Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
Cocu heeft vroeger maar een paar jaar bij PSV gespeeld, net als Stam. Destijds (toen hij terugkeerde) vond ik hem geen echte PSV'er.Jabu schreef:Ajax heeft Gio niet nodig, bovendien hoort Gio naar Feyenoord te gaan. Net zoals Davids bij Ajax hoort terug te keren en Cocu bij PSV.
Verder mee eens.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik wil er wel een paar bij: vervanger Grygera, een (extra) centrale verdediger, een linksback die kan verdedigen, vervanger voor Sneijder en nog minimaal één middenvelder (Roger vertrekt, evenals Lindenbergh, denk ik).Thomas schreef:Als Ajax slechts twee aankopen zou kunnen doen zou ik een rechtsbuiten en een rechtshalf halen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Op www.abelenstra.com wordt gemeld dat naast SC Heerenveen ook Ajax belangstelling heeft voor Ari da Silva. Dat zou komen van de site www.fotbollskanalen.se . Ik heb dat bericht nog niet gevonden, maar vond wel dit. Ik leid eruit af dat Ajax deze speler heeft gescout maar dat er nog niets concreet is.
Holmen
Profiel
Niets gevonden over Ari da Silva. Sowieso is mijn Zweeds niet meer wat het geweest is. Ik vertrouw dan ook op onze scout Scandinavië, collega Neef! :eusa_pray:
Holmen
Profiel
Niets gevonden over Ari da Silva. Sowieso is mijn Zweeds niet meer wat het geweest is. Ik vertrouw dan ook op onze scout Scandinavië, collega Neef! :eusa_pray:
http://www.fotbollskanalen.se/fotbollsk ... 42201.html
Hier is het artikel,maar wat er staat weet ik niet
Hier is het artikel,maar wat er staat weet ik niet
V.I.Topscorer van Zweden moet Afonso Alves opvolgen
SC Heerenveen staat op het punt een nieuwe aanvaller uit de Zweedse competitie naar Nederland te halen. De Friezen onderhandelden begin deze week met Ari da Silva Ferreira (foto), centrumspits van Kalmar FF.
De 21-jarige Braziliaan, 1 meter 82 lang en 87 kilo zwaar, is pas begonnen aan het nieuwe seizoen met zijn club. In twee wedstrijden maakte hij nog geen doelpunt, maar vorig seizoen werd hij Zweeds topscorer met vijftien goals in 23 duels. Als SC Heerenveen erin slaagt de Zuid-Amerikaan te contracteren, troeft het een hele reeks clubs uit Europa af.
Onder meer Hamburger SV, Borussia Monchengladbach en Anderlecht zouden ook interesse hebben in de spits. De afkoopsom van het nog twee jaar doorlopende contract van Ferreira bedraagt naar verluidt om en nabij de vier miljoen euro. Volgens zaakwaarnemer Oliver Cabrera van de speler is de aanvaller klaar voor een nieuwe stap in zijn loopbaan: 'Absoluut, hij wil zich dolgraag laten zien op een hoger niveau. Dat heeft hij ook als boodschap meegekregen van de Braziliaanse bondscoach Dunga, die hem scherp in de gaten houdt' Afgaande op de woorden van Cabrera kunnen de Friese fans zich opmaken voor een nieuwe sensatie. 'Dunga vergeleek Ari met Romario. Hij is ongelooflijk sterk, razendsnel en kan scoren uit alle hoeken en standen.'
Of Ferreira zijn carriere daadwerkelijk voortzet bij SC Heerenveen houdt Cabrera nog in het midden. 'We zijn in gesprek met enkele clubs en hopen snel tot een akkoord te komen. In ieder geval staan we zeer positief tegenover SC Heerenveen, die club heeft bewezen een uitstekende vervolgstap te zijn voor spelers uit de Zweedse competitie.' De spits geldt als mogelijke opvolger voor zijn landgenoot Afonso Alves. Het fenomeen van SC Heerenveen voegde afgelopen zondag tegen Willem II (1-3 overwinning) weer drie treffers toe aan zijn seizoenstotaal, waardoor de teller nu op 29 goals in evenzoveel competitieduels staat.
