Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 7:12 pm

Ook daar ben je natuurlijk erg afhankelijk van je CL-groep. In de UEFA-cup moet je in principe altijd door weten te gaan, als Ajax zijnde.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 18, 2007 8:39 pm

Daar zeg je het zelf al. Als je in een loodzware poule komt, dan kan dat resulteren in een 3e plek, waardoor je dus door gaat naar de UEFA-cup, die je met deze selectie dan best wel eens kan winnen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 18, 2007 8:55 pm

Ook dat ligt er aan wie je tegen komt en welke puzzelstukjes er komende zomer bijkomen en vertrekken.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 19, 2007 7:52 am

Thomas schreef:Kijk, dat zijn eens duidelijke uitspraken. Hij dekt zich in ieder geval niet in. Volgend seizoen moet het seizoen van Ajax worden. :xyxthumbs:
Natuurlijk dekt hij zich wel in. HTC heeft het geweldig gedaan volgens HTC, want Ajax is pas 9 maanden 'bezig', terwijl PSV en AZ al minimaal 4 jaar 'bezig' zijn volgens HTC
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do apr 19, 2007 8:07 am

'Ik wilde ooit per se hoofdstrainer van een topclub worden en nu het zover is, móet ik met die kampioensschaal op het Leidseplein belanden. Deze maand of volgend jaar. Gebeurt dat niet, dan word ik ontslagen en als ik niet ontslagen word, stap ik zelf op. Want dan heb ik gefaald.'
Ik zie hier weinig voorbehoud in. Lijkt me zo duidelijk als wat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 19, 2007 10:42 am

'Ik wilde ooit per se hoofdstrainer van een topclub worden en nu het zover is, móet ik met die kampioensschaal op het Leidseplein belanden. Deze maand of volgend jaar. Gebeurt dat niet, dan word ik ontslagen en als ik niet ontslagen word, stap ik zelf op. Want dan heb ik gefaald.'
Ja ja dat wil ik zien, dus als Ajax volgend jaar geen kampioen wordt is het dus sowiezo einde oefening voor Henk als ik hem mag geloven.

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 19, 2007 11:29 am

Maar mocht Henk dit jaar nog kampioen worden, dan mag hij volgend jaar dus doen wat hij wil? :stern:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Kaboem

Bericht door Kaboem » do apr 19, 2007 11:54 am

Je moet maar durven.
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 19, 2007 12:13 pm

Muisje Andersom schreef:
Thomas schreef:Kijk, dat zijn eens duidelijke uitspraken. Hij dekt zich in ieder geval niet in. Volgend seizoen moet het seizoen van Ajax worden. :xyxthumbs:
Natuurlijk dekt hij zich wel in. HTC heeft het geweldig gedaan volgens HTC, want Ajax is pas 9 maanden 'bezig', terwijl PSV en AZ al minimaal 4 jaar 'bezig' zijn volgens HTC
Misschien overdrijft hij wat, maar ik snap niet wat dat met indekken te maken heeft. Komende zomer mag Ten Cate z'n selectie pas volledig naar z'n hand zetten. Van Gaal heeft afgelopen zomer een heel bataljon aan spelers mogen halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 10:34 am

Leuk plaatje. The Creep met zijn slachtoffer Sneijder.

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 10:34 am

Sneijder is toch partner in crime? Samen pesten ze Perez en Huntelaar weg.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 10:37 am

Nee, HtC deed heel gemeen tegen Sneijder na diens wissel bij NEC uit. Hij heeft Sneijder kapotgemaakt. Die raakt geen bal meer. :hypocrite:

Sneijder is zelf heel positief over HtC, maar dat is een detail.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 22, 2007 10:39 am

Huntelaar was positief over Blind.

@ Bertje: HTC mag Perez niet, dat durf ik wel te zeggen. En Huntelaar is niet zijn type speler. Ajax doet er goed aan hem te verkopen zodat HTC compleet zijn eigen koers kan varen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 10:41 am

Over Perez zou ik niets durven zeggen. Kan ook zijn dat HtC niets tegen hem heeft maar dat hij heel slecht ligt bij zijn medespelers. Hij heeft zichzelf behoorlijk in de problemen ge******negerd.

