Engeland en Schotland
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
ManU net met 2-1 gewonnen van Villa. Eerst scoorde Larsson bij z'n debuut de 1-0 waarna Baros een beetje gelukkig de 1-1 binnenschoot. ManU speelde een zeer hoog tempo en gewoon een hele goeie wedstrijd maar de bal wilde er gewoon niet in. In de blessure tijd scoorde de ingevallen Solskjaer de meer dan verdiende 2-1, wel door een blunder van Kuranyi. Heb altijd een zwak voor Solksjaer gehad :yes:
ManU kan weleens hele mooie dingen laten zien in Europa dit jaar :yes:
ManU kan weleens hele mooie dingen laten zien in Europa dit jaar :yes:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Contacteer:
Sterker nog, ManU bleef een hoog tempo spelen toen ze nog maar 1-0 voor stonden. Gingen duidelijk voor de 2-0 :xyxthumbs:Voetske schreef:Zie ik niet veel bij clubs.Dat je duidelijk kunt zien dat het tempo omhoog gaat als er tegen gescoord wordt.Steeds als ManU achter komt dit seizoen schroeven ze het tempo zo omhoog dat de tegenstander het op een gegeven moment niet meer weet ...
- raymon
- Contacteer:
Scholes speelde vandaag niet maar is dit seizoen goed op dreef. Zonder Scholes is het echter een beetje behelpen vind ik. In die zin dat het wel heel erg aanvallend is. Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als Giggs en Scholes een keertje gaan stoppen. Die vervang je namelijk niet zomaar.Thomas schreef:Ze hebben dan ook een team met ontzettend veel voetballend vermogen, beweeglijkheid en een fantastische Paul Scholes die alles dirigeert.
- raymon
- Contacteer:
Nou Scholes wordt ook 33 volgend jaar maar goed, hij lijkt me wel het type dat goed op z'n lichaam let. Maar denken aan een vervanger lijkt me niet overbodig.Thomas schreef:Scholes kan nog wel een paar jaar mee, maar het zou wel eens Giggs z'n laatste seizoen kunnen zijn. Het mooie van Giggs is dat het een hele taakbewuste vleugelspeler is. En die vind je maar moeilijk.
Giggs is een fenomeen.
Erg collegiaal van Henry. :xyxthumbs: Wat een topprof is het toch.
Thomas schreef:Arsenal kent natuurlijk wat blessureproblemen maar volgens mij zullen Baptista en Aliadière nooit mee kunnen in het type voetbal dat Arsenal speelt. Baptista heeft een veel te zware eerste aanraking en Aliadière heeft te weinig voetbalintelligentie.
vi.nlArsenal vernedert Liverpool in League Cup
9/1/2007 22:47
Wat voor Liverpool de revanche had moeten worden voor de uitschakeling in het FA Cup-toernooi van zaterdag liep uit op een nieuwe deceptie. Nadat Arsenal eerder met 3-1 had gewonnen, werd het nu op Anfield liefst 3-6.
De managers Rafael Benítez (Liverpool) en Arsène Wenger (Arsenal) lieten de meeste van hun basisspelers (onder wie Dirk Kuijt en Robin van Persie) op de bank of de tribune voor het treffen in de League Cup. Bij Arsenal stonden zes tieners in de basis.
Bij Liverpool, waar Mark González en Luis García per brancard het veld verlieten, stonden met Craig Bellamy, Jurek Dudek, Robbie Fowler, Steven Gerrard en Sami Hyypiä desalniettemin een aantal ervaren spelers binnen de lijnen. Maar juist de routiniers gaven niet thuis.
De optredens van Dudek en Hyypiä waren zelfs schrijnend. De Finse verdediger ging voortdurend in de mist bij aantal lange passes van Arsenal en Dudek had schuld aan drie tegentreffers. Dat Dudek een strafschop stopte en Hyypiä de 3-5 binnenkopte deed niets af aan hun matige prestaties.
Julio Baptista groeide uit tot man van de wedstrijd met vier doelpunten. De Braziliaanse huurling van Real Madrid kon het zich zelfs permitteren een strafschop te missen. Ook de tweede aanvaller Jeremie Aliadiere eiste een hoofdrol voor zich op met een doelpunt en drie assists.
:D
Het ene moment heb je na een half jaar geen enkel doelpunt gescoord voor Arsenal en het volgende moment heb je er vier gemaakt op Anfield Road.
