PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm » wo apr 25, 2007 10:10 pm

Demosthenes schreef:Wat een humor.

Stel dat psv ruim wint van vitesse (waarom zou vitesse zich inspannen, ze krijgen veel geld van psv voor lazovic?) en dat az bezwijkt, dan is koeman weer de gevierde held.

Ik denk dat ze dit seizoen meer mazzel hebben gehad dan pech (puur mijn gevoel, in thuiswedstrijden een penalty mee als het moeilijk gaat, ook tegen bijvoorbeeld Go Ahead), ergens zal wel te vinden zijn hoeveel strafschoppen bij welke stand ze hebben meegekegen.

koeman is in mijn ogen geen Ajaxtrainer, ik was blij dat hij vertrok, niet wetende dat hij een jaar weer op de Nederlandse velden "te bewonderen" was. Hij mag voor mij een contract voor het leven tekenen bij psv of anders bij feyenoord.
Ik had niet anders verwacht van een Ajacied. En ik ga hier niet lopen klagen over arbitrale dwalingen en dergelijke. Maar je hebt werkelijk waar geen idee waarover je praat of je wilt dingen gewoon niet zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 25, 2007 10:12 pm

PSV is tegen AZ toch een penalty door de neus geboord? Of vergis ik me?
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » wo apr 25, 2007 10:29 pm

Onder andere ja :yes:

En zo zijn er nog wel een stuk of vijf à zes situaties te bedenken. Maar aangezien ik er toch niks aan kan doen ben ik niet zo'n encyclopedie die dat soort nutteloze zaken gaat onthouden en ze nu op kan dreunen.

Als topclub moet je het niet zo ver laten komen dat je afhankelijk wordt van scheidsrechterlijke dwalingen of artikelen dat PSV toch wel erg veel penaltys krijgt waarna je er helemaal geen meer krijgt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 25, 2007 10:41 pm

Tegen Sparta hadden ze ook wel een penalty mogen hebben, in de laatste minuut...

Maar wat maakt al dat "hadden moeten hebben" eigenlijk uit. Feit is: 33 gespeeld, 72 punten. Slechter doelsaldo dan AZ en Ajax. Net zoals wij onze frustraties moeten verwerken over al die idiote gelijke spelen tegen laaggeklasseerde clubs. Duurt overigens nog wel even, als we geen kampioen worden. Ik zou werkelijk niet weten wat beroerder voelt: de manier waarop Ajax het kampioenschap verspeelt (want daar lijkt het op), of de manier waarop PSV dat doet (want ook daar lijkt het op). Ik vrees dat we elkaar na zondag wat moeten gaan troosten, Harm...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Harm

Bericht door Harm » wo apr 25, 2007 10:47 pm

Ik ben er ook bang voor.

Op dit moment zijn de ergste emoties ook wel voorbij en is er vooral berusting. Vrienden van me gaan zondag ook niet meer naar de wedstrijd, maar dat vind ik te ver gaan. Feitelijk waren we tot voor kort aan een superseizoen bezig en dat is nu allemaal weg X'C

Ik moet me denk ik wel verontschuldigen voor mijn gedrag hier af en toe :blush: . Juist omdat het met PSV zo goed ging de afgelopen jaren had ik eigenlijk geen idee hoe schaamte en verdriet voor je cluppie voelden. Maar nu weet ik het weer hoor. En it sucks :cry:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 25, 2007 10:50 pm

Da's eigenlijk altijd het probleem: als je club super draait, vindt je dat normaal en heb je helaas het besef niet dat je er nog meer van moet genieten dan je al deed. Ik vond bijvoorbeeld de prestaties van Ajax in de jaren '92 - '98 vrij normaal. Kom daar nu eens om... :sad:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Harm

Bericht door Harm » wo apr 25, 2007 10:52 pm

Ik had mijn plekje voor zondag vorig jaar inderdaad al geboekt... Nu is er het besef dat ik volgend jaar dat plekje ook helemaal niet hoef te boeken.

