AT's voetballer van het seizoen 2006/2007

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

bryan

Bericht door bryan » vr mar 09, 2007 5:00 pm

Nee, Given is niet niveau Buffon. Ik zei alleen dat als Gomes dat zo is dan is Given dat (zeker) ook wel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mar 10, 2007 4:29 pm

Gomes is al de beste van Brazilië. Gevolgd door Doni en Julio Cesar (tenzij ik een keeper uit de Braziliaanse competitie over het hoofd zie).

Volgens mij ben je Dida helemaal vergeten. Ik vind hem namelijk zonder twijfel de beste van Brazilie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 10, 2007 4:38 pm

Ik ben eerlijk gezegd geen grote Dida-fan. Al is het wel een goede keeper hoor.

Harm

Bericht door Harm » za mar 10, 2007 4:51 pm

Mr. Ajax schreef:
Gomes is al de beste van Brazilië. Gevolgd door Doni en Julio Cesar (tenzij ik een keeper uit de Braziliaanse competitie over het hoofd zie).

Volgens mij ben je Dida helemaal vergeten. Ik vind hem namelijk zonder twijfel de beste van Brazilie.
Dida was twee jaar geleden top. Nu is het gewoon een goede keeper.

Baseman

Bericht door Baseman » za mar 10, 2007 9:26 pm

Ik sluit me bij Harm aan :xyxthumbs:
Al is Dida nooit een keeper geweest die erg klemvast was.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mar 13, 2007 12:04 am

Ik ben wel met Bryan eens dat Given een heel goede keeper is. Heel degelijk ook, weinig foutjes en constant op hoog niveau. Zijn prestatiecurve ligt wat vlakker dan die van Gomes, maar die laatste haalt dan weer wel heel hoge pieken. Sowieso vind ik hem dit seizoen de top van de keepers en ik acht hem weldegelijk van de hoogste klasse. Buffon maakt een normaal(aardig, maar niet bijzonder) seizoen door, Cech is pas net terug en Casillas is dramatisch uit vorm.
De verdediging van ManU staat dit jaar erg goed, vd Sar vind ik daarin minder bijzonder. Meestal betrouwbaar, af en toe een wereldsafe en af en toe een blunder. Niks speciaals eigenlijk. Ik heb ook wel eens het idee dat elke bal die VD Sar vangt voor veel Nederlanders meteen als bewijs van zijn veronderstelde wereldklasse getuigt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 3:45 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Casillas is dramatisch uit vorm.
Honder procent mee eens. Vorig seizoen vond ik hem trouwens ook al niet sterk overkomen, maar dit seizoen is een dieptepunt. De meest opvallende keepers vind ik Pinto van Celta en El Pato van Getafe. Cañizares beleeft op z'n oude dag ook zeker geen slecht seizoen. Palop en Valdes wisselen fantastische momenten af met echte 'howlers', zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen.
Raul Gonzalez Blanco schreef:De verdediging van ManU staat dit jaar erg goed, vd Sar vind ik daarin minder bijzonder. Meestal betrouwbaar, af en toe een wereldsafe en af en toe een blunder. Niks speciaals eigenlijk. Ik heb ook wel eens het idee dat elke bal die VD Sar vangt voor veel Nederlanders meteen als bewijs van zijn veronderstelde wereldklasse getuigt.
Van der Sar staat er op de belangrijke momenten. En dat is juist een kunst met zo'n sterke verdediging voor je. Dat beheerste hij bij Ajax al goed en ook vandaag de dag is het een keeper die zich fantastisch kan concentreren. In het meevoetballende gedeelte komt hij ook goed van pas maar boven alles is Van der Sar gewoon een hele goede ballenstopper.

Maar jij vindt Edwin geen topper, RGB?

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mar 13, 2007 12:23 pm

Jawel(top is natuurlijk een erg relatief begrip), doch lang niet zo goed als de meesten hier op AT bijv.(en in NL algemeen) hem zullen vinden. Van der Sar heeft zich op late leeftijd nog erg goed ontwikkeld vind ik, flink aan persoonlijkheid gewonnen en zijn plek bij ManU ook verdiend. De huidige vd Sar is stukken beter dan die van pak m beet 7-8 jaar terug.