Dit waren de opstellingen:
Jerzy Dudek---------Manuel Almunia
Stephen Warnock---Armand Traore
Sami Hyypia---------Johan Djourou
Gabriel Paletta------Kolo Toure
Lee Peltier-----------Justin Hoyte
Fabio Aurelio--------Alex Song
Steven Gerrard------Francesc Fabregas
Danny Guthrie-------Denilson
Mark Gonzalez------Julio Baptista
Craig Bellamy-------Jeremie Aliadiere
Robbie Fowler-------Theo Walcott
Ik heb de wedstrijd jammergenoeg niet kunnen zien. Ik had Song en vooral Denilson graag aan het werk gezien.
vi.nlKwaliteitsarm Chelsea zelfs niet langs Wycombe
10/1/2007 23:02
Ruim een week geleden foeterde José Mourinho dat Chelsea kwaliteit mist. De woorden van de Portugese coach werden bevestigd tijdens de halve finale van het toernooi om de League Cup. Vierdedivisionist Wycombe Wanderers sleepte een gelijkspel uit het vuur: 1-1.
Michael Ballack en Salomon Kalou waren twee van de spelers waarover Mourinho zijn teleurstelling uitsprak. Volgens de coach hadden zij moeite om zich aan te passen aan het Engelse voetbal. Tegen het opportunistische Wycombe werd dat eens te meer duidelijk. Ballack sneeuwde onder op het middenveld en Kalou was vrijwel onzichtbaar als centrale aanvaller.
De oud-Feyenoorder stond wel aan de basis van de 1-0 voorsprong voor Chelsea. Op aangeven van Kalou kon Wayne Bridge (foto) alleen op het doel van Wycombe afstormen en de verdediger schoot de bal met een boog over de uitkomende doelman Ricardo Batista.
De goal kwam voort uit een van de sporadische momenten dat Chelsea gevaarlijk werd. In de tweede helft kreeg de Londense ploeg zelfs helemaal geen kans. En dat terwijl er met onder meer Ballack, Mickaël Essien en Claude Makélélé toch erkende sterren op het veld stonden.
Wycombe bleek onvermoeibaar en kreeg een kwartier voor tijd de beloning. Na doorkoppen van aanvoerder Tommy Mooney tekende Jermaine Easter de gelijkmaker aan en reist Wycombe met perspectief af naar Stamford Bridge voor de terugwedstrijd.
Heerlijk dat het daar zo'n zooitje is. Ik gun die maffioso echt he-le-maal niets.
Frank Arnesen bepaalt het transferbeleid daar, niet Mourinho. 'The special one' stopt er na dit seizoen mee bij Chelsea, de maffioso zal ongetwijfeld Hiddink benaderen. Als ie toehapt zit PSV de komende jaren geramd: Arnesen, de Visser, Gillhaus en Hiddink bij Chelsea, satellietclub PSV zal er wel bij varen!Thomas schreef: Heerlijk dat het daar zo'n zooitje is. Ik gun die maffioso echt he-le-maal niets.
Arsenal was vandaag trouwens weer van het fijnste. Henry is back, met hem erbij is Arsenal een maatje te groot voor Chelsea II.
Het komt van Voetbalonline, dus geen idee hoe serieus dit bericht is... ;)Abramovitsj en Poetin vechten om Hiddink
13 januari 2007 22:02 - Je hebt altijd baas boven baas. Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj is steenrijk en daardoor zeer machtig. De Rus moet echter zijn meerdere erkennen zijn president, Vladimir Poetin.
Chelsea was serieus van plan Guus Hiddink aan te trekken als het tot een vertrek van José Mourinho komt. Dat bleek echter tegen het zere been van Poetin.
De Russische president is groot voetballiefhebber en nationalist als hij is zou hij dan ook gebelgd zijn als Abramovitsj de Russische bondscoach zou wegkapen. Bovendien zou het groot gezichtsverlies betekenen voor Poetin en dat is iets waar Abramovitsj voor terugschrikt. Daarom geeft Chelsea waarschijnlijk het idee op om Hiddink daadwerkelijk te halen
Dat lijkt mij ook. Met Henry erbij wint Arsenal aan vietbalintelligentie, snelheid, killerinstinct en leiderschap. Ik geef PSV niet veel kans als Henry mee doet. Alex zal uit z'n zone moeten stappen om Henry te bestrijden, want ik neem niet aan dat Koeman wil dat Kromkamp of Reiziger 1 op 1 tegen Henry komen te staan. En met de ruimte die daardoor ontstaat weten middenvelders als Hleb, Rosicky en Fabregas wel raad. Ook Simons zal niet weten wie hij aan moet pakken. Alles bij Arsenal is pass and move, pass and move. Als Gallas tegen die tijd ook weer fit is heeft Arsenal ook weer een heel fysiek en constant verdedigingsblok staan.wimpey schreef:Arsenal was vandaag trouwens weer van het fijnste. Henry is back, met hem erbij is Arsenal een maatje te groot voor Chelsea II.