Huntelaar wordt altijd opgesteld, dus dat probleem zie ik niet.

Over Sneijder: die ontwikkelt zich dit seizoen geweldig. HtC weet precies hoe hij hem moet aanpakken. Straatjongens onder elkaar. HtC heeft meer moeite met de gevoelige types.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 11:05 am

Of HtC iets tegen Perez heeft weet ik niet. Dat doet er in principe ook niet toe.

Huntelaar is een ander verhaal. Huntelaar is natuurlijk een gigantisch wapen, want spelers met een dergelijk scorend vermogen zijn zeldzaam. Daar moet je Huntelaar in ondersteunen. Jammergenoeg heeft Ajax alleen maar weinig spelers die Huntelaar kunnen ondersteunen. Ja, tegen de gemiddelde ploeg uit de Eredivisie krijgt Huntelaar die bal wel, maar op het hoogste niveau heb je een gestructureerd aanvalspatroon nodig en dus complementaire spelers. Ajax heeft geen middenveld om hem tempo te bepalen en één bijzonder grillige buitenspeler met een voorzet. De enige speler die echt goed aansluit op Huntelaar is Emanuelson. In principe moet je als ploeg zowel met Huntelaar als Babel kunnen spelen, maar dan moet je je ploeg wel heel goed afstemmen (en Huntelaar en Babel moeten allebei wat in hun rol groeien).

Sowieso moet er eerst maar eens een fatsoenlijk middenveld komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 22, 2007 11:11 am

Er is geen trainer die nee zegt tegen een speler die er dertig inlegt. De trainer van Ajax heeft sowieso niet veel te willen, want Shevchenko komt niet bij ons ballen. Huntelaar is een prima spits voor Ajax, dat weet HtC heus wel. Dat HtC de strijd met Huntelaar is aangegaan is prima. Huntelaar is geen Makaay, die je niets meer kunt leren.

Ik citeer LVG: 'Speler X krijgt geen waardering? Jawel hoor, want ik stel hem op.'

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:07 pm

Ik kan het verhaal van Bertje goed volgen. Zo missen we een rechtshalf die de rechtsbuiten en (in)direct de spits goed ondersteund. En aangezien Ogararu ook al weinig gebruik maakte van de ruimte doet De Mul het vaak in z'n eentje. Nu is De Mul geen wereldtalent, maar ik denk toch dat een gebrek aan ondersteuning een van de redenen is dat hij zo wisselvallig presteert.

Daarnaast speelt Sneijder natuurlijk niet bepaald in dienst van Huntelaar en speelt Babel ook nog te zelfzuchtig. Ajax zou als team zomaar beter kunnen worden van hun vertrek, al hebben beide spelers veel individuele kwaliteit.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma apr 23, 2007 3:59 pm

via de volkskrant :

En altijd schijnt de zon voor Ten Cate

Eredivisie Van onze verslaggever Charles Bromet

AMSTERDAM - In het zonnige universum van Henk ten Cate – waar glazen nooit halfleeg zijn en er geen plaats is voor kritische kanttekeningen – ziet de werkelijkheid er altijd net even iets anders uit. Onverwacht mag het dan ook niet worden genoemd, dat de coach van Ajax zich na de voorlaatste speelronde het kansrijkst waant voor de landstitel.

Volgens Ten Cate doet KNVB-directeur Henk Kesler er zelfs verstandig aan zich volgende week in Tilburg te melden, waar Ajax het seizoen besluit met een bezoek aan Willem II.

‘Want ik heb nog steeds heel erg het gevoel dat wij volgende week met die schaal in onze handen staan. Dus als Kesler slim is, gaat hij die kant op.’

