Engeland en Schotland
Moderator: mods
Voor de liefhebbers zal ik morgen even de goal van Bolton tegen Arsenal (1-1 in het Emirates Stadium) in de FA Cup opzoeken. Een hele mooie teamgoal.
Jonkie Clichy speelde trouwens weer uitstekend en Jaaskelainen blijft een hele goede keeper. Ik denk dat Clichy Ashley Cole binnen nu en een paar jaar aardig kan doen vergeten.
Jonkie Clichy speelde trouwens weer uitstekend en Jaaskelainen blijft een hele goede keeper. Ik denk dat Clichy Ashley Cole binnen nu en een paar jaar aardig kan doen vergeten.
Onyewu op weg naar Newcastle
Geschreven door Pieter Hanson op maandag, 29 januari om 14:56
Oguchi Onyewu heeft een nieuwe club gevonden. De Amerikaanse verdediger verkast zo goed als zeker op huurbasis naar Newcastle United, zo meldt BBC Sports.
Onyewu verblijft momenteel in Newcastle om een medische keuring te ondergaan. Mocht de mandekker deze doorstaan dat tekent hij later vandaag een huurcontract bij The Magpies.
De 24-jarige Onyewu vertrekt tot het einde van het seizoen op huurbasis naar Newcastle. Waarschijnlijk wordt een optie tot koop opgenomen in het contract van de Amerikaanse international.
Onyewu komt over van Standard Luik, waar hij de voobije seizoenen uitgroeide tot een sterkhouder. De verdediger werd sinds afgelopen zomer in verband gebracht met diverse Europese topclubs, waaronder Real Madrid, Olympique Lyon, AC Milan, Olympique Marseille en Chelsea, en maakt nu eindelijk zijn langverwachte transfer naar het buitenland.
Mocht Onyewu de medische keuring doorstaan, dan wordt Newcastle de vijfde werkgever in zijn carriere. Eerder kwam de centrumverdediger uit voor Clemson University, FC Metz, La Louviere en het eerder genoemde Standard Luik.
Voetbalzone.nl
Ik heb z’n naam volgens mij al bijna een jaar terug genoemd, omdat het mij wel een speler leek die Ajax kon gebruiken. Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen bij Newcastle. Het is een speler die altijd geleidelijke stappen heeft genomen in z’n carrière en zodoende telkens wat bijleert. Ik verwacht dat hij het na een moeizame start (in verband met de benodigde handelingssnelheid en de snelheid van het spel in het algemeen) gaat waarmaken bij Newcastle en vervolgens ook de volgende stap naar een Europese subtopper maakt.
- Alaindebanaan
VI.nlMascherano vrij om voor Liverpool te spelen
31/1/2007 10:20
De FIFA heeft dispensatie verleend aan Javier Mascherano om in competitieverband uit te komen voor een andere club. De Argentijnse international wil vertrekken bij West Ham United waar hij zijn draai nooit heeft kunnen vinden en wordt al weken in verband gebracht met een transfer naar Liverpool.
The Reds meldden zich al eerder voor de 22-jarige middenvelder, maar de FIFA-regels staken een stokje voor de tussentijdse overgang. Een speler mag volgens de reglementen van de wereldvoetbalbond tijdens een seizoen niet meer dan twee clubs dienen. Mascherano speelde al bindende wedstrijden voor het Braziliaanse Corinthians en West Ham United.
De Argentijn leek daardoor veroordeeld het seizoen uit te zitten bij The Hammers. Samen met zijn landgenoot Carlos Tévez werd Mascherano afgelopen zomer op Upton Park binnengehaald als de grote WK-ster. De middenvelder kwam echter pas vijf keer in actie voor zijn Engelse werkgever en zinspeelde al regelmatig op een vertrek. Liverpool wierp zich al snel op als potentiële koper.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
Ik ben er wat laat mee, maar hier is hij dan. Na zo'n anderhalve minuut kan je de goal van Nolan vinden. Al is het filmpje niet van topkwaliteit.Thomas schreef:Voor de liefhebbers zal ik morgen even de goal van Bolton tegen Arsenal (1-1 in het Emirates Stadium) in de FA Cup opzoeken. Een hele mooie teamgoal.
- Alaindebanaan
Transferoverzicht Engeland:
Eén maand transfers West Ham: 26 miljoen
1/2/2007 11:35
Alan Curbishley is niet tevreden over zijn selectie en omdat er degradatie dreigt, mocht de coach van West Ham United in januari zijn gang gaan. In het Premiership was hij de biggest spender.