De plek op de ranglijst van Arsenal strooit menigeen zand in de ogen. In de praktijk speelt Arsenal het mooiste voetbal van Engeland. Manchester United volgt kort op de tweede plek, maar is wat beter in evenwicht en heeft een meer solide verdediging. Wat het voetbal van Arsenal net iets aantrekkelijker maakt is het feit dat de meeste spelers constant bewegen na een pass en er veel positiewisselingen plaatsvinden, waar Manchester een groot deel van de beweeglijkheid en onvoorspelbaarheid van Cristiano Ronaldo, Giggs of Park en Saha en/of Rooney moet hebben. Carrick en vooral Scholes (die speelde vandaag weer top) zorgen er in het centrum voor dat het spel op een neer blijft golven en dat de spits aan z'n trekken komt.
Man U denderde vanochtend trouwens in de eerste helft over Aston Villa heen. Park was af en toe wat ongelukkiger in z'n acties, maar scoorde, gaf een assist op Carricks goal en pakte voorafgaand aan de 3-0 de bal af, waarna Carrick de bal op het hoofd van Ronaldo legde.
Er schijnt wat discussie te zijn over de vraag of Manchester moet proberen Larsson ook na maart moet proberen te behouden of niet. Wat mij betreft wel. Vooral in Europa kan Manchester zo nu en dan wel wat extra scherpte voor de goal gebruiken, want eigenlijk heeft alleen C.Ronaldo dat op dit moment. Rooney en Saha zijn goed meevoetballende aanvallers, maar geen fantastische afmakers.
Arsenal kwam na twaalf minuten al met tien man te staan nadat Gilberto zich lieten provoceren tot natrappen door Robbie Savage. Savage ging tot twee keer toe hard door op Gilberto zonder dat hij bij de bal kwam, waarna Gilberto dom natrapte en in kon rukken. Op dat moment had ik eerlijk gezegd dat de wat tedere zieltjes van Arsenal niet zouden om kunnen gaan met die tegenslag, maar dat viel reuze mee. Wenger liet z'n ploeg gewoon staan zoals hij stond en bleef gewoon met 3 middenvelders en 2 aanvallers spelen. Blackburn speelde eigenlijk niet zoveel klaar. Arsenal scoorde via Touré (kopbal uit een vrije trap van Henry) en Henry, die op voor hem typerende wijze inhield aan de zijkant, opeens wegspurtte, de bal aan Fabregas gaf, langs Cesc heen rende richting strafschopgebied en weer voor hem uitgespeeld kreeg en hem hoog in de verre hoek krulde. Het was voor Fabregas alweer de 10de assist in de Premier League. Wat een fantastische pass heeft die jongen toch. :sad:
Dit zal wel meevallen denk ik.Thomas schreef:Ik geef PSV niet veel kans als Henry mee doet. Alex zal uit z'n zone moeten stappen om Henry te bestrijden, want ik neem niet aan dat Koeman wil dat Kromkamp of Reiziger 1 op 1 tegen Henry komen te staan. En met de ruimte die daardoor ontstaat weten middenvelders als Hleb, Rosicky en Fabregas wel raad. Ook Simons zal niet weten wie hij aan moet pakken.
De vorige keren speelde Alex uitstekend tegen Henry, Simons en Cocu zijn intelligent genoeg om in het veld te bepalen wie wat doet en de totale organisatie bij PSV is normaal gesproken erg sterk.
Maar goed, Arsenal heeft een uitstekend team dat erg goed kan voetballen Constant zijn ze echter niet en met hun mooie voetbal verliezen ze toch te vaak.
Dat Arsenal de favoriet is moge natuurlijk wel overduidelijk zijn.
Ik vind PSV individueel een stuk sterker geworden, maar organisatorisch zeker niet. Salcido is erbij gekomen, Alex is weer beter geworden, Gomes is beter geworden en door de volle bezetting van het middenveld wordt het enigszins zwakke positiespel gecamoufleerd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
PSV speelt beter voetbal dan vorig seizoen, toen was het vooral ongelooflijk saai maar ook niet erg sterk. Dit seizoen speelt PSV meer vooruit en wordt er vaker druk gezet op de tegenstander. Jammer is alleen dat één helft goed voetbal in de HCE bijna iedere keer al voldoende is, zelfs met slechts enkele goede momenten wint PSV al.
Dan moet je vaker naar PSV kijken :DBertje schreef:Neuh. Ik zie PSV nooit gegroupeerd druk zetten op de tegenstander en al helemaal niet vooruit spelen. Ze zoeken heel snel de diepte, ja, maar wel vanaf hun eigen helft.
