Minder kon scheen, MINDER KON SCHELEN MINDER KON SCHELEN ... je zat niet eens in de buurt :nooo: ;)Thomas schreef:Precies. Ajax kan de overige wedstrijden juist gebruiken om als team door te groeien. Bovendien zijn er nu al een aantal jongens uitgeschakeld die straks weer lekker ritme op kunnen doen.Jöhnk schreef:Nooit sparen. Dat breekt het ritme. Zie Feyenoord en Az vorig seizoen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat maakt het allemaal nog uit; PSV is weer begonnen met één-doelpunt-verschil-winnen, en zelfs al winnen we in Eindhoven (en de overige 7 wedstrijden) dan nog zie ik PSV niet nog eens 5 punten verspelen. We moeten ons daarom maar eens langzamerhand gaan sparen voor de play-offs. Het maakt immers geen ruk uit of je nu 2e, 3e, 4e of 5e wordt.
Ik baal er van, maar ik ben naar aanleiding van donderdag en vandaag weer een beetje trots op Ajax.![]()
En even iets heel anders: ik vond het ook leuk om te zien dat de critici als Lucas en Voetske nog steeds heel erg mee leven met Ajax. Ik heb toch wel een tijdje de indruk gehad dat het jullie allemaal wat minder kon schelen, omdat dit ten slotte Ajax met Ten Cate is. Maar blijkbaar zat ik er naast (en nu hopen dat jullie inzien dat ik dit goed bedoel :D ).
AZ - AJAX 25 februari 2007
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat Stekel nog jong is hoor ik nu al iets te lang. Het grote probleem bij die gozer is dat ie zich niet verbetert. In het begin vonden we dat ie vertrouwen nodig had en een tijdje als eerste keeper moest gaan spelen, zou zelfvertrouwen geven en dus groei (hoopte ik overigens ook op). Inmiddels heeft ie dat vertrouwen al geruime tijd en is ie bij hoge ballen nog net zo onzeker als een paar jaar terug en pakt hij zelden tot nooit punten voor Ajax.martijn401 schreef:Ach Stekel is nog jong, z'n beste jaren moeten nog komen.
Van de Sar kijkt ook als een geslagen hond uit z'n ogen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- SylvievdVaart
Natuurlijk leeft Lucas mee. Ik heb het idee nog meer dan vorig seizoen :yes: Hij baalt nu als een stekker... en gaf bij de persconferentie HtC groot gelijk. Tevens viel de opstelling in de smaak.Thomas schreef:En even iets heel anders: ik vond het ook leuk om te zien dat de critici als Lucas en Voetske nog steeds heel erg mee leven met Ajax. Ik heb toch wel een tijdje de indruk gehad dat het jullie allemaal wat minder kon schelen, omdat dit ten slotte Ajax met Ten Cate is. Maar blijkbaar zat ik er naast (en nu hopen dat jullie inzien dat ik dit goed bedoel :D ).
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ff kijken , ik ben niet haatdragend en een ieder kan fouten maken, ook een scheidsrechter. Maar een scheidsrechter kan zijn fout in de loop van de wedstrijd wel weer rechtzetten. Hij had Davids er niet af moeten laten gaan met 2x geel.
Dat onze wereldtrainer Sneijder wisselt :xyxthumbs: had al geel achter zijn naam en kon zijn grote... bek niet dichthouden. In het begin kreeg de kaaskoppen die overigens weer eens origineels hadden bedacht qua zingen :yes: lieten de 11 op het veld zien dat het helemaal niet zo'n wereld ploeg is.
Ajax komt in de 2e helft zelfs terecht op voorsprong. Dan gaat onze wereld coach Maduro inbrengen voor Ogararu X'C Kan iemand mij deze wereld wissel verklaren...
Wat mij ook erg kwaad maakte was het feit dan onze braziliaanse vriend weer voor zich zelf liep te voetballen en alleen maar balverlies leed of bij het minste ging liggen.
Daarnaast als iemand Weggereef vanavond mishandeld dan kan diegene nog op een hoop support rekenen ook.
V. Gaal hield zichzelf op de vlakte... Want als ie verklaard dat ie het een terechte goal vond de 1-1 krijgt ie bijna heel nederland over zich heen, nu blijft het bij de media een nog wat meelopers...
Wel vertelde deze kwal dat ie europees wel goeie scheidsrechters had gehad bij de laatste 2 wedstrijden en dat ie nu niet alle scheidsrechters van de nederlandse bodem slecht vond en ook deze...... Over het algemeen niet slecht vond.
