Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Sinds wanneer is dat ?.Thomas schreef:Jij hebt het nu over het complete spel van Babel maar eerlijk gezegd weet ik niet waarom. Ik zeg niet dat Babel moet spelen in plaats van Huntelaar. Slechts dat Babel het tegen Feyenoord qua aanspeelbaarheid beter deed.
Dat Sneijder dieper speelde is alleen maar een nadeel voor een echte spits.
Blij met de punten ...
Echte voetbalclubs creeëren ook de tweede helft kansen voor een spits, het hele seizoen is AJAX geen echte voetbalclub .. zucht ... :aai:Bertje schreef:Echte spitsen pissen de ballen in het doel die Huntelaar zondag miste. Zondag was Huntelaar een spits van niets.Thomas schreef:Dat Sneijder dieper speelde is alleen maar een nadeel voor een echte spits.
Blij met de punten ...
So what?! Babel draaft er wat af en scoort nooit.Thomas schreef:In de zestien beweegt Huntelaar uitstekend, maar daar buiten schiet het nog niet echt op.
Bassie wel eens zien ballen?! Te lui om brand te roepen! Deed ie buiten de 16 veel?! No way, dat kostte energie. Was Van Basten een aanspeelpunt à la Kluivert?! Nope.
KJH kan net als MVB met een paar flitsen een pot voor je winnen. Ik beoordeel 'm op dat unieke talent, niet op dat zure gezeik van zo'n HtC.
Zoals Bertje zegt moet Huntelaar dan wel volop blijven scoren. Anders moet hij meer gaan toevoegen aan het positiespel door bijvoorbeeld meer te bewegen en te fungeren als aanspeelpunt.wimpey schreef:So what?! Babel draaft er wat af en scoort nooit.Thomas schreef:In de zestien beweegt Huntelaar uitstekend, maar daar buiten schiet het nog niet echt op.
Bassie wel eens zien ballen?! Te lui om brand te roepen! Deed ie buiten de 16 veel?! No way, dat kostte energie. Was Van Basten een aanspeelpunt à la Kluivert?! Nope.
KJH kan net als MVB met een paar flitsen een pot voor je winnen. Ik beoordeel 'm op dat unieke talent, niet op dat zure gezeik van zo'n HtC.
Daarover had hij bonje met Cruijff. Die eiste dat hij méér deed. En op den duur deed hij ook meer. Van Basten kon best een balletje doorspelen. :yes:wimpey schreef:Bassie wel eens zien ballen?! Te lui om brand te roepen! Deed ie buiten de 16 veel?! No way, dat kostte energie. Was Van Basten een aanspeelpunt à la Kluivert?! Nope.
De Inzaghi's zijn van een uitstervend ras. Moderne spitsen werken óók hard.
Het stinkt aan alle kanten!
Tegen heerenveen was Sneijder niet in vorm, maar niet minder in vorm dan KJH.Hoe vaak heeft Sneijder Huntelaar bediend dit seizoen? Toch niet bijzonder vaak volgens mij terwijl ik vorig seizoen –waarin we het in het tweede deel bijzonder vaak zonder Sneijder hebben moeten doen- juist uitkeek naar deze combinatie. Sneijder is, vooral de afgelopen weken, te nadrukkelijk op zoek naar zijn doelpunten en speelt Huntelaar slechts aan voor de kaats, ballen waarmee Huntaar voor eigen glorie kan gaan geeft hij nauwelijks…
Waarom hij KJH niet aanspeelt? Het is te eenvoudig om Sneijder daar de schuld van te geven, want in de diepte KJH aanspelen kan niet, in de voeten kan niet, van achteruit door de lucht kan niet. Sneyder speelt niet vanaf de zijkant en kan hem zo niet aanspelen.
HtC heeft het verkeerd gezien toen hij probeerde KJH te leren mee te voetballen. KJH aan de zijkant kan niet, want er is niemand die zijn positie overneemt, hij is te langzaam voor een actie. KJH voetbalt echter de laatste drie thuiswedstrijden niet meer aan de zijkant, m.a.w. hij krijgt nu volop kansen om te scoren.Het zou in zekere zin logisch zijn als Huntelaar vanwege z'n opdrachten minder voor de goal zou komen en dus minder vaak in kansrijke positie zou komen. Maar tegen Utrecht en Heerenveen kreeg hij genoeg kansen.
Overigens heeft KJH vanavond zelf gesproken in FCG. (Zie die topic.) Hij vindt dat hij zeker twee keer had moeten scoren. Over opdrachten die hem belemmerden had hij het niet. KJH is te zelfkritisch om zich achter drogredenen te verschuilen.
Mee eens :D Sneyder komt er wel.Sneyder is veel doortrapter en mentaal harder.
Waarom dat laatste? Sneyder heeft min of meer plaats moeten maken voor Seedorf? Er staan in het Nederlands elftal anderen om hem heen, buitenspelers die met hun rechtervoet op links staan, met hun linkervoet vanaf rechts moeten komen enz. De buitenspelers in Oranje spelen zo anders dan die bij Ajax, daar zal het om gaan, niet om een actie van "" een reserve-international/tweede keus""Opmerkelijk: KJH zei dat Van Basten hem tips gaf over hoe te zorgen dat hij de bal kreeg. Dat moet wel op het gebrek aan medewerking van Sneijder slaan.
