Dat zijn ze nog nooit geweest ..Jabu schreef:Erg origineel zijn ze ook niet daar in Brabant. :nooo:
PSV deel 2
Simpel. PSV heeft het geld niet meer om dure spelers te halen en (daarmee) de concurrentie af te troeven. Nu moeten ze in Eindhoven inventief zijn en dat blijkt lastig.Thomas schreef:PSV heeft gewoon behoorlijk wat voltreffers weten te halen, maar ondertussen heeft inderdaad niemand het over de jongens die faalden.joey schreef:Laat ik het zo zeggen: de verhalen dat PSV een geweldig aankoopbeleid heeft zijn schromelijk overdreven. Met middenvelders als Culina en Vayrynen zul je geen potten breken.
Vroegâh legde PSV probleemloos een vermogen neer voor spelers als RVN, Kezman en Robben.
Het stinkt aan alle kanten!
Precies en Vennegoor was onze Zlatan :yes:Voetske schreef:Nee oke, maar Kluivert is toch niet de reden dat het minder gaat met Psv ?.Wat er is gebeurd bij Psv, nog effe afwachten want in principe hebben ze net zoveel kans om na AZ kampioen te worden als wij, had toch niemand ooit over gedroomd.Deze ineenstorting alleen maar omdat het slot op de deur er niet bij is ?.
Je kunt je afvragen of dat dit onder Hiddink ook zijn gebeurt, maar nu pas ( na de winterstop ) blijkt dat dieje ALEX de hele achterhoede in het gareel/overeind heeft gehouden.
En om de een af andere reden is zijn afwezigheid voor de rest een BAD-VIRUS.
Ik vindt dit een beetje lijken op de situatie bij AJAX toen Zlatan wegging, daarna draaide de voorhoede opeens ook voor geen meter meer ....
Farfan staat bekend als een toekomstige topper en Koné heeft tien miljoen gekost. Op zich zouden die twee spelers in de Nederlandse competitie het verschil moeten maken.
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Het zwakke aankoopbeleid, Koeman, gemakzucht door de grote (soms gemakkelijk verkregen) voorsprong, de smalle selectie, geldgebrek waardoor kwalitatief wordt ingeteerd, de gevorderde leeftijd van Cocu en het feit dat sommige spelers misschien na twee kampioenschappen minder het heilige vuur hebben.
Maar blijkbaar is er 'gewoon' getraind in Eindhoven? Ik lees iets over een ontspannen sfeer?
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Het zwakke aankoopbeleid, Koeman, gemakzucht door de grote (soms gemakkelijk verkregen) voorsprong, de smalle selectie, geldgebrek waardoor kwalitatief wordt ingeteerd, de gevorderde leeftijd van Cocu en het feit dat sommige spelers misschien na twee kampioenschappen minder het heilige vuur hebben.
Maar blijkbaar is er 'gewoon' getraind in Eindhoven? Ik lees iets over een ontspannen sfeer?
Ik heb de zin een paar keer gelezen, maar VoH vergelijken met Zlatan?????? Zlatan, daarmee bedoel je toch Ibrahomovic, volgens velen de beste buitenlandse aanvaller in de serie A? Vennegoor is toch de invaller bij psv vorig seizoen?Precies en Vennegoor was onze Zlatan
De terugval van psv is net zo groot als het opwaarderen van het elftal voor de winterstop. De wedstrijd Ajax - psv toonde aan dat psv aan een gelukkige overwinning kwam, want het verhaal van Simons "we trainen op vrije trappen, daarom scoorde ik" is wel achterhaald, want waarom wint psv dan niet iedere wedstrijd?
We zijn op één wedstrijd van het einde en psv en Ajax hebben even weinig kans op de titel, Ajax heeft ogenschijnlijk een achterstand ingelopen, maar ik had liever gezien dat we weken geleden al kampioen geworden waren :D Voor mij hoeft die spanning niet; lekker rustig onderuitgezakt naar een wedstrijd kijken is al (te) lang geleden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Mijns inziens heeft de technische staf van PSV de hele terugval van PSV verergerd, door meerdere keren te roepen dat ze oh zo veek blessures hadden en dat het nu wel lastig zou worden allemaal. Tja, dan geef je lekker veel vertouwen in de jongens die het de komende weken voor je moeten opknappen. Ook al zou je dat prutsers vinden, dan nog roep je in de media dat je het gevoel hebt dat je adequate vervangers in huis hebt.