De Friezen willen de koploper van het Europese topscorerklasse-ment in principe nog minimaal een seizoen behou-den, maar beseffen dat ze kansloos zijn indien bui-tenlandse grootmachten besluiten de beurs te trekken. Afgelopen zondag zat scout Piet de Visser namens Chelsea op de tribune voor Alves, die ook in de belangstelling staat van Bayern Munchen. Overigens is SC Heerenveen druk doende een nieuwe centrale verdediger te zoeken als opvolger voor Petter Hansson, die de club komende zomer trans-fervrij zal verlaten. De Zweedse international Karl Svensson (23, Glasgow Rangers) is kandidaat.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Ik had het over een situatie waarin Ajax niemand verkoopt en dus niet al teveel te makken heeft. In een ideale wereld schaft Ajax (bij een gebrek aan toppers uit de jeugdopleiding) een nieuwe rechtsback, rechtshalf, rechtsbuiten, linksback, linksbuiten en centrale verdediger aan, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Sowieso mag duidelijk zijn dat de rechterkant het zorgenkindje van Ajax is. Maar je hebt wel gelijk wanneer je zegt dat een centrale verdediger prioriteit heeft. Nog boven een rechtshalf, aangezien Anita, Sarpong en Donald komende zomer door worden geschoven.Demosthenes schreef:Ik wil er wel een paar bij: vervanger Grygera, een (extra) centrale verdediger, een linksback die kan verdedigen, vervanger voor Sneijder en nog minimaal één middenvelder (Roger vertrekt, evenals Lindenbergh, denk ik).Thomas schreef:Als Ajax slechts twee aankopen zou kunnen doen zou ik een rechtsbuiten en een rechtshalf halen.
Mocht Sneijder alsnog een jaar willen blijven, dan zou ik kijken of je Babel voor veel geld kan verkopen. Maar goed, daar zal Ten Cate heel anders over denken.
Deze spelers zijn in mijn ogen (nog) niet rijp voor Ajax 1. Leuk als opvulling (zo moet je spelers als Schilder ook zien) niet duur en voor het laatste kwartier als Ajax met 3-0 voorstaat, maar dat is toch alweer een tijdje geleden.Nog boven een rechtshalf, aangezien Anita, Sarpong en Donald komende zomer door worden geschoven.
De scouting is onderontwikkeld, omdat we van oudsher konden vertrouwen op doorstroming uit de jeugd, maar die stokt momenteel.
Wil Ajax volgend seizoen beter voor de dag komen, dan zal er moeten worden geïnvesteerd, niet alleen in twee spelers voor de rechterkant!
Offtopic?
Ergens las ik dat er onder HtC zo weinig talent doorstroomt, als een verwijt aan HtC. ik snap dar niets van, hij heeft nooit met onze jeugd gewerkt, maar laat wel Babel en De Mul beter functioneren en (zelfs) Emanuelson is beter geworden. Spelers als Heitinga en Sneijder zijn dit seizoen sterker geworden.
Het probleem ligt bij de leiding van de jeugd (A1!) van de laatste vier, vijf jaar!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Sarpong vind ik een leuke voetballer, maar dat was Kiki Musampa ook.
Middelmatig zou ik deze jongens niet willen noemen, maar ze zijn nog een stuk verwijderd van het niveau dat Ajax 1 vraagt. Dat zegt op zich wel iets, want bijvoorbeeld VDV was er wel klaar voor op die leeftijd. Maar ik sta er ook niet van te kijken als ze zich snel ontwikkelen zodra ze fulltime bij het eerste zitten. Denk wel dat bijvoorbeeld Vurnon Anita al een tijdje niets meer in de A1 te zoeken heeft, dus ik vraag me af waarom hij nog met dat team meedoet.
Middelmatig zou ik deze jongens niet willen noemen, maar ze zijn nog een stuk verwijderd van het niveau dat Ajax 1 vraagt. Dat zegt op zich wel iets, want bijvoorbeeld VDV was er wel klaar voor op die leeftijd. Maar ik sta er ook niet van te kijken als ze zich snel ontwikkelen zodra ze fulltime bij het eerste zitten. Denk wel dat bijvoorbeeld Vurnon Anita al een tijdje niets meer in de A1 te zoeken heeft, dus ik vraag me af waarom hij nog met dat team meedoet.
Stukje van VoetbalZone. Een optie?Manchester City-manager Stuart Pearce ziet in het nieuwe seizoen geen rol weggelegd voor Hatem Trabelsi. Naast Trabelsi, die dit seizoen twintig competitieduels in actie kwam, moeten Trevor Sinclair en Stephen Jordan uitkijken naar een andere club. Trabelsi speelde van 2001 tot 2006 voor Ajax, dat hem afgelopen zomer transfervrij moest laten vertrekken. (The Times)
Face your fears and live your dreams, No Fear