Kan me trouwens niet herinneren dat ik echt genoten heb van dat Ajax in '98 ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 25, 2007 10:54 pm

Harm schreef:Kan me trouwens niet herinneren dat ik echt genoten heb van dat Ajax in '98 ;)
Heb jij ooit van Ajax genoten dan? :D

Harm

Bericht door Harm » wo apr 25, 2007 10:56 pm

Ja. Kwartfinale CL ;)

Maar serieus nee, eigenlijk niet. Maar dat komt ook doordat ik voor '98 eigenlijk sowieso alleen maar PSV volgde. Daarna is het een aantal jaar iets breder geworden en heb ik wel genoten van wedstrijden van Ajax, maar niet op de manier zoals jij bedoelt.

En de laatste jaren heb ik gewoon geen tijd om meer te kijken dan wedstrijden van PSV.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 25, 2007 11:03 pm

Harm schreef:Ik moet me denk ik wel verontschuldigen voor mijn gedrag hier af en toe :blush: . Juist omdat het met PSV zo goed ging de afgelopen jaren had ik eigenlijk geen idee hoe schaamte en verdriet voor je cluppie voelden. Maar nu weet ik het weer hoor. En it sucks :cry:
EN DAT IS 20! ;)

Wouter

Bericht door Wouter » wo apr 25, 2007 11:57 pm

Kom op Vites, maak AZ kampioen... :eusa_pray:

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 8:35 am

joey schreef:PSV is tegen AZ toch een penalty door de neus geboord? Of vergis ik me?
Je vergist je. PSV'ers vinden dat, maar de bal werd van een halve meter afstand op de rand van het strafschopgebied tegen de arm van een AZ-speler geschoten. Was duidelijk geen penalty

Harm

Bericht door Harm » do apr 26, 2007 9:00 am

Thomas schreef:
Harm schreef:Ik moet me denk ik wel verontschuldigen voor mijn gedrag hier af en toe :blush: . Juist omdat het met PSV zo goed ging de afgelopen jaren had ik eigenlijk geen idee hoe schaamte en verdriet voor je cluppie voelden. Maar nu weet ik het weer hoor. En it sucks :cry:
EN DAT IS 20! ;)
Toch? HELLUP

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 9:17 am

Wouter schreef:Kom op Vites, maak AZ kampioen... :eusa_pray:
Alsof Vitesse dat in de hand heeft. Vitesse kán niet eens van PSV winnen, haha. :aai:

Wat zou de bedoeling van Koe zijn? Iedereen mobiliseren voor een laatste wanhoopspoging? Of zoeken naar een manier om de benen te nemen?

Hoe dan ook, het is nu allesbehalve gemoedelijk bij PSV. Een sportieve tegenvaller en het is er meteen een slangentuin.

Spanning loopt op bij PSV

EINDHOVEN - Als PSV vandaag bij elkaar komt voor de eerste training na twee vrije dagen zal de sfeer om te snijden zijn.

De training van PSV. FOTO EPAOp het trainingscomplex van de Eindhovenaren wordt vandaag een aantal zware gesprekken gevoerd en daarbij zullen harde woorden vallen. De bizarre terugval die PSV sinds de winter doormaakt, heeft de persoonlijke verhoudingen op scherp gesteld.

De eerste zaak die geklaard zal worden, is de controverse die is ontstaan tussen trainer Ronald Koeman en spits Patrick Kluivert. De speler gaf deze week blijk van zijn onvrede over het wisselbeleid van de oefenmeester en gebruikte daarbij stevige taal.

Hoewel Koeman in de openbaarheid weigerde te reageren, moet de uithaal van Kluivert hem diep hebben geraakt. Toen in augustus de naam van Kluivert voor het eerst viel in Eindhoven, waren er grote twijfels bij onder anderen toenmalig voorzitter Rob Westerhof en de medische staf. Koeman drukte de komst van Kluivert er echter persoonlijk door.