West Ham United was bijzonder actief op de transfermarkt. Voor zes nieuwe krachten legde de club in totaal 26 miljoen euro neer. Omdat The Hammers geen enkele speler verkochten, staat de teller voor januari zwaar in de min.
De financiële balans kan positief beïnvloed worden als de veelbesproken transfer van Javier Mascherano, die in verband wordt gebracht met Liverpool, alsnog doorgaat. Pech had coach Curbishley ook met zijn aankopen. Lucas Neill, die overkwam van Blackburn Rovers en naar verluidt ruim een ton per maand opstrijkt, raakte in zijn eerste wedstrijd meteen zwaar geblesseerd.
Behalve West Ham United tastte Aston Villa in januari diep in de buidel. De negatieve balans van ruim vijftien miljoen euro is echter vooral te wijten aan het aantrekken van Ashley Young (foto). Voor de spits van Watford betaalde manager Martin O'Neill 14,5 miljoen euro.
De topclubs hielden zich gedeisd op de transfermarkt. Chelsea en Arsenal raakten alleen wat spelers van het tweede garnituur kwijt. In het geval van The Blues is het bijna ongelooflijk, maar er kwam geen enkele nieuwe speler naar Stamford Bridge. Manchester United hield het nieuwe bloed beperkt tot huurling Henrik Larsson.
Verschillende Premiership-clubs hielden de hand op de knip, terwijl er bij Fulham evenveel geld binnenkwam als eruit ging. Zo besteedden The Cottagers ruim zeven miljoen euro aan Simon Davies en Clint Dempsey, terwijl de Londense club evenveel binnenhaalde voor Luis Boa Morte.
Middlesbrough haalde geen versterkingen, maar reduceerde de salarisuitgaven flink met het afdanken van de dure krachten Ray Parlour en Massimo Maccarone. In het overzicht is geen rekening gehouden met de kosten cq opbrengsten die de (ver)huur van spelers met zich meebrengt.
Club Balans* Duurste aankoop Bedrag*
Arsenal 5,3 -
Aston Villa -15,5 Young (Watford) 14,5
Blackburn Rovers -3,4 Dunn (Birmingham C) 3,3
Bolton Wanderers -0,15 Michalik (Koba Senc, Slw) 0,15
Charlton Athletic -2,9 Bougherra (Sheffield U) 3,75
Chelsea 0 -
Everton 2,0 -
Fulham 0 Davies (Everton) 4,5
Liverpool 2,6 -
Manchester City -0,38 Ball (PSV, Ned) 0,38
Manchester United 1,5 -
Middlesbrough 0 -
Newcastle United 0 -
Portsmouth -2,7 Lauren (Arsenal) 0,75
Reading -5,5 Halford (Colchester) 3,75
Sheffield United -2,3 Kilgallon (Leeds United) 3
Tottenham Hotspur -1,5 Rocha (Benfica, Por) 4,7
Watford 12 Kabba (Sheffield U) 0,75
West Ham United -26 Upson (Birmingham C) 9
Wigan Athletic -2,7 Aghahowa (Shakhtar D, Oek) 3,1
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Arsenal heeft de replay in de League Cup gisteravond met 3-1 gewonnen van Tottenham. Wenger koos dit keer wel voor een groot aantal basisspelers, die de winst in de verlenging veilig stelden. In de laatste minuten kleineerde Arsenal Tottenham nog een aantal keer door de bal achteloos rond te laten gaan van voet naar voet, de bal iedere keer slechts één keer rakend. Toch een groot verschil met Barcelona, waar een aantal spelers irritant lang aan de bal wil blijven. Bij Arsenal dribbelt men alleen als het nut heeft, aangezien er anders vrijwel altijd andere oplossingen zijn. Pass and move, pass and move. :xyxthumbs:
- Alaindebanaan
Het gaat goed bij de blessures bij Chelsea:
En als voetbaltrainer verdien je natuurlijk niet zo veel, dus moet je een bijbaantje nemen:
Chelsea heeft captain John Terry terug
1/2/2007 19:26
'John Terry keert komend weekeinde terug', kondigde José Mourinho de comeback van de aanvoerder van Chelsea aan. De verdediger ontbrak sinds 13 december door een rug- en een kuitblessure.
