voetbalzoneLuciano Moggi heeft laten weten dat hij na het uitbreken van het schandaal van de afgeluisterde telefoongesprekken overwoog om zelfmoord te plegen. Een reportage over de Paraguyaanse international Julio Gonzales bracht de spilfiguur van het Moggigate-schandaal op andere gedachten. Julio Gonzales speelde bij het Italiaanse Vicenza en verloor bij een auto-ongeluk een arm. De pechvogel besloot zijn loopbaan verder te zetten. "De wilskracht van die man heeft me ervan overtuigd dat mijn daad zinloos zou zijn," aldus Moggi. (Italia-1)
Italië
Moderator: mods
vi.nlItalianen geven Fabio Cannavaro drie Oscars
30/1/2007 9 :28
Fabio Cannavaro heeft er weer een prijs bij. Maandagavond riep de Italiaanse spelersvakbond (AIC) de verdediger uit tot Voetballer van het Jaar tijdens de jaarlijkse uitreiking van de voetbal-Oscars.
Cannavaro incasseerde in Milaan drie Oscars: die van Beste Voetballer, Beste Italiaanse Speler en Beste Verdediger. De 33-jarige speler van Real Madrid werd eerder al uitgeroepen tot Europees Voetballer van het Jaar en Wereldvoetballer van het Jaar.
De Italianen huldigden nog een aantal spelers. Gianluigi Buffon is nog steeds de Beste Doelman, Daniele De Rossi de Beste Jongere, Luca Toni de Beste Aanvaller, Kaká en David Suazo delen de trofee van Beste Buitenlander in de Serie A, en AS Roma-coach Luciano Spalletti is de Beste Trainer.
Suazo en Spalletti. :xyxthumbs:
vi.nlRonaldo kan aan de slag bij AC Milan
30/1/2007 17:01
De onderhandelingen zijn eindelijk afgerond. Ronaldo kan opgelucht zijn koffers pakken om Real Madrid in te ruilen voor AC Milan. De Italianen betalen naar verluidt 7,5 miljoen euro voor de Braziliaan, die voor anderhalf jaar tekent.
Onder meer PSV en Barcelona profiteren van de overgang van O Fenomeno. De clubs hebben recht op een deel van transfersom omdat zij hem gedeeltelijk hebben opgeleid. De Spaanse pers berekende dat PSV 112.000 euro rijker is bij de afkoopsom van 7,5 miljoen.
Ook Ruud van Nistelrooy promoveert mogelijk door het vertrek van Ronaldo. De Madrileense sportkrant AS weet te melden dat hij het rugnummer negen overneemt van zijn voormalige collega. Van Nistelrooy speelt nu met zeventien.
Door het vertrek van Ronaldo wil Real Madrid een extra aanvaller vastleggen. De Spanjaarden zouden bij Milan hebben aangeklopt voor de Braziliaan Ricardo Oliveira (26). Milan polste alvast Palermo-spits Andrea Caracciolo (25) om Oliveira weer te vervangen.
Wat zien grote clubs toch in die Oliveira? :nooo:
-
Ik vind hem wel wat hebben. Hij heeft ook enorm goed gespeeld voor Valencia en met name Betis. Een echt slangenmens, kan fantastische goals maken. Zijn makke is dat hij te flegmatiek is voor een echte topspits en dat hij sinds zijn Santos tijd al de bizarre gewoonte heeft om onmogelijke goals af te wisselen met het missen van de grootste kansen.
Maar voor zijn blessure was hij de gegarandeerde back-up van Ronaldo of Adriano. heeft in interlands ook altijd prima voldaan.
Ik heb liever dat Real hem huurt trouwens, of anders Roberto Soldado terughaalt.
Maar voor zijn blessure was hij de gegarandeerde back-up van Ronaldo of Adriano. heeft in interlands ook altijd prima voldaan.
Ik heb liever dat Real hem huurt trouwens, of anders Roberto Soldado terughaalt.
- Alaindebanaan
Thomas schreef:vi.nlZlatan weer belangrijk voor winnend Inter
28/1/2007 22:22
Internazionale dendert voort in de Serie A. De ploeg van coach Roberto Mancini boekte bij Sampdoria de veertiende opeenvolgende zege: 0-2. Zlatan Ibrahimovic was de belangrijkste speler.
Het treffen in Genua werd bepaald door een vroege rode kaart van Gennaro Delvecchio. De aanvaller liet zich al in de zevende minuut gaan. Eerst maakte hij een forse overtreding op doelman Julio Cesar, waarna Marco Materazzi de spits verbaal aanpakte. Dat was reden voor Delvecchio om de verdediger een kopstoot te geven.
Ibrahimovic liet zich toen al gelden. Opvallend genoeg probeerde de Zweed met collega-aanvaller Adriano de woeste Materazzi in bedwang te houden en hem een rode kaart te onthouden. Die opzet slaagde, de schade bleef beperkt tot geel wegens protesteren.