PSV mistte in principe alleen Alex en Kone. Kone is in mijn ogen goed te vervangen, want ze hebben ook nog Farfan daar staan en daarnaast kan je Zeefuik, Kluivert of zelfs een keertje Culina ofzo opstellen. Alex was natuurlijk wel enorm belangrijk voor PSV, die konden ze sowieso in de CL niet missen, hij versloeg in zijn eentje Arsenal. Maar in de eredivisie hadden ze dat moeten kunnen opvangen, zeker als je zo'n grote voorsprong hebt. Koeman riep echter zo vaak dat hij er geen vertrouwen in had zonder Alex, dat zijn verdedigers ook geen vertrouwen hadden en PSV uiteindelijk totaal is ingestort.
PSV mistte in principe alleen Alex en Kone. Kone is in mijn ogen goed te vervangen, want ze hebben ook nog Farfan daar staan en daarnaast kan je Zeefuik, Kluivert of zelfs een keertje Culina ofzo opstellen. Alex was natuurlijk wel enorm belangrijk voor PSV, die konden ze sowieso in de CL niet missen, hij versloeg in zijn eentje Arsenal. Maar in de eredivisie hadden ze dat moeten kunnen opvangen, zeker als je zo'n grote voorsprong hebt. Koeman riep echter zo vaak dat hij er geen vertrouwen in had zonder Alex, dat zijn verdedigers ook geen vertrouwen hadden en PSV uiteindelijk totaal is ingestort.
Harm bedoelt de waarde van VoH voor de Psv voorhoede, die is door vele onderschat ..Demosthenes schreef:Ik heb de zin een paar keer gelezen, maar VoH vergelijken met Zlatan?????? Zlatan, daarmee bedoel je toch Ibrahomovic, volgens velen de beste buitenlandse aanvaller in de serie A? Vennegoor is toch de invaller bij psv vorig seizoen?Precies en Vennegoor was onze Zlatan
De terugval van psv is net zo groot als het opwaarderen van het elftal voor de winterstop. De wedstrijd Ajax - psv toonde aan dat psv aan een gelukkige overwinning kwam, want het verhaal van Simons "we trainen op vrije trappen, daarom scoorde ik" is wel achterhaald, want waarom wint psv dan niet iedere wedstrijd?
We zijn op één wedstrijd van het einde en psv en Ajax hebben even weinig kans op de titel, Ajax heeft ogenschijnlijk een achterstand ingelopen, maar ik had liever gezien dat we weken geleden al kampioen geworden waren :D Voor mij hoeft die spanning niet; lekker rustig onderuitgezakt naar een wedstrijd kijken is al (te) lang geleden.
Blij met de punten ...
Eindhovens DagbladCocu: Geen sprake van onrust
EINDHOVEN (ANP) - PSV-aanvoerder Phillip Cocu heeft donderdag ontkend dat er sprake is van onrust bij de Eindhovense club. Diverse media schetsten de afgelopen week een beeld dat de spelersgroep, en dan met name de Zuid-Amerikaanse spelers, het niet meer zou zien zitten in trainer Ronald Koeman.
,,Ik heb niet gemerkt dat er wat speelt'', aldus de routinier. Volgens Cocu is het logisch dat er in een selectie van 25 spelers ook voetballers zitten die ontevreden zijn. ,,Dat was bij Hiddink zo, dat is nu zo en dat zal altijd zo zijn.''
PSV verspeelde de afgelopen weken als koploper van de eredivisie een voorsprong van 11 punten. Met nog één wedstrijd te gaan heeft de club een landskampioenschap daardoor niet meer in eigen hand.
O nee? :shock:
Geloven jullie er iets van?
joey schreef:Eindhovens DagbladCocu: Geen sprake van onrust
EINDHOVEN (ANP) - PSV-aanvoerder Phillip Cocu heeft donderdag ontkend dat er sprake is van onrust bij de Eindhovense club. Diverse media schetsten de afgelopen week een beeld dat de spelersgroep, en dan met name de Zuid-Amerikaanse spelers, het niet meer zou zien zitten in trainer Ronald Koeman.
,,Ik heb niet gemerkt dat er wat speelt'', aldus de routinier. Volgens Cocu is het logisch dat er in een selectie van 25 spelers ook voetballers zitten die ontevreden zijn. ,,Dat was bij Hiddink zo, dat is nu zo en dat zal altijd zo zijn.''
PSV verspeelde de afgelopen weken als koploper van de eredivisie een voorsprong van 11 punten. Met nog één wedstrijd te gaan heeft de club een landskampioenschap daardoor niet meer in eigen hand.