Die bij mij zeker goed waren vandaag: Stam,Gabri,Heitinga, Babel, perez
Dat onze wereldtrainer Sneijder wisselt :xyxthumbs: had al geel achter zijn naam en kon zijn grote... bek niet dichthouden. In het begin kreeg de kaaskoppen die overigens weer eens origineels hadden bedacht qua zingen :yes: lieten de 11 op het veld zien dat het helemaal niet zo'n wereld ploeg is.
Ajax komt in de 2e helft zelfs terecht op voorsprong. Dan gaat onze wereld coach Maduro inbrengen voor Ogararu X'C Kan iemand mij deze wereld wissel verklaren...
Wat mij ook erg kwaad maakte was het feit dan onze braziliaanse vriend weer voor zich zelf liep te voetballen en alleen maar balverlies leed of bij het minste ging liggen.
Daarnaast als iemand Weggereef vanavond mishandeld dan kan diegene nog op een hoop support rekenen ook.
V. Gaal hield zichzelf op de vlakte... Want als ie verklaard dat ie het een terechte goal vond de 1-1 krijgt ie bijna heel nederland over zich heen, nu blijft het bij de media een nog wat meelopers...
Wel vertelde deze kwal dat ie europees wel goeie scheidsrechters had gehad bij de laatste 2 wedstrijden en dat ie nu niet alle scheidsrechters van de nederlandse bodem slecht vond en ook deze...... Over het algemeen niet slecht vond.
Die bij mij zeker goed waren vandaag: Stam,Gabri,Heitinga, Babel, perez
Weer op zoek naar een Interim coach..
@ Voetske: :xyxthumbs: :D
We gaan deze zomer gewoon op zoek naar een andere keeper hoor. Vandaag stond hij ook weer peren te plukken bij een aantal corners.
We gaan deze zomer gewoon op zoek naar een andere keeper hoor. Vandaag stond hij ook weer peren te plukken bij een aantal corners.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo feb 25, 2007 3:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Dit wordt naar mijn verwachting het laatste jaar van Stekelenburg bij Ajax. en dat is geheel terecht, te weinig progressie geboekt als keeper.Kaboem! schreef:Maar Sar was na zoveel jaren in het hok een stuk beter. Veel beter!martijn401 schreef:Ach Stekel is nog jong, z'n beste jaren moeten nog komen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Steek is mijn keuze ook niet, maar dat heeft met wat er vandaag gebeurde toch niks te maken ...Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat Stekel nog jong is hoor ik nu al iets te lang. Het grote probleem bij die gozer is dat ie zich niet verbetert. In het begin vonden we dat ie vertrouwen nodig had en een tijdje als eerste keeper moest gaan spelen, zou zelfvertrouwen geven en dus groei (hoopte ik overigens ook op). Inmiddels heeft ie dat vertrouwen al geruime tijd en is ie bij hoge ballen nog net zo onzeker als een paar jaar terug en pakt hij zelden tot nooit punten voor Ajax.martijn401 schreef:Ach Stekel is nog jong, z'n beste jaren moeten nog komen.
Blij met de punten ...
- martijn401
Als je de persconferentie had gezien Joey , dan zou je iets genuanceerder reageren.joey schreef:Zo, vond hij dat teleurstellend? En wat was zijn aandeel daarin? Dus Ajax had wat hem betreft beter met 11 man kunnen spelen? Wat een gelul zeg. Ajax kon in de tweede helft niet meer zoveel druk naar voren zetten als in de eerste helft. AZ wist alleen niets te bedenken.martijn401 schreef:Van Gaal vond het ook teleurstellend wat AZ bracht in de 2e helft.In de eerste helft had hij nog wel het idee dat het goed stond en dat AZ meer kansen had.
Ik vond Ajax in de eerste helft ook al beter. Ajax kreeg ook de kansen. Ik was er tot die rode kaart van overrtuigd dat we gingen winnen.
Ik vond Ajax niet echt beter dan AZ in de 1e helft. De rode kaart motiveerde Ajax in de 2e helft om een stapje meer te doen. Daarin complimenteerde Van Gaal Ajax ook.