VD Sar is een betrouwbare keeper, die over het algemeen weinig fouten maakt en de meeste houdbare ballen pakt. Over zijn carrière gemeten kun je niet zeggen dat hij een echte puntenpakker(itt jij vind ik hem helemaal geen uitzonderlijk goede ballenstopper, vrij gewoontjes eigenlijk) is, daarvoor keept hij te weinig echt goede wedstrijden. Dat alles maakt hem een goede keeper maar niet meer dan dat. De beste ter wereld zoals wel eens is gesuggereerd is hij nooit geweest(vd Sar is geen Buffon/Cech klasse bijv.).

VD Sar heeft zijn perioden, zoals bij zijn 1e tijd bij ManU en een tijdje bij Fulham waarin hij boven zichzelf uitstijgt. Destijds heb ik hem ook uitgebreid geprezen. Maar daartegenover staat bijvoorbeeld zijn Italiaanse periode waarin hij zwaar geflopt is. En niet zoals hier wel eens gesuggereerd is omdat Juventus liever een showkeeper met roze truitjes op doel had staan maar simpelweg omdat vd Sar slecht keepte(heel veel fouten) en Buffon een betere keeper is en Italianen plegen dat nogal belangrijk te vinden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind vd Sar niet slecht, maar in Nederland wordt zo overspannen gereageerd op zijn prestaties dat die niet meer in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Beoordelers van de Nederlandse media geven vd Sar vrolijk een 8 voor een interland optreden met de toevoeging 'kreeg weinig te doen, maar wat hij moets doen dat deed hij goed'. En dat wat hij moest doen is dan meestal een verdwaalde Moldavische corner vangen. Elke bal die vd Sar stopt wordt als een wonder beschouwd heb ik af en toe het idee(misschien verklaarbaar door het gebrek aan goede Nederlandse keepers). VD Sar maakt op Euro 2004 twee zware positiefouten (bij 1-0 tegen Duitsland, en bij de 2-0 tegen Portugal) die Oranje punten en een uitschakeling kosten en half AT nomineert hem vrolijk als uitblinker van de ploeg omdat hij zich voor het eerst een beetje heeft ingespannen voor een strafschopserie. Tja.

Vd Sar heeft als voordeel zijn rust, zijn coaching en zijn betrouwbaarheid. Zijn voetballende kwaliteiten worden altijd als een wonder gepresenteerd maar dat gaat ook nog wel eens fout(Arsenal -Reyes- bijv.) en zo heel veel toegevoegde waarde zie ik er ook niet in(alle goede keepers kunnen de bal weer terug het veld in schieten en dat is voldoende). Op het core keeperswerk is hij in Italië door de mand gevallen maar daar keepte hij onder zijn niveau; vd sar is prima qua normale reddingen maar qua moeilijke reddingen vind ik hem niets bijzonders(Gomes is bijvoorbeeld heel goed op moeilijke reddingen).

Hij zit verder prima en ManU zal blij met hem zijn. Goede keeper, leuke vent maar verder niet wereldschokkend. En ook niet zo'n goed seizoen dat hij per se in dit topic zou moeten , maar daar kun je over verschillen natuurlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 12:27 pm

Ok. We verschillen duidelijk van mening. Ik vind Van der Sar net weer een klasse of twee beter dan jij hem vindt.

Zijn er nog andere spelers die je zou willen nomineren, RGB? Dan doet iemand anders tenminste ook eens wat. :D

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mar 13, 2007 12:48 pm

Een klasse of 2 nogwel. Dan denk ik aan een reïncarnatie Van Lev Yashin of Dino Zoff en dan verschillen we inderdaad sterk van mening; sterker nog ik zou er nog van gaan twijfelen aan je geestestoestand.

Jij vind vd Sar dus de absolute top van het keeperswereldje ? Dat kan ik toch niet helemaal serieus nemen vrees ik. Maar nogmaals: ik vind vd Sar wel een goede keeper(maar wel een tikkeltje overgewaardeerd blijkt maar weer).

DelToro

Bericht door DelToro » di mar 13, 2007 1:02 pm

Rare redenatie heb je RGB. Enerzijds prijs je Van Nistelrooy oneindig de hemel in na een gescoord doelpunt, en blijf je Totti een "goede maar grillige" aanvaller vinden ondanks dat hij dit seizoen veel beter presteert dan Van Nistelrooy.

En dan vind je dat men overdrijft bij het ophemelen van Van der Sar? zegt de man die overdrijven tot kunst heeft verheven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 1:17 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Een klasse of 2 nogwel. Dan denk ik aan een reïncarnatie Van Lev Yashin of Dino Zoff en dan verschillen we inderdaad sterk van mening; sterker nog ik zou er nog van gaan twijfelen aan je geestestoestand.