O nee? :shock:
Geloven jullie er iets van?
Ja, natuurlijk :eusa_liar:
Eindhovens DagbladPositie Koeman wankelt
EINDHOVEN - De positie van trainer Ronald Koeman bij PSV wankelt. Waar de clubleiding zich anderhalve week geleden nog onvoorwaardelijk achter de coach opstelde, worden na de wedstrijd van afgelopen zondag tegen FC Utrecht steeds meer barsten in het vertrouwen zichtbaar.
Voorzitter Frits Schuitema wilde gisteren niet bevestigen dat Koeman dit seizoen mag afmaken bij de club. „Ik ga daar wel vanuit, we kunnen nog steeds kampioen worden. Maar in voetbal is niets zeker, er kan van alles gebeuren. Je weet bijvoorbeeld niet hoe de wedstrijd tegen Vitesse zondag verloopt.”
Als PSV geen kampioen wordt, moet het via de play-offs een plek in de Champions League afdwingen. Lukt dat niet, dan loopt de club naar schatting minstens tien miljoen euro aan inkomsten mis. Begin maart had de club nog elf punten voorsprong in de competitie en leek er geen vuiltje aan de lucht. Sindsdien verloor de ploeg dure punten tegen Excelsior, Ajax, NAC, NEC en FC Utrecht. In de nationale bekerstrijd was PSV kansloos bij NAC (3-0) en in de Champions League was Liverpool veel te sterk (0-3, 0-1).
In de spelersgroep is onrust ontstaan. Niet alleen hebben de Zuidamerikaanse voetballers moeite met de afstandelijke aanpak van de coach, ook routiniers en jongelingen uitten deze week hun twijfels.
Schuitema: „We weten wat er leeft bij de spelers. Daar zijn we alert op.” Koeman wordt vooral een gebrekkige, starre manier van communiceren verweten. Daarnaast is er speltechnisch geen vooruitgang geboekt ten opzichte van vorig seizoen.
Enkele prominente spelers gaven maandag al aan dat er dit seizoen ‘veel veranderd is’ bij PSV. Waar voormalig coach Guus Hiddink, alsmede zijn assistenten Fred Rutten en René Eijkelkamp, een sterke band met de spelers hadden, daar is sinds de winterstop sprake van een groeiende afstand met het huidige trio Ronald Koeman, Jan Wouters en Tonny Bruins Slot.
Enkele weken geleden sprak Koeman tegenover enkele trouwe supporters op De Herdgang uit dat de Latijnse spelers van PSV er moeite mee hebben om hard te trainen. Veel spelers slagen er de laatste maanden niet in hun niveau van vorig seizoen te halen.
Daarnaast hebben de vele publiekelijke woordenwisselingen tussen de collega-trainers Louis van Gaal (AZ) en Henk ten Cate (Ajax) tot ergernis geleid binnen PSV. Toekomstig algemeen directeur Jan Reker liet - in naam van zijn huidige werkgever Coaches Betaald Voetbal - eerder deze week in Algemeen Dagblad weten dat hij die verbale ruzies ‘onbeschoft’ begint te vinden. „Het is geen prikkelen meer wat die drie doen. Het zijn gemene opmerkingen over en weer, waar wat achter steekt. Eerlijk gezegd denk ik dat ze een hekel aan elkaar hebben”, aldus Reker, die gistermiddag overleg voerde met Schuitema en technisch manager Stan Valckx.
Blij met de punten ...
Check out the big brain on Jan. He's one smart motherfucker!Jan Reker schreef:„Het is geen prikkelen meer wat die drie doen. Het zijn gemene opmerkingen over en weer, waar wat achter steekt. Eerlijk gezegd denk ik dat ze een hekel aan elkaar hebben”, aldus Reker, die gistermiddag overleg voerde met Schuitema en technisch manager Stan Valckx.
Das dan vlug gebeurt, laatst bij Studio Voetbal gaf R. Koeman aan dat geen problemen met HtC heeft, met Gaal lag dat ietsje anders ;)Jabu schreef:Check out the big brain on Jan. He's one smart motherfucker!Jan Reker schreef:„Het is geen prikkelen meer wat die drie doen. Het zijn gemene opmerkingen over en weer, waar wat achter steekt. Eerlijk gezegd denk ik dat ze een hekel aan elkaar hebben”, aldus Reker, die gistermiddag overleg voerde met Schuitema en technisch manager Stan Valckx.