Aan het einde van het seizoen moet worden geconstateerd dat de sceptici gelijk hebben gekregen. Van de topspits die Kluivert ooit was, is niet veel meer over. Toen hij binnen kwam, was Kluivert niet fit, hij raakte vervolgens opnieuw geblesseerd aan de knie en daarna ook nog eens aan de rug. Saillant detail: voordat Kluivert maandag Koeman de mantel uitveegde, miste hij de looptraining door rugklachten.

PSV speelde tot nog toe 48 wedstrijden, daarvan stond Kluivert er zeven in de basisopstelling. Slechts tweemaal maakte hij de negentig minuten vol, dertien keer viel hij in. Van de 4320 officiële minuten die PSV dit seizoen speelde, stond Kluivert er 780 in het veld. Soms was er een flits van zijn oude klasse - hij maakte drie goals - maar veel vaker bracht Kluivert er niets van terecht.

Vandaag zal Koeman de speler tot de orde roepen. Het is niet ondenkbaar dat de trainer harde maatregelen zal nemen. Of de hoofdcoach daarmee het tij kan keren, is maar de vraag. Het rommelt bij PSV en de ontwikkelingen volgen elkaar nu in een wel heel rap tempo op.

Kluivert is lang niet de enige voetballer van PSV die ontevreden is, hoewel slechts weinigen daar openlijk voor uitkomen. Er worden vraagtekens gezet bij de oefenstof van Koeman en ook diens assistent Tonny Bruins Slot ligt in de spelersgroep onder vuur. Veel PSV’ers hebben moeite met de emotionele manier waarop Bruins Slot zich tijdens wedstrijden uit.

Koeman moet vandaag sowieso ook in gesprek met de Zuid-Amerikaanse kolonie van PSV. Een aantal ’Latino’s’ heeft aangegeven dat ze moeite heeft met de zakelijke werkwijze van Koeman, die minder dan zijn voorganger Guus Hiddink de juist snaar weet te raken bij spelers als Farfán en Alex.

Het water staat Koeman in Eindhoven inmiddels tot aan de lippen.

De kans is groot dat de oefenmeester vandaag ook een gesprek onder vier ogen zal hebben met voorzitter Frits Schuitema. Het heeft er alles van weg dat Koeman niet langer kan rekenen op de onvoorwaardelijke steun van de clubleiding.

Lang heeft Schuitema zich vierkant opgesteld achter zijn trainer. Zondag in Utrecht liet de voorzitter voor het eerst iets van twijfel zien. Op de vraag of de positie van Koeman ter discussie stond, zei Schuitema: ,,We gaan nu eerst de waarschijnlijke play-offs in, daarna zien we wel verder.’’ Gisteren wilde de preses in het Eindhovens Dagblad niet bevestigen dat Koeman het seizoen mag afmaken. ,,In voetbal is niets zeker.’’ Die uitspraken en insinuaties moeten Koeman storen.

De trainer is nog altijd strijdvaardig, hij piekert er op dit moment niet over om zelf de handdoek in de ring te gooien. Duidelijk is wel dat de wedstrijd van zondag tegen Vitesse onder hoogspanning zal worden afgewerkt. Niemand in Eindhoven gelooft serieus dat PSV nog kampioen wordt, maar toch staat er veel op het spel.

Als PSV zondag niet wint of opnieuw slecht speelt, is de kans groot dat er opnieuw tumult onder de supporters zal ontstaan. Die onvrede zal zich dan ongetwijfeld op Koeman richten, want de fans houden de trainer er persoonlijk verantwoordelijk voor dat de voorsprong van elf punten in zijn geheel is weggegeven.

Of Koeman een nieuwe storm overleeft, is op dit moment niet te voorspellen. Het is voor hem geen goed teken dat de naam van Bert van Marwijk in Eindhoven regelmatig valt. De oud-trainer van Feyenoord is nog niet benaderd, maar Van Marwijk heeft nooit verhuld dat hij PSV een mooie club vindt.
AD

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 26, 2007 10:07 am

Zelfs als Koetje nu een prijs pakt zal hij moeten wieberen. Tjonge.. die heeft in 1 jaar zijn hele carriere verknald. Bij Ajax kon hij nog terugvallen op 2 kampioenschappen, bij Benfica begon zich men al na 1 jaar te roeren en nu bij psv dit.