'We hebben hem gemist. Hij is er lang uitgeweest en het is belangrijk dat hij terug is, want we verkeren in een periode dat we alleen maar spelers lijken kwijt te raken. Als we er eentje kwijtraken, is het belangrijk dat we er eentje terug krijgen', aldus Mourinho.
Met zijn laatste opmerking verwees de Portugese trainer naar Ashley Cole, die woensdag een blessure aan zijn linkerknie opliep tijdens het competitieduel met Blackburn Rovers. Meer over de ernst van Cole's kwetsuur kon Mourinho niet vertellen.
Chelsea moet komend weekeinde naar The Valley, waar een ontmoeting met Charlton Athletic op het programma staat.
Chelsea: 'Ashley Cole speelt dit seizoen nog'
1/2/2007 21:20
Chelsea verwacht dat Ashley Cole dit seizoen nog aan voetballen toekomt. De Engelse international liep woensdag een forse knieblessure op tijdens een competitieduel met Blackburn Rovers.
Cole blijkt zijn achterste kruisband van zijn linkerknie te hebben beschadigd. Hij verstapte zich toen hij vlak voor rust probeerde een bal te controleren.
Donderdag onderging Cole een MRI-onderzoek. Volgens de medische staf van Chelsea hoeft de 26-jarige linksback niet te worden geopereerd. En de Londense club laat via de eigen website weten dat The Blues verwachten dat de 57-voudig international dit seizoen nog in actie zal komen. Hoe lang hij buitenspel staat, durfde men niet te zeggen.
En als voetbaltrainer verdien je natuurlijk niet zo veel, dus moet je een bijbaantje nemen:
Allen www.vi.nl, special voor Raymon ;) :DMan City-coach Pearce is nu ook bondscoach
1/2/2007 17:58
Stuart Pearce heeft er een baan bij. De coach zal naast zijn job bij Manchester City ook het Engelse onder-21 elftal onder zijn hoede nemen. Komende zomer zal de voormalig international deze ploeg leiden tijdens het EK in Nederland.
'Het is een grote eer voor me', reageerde Pearce op zijn aanstelling. 'Ik was van plan om het toernooi in juni bij te wonen om te scouten. Nu krijg ik een kans om tijdens die gelegenheid te werken met de beste talenten van dit land en mijn kwaliteiten als coach te testen tegen die van coaches uit andere landen.' Komende dinsdag wacht Pearce's eerste optreden als bondscoach, als Jong Engeland voor eigen publiek oefent tegen Spanje.
Manchester City twijfelde aanvankelijk Pearce de nevenfunctie te gunnen, zeker nadat een flink aantal supporters van The Citizens liet blijken het niet eens te zijn met de dubbelfunctie van Psycho. Pearce volgt immers Peter Taylor op, die vorige week zijn baan als bondscoach had opgezegd vanwege zijn drukke werkzaamheden als coach van Crystal Palace. Uiteindelijk besloot City de 44-jarige trainer niet in de weg te staan.
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
Italianen en het Premiership, de gouden combinatie!
Wel een mooie reactie van Middlesbrough trouwens :DMaccarone haalt uit naar 'huichelaar' McClaren
2/2/2007 10:50
Massimo Maccarone is blij verlost te zijn van Middlesbrough en luchtte nu hij bij Siena zit zijn hart over zijn samenwerking met Steve McClaren, zijn voormalige coach bij Boro en de huidige bondscoach van Engeland.
'De zogenaamd geweldige Steve McClaren is de meest hypocriete en huichelachtige persoon die ik helaas heb moeten leren kennen', liep de Italiaanse aanvaller leeg in The Guardian. 'Alleen in Engeland stelt men iemand met zulke overduidelijke beperkingen aan als bondscoach.'
Maccarone vertelde hoe McClaren hem onherstelbaar krenkte. 'Hij hield me op de bank tijdens de League Cup final in 2004 terwijl hij daarvoor aan iedereen vertelde dat ik zijn nummer één was en dat hij op me rekende.'
Buiten op persoonlijk gebied, heeft Maccarone ook al geen goed woord over voor de trainingsmethoden van McCLaren. 'Die zijn een kwart eeuw oud. Als je ernaast komt te staan, moet je met de reserves meetrainen. Dat is respectloos tegenover spelers en waardeloos voor de teamspirit.'
