Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Ajax.nlTen Cate: heilig vertrouwen in deze groep
1 december 2006
Ondanks de tegenvallende resultaten van Ajax heeft trainer Henk ten Cate nog steeds alle vertrouwen in zijn team. De coach weet als geen ander dat zijn ploeg een moeilijke fase doormaakt, maar blijft wel het vertrouwen in zijn spelers uitspreken. "Ik heb een heilig vertrouwen in deze groep", aldus Ten Cate.
Vooropgesteld, ik hoop het niet. Ik vind dat een topclub te allen tijde moet doorselecteren.
Maar goed, als de resultaten onverhoopt tegenvallen zal ook HTC eieren voor zijn geld kiezen. MVG heeft bovendien al opgemerkt dat Ajax komende zomer 'stappen wil gaan maken'. Dus dat komt wel goed. :eusa_pray:
Maar goed, als de resultaten onverhoopt tegenvallen zal ook HTC eieren voor zijn geld kiezen. MVG heeft bovendien al opgemerkt dat Ajax komende zomer 'stappen wil gaan maken'. Dus dat komt wel goed. :eusa_pray:
Ik vind het positief dat men die Masterclass is gestart, zodat de grootste talenten daar beoordeeld kunnen worden door bijvoorbeeld trainers van Jong Ajax en Ajax 1. Door het hogere niveau van de trainingen kun je beter zien wie wel wat kan en wie niet.
Overigens, groot en sterk zegt niets. Maduro is geen kleintje, maar stevig in de duels vind ik hem niet.
Overigens, groot en sterk zegt niets. Maduro is geen kleintje, maar stevig in de duels vind ik hem niet.
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
geinig idd, dit concept heb ik 3 jaar geleden geopperd bij mijn oude cluppie.. En daar werkt het ook goed!joey schreef:Ik vind het positief dat men die Masterclass is gestart, zodat de grootste talenten daar beoordeeld kunnen worden door bijvoorbeeld trainers van Jong Ajax en Ajax 1. Door het hogere niveau van de trainingen kun je beter zien wie wel wat kan en wie niet.
Nee, want Sneijder is klein en fysiek zwak. Natuurlijk ligt het niet alleen aan lengte en gewicht, dat zeg ik zelf ook. Het is een combinatie van kracht en instelling.Maar het heeft weinig met instelling te maken. Dan zou iemand als Sneijder een geweldenaar in het duel zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Bij het lezen dit soort geluiden moet ik altijd denken aan hoe er halverwege jaren 80 over Frank Rijkaard werd gesproken, dromerig, te langzaam, talentvol maar geen echte topper. Ik hou dus hoop op Hedwiges, de belangrijkste voorwaarde is aanwezig: talent en een stabiele mentaliteit. Volgens mij komt die gozer er echt wel.Jöhnk schreef:Heeft vooral te maken met kracht. Maduro is niet sterk, dat ben ik met Mr. Ajax eens. Vraag me zelfs af of Maduro geschikt is voor het bedrijven van topsport.
Ten Cate weer eens boos op deel selectie
In de papieren versie van Het Parool van vandaag stelde Ten Cate: 'Een aantal spelers heeft in de tweede helft te kennen gegeven ze de komende tijd nergens op mogen rekenen'. Met name Thomas vermaelen, Urby Emanuelson, Hedwiges Maduro en Klaas Jan Huntelaar zouden het volgens de krant behoorlijk verpest hebben. De situatie doet enigszins denken aan de kritiek die Ten Cate had na de bekerwedstrijd Jong RKC - Ajax, toen de reserves in zijn ogen onvoldoende speelden: Ten Cate was bepaald niet tevreden over hun optreden. Daarna gaf hij hen nog een kans in het Uefacupduel tegen IK Start, waar ze 'naar behoren' speelden.
Het is onduidelijk of Ten Cate de spelers die het volgens Het Parool verpest hebben binnenkort nog een kans geeft of niet. Met name gezien het feit dat de huidige selectie op bepaalde posities (middenveld/verdediging) onderbezet kan raken vanwege de komende transferperiode(s) is het afwachten hoe lang genoemde spelers op niets zullen mogen rekenen.
Blij met de punten ...
Dat is de indruk die hij bij mij achterliet als ik naar een interview met hem keek. Alweer een tijdje terug, dat wel, toen hij nog door iedereen bejubeld werd: Ajax, jong Oranje, groot Oranje. Ik denk dat de terugval vooral iets te maken heeft met de te grote druk. En daarbovenop de afwezigheid van een oude garde die de zaak draaiend houdt.Mr. Ajax schreef:En hoezo stabiele mentaliteit?
Er zit volgend mij een patroon in de ontwikkeling van Maduro, Heitinga en Van der Vaart. Talent zat, en twintig jaar geleden zouden ze er gewoon veel geleidelijker en vanzelfsprekender gekomen zijn.
Dat mentale coaching verhaal is echt wel op zijn plaats volgens mij.
Nee hoor. Huntelaar en Urby spelen vanaf nu in het tweede. :eusa_liar:Het is onduidelijk of Ten Cate de spelers die het volgens Het Parool verpest hebben binnenkort nog een kans geeft of niet.
Ik ben het met Rocky eens. Jonge spelers krijgen niet meer de tijd om jong speler te zijn. Dat heeft niet zozeer met club of trainer te maken als wel met de buitenwacht. Maduro was na drie wedstrijden in Ajax 1 international, poeh....
Van Basten heeft zijn groeistuipen gehad, Rijkaard werd bijna naar Groningen verbannen, Winter zat een tijdje op de bank en Bergkamp deed er jaren over om een basisplaats te veroveren. Van spelers die al jaren meelopen, zoals Stekelenburg en Sneijder, mag je onderhand meer verwachten, maar die jonkies, die moeten het nog leren.
Het stinkt aan alle kanten!