Daar volgde nog een stukje eigen logica op. Koploper AZ, dat een doelsaldo heeft dat zes treffers beter is dan dat van de Amsterdammers, bezoekt zondag Excelsior in stadion Woudestein. ‘PSV liet daar twee punten liggen en Excelsior speelde in de tweede seizoenshelft ook tegen ons gelijk. In dat rijtje past dus prima een 1-1 tegen AZ.’

Dat Ajax afsluit met een overwinning in Tilburg, lijdt uiteraard geen twijfel. Ten Cate is namelijk een optimistisch ingesteld mens en heeft er geen moeite mee de waarheid zo nu en dan eens even geweld aan te doen.

Neem de wedstrijd van zondag tegen Sparta. In de voortreffelijke openingsfase liet Ajax werkelijk niets heel van de ploeg van scheidend trainer Wiljan Vloet. Sneijder maakte na negen minuten 1-0, omdat niemand zijn scherp aangesneden voorzet beroerde en doelman Wapenaar de bal volledig verkeerd inschatte.

Na zeventien minuten scoorde de kleine middenvelder opnieuw, deze keer na knap voorbereidend werk van Babel. En vier minuten later was het al 3-0, toen Huntelaar van dichtbij scoorde uit een vrije trap van Sneijder. Uitstekende start, opponent op de knieën, publiek uitgelaten.

Dat beeld, dat sterk correspondeerde met eerdere tuchtigingen van Sparta (8-0 in 1995, 9-0 in 2001, 6-0 in 2006), werd plotseling bruut om zeep geholpen, toen Ten Cate besloot rechtsback Ogararu naar de kant te halen voor Perez.

Het vlotte aanvalsspel van Ajax stokte. Sparta, dat de ontketende Amsterdammers tot de wissel alleen maar had trachten tegen te houden, kreeg in de zeven minuten na de entree van Perez drie schietkansen.

Nadat een schot van Krohn-Dehli net over het doel was gegaan en een volley van Medunjanin nog juist kon worden gekeerd door keeper Stekelenburg, scoorde Bouaouzan na een snelle counter dan toch tegen, in de 37ste minuut.

Twee minuten na de rust bracht aanvaller Moreno Freire de stand zelfs op 3-2. Hij profiteerde van een nonchalant genomen vrije trap van Gabri, die de bal zomaar inleverde, waardoor vier Spartanen op het doel van Stekelenburg konden afstormen.

Niettemin meende Ten Cate na afloop dat zijn ingreep helemaal niet slecht had uitgepakt. ‘Sparta was helemaal naar de klote. Dan moet je ze het laatste zetje geven. Die wissel was ook van tevoren doorgesproken. Dan moet je de mazzel hebben dat je de kansen benut.’

Collega Vloet zag dat toch anders. ‘Na 20 minuten hield ik mijn hart vast. Ik dacht nog: moeten we de boel niet dichtmetselen. Maar door de wissel van de tegenpartij zag ik dat er ruimte ging komen. Daarvan hebben we op uitstekende wijze gebruikgemaakt.’

Sterker nog, een derde treffer van Sparta hoefde ineens niet meer te worden uitgesloten. De ploeg had zelfs reden zich te beklagen, toen Medunjanin in het strafschopgebied werd gevloerd zonder dat scheidsrechter Vink ingreep.

Dat deed hij enkele minuten later wel, toen Gabri neerging in een duel met Gudde. De strafschop werd benut door Perez, waarna invaller Mitea de eindstand acht minuten voor tijd op 5-2 bepaalde, nadat Huntelaar hem uitstekend had bediend.

Zo bleef een vorstelijke zege uit op een middag dat Ajax een tegenstander trof, die juist met grote cijfers had kunnen worden opzijgezet. En laat het doelsaldo – dat van AZ is zes treffers beter – nu juist een cruciale rol spelen in de ontknoping van de competitie.

Dat mag Ajax zich aantrekken. Net als twee weken geleden, toen RKC in Waalwijk met 2-2 standhield, verzuimde de ploeg die zichzelf zo graag kampioen ziet worden, tot het uiterste te gaan.

