan of ik niet meer kan voetballen, of ik nooit iets gepresteerd heb. Het begint gênant te worden. Dat is ook wat ik hoor in mijn omgeving. Ook van medespelers hoor ik in de wandelgangen dat ze het vreemd vonden", aldus de uitlatingen van Kluivert.

voetbalzone.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 27, 2007 7:19 pm

Dat is dus al gebeurd. Kluivert heeft een boete gekregen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 27, 2007 7:56 pm

Het feit dat Kluivert het gesprek achteraf afdoet als onnodig komt op mij redelijk geïrriteerd over. Maar dat is natuurlijk onmogelijk. PSV is immers een oase van rust.

Aristides

Bericht door Aristides » vr apr 27, 2007 10:15 pm

Thomas schreef:Het feit dat Kluivert het gesprek achteraf afdoet als onnodig komt op mij redelijk geïrriteerd over. Maar dat is natuurlijk onmogelijk. PSV is immers een oase van rust.
Ik lees toch altijd dat spelers naar psv gaan, omdat de sfeer zo hartelijk is, dat het niets met geld te maken heeft en dat de gevulde koeken van tante Annie zo lekker zijn?

Gewoon een gevulde koek extra en ze zijn weer tevreden; mag koeman blijven, komen er weer negen spelers bij, omdat de selectie zo klein is en kan schuitema naar een nieuwe functie uitkijken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gesloten