Ook voetballend liet Ibrahimovic zich zien. Internazionale (met Maxwell in de basis) had een overwicht en kwam na 38 minuten verdiend op voorsprong. Maicon zette voor en Zlatan kopte raak. En een kwartier voor tijd was het de Zweedse spits die knap voorzette, waarna Maicon bij de eerste paal de 2-0 binnenschoot.
Koploper Inter herstelde de voorsprong op AS Roma tot elf punten. Volgende week staan beide elftallen tegenover elkaar in het Giuseppe Meazza.
Jammer dat er geen site is die het aantal assists van spelers goed bijhoudt. Daar heb je bij een heleboel spelers veel meer aan dan het aantal doelpunten dat ze gemaakt hebben.
VI.nlKopstoot Materazzi kost Delvecchio drie duels
31/1/2007 9 :21
Sampdoria moet het drie duels stellen zonder Gennaro Delvecchio. De middenvelder is geschorst voor zijn kopstoot aan het adres van Inters Marco Materazzi.
Ondanks het verweer te zijn geprovoceerd toonde de Italiaanse tuchtcommissie geen clementie voor Delvecchio. Sampdoria legde de middenvelder bovendien een boete op.
De straf is even zwaar als die van Zinedine Zidane, die in de WK-finale Materazzi ook met een kopstoot velde. Met één belangrijk verschil, voor de Franse oud-international had de schorsing geen gevolgen omdat hij zijn carrière heeft beëindigd.
Voor Materazzi zélf had het incident dit keer geen gevolgen. De verdediger werd afgelopen zomer nog voor twee duels geschorst vanwege zijn provocaties aan het adres van Zidane.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
Er hebben nog een aantal geinige transfers plaats gevonden in de Serie A. Zo heeft Udinese zich verzekerd van de diensten van Tomás Sivok (Sparta Praag), een Tsjechische middenvelder die vorig seizoen in de CL tegen Ajax uitkwam en waar Ajax destijds vermeende interesse in had. De verhalen waren volgens mij erg positief.
Verdediger Cesare Bovo verhuist van Palermo naar Torino. Nou weet ik het niet zeker, maar ik dacht toch dat hij ooit werd gezien als een groot talent. Voor een talent bewandelt hij echter wel een eigenaardige weg. Hij begon als jonkie ooit bij Roma, waar hij nooit speelde. Vervolgens verhuisde hij voor twee seizoenen naar Lecce, waarna Parma hem aantrok. Na één seizoen keerde hij alweer teurg naar Roma en na dat seizoen nam Palermo hem afgelopen zomer. Daar speelde hij echt maar 1 duel in de Serie A en was hij dus overbodig.
Mijn vraag aan Peter is dus of hij er nou wel wat van kan of niet? :D
Verder kon ook Fiorentina het natuurlijk niet laten zich te roeren op de transfermarkt. Zdravko Kuzmanovic (FC Basel) en Davide Carcuro (Treviso) werden vandaag aangetrokken.
Verdediger Cesare Bovo verhuist van Palermo naar Torino. Nou weet ik het niet zeker, maar ik dacht toch dat hij ooit werd gezien als een groot talent. Voor een talent bewandelt hij echter wel een eigenaardige weg. Hij begon als jonkie ooit bij Roma, waar hij nooit speelde. Vervolgens verhuisde hij voor twee seizoenen naar Lecce, waarna Parma hem aantrok. Na één seizoen keerde hij alweer teurg naar Roma en na dat seizoen nam Palermo hem afgelopen zomer. Daar speelde hij echt maar 1 duel in de Serie A en was hij dus overbodig.
Mijn vraag aan Peter is dus of hij er nou wel wat van kan of niet? :D
Verder kon ook Fiorentina het natuurlijk niet laten zich te roeren op de transfermarkt. Zdravko Kuzmanovic (FC Basel) en Davide Carcuro (Treviso) werden vandaag aangetrokken.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Eerlijk antwoord? Ik ken hem uiteraard van naam, maar hij speelt, zoals gezegd dus nooit. Kan er geen goed oordeel over vellen.
Die andere transfers zeggen mij ook weinig. Udinese verkent blijkbaar weer eens de Tsjechische markt (ook een andere Tsjech werd aangetrokken) en uit het verleden is gebleken dat ze daar wel een neusje voor hebben. Pellizoli keert verder terug naar de Serie, maar dat is ook geen wonderkeeper.
De rest van de transfers zijn volslagen onbekenden voor mij.
Die andere transfers zeggen mij ook weinig. Udinese verkent blijkbaar weer eens de Tsjechische markt (ook een andere Tsjech werd aangetrokken) en uit het verleden is gebleken dat ze daar wel een neusje voor hebben. Pellizoli keert verder terug naar de Serie, maar dat is ook geen wonderkeeper.