In McClarens opvolger Gareth Southgate, met wie Maccarone nog samenspeelde bij Middlesbrough, is de spits ook al ernstig teleurgesteld. 'Als speler zei hij me altijd dat ik me niet zo slecht moest laten behandelen door McClaren. Toen Southgate coach werd, beloofde hij me dat hij me zes tot acht wedstrijden zou laten staan, maar hij kwam dat niet na. Voor mij maakt belofte schuld.'
Middlesbrough en de Engelse voetbalbond (FA) zijn niet onder de indruk van de aanval van Maccarone, die achttien keer scoorde in vijf seizoen Premiership. 'Wij verlagen ons niet tot dit niveau', liet de FA weten. 'Hij had er weinig moeite mee zijn geld te incasseren', kaatste Middlesbrough de bal terug.
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Manchester United-Watford 4-0. De derde en vierde goal vind ik beauties.
- Alaindebanaan
Talent: je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn:
Spurs geeft miljoenen uit aan vijftienjarige
2/2/2007 20:16
Tottenham Hotspur heeft bijna drie miljoen euro uitgetrokken voor de vijftienjarige Dean Parrett. De Engelse jeugdinternational stapt in juli 2008 over van Queens Park Rangers naar The Spurs.
'Dean is het soort speler dat we graag naar de club halen', zegt technisch directeur Damien Comolli. 'Hij is een uiterst getalenteerde jonge speler. Hij weet de uitzonderlijke combinatie van handelingssnelheid, agressie en creativiteit te verenigen.'
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Liverpool-Everton 0-0: Liverpool speelde in een verkapte 4-3-3 formatie. Voor mij erg verrassend, aangezien ik Liverpool niet met aanvallend of attractief voetbal associëer en al helemaal niet met een
4-3-3 formatie. Ik gebruikte het woord verkapt omdat Benitez met drie spitsen voorin speelde, waarbij Kuijt wat meer achter Bellamy en Crouch moest opduiken. Ook beschikt Riise over een dermate goede conditie (kreeg hij genoeg ruimte) om zowat de hele wedstrijd tussen verdediging en aanval te hollen. Het leek op zoiets:
-------------------Reina
Finnan----Carragher---Agger----Riise
Pennant----Gerrard----Xabi
--------------------Kuijt
------------Crouch------Bellamy
Ik heb me ergens aan het begin van dit seizoen goed vergist door te roepen dat Pennant me wel een aardig spelertje lijkt. Ik heb hem inmiddels wel regelmatig aan het werk gezien en het is eigenlijk maar een simpel dravertje. En Riise z'n spel getuigt ook niet bepaald van inzicht. Wanneer een jongen als Xabi Alonso -zoals vandaag- ook nog eens niet in de wedstrijd zit en Gerrard veel meters moet maken, houd je niet zoveel over in creatief opzicht. Er kwamen weinig goede passes vanaf het middenveld of de zijkanten, en dus werd er veel creativiteit gevraagd van Kuijt. Een echte spelverdeler is Kuijt natuurlijk niet, maar hij en Crouch zijn een gevaarlijk koppel doordat Crouch met de meeste ballen wel enigzins iets nuttigs weet te doen en Kuijt altijd op zoek is naar medespelers en de bal goed bij zich kan houden. Het aanvallende trio is technisch niet hoogstaand, maar de meeste verdedigingen in Engeland zullen er hun handen aan vol hebben.
Wanneer Luis Garcia terugkomt zie ik hem overigens gewoon weer op de plek van Kuijt terechtkomen en Kuijt op z'n beurt de plek van Bellamy innemen.
De wedstrijd was verder niet hoogstaand en ook niet bijzonder spannend, voor een Merseyside derby.