- InnerHarbour
Het een sluit het ander niet uit. Waar het mij om gaat is dat dit soort fouten door scheidsrechters gemaakt worden, kan me een Ajax Feijenoord herinneren waarin Matglas een swalbe maakt vlak voor tijd, niet te filmen, was Jol de scheidsrechter niet….,Voetske schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar je uitleg van waarom de overtreding op Stekeleburg door mag gaan snap ik niet.Eerst is het een fout van Steek, daarna een fout van de scheidsrechter.Dat het een belachelijke blunder is van Wegereed die op dit nivo niet mag gebeuren lijkt me duidelijk.InnerHarbour schreef:Nee natuurlijk niet vandaag, pffff lees het morgen nog maar een keer, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel.Voetske schreef: In het voordeel van AJAX vandaag ?.Niks.Maar daar gaat het niet over.Dit is geen fout, dit is gewoon negeren van spelregels.Heel het stadion ziet de overtreding, zelfs de AZ speler bleef op de grond zitten wachtend op het fluitsignaal ..
De reden waarom het toch gebeurde is voor mij ook duidelijk.Wegereef maakt z'n eigen spelregels ( Jol heeft daar de laatse jaren ook een handje van ).Dit doelpunt had gewoon niet goedgekeurd mogen worden, of Stekelburg nu wel zijn lichaam achter bal heeft of niet.Dat doet er voor deze smerige overtreding niet ter zaken.Trouwens als je goed kijk zie je dat Stekelburg zijn lichaam achter de bal zet, maar dankzij die achterlijke sliding de bal moet loslaten ..
De verdedigers en middenvelders staan te kijken hoe die twee binnenkomen en doen niets. Stekelenburg laat de bal los en heeft zijn lichaam niet goed achter de bal. Daar moet Ajax zich druk om maken, daar kan je wat aan doen, een scheidrechter is een externe factor, daar doe je niks aan.
YNWA
Naast het feit dat Stekelenburg inderdaad een bange keeper is vind ik hem echt paniekerig over komen. Vandaag heb ik hem bij een corner met z'n rug naar de bal uit zien komen en meerdermaal druk wapperend met z'n handen zien proberen de bal weg te stompen.
Ik vond de wissels van Ten Cate vandaag ook prima. Al weet ik niet of het inbrengen van De Mul veel nut heeft als je Huntelaar eraf haalt.
Als het ooit nog wat wordt tussen Lucas en Ten Cate mag je mij weg dragen. :DSylvievdVaart schreef:Natuurlijk leeft Lucas mee. Ik heb het idee nog meer dan vorig seizoen :yes: Hij baalt nu als een stekker... en gaf bij de persconferentie HtC groot gelijk. Tevens viel de opstelling in de smaak.Thomas schreef:En even iets heel anders: ik vond het ook leuk om te zien dat de critici als Lucas en Voetske nog steeds heel erg mee leven met Ajax. Ik heb toch wel een tijdje de indruk gehad dat het jullie allemaal wat minder kon schelen, omdat dit ten slotte Ajax met Ten Cate is. Maar blijkbaar zat ik er naast (en nu hopen dat jullie inzien dat ik dit goed bedoel :D ).
Ik vond de wissels van Ten Cate vandaag ook prima. Al weet ik niet of het inbrengen van De Mul veel nut heeft als je Huntelaar eraf haalt.
- martijn401
Ik zou Grim eerder vervangen.Dr. Living Stoned schreef:Dit wordt naar mijn verwachting het laatste jaar van Stekelenburg bij Ajax. en dat is geheel terecht, te weinig progressie geboekt als keeper.Kaboem! schreef:Maar Sar was na zoveel jaren in het hok een stuk beter. Veel beter!martijn401 schreef:Ach Stekel is nog jong, z'n beste jaren moeten nog komen.
Mwah, niet (veel) langer dan Ajax dit seizoen. Daarbij waren Az en Feyenoord vorig seizoen vrij vroeg uitgeschakeld in Europa, dus echt vermoeid kunnen ze niet geweest zijn. Niet vermoeider dan Ajax, iig.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kwam dat niet omdat die relatief lang om de titel hebben moeten spelen?Jöhnk schreef:Nooit sparen. Dat breekt het ritme. Zie Feyenoord en Az vorig seizoen.
Ik heb wel genoten van Ajax vandaag (en afgelopen donderdag). We zijn natuurlijk wel walgelijk bestolen! Ik weet niet of het al gemeld is, maar tC had over de goal van AZ als commentaar, "deze goal gaat de wereld over als meest schandalige goal van het jaar". Was wel geinig.