Op zich jammer dat de afbraak zich zo snel voordoet. Ik had liever gehad dat Koetje, net als bij Ajax, 3 jaar lang de kans kreeg om de boel af te breken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 10:23 am

Kost een hoop geld om de technische staf te lozen. Geld dat PSV niet heeft. Daarbij, ligt het echt alleen aan Koe? Al in de eerste seizoenshelft leunde PSV zwaar op Alex en Gomes, die leverden een geweldige prestatie. Dat kon niet zo doorgaan, op een gegeven moment houdt het op.
Ajax en AZ boeken progressie, bij PSV is het stilstand>achteruitgang. Toen PSV bij ons won, was dat zogenaamd een wonderprestatie van het Nederlandse Lyon onder leiding van een topcoach. Zwaar overdreven, heb ik toen al gezegd. In werkelijkheid spijkerde PSV de boel dicht en gokte op dat ene kansje dat ook kwam. Ajax drong PSV met name in de eerste helft helemaal terug. Dat geeft aan dat het middenveld van PSV niet tegen zijn taak opgewassen was.
PSV heeft de laatste jaren flink aan kwaliteit ingeboet. Het aankoopbeleid was matig en nogal paniekerig. Spelers kopen op de laatste dag voor de deadline, jeugdspelers halen die mislukten (Pla, Carizzo,etc), gokken op Luque, een Australiër conditie laten opdoen op kosten van de club, Ball halen op aanraden van Waterreus, de gok nemen met Kluivert, op het laatste moment Park, Bouma en Vennegoor verkopen, etc. Onder Hiddink werden al rare beslissingen genomen, onder Valckx gaat dat door. Je kunt wel alleen Koe de schuld geven, maar het probleem zit dieper. Van Raaij zette met vaste hand de lijnen uit (wat je ook van zijn uitgavenpatroon mag vinden), die consistentie mist PSV nu.

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 11:07 am

Nou, volgens mij kan geen een club in de ere-divisie zo'n brede selectie hebben dat vervangers met dezelfde kwaliteiten op de bank zitten.Dat lukt je niet.Raken je toppers geblesseerd lever je hoe dan ook kwaliteit in .. met soms deze gevolgen ..

Dat zag je ook toen wij tegen Rkc speelde en Stam er niet bij was ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 11:34 am

Natuurlijk, maar Kluivert halen..... :nooo:

Laat ik het zo zeggen: de verhalen dat PSV een geweldig aankoopbeleid heeft zijn schromelijk overdreven. Met middenvelders als Culina en Vayrynen zul je geen potten breken.

Hoe is dat gesprek afgelopen? Ik ben wel benieuwd? Een gokje: Koe gaat nu alleen door met de karakterjongens, haha. ;)

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 11:45 am

Nee oke, maar Kluivert is toch niet de reden dat het minder gaat met Psv ?.Wat er is gebeurd bij Psv, nog effe afwachten want in principe hebben ze net zoveel kans om na AZ kampioen te worden als wij, had toch niemand ooit over gedroomd.Deze ineenstorting alleen maar omdat het slot op de deur er niet bij is ?.

Je kunt je afvragen of dat dit onder Hiddink ook zijn gebeurt, maar nu pas ( na de winterstop ) blijkt dat dieje ALEX de hele achterhoede in het gareel/overeind heeft gehouden.

En om de een af andere reden is zijn afwezigheid voor de rest een BAD-VIRUS.

