AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 21, 2007 11:14 am

Precies, ik heb net dat stuk nog eens gelezen in de VI maar ik vind ook dat het vooral over hun ambitie gaat en niet zozeer het neerhalen van AJAX.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 22, 2007 2:18 pm

Tuut Tuut:
Gudjonsson weg bij AZ

Middenvelder Joey Gudjonsson heeft AZ verruild voor het Engelse Burnley, dat uitkomt in de Engelse eerste divisie. De 26-jarige IJslander kwam in Alkmaar nauwelijks aan spelen toe. Hij stapte vorig jaar zomer over van Leicester City naar de Noord-Hollandse eredivisieclub.

Gudjonsson had bij AZ een contract tot medio 2010. Dat heeft Burnley afgekocht. Gudjonsson tekende bij zijn nieuwe club een contract voor 2,5 jaar. Hij speelde eerder voor Racing Genk, MVV, RKC Waalwijk, Real Betis Sevilla, Aston Villa en Wolverhampton.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 22, 2007 2:20 pm

Nog maar een stuk of tien te gaan. ;)

Hopelijk maakt AZ deze zomer weer een hoop 'klappers'! :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 22, 2007 3:08 pm

Mooi is dat toch, he.

Juli 2006:
Zelf vindt hij de lijst met clubs voor iemand van 26 jaar ook bizar lang. ,,Hier bij AZ dien ik absoluut mijn hele contract van vijf jaar uit. Ik wil ook dat mijn kinderen in Nederland naar school gaan.’’

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 22, 2007 8:46 pm

Om 22.30 bij VI Dirk Scheringa. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 9:31 am

Bertje schreef:
Lucas schreef:Ajax heeft iig die naam. Internationale topclubs kwamen bij Ajax kijken hoe eea georganiseerd was. Is niets mis mee toch, om te erkennen dat een ander tot de internationale top behoort?
Behoorde, Luuk. Tenminste, dat zeggen ze.
Ik heb gisteren nog even geteld (voor de lol). Ik kwam in de voorlopige selectie van oranje 10 spelers tegen die 'onze' jeugdopleiding hebben genoten. Kan daar bijna uit concluderen dat die van ons nog steeds bij de beteren van het land hoort.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 3:31 pm

Nationale top zijn we nog steeds. Niemand brengt zoveel spelers voort die het niveau van de Eredivisie aan kunnen dan Ajax. Ik verwacht alleen wat meer van Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 25, 2007 4:07 pm

Lucas schreef:
Bertje schreef:
Lucas schreef:Ajax heeft iig die naam. Internationale topclubs kwamen bij Ajax kijken hoe eea georganiseerd was. Is niets mis mee toch, om te erkennen dat een ander tot de internationale top behoort?
Behoorde, Luuk. Tenminste, dat zeggen ze.
Ik heb gisteren nog even geteld (voor de lol). Ik kwam in de voorlopige selectie van oranje 10 spelers tegen die 'onze' jeugdopleiding hebben genoten. Kan daar bijna uit concluderen dat die van ons nog steeds bij de beteren van het land hoort.
Met 'ze' doelde ik op de mensen van AZ.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jan 25, 2007 4:42 pm

Thomas schreef:Niemand brengt zoveel spelers voort die het niveau van de Eredivisie aan kunnen dan Ajax.
Vandaar dat het niveau van de eredivisie de laatste jaren ook zo achteruit is gegaan!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 4:44 pm

Is feitelijk onjuist

jabu

Bericht door jabu » vr jan 26, 2007 9:00 am

Boukhari nieuwe linksbuiten van AZ

Nourdin Boukhari speelt tot het einde van het seizoen bij AZ. De 26-jarige Marokkaan wordt gehuurd van FC Nantes en is de gewenste versterking van coach Louis van Gaal voor de positie van linksbuiten.
Bij Nantes kwam Boukhari tijdens de eerste seizoenshelft nauwelijks aan spelen toe. De afgelopen zomer van Ajax overgekomen Marokkaan mocht vier keer in de basis starten en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen. Hij scoorde twee keer.

De uitgesproken wens van Boukhari om weer te vertrekken bij Nantes werd als eerste opgepikt door FC Twente, waarna ook AZ belangstelling toonde. Met succes meldden de Alkmaarders zich in Frankrijk. De linkspoot wordt tot het einde van het seizoen gehuurd met een optie tot koop.
VI.nl
Als iemand maar een Ajaxverleden heeft.......

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 9:04 am

Leuk Boukhari weer op de Nederlandse velden. Aardige gast en een redelijke voetballer. Was perfect geweest als nr 12 bij Ajax

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 26, 2007 9:30 am

Leuk voor Boekhari, maar echt veel schiet hij er denk ik niet mee op.
Die gaat dus ook weg bij Nantes en zal dus uiteindelijk toch bij een subtopper ergens gaan ballen.....

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 26, 2007 10:09 am

Tjonge, AZ koopt alles wat los en vast zit. Weer een subtopper. :shock:

jabu

Bericht door jabu » vr jan 26, 2007 10:37 am

Ze huren hem in dit geval. Heeft Louis eindelijk zijn gewenste linksbuiten en kan hij 4-3-3 gaan spelen......

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 26, 2007 10:38 am

Boukhari schiet tekort als linksbuiten. Is wel een prima bruikbare aanvallende middenvelder

jabu

Bericht door jabu » vr jan 26, 2007 10:39 am

Bij Ajax speeld hij inderdaad beter als aanvallende linkshalf.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 10:40 am

Om als aanvallende middenvelder te mogen spelen bij AZ moet je een kaartje kopen en rustig op je beurt wachten.

Als men daadwerkelijk 4-3-3 wil gaan spelen, dan gaat dat ten koste van 1 van de scherpschutters (Arveladze dan wel Koef). Lijkt mij uitgesloten, maar ok.

Conclusie:
Boukhari is voor de breedte gehaald. :D

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 27, 2007 12:02 am

Lucas schreef:Nee hoor, Ajax wordt erbij gesleept als het beste op dit gebied. En dat is voor AZ blijkbaar het referentiepunt. Lijkt me gezond ambitieus
Ik dacht: eens lezen hoe de A1 van AZ het doet, dat team is tenslotte het vlaggenschip van de opleiding. Nou, dat is kommer en kwel. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 9:56 am

Jong AZ daarentegen bracht Roda aan het wankelen in de beker. Je weet toch dat in een goede jeugdopleiding resultaten niet op de eerste plaats staan? :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 27, 2007 11:56 am

Ze verliezen niet alleen, spelers lopen weg. ;)

Boukhari is bijna AZ’er

ALKMAAR - Als de laatste onderhandelingen gevoerd zijn en hij maandag door de medische keuring komt maakt Nourdin Boukhari het seizoen af bij AZ.De Alkmaarse club huurt de linkspoot dan van het Franse FC Nantes en wil ook een optie tot koop bedingen.

De transfer was gisteren nog niet helemaal afgerond, maar weinig lijkt een overgang van Boukhari meer in de weg te staan. Vanavond kan hij nog met Nantes meedoen in de competitiewedstrijd tegen FC Lorient, maar na het weekeinde voegt hij zich waarschijnlijk bij de selectie van trainer Louis van Gaal.

Boukhari (26) verkaste deze zomer van Ajax naar Nantes, maar het avontuur in Frankrijk werd sportief gezien niet wat hij ervan verwachtte. De Marokkaan begon vaker op de bank dan in de basis.

Van Gaal waagde vorig jaar in de winterstop ook al een poging om Boukhari naar Alkmaar te halen, maar dat lukte niet. ,,Gelukkig is hij nu tot inkeer gekomen,’’ zei de oefenmeester gisteren lachend. ,,Ik denk dat Nourdin een fantastische aanwinst voor ons is. Bij Ajax vond ik hem al heel goed.’’

Of Boukhari volgende week zaterdag al meedoet in het uitduel met PSV, kon de trainer niet zeggen. Van Gaal: ,,Ik wil eerst weten hoe hij ervoor staat.’’

Met Boukhari kunnen de Noord-Hollanders eindelijk een linksbuiten in huis halen, waar AZ voor dit seizoen ook al op zoek naar was. En: de komst van de ex-werknemer van onder meer Sparta, NAC en Ajax stelt AZ ook in staat om het 4-3-3-systeem weer uit de kast te halen, nog altijd de favoriete speelwijze van trainer Van Gaal.

Afgelopen zomer stapte AZ over op een formatie met vier middenvelders en twee aanvallers. Ook in dat systeem zou Boukhari als buitenste middenvelder opgesteld kunnen worden. Zeker nu de ploeg met personele problemen aan de linkerflank kampt. Linkshalf Stijn Schaars werd woensdag aan zijn enkel geopereerd en is naar verwachting zo’n tien weken uitgeschakeld. Zijn positie wordt momenteel waargenomen door Barry Opdam, die eerder dit seizoen voornamelijk centraal achterin stond opgesteld.

Van Gaal heeft zijn team op verschillende plekken door elkaar gehusseld. Dat doet hij met de UEFA Cup-wedstrijd tegen Fenerbahçe (14 februari) in zijn achterhoofd. Voor dat duel zijn Opdam en David Mendes da Silva geschorst. Het beoogde trio dat tegen de Turken de kern van de defensie en het verdedigende deel van het middenveld moet vormen, bestaat uit Kew Jaliens, Gijs Luirink en Rogier Molhoek. Niet toevallig kreeg het drietal donderdagavond al in het bekerduel van Jong AZ de kans om aan elkaar te wennen.

Jaliens, Luirink en Molhoek zullen vanavond rust krijgen. ,,Ze zouden kunnen spelen, maar niet bij mij,’’ sprak Van Gaal gisteren. ,,Ik vind dat ze moeten herstellen en ik wil dat andere spelers wedstrijdritme opdoen.’’

Maandagavond krijgt het drietal opnieuw de mogelijkheid om naar elkaar toe te groeien, wanneer het beloftenteam tegen Jong RKC speelt. Het zal voor Jaliens, deze zomer nog WK-ganger met Oranje, even wennen zijn om op een amateurcomplex te spelen, maar Van Gaal ziet daar geen problemen in.

,,De komende duels staan in het teken van de wedstrijd tegen Fenerbahçe. Daar moeten we ons goed op voorbereiden, en natuurlijk ook op de wedstrijd tegen PSV. Als de jongens een fout op de training maken, zeg ik: Fenerbahçe of PSV straft zo’n fout af.’’
AD

Heel goed? Mwah.... :X

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 27, 2007 2:55 pm

Dramatische speler, vooral als linksbuiten. Was een schande dat zo'n incapabele speler bij Ajax voetbalde. Zijn laatste half jaar is hij wel sterk verbeterd maar dat was op het middenveld, zéker niet als linksbuiten. Als AZ hem toch met die intentie haalt dan gaan ze van een koude kermis thuiskomen.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 3:25 pm

Boukhari heeft het prima gedaan op het middenveld van Ajax. Niet voor niets wilde geweldenaar van Geel hem alsnog behouden voor Ajax

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:27 pm

Met Roger zijn we er in ieder geval op achteruit gegaan.

@ Lucas: Als jij Boukhari zo goed vond, waarom voer je dan steeds hem als een van de 'excuses' aan (samen met Sarpong, Timisela, Anita) voor het zo slecht verlopen seizoen onder Blind?

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 3:29 pm

Als je leest wat ik schrijf, dan kan je lezen dat ik Boukhari ene perfecte 12e man vind voor Ajax. Vorig seizoen was ie met regelmaat de eerste man van het middenveld. Lijkt me nogal een verschil in beide posities

Gesloten