Ajax speelde ook met 10 man om te winnen. Om Thomas niet teleur te stellen dus het volgende:
Hoewel AZ geen Werder is, had tC in de uitwedstrijd daar hetzelfde moeten doen. Ajax hield nu ook met zijn tienen, twee man voorin met Babel daar vlak achter. Er was dus altijd de mogelijkheid om onder de druk uit te komen en een goede counter te plaatsen. Jammer dat dit inzicht niet eerder over tC is gekomen. Maar goed, al doende leert men! :cheer:
Ajax speelde ook met 10 man om te winnen. Om Thomas niet teleur te stellen dus het volgende:
Hoewel AZ geen Werder is, had tC in de uitwedstrijd daar hetzelfde moeten doen. Ajax hield nu ook met zijn tienen, twee man voorin met Babel daar vlak achter. Er was dus altijd de mogelijkheid om onder de druk uit te komen en een goede counter te plaatsen. Jammer dat dit inzicht niet eerder over tC is gekomen. Maar goed, al doende leert men! :cheer:
I think I lost my fucking headache
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Dat lijkt me ook geen slechte beslissing, de motherficking keeper van Cambuur hoort niet bij Ajax.martijn401 schreef:Ik zou Grim eerder vervangen.Dr. Living Stoned schreef:Dit wordt naar mijn verwachting het laatste jaar van Stekelenburg bij Ajax. en dat is geheel terecht, te weinig progressie geboekt als keeper.Kaboem! schreef: Maar Sar was na zoveel jaren in het hok een stuk beter. Veel beter!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
Swalbe is toch iets anders dan deze met gestrekt been inkomende AZ speler.Verder laat Stekeleburg de bal los door de overtreding, dus ?.InnerHarbour schreef: Het een sluit het ander niet uit. Waar het mij om gaat is dat dit soort fouten door scheidsrechters gemaakt worden, kan me een Ajax Feijenoord herinneren waarin Matglas een swalbe maakt vlak voor tijd, niet te filmen, was Jol de scheidsrechter niet….,
De verdedigers en middenvelders staan te kijken hoe die twee binnenkomen en doen niets. Stekelenburg laat de bal los en heeft zijn lichaam niet goed achter de bal. Daar moet Ajax zich druk om maken, daar kan je wat aan doen, een scheidrechter is een externe factor, daar doe je niks aan.
Als je de overtreding weglaat kan Stekeleburg gewoon de bal pakken, waarom zou je dan als verdediger met AZ-ters mee gaan lopen.Ik bedoel, je schat als speler de situatie in, in dit geval dat Steek de bal gewoon kan pakken, en bied je zelf weer aan.
Dit is geen fout, ik blijf erbij dat Wegereef ' zijn ' regels toepaste in deze situatie.Verder snap ik nog steeds niet waarom AJAX spelers voor het moinste of geringste een gele kaart kregen en AZ spelers met soortgelijke overtredingen er mee weg kwamen.Oja, ik ben anders ook niet zo voor het wijzen naar de scheids, maar in deze gevallen :yes:
Blij met de punten ...
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ja en nee. 't Is een fout, maar daar verander je niets meer aan. Het moment voor die gelijkmaker vond ik pas bepalend. Een beetje meer zorgvuldigheid en het is 0-2. Toch?Voetske schreef:Je mag best aangeven dat Wegereef gruwelijk de fout in gaat.Jöhnk schreef::yes: :xyxthumbs:goodfella schreef:En niet zeiken op de scheids, we zijn geen Cocu of de gebroeders Koeman. Wij zijn Ajax.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- martijn401
We veranderen nergens niks meer aan, niet aan de uitslag enz. enz.Daar ook maar niks meer over zeggen dan ?.Tuurlijk AJAX ( Babel ) moet er meer uithalen, maar persoonlijk vind ik dat deze blunders niet mogen op een voetbalveld.Dit is toch niet de eerste keer dat scheidsrechters in Nederland finaal de fout in gaan, blijkbaar leren ze er bar weinig van.goodfella schreef:Ja en nee. 't Is een fout, maar daar verander je niets meer aan. Het moment voor die gelijkmaker vond ik pas bepalend. Een beetje meer zorgvuldigheid en het is 0-2. Toch?Voetske schreef:Je mag best aangeven dat Wegereef gruwelijk de fout in gaat.Jöhnk schreef: :yes: :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 25, 2007 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...