Zo speelde PSV bijvoorbeeld tegen Utrecht en tegen Willem II, maar beide wedstrijden waren dan al bij de rust gespeeld.
Ik denk dat ook PSV het organisatorisch erg moeilijk zal krijgen tegen Arsenal. Simons wil iemand hebben om zich in vast te bijten. Dat haal ik onder andere uit z'n periode als opbouwende/vrije verdediger. Toen ging het toch allemaal wat minder met hem. Tegen Arsenal weet je alleen niet zo snel of dat Rosicky, Hleb of Fabregas zal worden.Baseman schreef:Dit zal wel meevallen denk ik.Thomas schreef:Ik geef PSV niet veel kans als Henry mee doet. Alex zal uit z'n zone moeten stappen om Henry te bestrijden, want ik neem niet aan dat Koeman wil dat Kromkamp of Reiziger 1 op 1 tegen Henry komen te staan. En met de ruimte die daardoor ontstaat weten middenvelders als Hleb, Rosicky en Fabregas wel raad. Ook Simons zal niet weten wie hij aan moet pakken.
De vorige keren speelde Alex uitstekend tegen Henry, Simons en Cocu zijn intelligent genoeg om in het veld te bepalen wie wat doet en de totale organisatie bij PSV is normaal gesproken erg sterk.
Alex heeft het in mijn ogen moeilijk tegen bewegende spelers. Tegen Leonardo had hij een aantal overtredingen en goede rugdekking nodig, tegen Kuijt ging het mis en ik denk dat het tegen Henry ook mis gaat.
Belangrijk voor PSV is dat Gomes gewoon goed in de wedstrijd zit. Arsenal is mentaal niet ijzersterk en eigenlijk zou je ze door ze lang op de nul te houden kunnen frustreren. Ik ben een grote fan van Clichy maar bij beide backs liggen ook behoorlijk wat mogelijkheden voor PSV. Senderos is in het centrum ook niet de snelste en meest mobiele maar wellicht dat Gallas destijds terug is en dat is toch andere koek. Gilberto kan Afellay helemaal opvreten maar er zal toch nog een andere middenvelder van Arsenal op Cocu moeten letten. Als ik Wenger was zou ik Flamini of de jonge Diaby erop zetten, aangezien ik niet denk dat Fabregas, Rosicky of Hleb dat kunnen. Arsenal is gewend oppermachtig te zijn in balbezit en constant vooruit te lopen (een counterploeg was het toch? ;) ) en juist tegen PSV is dat gevaarlijk met iemand als Cocu die zo belangrijk en sterk is in de omschakeling.
PSV is naar Europese maatstaven niet bijzonder sterk in fysiek opzicht en dat is jammer voor ze. Tegen fysieke en gemene tegenstanders is Arsenal namelijk al menig wedstrijd de boot in gegaan.
Maar in de meeste van die wedstrijden was Arsenal qua balbezit en kansen de veel betere ploeg. Maar Henry is niet de minste speler om te missen. Arsenal faalde destijds gewoon keer op keer in de afronding.Baseman schreef:Maar goed, Arsenal heeft een uitstekend team dat erg goed kan voetballen Constant zijn ze echter niet en met hun mooie voetbal verliezen ze toch te vaak.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jan 29, 2007 4:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maar Alex speelde tegen Henry ook zijn beste wedstrijd ooit. En Simons vind ik een geweldige controleur. Die houdt de verdediging van PSV ook heel erg uit de wind en zou de aanvoer naar Henry flink kunnen bemoeilijken. Daarnaast hebben Koeman en TBS hun zaakjes in de CL meestal pico bello voor elkaar. Het enige wat Koeman bij Benfica goed deed wat zijn ploeg briljant neerzetten in belangrijke CL duels. Echt overal was aan gedacht. Waarom hij dat niet tegen de nummer 14 van Portugal kon zullen we in het midden laten maar ik ben benieuwd wat die 2 ploegen er van maken.Ik denk dat ook PSV het organisatorisch erg moeilijk zal krijgen tegen Arsenal. Simons wil iemand hebben om zich in vast te bijten. Dat haal ik onder andere uit z'n periode als opbouwende/vrije verdediger. Toen ging het toch allemaal wat minder met hem. Tegen Arsenal weet je alleen niet zo snel of dat Rosicky, Hleb of Fabregas zal worden.
Alex heeft het in mijn ogen moeilijk tegen bewegende spelers. Tegen Leonardo had hij een aantal overtredingen en goede rugdekking nodig, tegen Kuijt ging het mis en ik denk dat het tegen Henry ook mis gaat.
Ik vind Arsenal overigens een prachtploeg (en de favoriet voor deze wedstrijd) maar dat roep ik al een tijdje ;) .