De rest van de transfers zijn volslagen onbekenden voor mij.
-
Lang zwaar geblesseerd geweest(een in de maak zijnde transfer naar Milan ketste daarom af). geen idee hoe hij er tegenwoordig voor staat maar vond het een heel goede voetballer. Zou wel eens een slimme aankoop kunnen blijken. Tjechen passen bovendien goed in de serie A.Thomas schreef:Er hebben nog een aantal geinige transfers plaats gevonden in de Serie A. Zo heeft Udinese zich verzekerd van de diensten van Tomás Sivok (Sparta Praag), een Tsjechische middenvelder die vorig seizoen in de CL tegen Ajax uitkwam en waar Ajax destijds vermeende interesse in had. De verhalen waren volgens mij erg positief.
- peter
Roma was grandioos in een aantrekkelijke wedstrijd. Pizarro was de grote man bij Roma, waar eigenlijk iedereen prima partij speelde. Alleen Totti moest weer een penalty missen, wat nu echt wel een keer afgelopen mag zijn. Nieuwe penaltynemer, bitte!
Met de 3-1 uitslag mocht Milan nog blij zijn, want Roma had genoeg kansen om hier Milan eens goed te vernederen.
Oddo mocht in de 2e helft opdraven en werd natuurlijk met een groots fluitconcert onthaald, trouwens. :D
Met de 3-1 uitslag mocht Milan nog blij zijn, want Roma had genoeg kansen om hier Milan eens goed te vernederen.
Oddo mocht in de 2e helft opdraven en werd natuurlijk met een groots fluitconcert onthaald, trouwens. :D
Laatst gewijzigd door peter op do feb 01, 2007 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
Altijd in dezelfde.
Curci
Panucci-Mexes-Chivu-Tonetto (Ferrari als stand-in voor Mexes of Chivu)
-----------De Rossi-------------
Taddei-Pizzaro-Perrotta-Mancini
-------------Totti-----------------
De wissels kun je bijna ook al incalculeren. Meestal komt Cassetti er wel in, aangezien die bijna iedereen kan vervangen. Verder is er wel ruimte voor Vucinic ipv Mancini of Wilhelmsson.
Curci
De wissels kun je bijna ook al incalculeren. Meestal komt Cassetti er wel in, aangezien die bijna iedereen kan vervangen. Verder is er wel ruimte voor Vucinic ipv Mancini of Wilhelmsson.
Dank! :xyxthumbs:Peter schreef:Altijd in dezelfde.
Curci
Hmm, toch een ander team dan mijn succesteam bij Pro Evo. :D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Nou en of. Brazilië heeftt het jaren lang moeten doen zonder topkeeper, maar heeft nu de beschikking over Gomes, Doni en Julio Cesar. En dan zitten die eerste twee niet eens bij de selectie. Hun vervangers ken ik niet, als ik het me goed herinner, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze veel beter zijn dan Gomes en Doni. Noem het een gokje.
Overigens is Doni voor mij vorig seizoen min of meer uit het niets verschenen. Was dat bij jou ook zo, Peter?
Overigens is Doni voor mij vorig seizoen min of meer uit het niets verschenen. Was dat bij jou ook zo, Peter?
- Alaindebanaan
Kun je dat even verduidelijken, ik snap niet helemaal wat je bedoeld.... ;)Thomas schreef:Nou en of. Brazilië heeftt het jaren lang moeten doen zonder topkeeper, maar heeft nu de beschikking over Gomes, Doni en Julio Cesar. En dan zitten die eerste twee niet eens bij de selectie. Hun vervangers ken ik niet, als ik het me goed herinner, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze veel beter zijn dan Gomes en Doni. Noem het een gokje.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
- Alaindebanaan
- peter
Doni zijn contract loopt wel af, maar hij wou wel blijven. Hij wil elke keer éénjarige deals sluiten, omdat hij dat zo gewend is in Brazilië. Hopelijk weet Roma hem gewoon voor wat langer vast te leggen, want anders loopt hij natuurlijk binnen de kortste keren gratis de deur uit. Hij kwam erg plotseling inderdaad. Hij werd toen gehaald in de zomer van 2005 en moest de concurrentie aangaan met Curci. Curci kreeg voorlopig de voorkeur, mede omdat het een jonge talentvolle Italiaan bleek (keeper van u21 bijvoorbeeld). Doni moest het doen met cupwedstrijden, maar daar verraste hij een ieder. Nou is dat ook niet al te moeilijk, want Pellizoli en Antonioli (remember de blunder in de Arena) waren echt geen grootheden. Doni wist zelfs Curci te doen verdwijnen naar de reservebank en staat nu op doel in de belangrijke duels. De rollen zijn zoals gezegd omgedraaid, aangezien Curci nu in de Tim Cup dus mag opdraven.