Dan ligt het weer aan Sneyder, nu weer aan de buitenspelers? Hoeveel wedstrijden zijn er waarin een spits drie opgelegde kansen krijgt?Echte voetbalclubs creeëren ook de tweede helft kansen voor een spits
Van Basten deed veel buiten de zestien. Ik kan me de eerste opvallende actie in Ajax 1 nog herinneren, een poging om de keeper van 35 meter afstand te verschalken, de keeper stond immers te ver voor zijn doel! De bal ging trouwens over. Het idee, daar gaat het (ook) om.Bassie wel eens zien ballen?! Te lui om brand te roepen! Deed ie buiten de 16 veel?! No way, dat kostte energie. Was Van Basten een aanspeelpunt à la Kluivert?! Nope.
Daarover had hij bonje met Cruijff. Die eiste dat hij méér deed. En op den duur deed hij ook meer. Van Basten kon best een balletje doorspelen.
Scoren van buiten de zestien komt in het voetbal gewoon niet zo vaak voor (Van Nistelrooy bij MU 0 keer, heb ik eens gelezen!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
KJH niet? Tegen Bremen maakte ie het voetballend Mertesacker en Naldo lastig. Fabeltje dat KJH niet balvast is en een waardeloos aanspeelpunt is.joey schreef: Van Basten kon best een balletje doorspelen. :yes:
KJH is natuurlijk 100 keer beter dan Pipo. En zei Cruijffie niet tegen Romario dat ie niet zo hard moest werken?! :yes:De Inzaghi's zijn van een uitstervend ras. Moderne spitsen werken óók hard.
Een spits moet scoren. Als ie zich een slag in de rondte moet lopen, betekent dat dat de aansluiting niet klopt en de linies niet op elkaar ingespeeld zijn. Oftewel: een van de vele poblemen bij Ajax die ook HtC niet de wereld weet uit te krijgen.
Ok, maar we zijn inmiddels in ieder geval van het verhaal af dat Ten Cate Huntelaar vol propt met allerlei opdrachten. Het is een probleem met het elftal en dat ligt zowel aan een aantal spelers als aan Ten Cate, die de boel al een tijd niet meer op de rails lijkt te krijgen.Een spits moet scoren. Als ie zich een slag in de rondte moet lopen, betekent dat dat de aansluiting niet klopt en de linies niet op elkaar ingespeeld zijn. Oftewel: een van de vele poblemen bij Ajax die ook HtC niet de wereld weet uit te krijgen.
Zondag was hij erg zwak als aanspeelpunt. Hij verloor de meeste duels. Ik vind het dapper van HtC dat hij de strijd met KJH aangaat, maar misschien is KJH wel te beperkt voor de rol die HtC voor hem in gedachten heeft.wimpey schreef:KJH niet? Tegen Bremen maakte ie het voetballend Mertesacker en Naldo lastig. Fabeltje dat KJH niet balvast is en een waardeloos aanspeelpunt is.
Thuiswedstrijd tegen Werder vind ik geen ijkpunt. Werder was toen totaal niet scherp.
Het stinkt aan alle kanten!
HtC houdt van fysieke spelers als Babel, Davids, Gabri. Minder van stylisten als KJH, Sneyder en Perez. Dat de man geen vertrouwen heeft in KJH is toch wel duidelijk. Dat dat goals en punten kost ook.Thomas schreef: Ok, maar we zijn inmiddels in ieder geval van het verhaal af dat Ten Cate Huntelaar vol propt met allerlei opdrachten.
Lijkt? Volgens mij heeft Ajax uit de laatste 16 potten in de HCE maar 26 punten gepakt. Met dat gemiddelde pak je er 55 in 34 wedstrijden. Met deze man kun je het nieuwe seizoen niet in, hij is gewoon te 'licht'. Uit dit materiaal moet een trainer meer halen dan HtC doet. Geen CL, kut in de UEFA Cup, al sinds midden November zwak spel en resultaten: gewoon een gevalletje Adriaanse of Blind. Met een betere selectie dan die heren hadden. MVG kan weer op zoek gaan naar een nieuw slachtoffer.Het is een probleem met het elftal en dat ligt zowel aan een aantal spelers als aan Ten Cate, die de boel al een tijd niet meer op de rails lijkt te krijgen.
Dat vind ik zeker niet duidelijk. Huntelaar heeft vrijwel iedere wedstrijd in de basis gestaan.wimpey schreef:HtC houdt van fysieke spelers als Babel, Davids, Gabri. Minder van stylisten als KJH, Sneyder en Perez. Dat de man geen vertrouwen heeft in KJH is toch wel duidelijk. Dat dat goals en punten kost ook.
Of voor goals als tegen Roda vorig seizoen of tegen Oekraine op het EK voor jeugd.Bertje schreef: Net alsof je voor afmaken geen voetbalkwaliteiten nodig hebt.
Onder Verbeek en Blind draaide KJH als een tierelier, onder HtC niet. Van de nieuwe trainer krijgt KJH volgend seizoen weer het onvoorwaardelijke vertrouwen en hij schiet er 30 in en bereidt er 15 voor. Joey doet het voorkomen alsof KJH er een van het niveau Kezman is.
Huntelaar bereidt echt geen 15 doelpunten voor, hoor. Ligt hem niet. Maar Huntelaar is wel een goed aanspeelpunt. Onder Blind merkte we daar over het algemeen weinig van, trouwens, want Huntelaar speelde zó diep dat hem aanspelen voor een kaats vrijwel onmogelijk was.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!