4-3-3 formatie. Ik gebruikte het woord verkapt omdat Benitez met drie spitsen voorin speelde, waarbij Kuijt wat meer achter Bellamy en Crouch moest opduiken. Ook beschikt Riise over een dermate goede conditie (kreeg hij genoeg ruimte) om zowat de hele wedstrijd tussen verdediging en aanval te hollen. Het leek op zoiets:
-------------------Reina
Finnan----Carragher---Agger----Riise
Pennant----Gerrard----Xabi
--------------------Kuijt
------------Crouch------Bellamy
Ik heb me ergens aan het begin van dit seizoen goed vergist door te roepen dat Pennant me wel een aardig spelertje lijkt. Ik heb hem inmiddels wel regelmatig aan het werk gezien en het is eigenlijk maar een simpel dravertje. En Riise z'n spel getuigt ook niet bepaald van inzicht. Wanneer een jongen als Xabi Alonso -zoals vandaag- ook nog eens niet in de wedstrijd zit en Gerrard veel meters moet maken, houd je niet zoveel over in creatief opzicht. Er kwamen weinig goede passes vanaf het middenveld of de zijkanten, en dus werd er veel creativiteit gevraagd van Kuijt. Een echte spelverdeler is Kuijt natuurlijk niet, maar hij en Crouch zijn een gevaarlijk koppel doordat Crouch met de meeste ballen wel enigzins iets nuttigs weet te doen en Kuijt altijd op zoek is naar medespelers en de bal goed bij zich kan houden. Het aanvallende trio is technisch niet hoogstaand, maar de meeste verdedigingen in Engeland zullen er hun handen aan vol hebben.
Wanneer Luis Garcia terugkomt zie ik hem overigens gewoon weer op de plek van Kuijt terechtkomen en Kuijt op z'n beurt de plek van Bellamy innemen.
De wedstrijd was verder niet hoogstaand en ook niet bijzonder spannend, voor een Merseyside derby.
- Alaindebanaan
De Nigeriaanse bond zorgt weer eens voor opschudding:
Onvrede Nigeria over Chelsea en Newcastle
5/2/2007 10:06
De Nigeriaanse voetbalbond dreigt stappen te ondernemen tegen Chelsea en Newcastle United. De Afrikanen zijn ontstemd over de afzeggingen van Obafemi Martins en John Obi Mikel voor de vriendschappelijke interland tegen Ghana van dinsdag en willen een klacht indienen bij de FIFA.
Martins kampt volgens Newcastle-manager Glenn Roeder met vermoeidheidsverschijnselen, terwijl Mikel tijdens de uitwedstrijd van Chelsea tegen Charlton Athletic een dijbeenblessure zou hebben opgelopen.
'Dit vriendschappelijke duel wordt gespeeld op een door de FIFA vastgestelde interlanddatum. Daardoor hebben we dinsdag recht op onze spelers', aldus een woordvoerder van de Nigeriaanse bond.
'Het excuus dat de clubs geven is dat de spelers geblesseerd zijn, maar zelfs als dat het geval is, dienen zij zich volgens de FIFA-regels te melden bij de medische staf van de nationale ploeg. We zullen dan ook melding maken van clubs die spelers niet vrijgeven zonder dat onze artsen ze hebben onderzocht.'
Veel problemen moet het niet opleveren voor Martins en Mikel om zich te melden. Nigeria en Ghana treffen elkaar in het Engelse Brentford.
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Manchester United maakte gisteren op White Hart Lane gehakt van Tottenham. Jammergenoeg begon de show pas toen Cristiano Ronaldo zich van z'n allerslechtste kant liet zien. Na de scheidsrechter er hoogstpersoonlijk in te hebben geluisd via een schwalbe, scoorde hij vanaf de stip de 0-1. Scholes, Vidic en Giggs maakten het feestje compleet.
In de slotfase kreeg Edwin van der Sar een knietje in z'n gezicht. Het was in een duel en er was geen sprake van opzet, maar het was meteen te zien dat het niet goed zat met z'n neus. Ondertussen is gebleken dat Sar naast een gebroken neus ook een hersenschudding heeft opgelopen.
Enfin, er moest dus een vervanger komen maar Manchester had al drie keer gewisseld. In eerste instantie trok Rio Ferdinand de keeperstrui aan (waarna het publiek Tottenham-keeper Robinson plaagde door te iets te scanderen van "England's new number one!" :D ), maar uiteindelijk viel de keuze op John O'Shea. Tottenham kreeg vanaf dat moment -er waren nog zo'n vijf minuten te spelen- welgeteld één kans, maar O’Shea wist Robbie Keane één op één af te stoppen met een sliding. Het zijn allebei Iers internationals, dus Keane zal zo nu en dan nog wel een en ander aan moeten horen over de dag dat hij een keepende veldspeler niet eens voorbij kwam.
In de slotfase kreeg Edwin van der Sar een knietje in z'n gezicht. Het was in een duel en er was geen sprake van opzet, maar het was meteen te zien dat het niet goed zat met z'n neus. Ondertussen is gebleken dat Sar naast een gebroken neus ook een hersenschudding heeft opgelopen.
