AZ
-
- AT Toto winner 15/16
Tuut Tuut:
www.nieuwnieuws.nlGudjonsson weg bij AZ
Middenvelder Joey Gudjonsson heeft AZ verruild voor het Engelse Burnley, dat uitkomt in de Engelse eerste divisie. De 26-jarige IJslander kwam in Alkmaar nauwelijks aan spelen toe. Hij stapte vorig jaar zomer over van Leicester City naar de Noord-Hollandse eredivisieclub.
Gudjonsson had bij AZ een contract tot medio 2010. Dat heeft Burnley afgekocht. Gudjonsson tekende bij zijn nieuwe club een contract voor 2,5 jaar. Hij speelde eerder voor Racing Genk, MVV, RKC Waalwijk, Real Betis Sevilla, Aston Villa en Wolverhampton.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik heb gisteren nog even geteld (voor de lol). Ik kwam in de voorlopige selectie van oranje 10 spelers tegen die 'onze' jeugdopleiding hebben genoten. Kan daar bijna uit concluderen dat die van ons nog steeds bij de beteren van het land hoort.Bertje schreef:Behoorde, Luuk. Tenminste, dat zeggen ze.Lucas schreef:Ajax heeft iig die naam. Internationale topclubs kwamen bij Ajax kijken hoe eea georganiseerd was. Is niets mis mee toch, om te erkennen dat een ander tot de internationale top behoort?
I think I lost my fucking headache
Met 'ze' doelde ik op de mensen van AZ.Lucas schreef:Ik heb gisteren nog even geteld (voor de lol). Ik kwam in de voorlopige selectie van oranje 10 spelers tegen die 'onze' jeugdopleiding hebben genoten. Kan daar bijna uit concluderen dat die van ons nog steeds bij de beteren van het land hoort.Bertje schreef:Behoorde, Luuk. Tenminste, dat zeggen ze.Lucas schreef:Ajax heeft iig die naam. Internationale topclubs kwamen bij Ajax kijken hoe eea georganiseerd was. Is niets mis mee toch, om te erkennen dat een ander tot de internationale top behoort?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
VI.nlBoukhari nieuwe linksbuiten van AZ
Nourdin Boukhari speelt tot het einde van het seizoen bij AZ. De 26-jarige Marokkaan wordt gehuurd van FC Nantes en is de gewenste versterking van coach Louis van Gaal voor de positie van linksbuiten.
Bij Nantes kwam Boukhari tijdens de eerste seizoenshelft nauwelijks aan spelen toe. De afgelopen zomer van Ajax overgekomen Marokkaan mocht vier keer in de basis starten en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen. Hij scoorde twee keer.
De uitgesproken wens van Boukhari om weer te vertrekken bij Nantes werd als eerste opgepikt door FC Twente, waarna ook AZ belangstelling toonde. Met succes meldden de Alkmaarders zich in Frankrijk. De linkspoot wordt tot het einde van het seizoen gehuurd met een optie tot koop.
Als iemand maar een Ajaxverleden heeft.......
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Om als aanvallende middenvelder te mogen spelen bij AZ moet je een kaartje kopen en rustig op je beurt wachten.
Als men daadwerkelijk 4-3-3 wil gaan spelen, dan gaat dat ten koste van 1 van de scherpschutters (Arveladze dan wel Koef). Lijkt mij uitgesloten, maar ok.
Conclusie:
Boukhari is voor de breedte gehaald. :D
Als men daadwerkelijk 4-3-3 wil gaan spelen, dan gaat dat ten koste van 1 van de scherpschutters (Arveladze dan wel Koef). Lijkt mij uitgesloten, maar ok.
Conclusie:
Boukhari is voor de breedte gehaald. :D
Ik dacht: eens lezen hoe de A1 van AZ het doet, dat team is tenslotte het vlaggenschip van de opleiding. Nou, dat is kommer en kwel. ;)Lucas schreef:Nee hoor, Ajax wordt erbij gesleept als het beste op dit gebied. En dat is voor AZ blijkbaar het referentiepunt. Lijkt me gezond ambitieus
Het stinkt aan alle kanten!