Twee weken geleden kreeg het slechte speelveld, deels, de schuld. Zondag zou pech, volgens Ten Cate, de voornaamste reden zijn geweest voor het uitblijven van een monsterscore.

Betoogd zou echter ook kunnen worden dat Ajax in Waalwijk uiterst onprofessioneel twee punten liet liggen en tegen Sparta, opnieuw uitermate onprofessioneel, de kans liet liggen het doelsaldo op te vijzelen.

Maar zulke bespiegelingen zijn niet besteed aan Ten Cate. Als de coach op zondagochtend 29 april wakker wordt, zal dat zijn in de overtuiging dat hij zijn eerste landstitel bij Ajax gaat ophalen.

----------------------------------------------------------------------------------

:xyxthumbs: :xyxthumbs:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Duke

Bericht door Duke » do apr 26, 2007 9:56 am

'Ajax haalt Feyenoorder Carlo l'Ami'

Carlo l'Ami maakt volgens de Telegraaf de bijzondere overstap van Feyenoord naar Ajax. In Amsterdam moet hij als vervanger van Fred Grim de nieuwe keeperstrainer worden.

De 40-jarige l'Ami staat momenteel nog onder contract bij Feyenoord en Excelsior. In Rotterdam-Zuid is hij momenteel verantwoordelijk voor de jeugdkeepers, maar inmiddels heeft de club laten weten dat hij kan rekenen op een vertrek.

De oud-doelman van SC Heerenveen, Excelsior en Feyenoord tekent in Amsterdam een contract voor één jaar. Het halen van een nieuwe keeperstrainer was noodzakelijk, omdat Grim met ingang van deze zomer assistent-trainer is bij Sparta.
www.voetbalzone.nl

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 11:57 am

Heeft iemand enig idee hoe hij bij Feyenoord functioneert?

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 12:11 pm

Wat heeft dit met HtC te maken? :eusa_doh:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 12:47 pm

Hij hoort bij Henk zijn staf, toch?

Duke

Bericht door Duke » do apr 26, 2007 1:00 pm

joey schreef:Wat heeft dit met HtC te maken? :eusa_doh:
Net zoveel als dat Grim naar Sparta vertrekt, en dat Nico van Zoghel zijn opvolger zou zijn. ;)

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 11:25 am

Goed,dan laten we weer eens een speler aan het woord. In de Ajax Magazine zegt Thomas Vermaelen, gevraagd naar het verschil tussen Blind en Ten Cate:
Danny Blind kende ik al lang vanuit de jeugd. Ten Cate kende ik niet. Echt heel veel verschil zie ik niet. Ten Cate legt de lat wel heel hoog. Voor iedereen. Maar dat vind ik op zich helemaal niet verkeerd. Dat moet ook. Als je de lat te laag legt, ben je snel tevreden. Ik vind het goed als een trainer hard is tegen spelers. En dat hij precies zegt wat er niet goed gaat. Niet om je af te breken, maar om je beter te maken. Dat gevoel heb ik bij Ten Cate. Als je dat in je achterhoofd houdt, denk ik dat je wel kunt doorgroeien. Ten Cate eist altijd honderd procent concentratie en toewijding. Op alle gebieden. Op de training al, bij alle oefeningen. Scherp houden, kort houden. Elke slechte bal hoor je terug. Hij kan behoorlijk uit zijn dak gaan. Blind had dat minder. Jemoet er wel aan wennen in het begin. Dan denk je: wat gebeurt hier allemaal? Maar als je het eenmaal kunt inschatten, is er niets verkeerds aan. Integendeel. Bij mij hamert hij heel erg op de coaching van achteruit. Je speelt natuurlijk op een heel belangrijke plek in het elftal. Je moet mensen goed neerzetten. Je hebt het hele spel voor je, dus jij hebt het overzicht. Daar moet je iets mee doen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr apr 27, 2007 11:30 am

Ik heb nog nooit een speler negatief gehoord over de zittende trainer.

Plaats reactie