Enfin, er moest dus een vervanger komen maar Manchester had al drie keer gewisseld. In eerste instantie trok Rio Ferdinand de keeperstrui aan (waarna het publiek Tottenham-keeper Robinson plaagde door te iets te scanderen van "England's new number one!" :D ), maar uiteindelijk viel de keuze op John O'Shea. Tottenham kreeg vanaf dat moment -er waren nog zo'n vijf minuten te spelen- welgeteld één kans, maar O’Shea wist Robbie Keane één op één af te stoppen met een sliding. Het zijn allebei Iers internationals, dus Keane zal zo nu en dan nog wel een en ander aan moeten horen over de dag dat hij een keepende veldspeler niet eens voorbij kwam.
- Alaindebanaan
Amerikaanse miljardairs nemen Liverpool over
6/2/2007 15:16
Na Manchester United en Aston Villa is ook Liverpool in Amerikaanse handen. George Gillett jr en Tom Hicks kwamen tot een akkoord met de clubleiding van The Reds over een overname van de roemruchte club.
Het Amerikaanse duo bood 218,9 miljoen Engelse pond, iets meer dan 300 miljoen euro, om Liverpool in handen te krijgen. Daarnaast zouden Gillett en Hicks hebben gegarandeerd dat ze ongeveer 280 miljoen euro zullen neertellen voor de bouw van een nieuw stadion voor circa 60 duizend toeschouwers.
'Dit is geweldig voor Liverpool, onze supporters en onze aandeelhouders', jubelde algemeen directeur Rick Parry. 'Het is het begin van een nieuw tijdperk. We weten dat George en Tom zich voor lange tijd willen binden aan Liverpool en dat ze begrijpen hoe belangrijk het is om zowel in ons succes op het veld als daarbuiten te investeren.'
Voor Hicks en Gillett is Liverpool niet de eerste club die zij in hun bezit krijgen. Gillett heeft ijshockeyclub Montreal Canadiens in zijn beheer. En Hicks is eigenaar van de ijshockeyers van Dallas Stars en de honkballers van Texas Rangers. In de Verenigde Staten heeft hij een reputatie opgebouwd met het ontwikkelen van moderne stadions voor deze clubs.
'Liverpool is een fantastische club met een opmerkelijke historie en een zeer gepassioneerde aanhang', lieten Gillett en Hicks weten via een gezamenlijke verklaring. 'Zowel de Hicks- als de Gillett-familie is zeer opgetogen om de traditie en legende van de club te kunnen laten voortbestaan.'
vi.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
-
Gezien het voetbal dat de laatste jaren bij Liverpool wordt gespeeld (en de manier waarop het wordt gewaardeerd door de supporters) heb ik altijd de indruk gekregen dat Liverpool een club is waar men het liefst heeft dat dingen normaal en authentiek blijven. De supporters van Liverpool zijn volgens mij uitermate trots en Liverpool is als club altijd minder commerciëel ingesteld geweest dan Manchester United.
-
Op die manier.
Ik zal je uit je droom helpen ;) Geen commerciëlere wereld dan de Premier League. En troef nummer 1 is de authenticiteit die het Engelse voetbal uitstraalt. Liverpool is een heel commerciële club die enorm veel geld verdient aan merchandising. Niet zoveel als ManU maar dat ligt vooral aan het feit dat ManU tot de top behoort in het uitbaten van een merk. Het is meer een verschil in mogelijkheden dan in cultuur(ManU's historische -Busby- imago is ook belangrijk onderdeel van the 'brand' ManU).
Ik heb destijds al eens proberen uit te leggen waarom Glazer zo ongewenst was: tenslotte verzette het bestuur van ManU zich ook grotendeels tegen de overname. Een hostile takeover dus. In tegenstelling tot deze overname van Liverpool die binnen alle geledingen van de club gesteund wordt.
Glazer heeft met behulp van een aantal hedge funds(speculerende belegginsginstellingen die uit zijn op snelle winsten) ManU overgenomen middels een aantal risicovolle leningen. Hij heeft ManU van de beurs gehaald(het is nu een private company) en de volledige schulden binnen de club genesteld(het voornaamste bezwaar; Glazer financierde zijn overname op risicovolle wijze).