Blij met de punten ...
Dacht dat Van Gaal ook geen problemen had met HtC. Ja, ze waren het niet eens, maar dat mag toch?
Maar over PSV: ik kan me niet voorstellen dat de sfeer daar goed is. Dat bestaat niet volgens mij. En dat er onvrede is, hebben we zelf kunnen vaststellen. Kluivert kwaad, Farfan die vindt dat hij de wedstrijd had kunnen uitspelen...
Maar over PSV: ik kan me niet voorstellen dat de sfeer daar goed is. Dat bestaat niet volgens mij. En dat er onvrede is, hebben we zelf kunnen vaststellen. Kluivert kwaad, Farfan die vindt dat hij de wedstrijd had kunnen uitspelen...
Die Reker kraamt ook gelijk even onzin uit zeg. Kijk, Van Gaal en Koeman liggen elkaar niet, dat weet iedereen. Maar wat de trainers zo de laatste weken met zijn 3en doen is gewoon een vorm van plagen en indirect toch ook proberen wat extra druk op de concurrenten leggen constant. Ik vind het eigenlijk wel geestig. Ze hebben (behalve Van Gaal/Koeman) echt geen hekel aan elkaar hoor Jan.
Ik zeg dit niet vaak, Joey, maar je slaat echt domme arrogante Amsterdamse onzin uit. PSV is totaal uit vorm en heeft vorige week de zoveelste mentale dreun gehad. Vitesse was in Arnhem absoluut niet de mindere tegen PSV, alleen hadden zij zo'n verrekt goede keeper in het doel staan.joey schreef:Alsof Vitesse dat in de hand heeft. Vitesse kán niet eens van PSV winnen, haha. :aai:Wouter schreef:Kom op Vites, maak AZ kampioen... :eusa_pray:
Sowieso kan op de laatste speeldag altijd alles gebeuren. Ik zie AZ best punten verspelen in Kralingen. PSV zou ook zo maar nog kampioen kunnen worden, al heb ik de indruk dat ze er in Eindhoven niet meer zo in geloven. Anderzijds zouden die lui van ons wel eens vervroegd op vakantie kunnen zijn. Maar Lazovic en Janssen willen zich misschien weer bewijzen...
Kortom: PSV-Vitesse kan 4-0 worden, maar ook 0-2. Ik zou mijn geld er echt niet op durven zetten.
Er zijn wel vaker gekke dingen gebeurd op de laatste speeldag. Het komt nu vooral op het mentale aan.
Nee, ik ben serieus... ;)
Het zou toch prachtig zijn; Excelsior-AZ 1-1, zoals Henk ten Cate orakelde. En dat PSV en Ajax dan beiden net niet verder komen dan een gelijkspel; Lazovic die in de laatste minuut van de blessuretijd gelijk maakt tegen PSV, en Ajax dat op 0-0 blijft steken, na 90 minuten paal en lat geraakt te hebben, en na vijf door Willem II van de lijn gehaalde ballen. Dat zou voor mij echt een prachtig einde van het seizoen zijn... :D
Belangrijk is verder dat wij onze eerste wedstrijd van de play offs tegen die lui van de andere kant van de Waal spelen, want Vitessesupporters met een seizoenkaart mogen, als goedmaker, de eerste wedstrijd gratis naar binnen.
Het zou toch prachtig zijn; Excelsior-AZ 1-1, zoals Henk ten Cate orakelde. En dat PSV en Ajax dan beiden net niet verder komen dan een gelijkspel; Lazovic die in de laatste minuut van de blessuretijd gelijk maakt tegen PSV, en Ajax dat op 0-0 blijft steken, na 90 minuten paal en lat geraakt te hebben, en na vijf door Willem II van de lijn gehaalde ballen. Dat zou voor mij echt een prachtig einde van het seizoen zijn... :D
Belangrijk is verder dat wij onze eerste wedstrijd van de play offs tegen die lui van de andere kant van de Waal spelen, want Vitessesupporters met een seizoenkaart mogen, als goedmaker, de eerste wedstrijd gratis naar binnen.
Kan zijn, maar een echte Ernhemmer is hij niet.
Gun jij het HtC niet? Die heeft het aardig gedaan bij jullie.
Het enige nadeel aan een kampioenschap van AZ is dat Van Gaal dan ook kampioen wordt. Maar dat zou gecompenseerd kunnen worden als hij wat leuks zegt over Amsterdam in zijn kampioenstoespraak... ;) :D