Ze verliezen niet alleen, spelers lopen weg. ;)
Heel goed? Mwah.... :X
ADBoukhari is bijna AZ’er
ALKMAAR - Als de laatste onderhandelingen gevoerd zijn en hij maandag door de medische keuring komt maakt Nourdin Boukhari het seizoen af bij AZ.De Alkmaarse club huurt de linkspoot dan van het Franse FC Nantes en wil ook een optie tot koop bedingen.
De transfer was gisteren nog niet helemaal afgerond, maar weinig lijkt een overgang van Boukhari meer in de weg te staan. Vanavond kan hij nog met Nantes meedoen in de competitiewedstrijd tegen FC Lorient, maar na het weekeinde voegt hij zich waarschijnlijk bij de selectie van trainer Louis van Gaal.
Boukhari (26) verkaste deze zomer van Ajax naar Nantes, maar het avontuur in Frankrijk werd sportief gezien niet wat hij ervan verwachtte. De Marokkaan begon vaker op de bank dan in de basis.
Van Gaal waagde vorig jaar in de winterstop ook al een poging om Boukhari naar Alkmaar te halen, maar dat lukte niet. ,,Gelukkig is hij nu tot inkeer gekomen,’’ zei de oefenmeester gisteren lachend. ,,Ik denk dat Nourdin een fantastische aanwinst voor ons is. Bij Ajax vond ik hem al heel goed.’’
Of Boukhari volgende week zaterdag al meedoet in het uitduel met PSV, kon de trainer niet zeggen. Van Gaal: ,,Ik wil eerst weten hoe hij ervoor staat.’’
Met Boukhari kunnen de Noord-Hollanders eindelijk een linksbuiten in huis halen, waar AZ voor dit seizoen ook al op zoek naar was. En: de komst van de ex-werknemer van onder meer Sparta, NAC en Ajax stelt AZ ook in staat om het 4-3-3-systeem weer uit de kast te halen, nog altijd de favoriete speelwijze van trainer Van Gaal.
Afgelopen zomer stapte AZ over op een formatie met vier middenvelders en twee aanvallers. Ook in dat systeem zou Boukhari als buitenste middenvelder opgesteld kunnen worden. Zeker nu de ploeg met personele problemen aan de linkerflank kampt. Linkshalf Stijn Schaars werd woensdag aan zijn enkel geopereerd en is naar verwachting zo’n tien weken uitgeschakeld. Zijn positie wordt momenteel waargenomen door Barry Opdam, die eerder dit seizoen voornamelijk centraal achterin stond opgesteld.
Van Gaal heeft zijn team op verschillende plekken door elkaar gehusseld. Dat doet hij met de UEFA Cup-wedstrijd tegen Fenerbahçe (14 februari) in zijn achterhoofd. Voor dat duel zijn Opdam en David Mendes da Silva geschorst. Het beoogde trio dat tegen de Turken de kern van de defensie en het verdedigende deel van het middenveld moet vormen, bestaat uit Kew Jaliens, Gijs Luirink en Rogier Molhoek. Niet toevallig kreeg het drietal donderdagavond al in het bekerduel van Jong AZ de kans om aan elkaar te wennen.
Jaliens, Luirink en Molhoek zullen vanavond rust krijgen. ,,Ze zouden kunnen spelen, maar niet bij mij,’’ sprak Van Gaal gisteren. ,,Ik vind dat ze moeten herstellen en ik wil dat andere spelers wedstrijdritme opdoen.’’
Maandagavond krijgt het drietal opnieuw de mogelijkheid om naar elkaar toe te groeien, wanneer het beloftenteam tegen Jong RKC speelt. Het zal voor Jaliens, deze zomer nog WK-ganger met Oranje, even wennen zijn om op een amateurcomplex te spelen, maar Van Gaal ziet daar geen problemen in.
,,De komende duels staan in het teken van de wedstrijd tegen Fenerbahçe. Daar moeten we ons goed op voorbereiden, en natuurlijk ook op de wedstrijd tegen PSV. Als de jongens een fout op de training maken, zeg ik: Fenerbahçe of PSV straft zo’n fout af.’’
Heel goed? Mwah.... :X
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Dramatische speler, vooral als linksbuiten. Was een schande dat zo'n incapabele speler bij Ajax voetbalde. Zijn laatste half jaar is hij wel sterk verbeterd maar dat was op het middenveld, zéker niet als linksbuiten. Als AZ hem toch met die intentie haalt dan gaan ze van een koude kermis thuiskomen.
Ajax!