Dat is bij Liverpool niet aan de orde. Liverpool wil een nieuw stadion en deze 2 financiers zien daar de groeimogelijkheden; zij bieden Liverpool(dat niet, zoals ManU, gezond is maar kampt met schulden) een oplossing voor de verliezen en financieren een nieuw stadion(iets waar ze veel ervaring mee hebben). Het zijn investeerders, jazeker, dus zullen ze commercieel gaan denken. Maar beiden hebben een goede naam in de sportbusiness en, voor zover we de berichten mogen geloven, hebben ze forse investeringen toegezegd.
Blij zijn is een groot woord. Het gaat om amerikaanse financiers die zonder enige binding met het instituut Liverpool FC(Hicks werd een maand geleden getipt om mee te doen en had nauwelijks een idee waar hij mee van doen had bijvoorbeeld) de boel straks moeten runnen. Het nieuwe stadion zal geen 'Anfield' heten maar Carlsberg park oid. Maar Liverpool heeft de markt afgetast naar kopers en heeft dus simpelweg de investeringen hard nodig. Ik ken niet alle details maar de teneur is positief, heel anders dan bij Glazer, een deal die zowel in de sport als de financiële wereld hevig bekritiseerd is.
Ik zal je uit je droom helpen ;) Geen commerciëlere wereld dan de Premier League. En troef nummer 1 is de authenticiteit die het Engelse voetbal uitstraalt. Liverpool is een heel commerciële club die enorm veel geld verdient aan merchandising. Niet zoveel als ManU maar dat ligt vooral aan het feit dat ManU tot de top behoort in het uitbaten van een merk. Het is meer een verschil in mogelijkheden dan in cultuur(ManU's historische -Busby- imago is ook belangrijk onderdeel van the 'brand' ManU).
Ik heb destijds al eens proberen uit te leggen waarom Glazer zo ongewenst was: tenslotte verzette het bestuur van ManU zich ook grotendeels tegen de overname. Een hostile takeover dus. In tegenstelling tot deze overname van Liverpool die binnen alle geledingen van de club gesteund wordt.
Glazer heeft met behulp van een aantal hedge funds(speculerende belegginsginstellingen die uit zijn op snelle winsten) ManU overgenomen middels een aantal risicovolle leningen. Hij heeft ManU van de beurs gehaald(het is nu een private company) en de volledige schulden binnen de club genesteld(het voornaamste bezwaar; Glazer financierde zijn overname op risicovolle wijze).
Dat is bij Liverpool niet aan de orde. Liverpool wil een nieuw stadion en deze 2 financiers zien daar de groeimogelijkheden; zij bieden Liverpool(dat niet, zoals ManU, gezond is maar kampt met schulden) een oplossing voor de verliezen en financieren een nieuw stadion(iets waar ze veel ervaring mee hebben). Het zijn investeerders, jazeker, dus zullen ze commercieel gaan denken. Maar beiden hebben een goede naam in de sportbusiness en, voor zover we de berichten mogen geloven, hebben ze forse investeringen toegezegd.
Blij zijn is een groot woord. Het gaat om amerikaanse financiers die zonder enige binding met het instituut Liverpool FC(Hicks werd een maand geleden getipt om mee te doen en had nauwelijks een idee waar hij mee van doen had bijvoorbeeld) de boel straks moeten runnen. Het nieuwe stadion zal geen 'Anfield' heten maar Carlsberg park oid. Maar Liverpool heeft de markt afgetast naar kopers en heeft dus simpelweg de investeringen hard nodig. Ik ken niet alle details maar de teneur is positief, heel anders dan bij Glazer, een deal die zowel in de sport als de financiële wereld hevig bekritiseerd is.
Bedankt voor je uitleg, RGB. :xyxthumbs:
Ik hoorde die twee baasjes net op tv. Ze klonken inderdaad wel een beetje alsof ze niet echt wisten waar ze het over hadden. Het leken wel Amerikanen die het over voetbal hadden. ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar niets vind, al die miljardairs die Europese clubs overnemen.
Ik hoorde die twee baasjes net op tv. Ze klonken inderdaad wel een beetje alsof ze niet echt wisten waar ze het over hadden. Het leken wel Amerikanen die het over voetbal hadden. ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar niets vind, al die miljardairs die Europese clubs overnemen.