Ik vindt dit een beetje lijken op de situatie bij AJAX toen Zlatan wegging, daarna draaide de voorhoede opeens ook voor geen meter meer ....
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 11:48 am

Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 11:52 am

Voetske schreef:Nee oke, maar Kluivert is toch niet de reden dat het minder gaat met Psv ?
Natuurlijk niet, maar het feit dat PSV Kluivert haalt zegt wel iets. Koe is niet helemaal gek, natúúrlijk had die liever een topfitte klasbak als opvolger van VoH gehad. Hij wilde kwaliteit, zag het niet zitten om een Denneboompje in de spits te planten. Voor (veel) beter had PSV geen geld. Dus werd het Kluivert. Een gok.
.Wat er is gebeurd bij Psv, nog effe afwachten want in principe hebben ze net zoveel kans om na AZ kampioen te worden als wij, had toch niemand ooit over gedroomd.Deze ineenstorting alleen maar omdat het slot op de deur er niet bij is ?.
PSV speelde vanuit de verdediging, dat gaf zekerheid. Was mooi te zien tegen Ajax in Amsterdam. Speltechnisch bakte PSV er niet veel van, maar ze hielden de boel dicht en gokten op dat ene kansje. Na de winterstop kan dat niet meer, de verdediging zit niet meer dicht. Dus moet er meer naar voren gespeeld worden. Dat kost spelers als Culina, Vayrynen, Mendes en de opgebrande Cocu veel meer moeite.
Daarbij heeft PSV aanvallers die ruimte nodig hebben. Koné bijvoorbeeld.

Je kunt je afvragen of dat dit onder Hiddink ook zijn gebeurt, maar nu pas ( na de winterstop ) blijkt dat dieje ALEX de hele achterhoede in het gareel/overeind heeft gehouden.
Misschien had Farfan dan een beter seizoen gedraaid en had PSV het net gered. Misschien.
Ik vindt dit een beetje lijken op de situatie bij AJAX toen Zlatan wegging, daarna draaide de voorhoede opeens ook voor geen meter meer ....
Klopt. Andere spelers trekken zich aan zo'n jongen op, want die is beslissend.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 11:53 am

joey schreef:Laat ik het zo zeggen: de verhalen dat PSV een geweldig aankoopbeleid heeft zijn schromelijk overdreven. Met middenvelders als Culina en Vayrynen zul je geen potten breken.
PSV heeft gewoon behoorlijk wat voltreffers weten te halen, maar ondertussen heeft inderdaad niemand het over de jongens die faalden.

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 12:11 pm

Ronald Koeman op Marktplaats aangeboden
EINDHOVEN - Een teleurgestelde fan heeft woensdag PSV-trainer Ronald Koeman aangeboden op Marktplaats.nl. Het liefst wil hij hem ruilen voor een goed presterende trainer, maar kopen mag ook. Mensen die snel reageren krijgen de assistent-trainers Jan Wouters en Tonny Bruins Slot er gratis bij.

De PSV-fan heeft drie foto's toegevoegd aan de advertentie. Op een daarvan presteerde Koeman nog wel goed, schrijft de adverteerder. Dat was in het Nederlands elftal.
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » do apr 26, 2007 12:13 pm

Erg origineel zijn ze ook niet daar in Brabant. :nooo:

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 12:15 pm

OB: Van Marwijk ontkent interesse PSV

Dit nieuwsbericht is verzorgd door Omroep Brabant - radio, televisie en internet.

Voetbaltrainer Bert van Marwijk ontkent dat hij is benaderd door PSV om Ronald Koeman op te volgen. De positie van Koeman is wankel geworden nu de landstitel verspeeld lijkt.

De naam van Van Marwijk zingt al enkele dagen rond bij PSV, maar de oud-trainer van onder meer Feyenoord en Fortuna Sittard is daar niet gelukkig mee.

Van Marwijk stapte na de winterstop op bij de Duitse club Borussia Dortmund. Hij is in gesprek met een aantal clubs, maar daar zit PSV dus niet bij. Wel zegt hij dat PSV een heel mooie club is om te trainen.

Vorig jaar werd Van Marwijk al eens benaderd door PSV, toen gaf hij er de voorkeur aan zijn contract bij Borussia Dortmund uit te dienen.
OB
Blij met de punten ...

Gesloten