Jij vind vd Sar dus de absolute top van het keeperswereldje ? Dat kan ik toch niet helemaal serieus nemen vrees ik. Maar nogmaals: ik vind vd Sar wel een goede keeper(maar wel een tikkeltje overgewaardeerd blijkt maar weer).
Een klasse of 2 is ook iets subjectiefs, in mijn ogen. Jij vindt Van der Sar ‘gewoon’ een goede keeper en ik vind hem wel degelijk een topkeeper. Geen absolute legende als Zoff, Yashin of Schmeichel. Maar wel een speciale keeper en geen alledaagse sluitpost, zoals jij hem min of meer afschildert. Als je het mij vraagt behoort hij op dit moment gewoon tot de vijf beste doelmannen van Europa (ik kan er zo snel niet veel betere opnoemen). Wat niet betekent dat er geen keepers zijn die niet op hetzelfde niveau acteren, maar Van der Sar heeft gedurende z’n loopbaan wel iets meer laten zien dan een Abbondanzieri of een Pinto.

En aan m’n geestestoestand hoef je niet te twijfelen hoor. Die is in orde. ;)

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mar 13, 2007 4:22 pm

DelToro schreef:Rare redenatie heb je RGB. Enerzijds prijs je Van Nistelrooy oneindig de hemel in na een gescoord doelpunt, en blijf je Totti een "goede maar grillige" aanvaller vinden ondanks dat hij dit seizoen veel beter presteert dan Van Nistelrooy.

En dan vind je dat men overdrijft bij het ophemelen van Van der Sar? zegt de man die overdrijven tot kunst heeft verheven.
Nou nou wat een zware woorden. En dat verwijt mij dan te overdrijven. Ik prijs VN oneindig de hemel in nog wel. Omdat ik blij ben dat hij 2 keer scoort tegen Barcelona?, dan devalueert het begrip 'oneindig ophemelen' wel erg snel hoor. Ik noem VN volgens mij een fenomeen, dat lijkt me niet zo overdreven(ik noem bijv. Ronaldo ook zonder meer een fenomeen, zonder dat ik er ooit van beschuldigd kan worden hem oneindig op te hemelen); dat Totti een heel goed seizoen(veel beter dan dat van VN overigens) draait zul je mij ook niet horen ontkennen, maar dat hij grillig is is evengoed een feit. Wat heeft dat met overdrijven te maken.

Ik wordt altijd beschuldigd van overdreven nuance dus ik kan niet ontkennen dat dit ook eens leerzaam is maar in alle eerlijkheid; ik zie niet wat je nu zo stoort. Je bent het er misschien niet mee eens, soit. Maar dan is het altijd beter om uit te leggen waarom vd Sar wel een absolute topkeeper is(hij heeft namelijk weldegelijk fantastische reflexen bijv.), RvN een beperkte balletjesafwachter is of Totti stiekem de spil achter de Italiaanse wereldtitel was.
;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 4:36 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Nou nou wat een zware woorden.
Zegt de man die luttele uren geleden aangaf aan mijn geestestoestand te twijfelen omdat ik een keeper vol bravoure met uitstekende reflexen en leidinggevende kwaliteiten een topkeeper noemde. ;)

DelToro

Bericht door DelToro » di mar 13, 2007 5:52 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Nou nou wat een zware woorden. En dat verwijt mij dan te overdrijven. Ik prijs VN oneindig de hemel in nog wel. Omdat ik blij ben dat hij 2 keer scoort tegen Barcelona?, dan devalueert het begrip 'oneindig ophemelen' wel erg snel hoor. Ik noem VN volgens mij een fenomeen, dat lijkt me niet zo overdreven(ik noem bijv. Ronaldo ook zonder meer een fenomeen, zonder dat ik er ooit van beschuldigd kan worden hem oneindig op te hemelen); dat Totti een heel goed seizoen(veel beter dan dat van VN overigens) draait zul je mij ook niet horen ontkennen, maar dat hij grillig is is evengoed een feit. Wat heeft dat met overdrijven te maken.

Ik wordt altijd beschuldigd van overdreven nuance dus ik kan niet ontkennen dat dit ook eens leerzaam is maar in alle eerlijkheid; ik zie niet wat je nu zo stoort. Je bent het er misschien niet mee eens, soit. Maar dan is het altijd beter om uit te leggen waarom vd Sar wel een absolute topkeeper is(hij heeft namelijk weldegelijk fantastische reflexen bijv.), RvN een beperkte balletjesafwachter is of Totti stiekem de spil achter de Italiaanse wereldtitel was.
;)
Til er vooral niet te zwaar aan, wat je ook zeker niet zult doen.

Dat je beschuldigd wordt van overdreven nuance kan ik me goed voorstellen, ik ben het er alleen totaal niet mee eens. Ik vind dat je hele duidelijke persoonlijke lievelingen hebt, zoals Van Nistelrooy, Batistuta, PSV, en nog wat waar ik nu niet op kom. Daarbij vind ik het dat je deze favorieten bij het minste of geringste weldegelijk veel positiever behandelt dan een genuanceerd persoon zou doen.
De reden dat je door velen gezien zult worden als zeer genuanceerd ligt volgens mij aan het feit dat je alle posts (in goede bewoordingen) onderbouwt, altijd welbespraakt overkomt en niet afgeeft op tegenstanders. De reden waarom ik jou niet genuanceerd vind, komt zoals ik al aangaf vanwege je persoonlijke voorkeuren. Een speler die je niet graag ziet spelen , zal van zeer goede huize moeten komen (het liefst een jaar of 10 lang) alvorens hij jou overtuigd zal hebben. Wanneer deze speler vaker goed speelt, hoor je jou er niet over. Dit is totaal verschillend met je voorkeuren. Ook al presteren ze matig, ze worden toch positief beoordeelt. Doen ze iets goeds, dan ben je er over het algemeen vaak rap bij om dat te vermelden.

Dit alles is natuurlijk menselijk, maar het valt me vooral op bij jou. Misschien juist wel omdat je de indruk wekt ongelooflijk genuanceerd te zijn. Maar volgens mij ben ik de enige hier die het zo ziet, dus maak je niet druk ;) Het is ook zeker niet zo dat ik er mee zit, sterker nog, ik lees veel stukken van jou erg graag, ben het er alleen niet heel vaak mee eens :)

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mar 13, 2007 6:25 pm

Thomas schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Nou nou wat een zware woorden.
Zegt de man die luttele uren geleden aangaf aan mijn geestestoestand te twijfelen omdat ik een keeper vol bravoure met uitstekende reflexen en leidinggevende kwaliteiten een topkeeper noemde. ;)
:D

Nog even en hij brengt ons vrede op aarde die Edwin.
DelToro schreef: ...
Gracias, dat is duidelijk verwoord. :xyxthumbs:

Ik ben absoluut meer gecharmeerd van sommige spelers dan van andere en dat is behalve geen geheim ook heel erg normaal(dat hebben andere posters inderdaad evenzeer). Dat uit zich vermoed ik vooral in de momenten en aanleidingen waarop ik reageer, en dat geeft misschien een vertekend beeld. Maar ik durf rustig te beweren dat dat een objectieve 'beoordeling' niet in de weg staat. Je kunt op deze site grote lof van mijn zijde vinden voor vd sar, Totti, Ajax en wat dies meer zij indien dat op zijn plaats was. Ik heb geen enkel probleem vast te stellen dat Totti bijvoorbeeld een geweldige aanvaller is, terwijl ik het een walgelijke vent vind en Casillas, waar ik dan weer gecharmeerd van ben, waardeloos staat te keepen.

Ooit poste ik weleens op PSV netwerk en daar was ik volgens de heersende opinie anti-PSV en anti-RvN(omdat ik hem een lelijke voetballer noemde) dus ik vermoed dat er een soort hefboomwerking is; de overgrote meerderheid van dit forum heeft tenslotte een iets andere kleur. Ik sta hier nota bene af en toe nog mark van Bommel te verdedigen en dat heeft alles met nuance te maken(en zeker niet met een voorkeur! :D )

Batistuta is overigens inderdaad een grote favoriet. (Was ook een bijna foutloze spits hoor ;) ).