- Alaindebanaan
Alaindebanaan schreef:De Nigeriaanse bond zorgt weer eens voor opschudding:
Onvrede Nigeria over Chelsea en Newcastle
5/2/2007 10:06
De Nigeriaanse voetbalbond dreigt stappen te ondernemen tegen Chelsea en Newcastle United. De Afrikanen zijn ontstemd over de afzeggingen van Obafemi Martins en John Obi Mikel voor de vriendschappelijke interland tegen Ghana van dinsdag en willen een klacht indienen bij de FIFA.
Martins kampt volgens Newcastle-manager Glenn Roeder met vermoeidheidsverschijnselen, terwijl Mikel tijdens de uitwedstrijd van Chelsea tegen Charlton Athletic een dijbeenblessure zou hebben opgelopen.
'Dit vriendschappelijke duel wordt gespeeld op een door de FIFA vastgestelde interlanddatum. Daardoor hebben we dinsdag recht op onze spelers', aldus een woordvoerder van de Nigeriaanse bond.
'Het excuus dat de clubs geven is dat de spelers geblesseerd zijn, maar zelfs als dat het geval is, dienen zij zich volgens de FIFA-regels te melden bij de medische staf van de nationale ploeg. We zullen dan ook melding maken van clubs die spelers niet vrijgeven zonder dat onze artsen ze hebben onderzocht.'
Veel problemen moet het niet opleveren voor Martins en Mikel om zich te melden. Nigeria en Ghana treffen elkaar in het Engelse Brentford.
VI.nl
En we gaan vrolijk verder:
Nigeria: 'Chelsea liegt en waar is Martins?'
7/2/2007 10:41
De Nigeriaanse bondscoach Austin Eguavoen is woest op Chelsea en Obafemi Martins. De trainer beticht de Londense club van leugens, terwijl de spits van Newcastle United dinsdag niet kwam opdagen voor de oefeninterland tegen Ghana.
Eerder deze week had de Nigeriaanse bond nog gedreigd naar de FIFA te stappen omdat zowel John Obi Mikel als Obafemi Martins door zijn club was afgemeld voor het duel in het Engelse Brentford. Martins kampte volgens Newcastle United met vermoeidheidsverschijnselen, Mikel had last van een dijbeenblessure, meldde Chelsea.
Die 'blessures' bleken mee te vallen. Zo speelde Mikel dinsdag negentig minuten mee met Nigeria tijdens de 4-1 nederlaag. Bondscoach Austin Eguavoen reageerde dan ook kritisch op Chelsea, dat de speler eerder deze week had afgemeld.
'Verdenk ik Chelsea ervan dat ze niet eerlijk zijn tegenover mij? Ik denk het wel, ja', mopperde Eguavoen. 'Aan niets was te zien dat hij een blessure had, dus ik ben heel erg verrast dat Chelsea had gezegd dat hij geblesseerd was.'
Ook Martins maakte zich weinig geliefd bij zijn bondscoach. Na lang aandringen van de Nigeriaanse bond had Newcastle de rappe aanvaller toestemming gegeven zich bij de nationale selectie te melden, maar de 22-jarige spits kwam niet opdagen. Bondscoach Eguavoen kondigde dan ook forse maatregelen aan.
VI.nl
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
De soap lijkt ten einde:
Kan me niet voorstellen dat ze hem dit kwalijk nemen als hij naar zijn moeder is gegaan....'Afwezige Martins bezocht zieke moeder'
7/2/2007 20:29
Het raadsel rond Obafemi Martins is opgelost. De Nigeriaanse aanvaller ontbrak bij de vriendschappelijke interland vanwege zijn zieke moeder.
Bondscoach Austin Eguavoen vermoedde tegenwerking van Newcastle United, dat de schuld kreeg voor het niet komen opdagen van Martins. Maar The Magpies waren zich van geen kwaad bewust.
Manager Glenn Roeder maakte duidelijk waarom Martins tegen Ghana niet van de partij was. 'Oba is terug op het trainingsveld na een bliksembezoek aan Nigeria', vertelde Roeder. 'Hij is op bezoek geweest bij zijn moeder, die er slecht aan toe is.'
De vraag is of Eguavoen genoegen neemt met deze uitleg. Zeker ook, omdat Roeder eerder liet doorschemeren dat wat hem betreft Martins de oefenwedstrijd moest laten schieten. Na lang aandringen van de Nigeriaanse bond had Newcastle de rappe aanvaller toestemming gegeven zich bij de nationale selectie te melden.
VI
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.: