Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jan 24, 2007 9:04 pm

In vorm is Maduro een dynamische speler, die in veel opzichte lijkt op de jonge Frank Rijkaard. In potentie een wereldspeler die zelf zijn grootste tegenstander is. Bijna flegmatiek en nonchalant. Bijna, want Maduro is nog gevoeliger dan Frank was, Frank maalte fouten enn kon daarmee omgaan, Maduro wordt gek van die fouten, wil die niet meer maken en verkrampt. Dan begint ook nog eens het Ajax-publiek die begint te fluiten bij de eerste de beste mislukte breedtepass. Tijdens de laatste wedstrijden van Maduro zag je een zielig hoopje mens voorbij schuiven. In niets leek Maduro op de speler die hij ooit was. Ik ben ervan overtuigd dat dit tijdelijk is en dat wij nog veel plezier aan Maduro gaan beleven.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 9:11 pm

Dr. Living Stoned schreef:In vorm is Maduro een dynamische speler, die in veel opzichte lijkt op de jonge Frank Rijkaard. In potentie een wereldspeler die zelf zijn grootste tegenstander is. Bijna flegmatiek en nonchalant. Bijna, want Maduro is nog gevoeliger dan Frank was, Frank maalte fouten enn kon daarmee omgaan, Maduro wordt gek van die fouten, wil die niet meer maken en verkrampt. Dan begint ook nog eens het Ajax-publiek die begint te fluiten bij de eerste de beste mislukte breedtepass. Tijdens de laatste wedstrijden van Maduro zag je een zielig hoopje mens voorbij schuiven. In niets leek Maduro op de speler die hij ooit was. Ik ben ervan overtuigd dat dit tijdelijk is en dat wij nog veel plezier aan Maduro gaan beleven.
Ik heb Maduro alleen ooit dynamisch zien spelen tegen z'n leeftijdsgenootjes van 18/19. Persoonlijk ben ik bang dat het bij Maduro niet zoveel met z'n nonchalance te maken heeft. Hij is zo traag in balbezit. Sterker nog, wanneer hij uiteindelijk een beslissing maakt en de bal ergens heen speelt, is dit bijna nooit inventief. Het is altijd maar een balletje breed. En dat zelfs dat nog fout gaat zegt genoeg. Ik ken de jonge Rijkaard niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die niet in staat was om een gezonde breedtepass te verzenden.

Je hebt het over de speler die hij ooit was. Wat voor speler was hij ooit dan? Komt hij veel voor de goal? Heeft hij een beslissende eindpass? Is hij een goede controleur? Een balafpakker misschien? Is hij tactisch ijzersterk? Gebruikt hij z'n lichaam goed? Heeft hij een fantastische techniek? Leidinggevende kwaliteiten? Ik zie het namelijk geen van alleen. Toen hij een echt jonkie was had iedereen het over de rust die hij uitstraalde. Inmiddels zijn we er wel achter dat het gewoon sloomheid is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 24, 2007 9:35 pm

Vandaag speelt hij heel behoorlijk. :yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jan 24, 2007 9:36 pm

nja maar zelfs rosales speelt aardig, dat zegt niet heel veel...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 9:40 pm

Mwah, bijna niemand speelt goed, vind ik. Maduro is een van de weinige lichtpuntjes.

Je ziet ook dat hij best kan voetballen. Hij heeft allereerst een behoorlijke techniek. Verder heeft-ie ook best gevoel voor positiespel.

Hij moet zich nu doorontwikkelen. Zowel fysiek als qua handelingssnelheid. Dan kan hij heus uitgroeien tot een degelijke selectiespeler. Zoals Heitinga dat nu ook doet, zeg maar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 9:55 pm

Dus we moeten nog anderhalf jaar wachten tot hij zich ontwikkelt tot een degelijke speler, terwijl hij ondertussen dezelfde fouten blijft maken. Daar pas ik voor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 11:13 pm

OK. Ik zou Roger en Lindenbergh van de hand doen en Maduro houden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 11:19 pm

Daar zou ik ook beginnen hoor. Maduro is nu soms eerste, soms tweede in de pikorde. Ajax moet proberen Roger en Lindenbergh dermate goed te vervangen dat een speler als Maduro derde wordt in de pikorde.

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » do jan 25, 2007 12:35 pm

Thomas schreef:Toen hij een echt jonkie was had iedereen het over de rust die hij uitstraalde. Inmiddels zijn we er wel achter dat het gewoon sloomheid is.
:rofl:
Geld moet rollen!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jan 25, 2007 2:15 pm

@Johnk:
Maduro zit al meer dan tweer jaar bij de selectie en moet nu pas aan zijn handelingssnelheid gaan werken? En wij maar wachten todat hij goed genoeg wordt? Zo gaat het niet hoor. Ik schrijf Maduro nog niet helemaal af, maar het lijkt me het meest verstandigste om hem een jaartje of twee aan een middenmotor te verhuren.

Op zijn positie doet Heitinga het momenteel heel erg goed. Ik zie geen andere positie waar Maduro zou kunnen spelen hoor, als Heitinga al speelt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 3:34 pm

In principe past Heitinga niet op deze positie wanneer er gewoon met 3 middenvelders wordt gespeeld. Sterker nog, die positie bestaat dan niet eens omdat Ajax tegenwoordig weer met een echte 10 speelt. Als rechtshalf zie ik nog altijd liever Maduro.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 25, 2007 3:58 pm

Jöhnk schreef:OK. Ik zou Roger en Lindenbergh van de hand doen en Maduro houden.
Sowieso, natuurlijk. Maduro verkoop je alleen als je een betere speler voor hem in de plaats kunt halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 25, 2007 4:58 pm

:yes:

Ook Maduro kan het slachtoffer van doorselectie worden. Als Ajax hem maar niet vervangt door een breedteaankoop omdat die breedteaankoop op dit moment toevallig iets beter presteert.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 25, 2007 7:11 pm

Jöhnk schreef: Hij moet zich nu doorontwikkelen. Zowel fysiek als qua handelingssnelheid.
Die jongen heeft een sterk uitziend lichaam waarmee ie niets doet. Ajax had hem een jaar bij RKC ofzo moeten laten rijpen, leren knokken en afzien. Nu stond ie na 3 wedstrijden HCE in Oranje (belachelijke aktie van Van Basten) en dacht ie dat ie de Messias was. In werkelijkheid is ie een traag denkende en handelende speler. Wordt m.i. niet wat.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do jan 25, 2007 7:58 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Hij moet zich nu doorontwikkelen. Zowel fysiek als qua handelingssnelheid.
Die jongen heeft een sterk uitziend lichaam waarmee ie niets doet. Ajax had hem een jaar bij RKC ofzo moeten laten rijpen, leren knokken en afzien. Nu stond ie na 3 wedstrijden HCE in Oranje (belachelijke aktie van Van Basten) en dacht ie dat ie de Messias was. In werkelijkheid is ie een traag denkende en handelende speler. Wordt m.i. niet wat.
Dus al met al ging het veel en veelste snel voor hem.... Klaar als een klontje. Nu komen we erachter dat Maduro daarvoor de tol betaalt en zit hij vaak op de bank. Nu mag hij van tijd tot tijd invallen en zijn wedstrijdjes meepikken om tot rust te komen :yes:
Waar ik meer benieuwd naar ben wat gaat ajax doen nu Rosenberg weg is.
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 9:26 pm

mattie schreef:Waar ik meer benieuwd naar ben wat gaat ajax doen nu Rosenberg weg is.

Het zal toch niet zo zijn dat Davids alsnog komt? Ik hoor niets meer over zijn Amerika-avontuur.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 25, 2007 9:55 pm

Van mij hoeft dat niet meer hoor, het is graag of helemaal niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 10:58 pm

Martin van Geel, technisch directeur van Ajax, maakt overuren in de laatste dagen voor de transferdeadline van 31 januari. Diverse clubs hengelen naar andere Ajax-spelers, terwijl de Amsterdamse club zelf probeert ‘inventief te kijken naar versterking’. Ajax heeft door de verkoop van Rosenberg geld beschikbaar voor een eventuele aankoop.

Trainer Henk ten Cate hoopt op versterking voor zijn middenveld. ,,Dat zal zo kort voor de deadline moeilijk worden, maar uiteraard kijken we voortdurend wat er mogelijk is,’’ aldus Van Geel. ,,Ik reken nergens op, maar het kan snel gaan in deze wereld.’’

De technisch directeur houdt zich daarnaast bezig met contractverlengingen voor John Heitinga, Kenneth Vermeer, Edgar Manucharyan en Ryan Babel. Laatstgenoemde is deze maand - buiten Ajax om - via een omweg aangeboden bij Arsenal, maar de Londense club zei geen interesse te hebben.

Babel bracht in januari een bezoek aan zijn voetbalvriend Robin van Persie bij Arsenal. Heitinga en Babel kunnen bij Ajax ieder een contract tekenen tot medio 2011. ,,Die gesprekken lopen goed,’’ zegt Van Geel.

Voor Mauro Rosales staat River Plate voor in de rij. De Argentijnse club hoopt de rechtsbuiten op korte termijn te presenteren.

Rondom Zdenek Grygera is het al enkele dagen stil. De verdediger vertrekt na dit seizoen vrijwel zeker naar Juventus, maar de Turijnse club wil Grygera het liefst al deze maand overnemen. De Italianen brachten een bod uit, maar reageerden niet op een tegenvoorstel van Ajax.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » vr jan 26, 2007 9:14 am

Vertrek Rosenberg opent deur voor versterking

De winterse versterking bij Ajax blijft mogelijk niet beperkt tot het aantrekken van Leonardo van NAC Breda. Met het geld dat is vrijgekomen door de transfer van Markus Rosenberg naar Werder Bremen is er ruimte om nog een middenvelder aan te trekken.
Ajax incasseert 2,5 miljoen euro voor Rosenberg. De Amsterdamse club bereikte donderdag een akkoord met Werder over de transfer van de Zweed, die het zelf nog wel eens moet worden met de Duitsers.

De transfersom voor Rosenberg biedt Ajax de mogelijkheid zich de komende dagen nog eens goed te oriënteren op het aantrekken van een middenvelder. Coach Henk ten Cate heeft al meermaals laten weten een speler voor de middenlinie aan zijn selectie te willen toevoegen.

'We kijken inventief naar versterking', aldus technisch directeur Martin van Geel in het Algemeen Dagblad. 'Zo kort voor de deadline (31 januari, red.) zal het moeilijk worden, maar uiteraard kijken we voortdurend wat er mogelijk is. Ik reken nergens op, maar het kan snel gaan in deze wereld.'
VI.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 10:34 am

Laten we het maar gewoon houden bij deze selectie, hoor. In de zomerstop komt er meer geld vrij en dan kun je echt op zoek gaan naar versterking. Ik zou vooral doorgaan met het lozen van overbodig spelersmateriaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 12:22 pm

Het is ook nog eens erg kortdag voor het verstrijken van de transferdeadline. En Ajax kennende willen ze zich nu pas gaan oriënteren op eventuele versterkingen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 26, 2007 12:32 pm

Martin van Geel kennende heeft hij al een heel schaduwelftal klaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 26, 2007 12:33 pm

Precies. MVG gaat gestructureerd te werk.

Vraag is of de spelers uit dat schaduwelftal op dit moment betaalbaar zijn.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 26, 2007 12:46 pm

Als Ajax maar niet de hoofdprijs gaat betalen, dan liever wachten tot de zomer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

ytzse

Bericht door ytzse » vr jan 26, 2007 1:07 pm

Maduro MOET leren sprinten..... wat een slome gozer zeg. Meeste wat jullie schrijven klopt ook als een bus... ik zie hem echter alleen als een goede sterke voetballer als die in een team met een hoge dynamiek gaat spelen. Dan moet die wel rennen en wordt die gedwongen om sneller te handelen, wat ik geloof dat hij best kan sinds die uit onze beroemde en geprezen AJAX jeugd afkomstig is (waar TIPS centraal staat ;) )
"waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!"

Gesloten