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 14, 2007 10:16 am

Dit alles is natuurlijk menselijk, maar het valt me vooral op bij jou. Misschien juist wel omdat je de indruk wekt ongelooflijk genuanceerd te zijn. Maar volgens mij ben ik de enige hier die het zo ziet, dus maak je niet druk Het is ook zeker niet zo dat ik er mee zit, sterker nog, ik lees veel stukken van jou erg graag, ben het er alleen niet heel vaak mee eens
Ik wardeer de altijd mooi geschreven stukken van RGB ook wel en lees ze ook graag, maar je bent heus niet de enige die er zo over denkt hoor, delToro. Ik ben het volledig eens met jouw stuk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 14, 2007 11:33 am

Erg verrassend dat sommigen Ajacieden hier RGB beschuldigen van subjecitiviteit omdat hij PSV een leuke club vindt en VN een fenomeen noemt :hypocrite:

Maar goed, ieder zijn eigen mening.
Ik heb in ieder geval nog niemand meegemaakt die zo weinig subjectief is als RGB als het op voetbal aankomt :xyxthumbs:

Harm

Bericht door Harm » do mar 22, 2007 12:11 pm

Niet Gomes maar Cassio (19) in Seleção

22/3/2007 8 :45

Bondscoach Carlos Dunga heeft Cassio opgeroepen voor de oefeninterlands van Brazilië tegen Chili (24 maart) en Ghana (28 maart) in Zweden. De negentienjarige doelman vervangt Helton. De keeper van FC Porto heeft zich geblesseerd afgemeld.

Voor Cassio is het zijn debuut in de Seleção. De jonge doelman van Gremio kreeg de voorkeur boven Gomes (foto), die bij de vorige interland tegen Portugal al gepasseerd werd door Dunga.

Opmerkelijk is dat Cassio niet eens eerste keus is bij zijn club en nog nauwelijks in actie kwam in de hoofdmacht. Hij speelde echter uitstekend in de nationale ploeg Onder-20, die onlangs het Zuid-Amerikaanse kampioenschap won. 'Ik geloof het pas als ik op het vliegveld sta en de spelers en trainers daadwerkelijk ontmoet', aldus de verbaasde jongeling.

Denk je nog steeds dat het aan de kwaliteiten van Gomes ligt Bryan? Of spelen er misschien toch andere zaken mee?

jabu

Bericht door jabu » do mar 22, 2007 12:15 pm

Gomes is toch ook niet helemaal fit en daardoor niet in topvorm? Het zal PSV in ieder geval wel goed uitkomen dat Gomes niet is opgeroepen.

Harm

Bericht door Harm » do mar 22, 2007 12:18 pm

Dat zondermeer. Het komt PSV sowieso niet slecht uit dat hij nog geen basisspeler is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2007 12:21 pm

Casillas was in zijn jonge jaren top, maar na zijn twintigste is de klad erin gekomen. Ik vind hem niet eens zo uit vorm. Volgens mij is dit gewoon zijn niveau.
De verdediging van ManU staat dit jaar erg goed, vd Sar vind ik daarin minder bijzonder. Meestal betrouwbaar, af en toe een wereldsafe en af en toe een blunder. Niks speciaals eigenlijk. Ik heb ook wel eens het idee dat elke bal die VD Sar vangt voor veel Nederlanders meteen als bewijs van zijn veronderstelde wereldklasse getuigt.
Mee eens. VDS kan trouwens helemaal niet zo goed meevoetballen. Per wedstrijden schiet-ie zo een aantal ballen de tribune in.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 1:32 pm

Jöhnk schreef:

Casillas was in zijn jonge jaren top, maar na zijn twintigste is de klad erin gekomen. Ik vind hem niet eens zo uit vorm. Volgens mij is dit gewoon zijn niveau.
In mijn ogen gaat het niet al 6 jaar zo met Casillas, maar toch wel zeker een jaar of 3. Goede lijnkeeper, die net als Stekelenburg de ballen matig verwerkt. En waar Stekelenburg bangig en onzeker overkomt is Casillas vrijwel nooit balvast bij hoge ballen.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do mar 22, 2007 3:38 pm

Jöhnk schreef:

Nee, dat denk ik niet. 2 jaar geleden was Casillas nog top 3 van de wereld. Qua reflexen is hij absoluut ongevenaard in zijn tijd; Real kende seizoenen waar er gemiddeld 20 keer per wedstrijd op doel werd geschoten en Real desalniettemin een van de minst gepasseerde defensies had. Ik heb geen keeper zoveel onmogelijke reddingen zien maken als Casillas. Maar juist op de punten waarop Casillas sterk is(reflexen en positie kiezen -uit komen vooral- ) gaat hij dit seizoen, en vorig seizoen ook al, regelmatig gruwelijk de fout in.

Hoge ballen is zijn zwakke punt maar zo matig als Stekelenburg(sorry, ik vind het een hele modale keeper) is het ook niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 4:36 pm

Vrijwel iedereen hier vindt Stekelenburg op een aantal belangrijke punten een modale keeper hoor. :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do mar 22, 2007 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie