PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm » di jan 09, 2007 11:17 am

Raymon schreef:
Harm schreef:Ik schaar "die lui" in dezelfde categorie als die Ajax "supporters" die nu vergoeilijkend aan het spreken zijn over de toespraak van Jaakke en aan het terugkrabbelen zijn over dat aanvallende voetbal van jullie. Hier heb je er zo ééntje:
Raymon schreef:Hoe je het ook went of keert, zonder resultaten heb je onrust. En zonder rust kun je niet werken aan een team dat aanvallend en dominant kan voetballen. Als Ajax 6de wordt met oogstrelend voetbal dan is ook niemand blij. Daarentegen, de resultaten van Koeman, ook in de CL, zijn voornamelijk gehaald dmv resultaat voetbal en ook daar was bijna iedereen het over eens dat dat niet de bedoeling was.

Maar het gaat mijn inziens ook om de realiteit. En de realiteit is dat dit Ajax nog niet in staat is om iedere wedstrijd oogstrelend en dominant te voetballen. Op het moment dat dat niet lukt, dan moet je kunnen omschakelen naar resultaat voetbal. Ajax dat dmv goed voetbal 1-0 voorkomt tegen AZ moet de 2de helft het mes erin gooien en gaan bikkelen. Dan maar even minder mooi maar soms is dat even nodig. En ook resultaat voetbal kan mooi zijn hoor. Het Gouden Ajax van 1995 kon een voorsprong vasthouden door gewoon de bal rond te tikken. En de tegenstander er maar achteraan hollen. Om gek van te worden. En dan weer 1 keer aanzetten, scoren en weer rondtikken. Wat een tijd.. maar we dwalen wat af ;)
Veel opportunistischer krijg je ze niet hoor.
Leg eens uit wat je dat opportunistisch aan mijn post vindt? Oh, en welkom terug trouwens :xyxthumbs:
Dankje.

Nou, een Ajacied die resultaatvoetbal predikt. Het is gewoon zo vreemd. Niet zo erg als PSV-supporters die Chelsea of Kluivert met open armen ontvangen. Dat kán gewoon niet.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 09, 2007 11:31 am

Harm schreef: Dankje.

Nou, een Ajacied die resultaatvoetbal predikt. Het is gewoon zo vreemd. Niet zo erg als PSV-supporters die Chelsea of Kluivert met open armen ontvangen. Dat kán gewoon niet.
Ik zeg dat in het geval dat je geen aanvallend en oogstrelend voetbal kan spelen je realistisch moet zijn en het resultaat voorop moet stellen. Is niets mis mee volgens mij. Ik zeg dus niet dat je puur op het resultaat moet voetballen alleen als je niet anders kan. En wat ik later ook aangaf, op resultaat spelen kan ook heel mooi zijn (zie het Ajax van 95, die konden dat als geen ander).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

jabu

Bericht door jabu » di jan 09, 2007 11:34 am

Ik ben juist van mening dat je het andersom zou moeten doen. Je moet op een bepaalde manier, aanvallen en attractief, voetballen. Als je daar maar lang genoeg op oefent raak je er bedreven in en komt het resultaat vanzelf. Je moet fouten mogen maken om te kunnen groeien. Direct maar weer switchen naar resultaat gericht voetbal helpt je alleen op de korte termijn. Dat hebben de laatste jaren volgens mij genoeg bewezen.
Laatst gewijzigd door jabu op di jan 09, 2007 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 09, 2007 11:47 am

Jabu schreef:Ik ben juist van mening dat je het andersom zou moeten doen. Je moet op een bepaalde manier, aanvallen en attractief, voetballen. Als je daar maar lang genoeg op oefend raak je er bedreven in en komt het resultaat vanzelf. Je moet fouten mogen maken om te kunnen groeien. Direct maar weer switchen naar resultaat gericht voetbal helpt je alleen op de korte termijn. Dat hebben de laatste jaren volgens mij genoeg bewezen.
Je moet er vooral de voetballers voor hebben. Je kan wel met 3 spitsen willen voetballen maar als je buitenspelers de kwaliteit niet bezitten dan houdt het voor mij op. Dan moet je durven ingrijpen. Als je niet goed in de wedstrijd zit of je staat onder druk dan moet je durven om die bal de tribune in te rammen en niet 'een voetballende oplossing' te zoeken 'omdat je Ajax bent'. Oftewel, meer realistisch voetbal. Mooi, technisch, aanvallend en dominant waar mogelijk, bikkelen en schoffelen waar nodig.

MHF

Bericht door MHF » di jan 09, 2007 12:14 pm

Jabu schreef:Ik ben juist van mening dat je het andersom zou moeten doen. Je moet op een bepaalde manier, aanvallen en attractief, voetballen. Als je daar maar lang genoeg op oefend raak je er bedreven in en komt het resultaat vanzelf. Je moet fouten mogen maken om te kunnen groeien. Direct maar weer switchen naar resultaat gericht voetbal helpt je alleen op de korte termijn. Dat hebben de laatste jaren volgens mij genoeg bewezen.
Met je laatste uitspraken ben ik het grotendeels eens. Echter, volgens mij staat ook als een paal boven water dat spelers vertrouwen krijgen/voelen op het moment dat er wordt gewonnen. Een paar keer op je bek krijgen ondanks aanvallend en attractief spel draagt daar dan weer niet aan bij.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Harm

Bericht door Harm » di jan 09, 2007 12:21 pm

Maar als spelers hun wedstrijdjes met resultaatvoetbal makkelijk winnen, dan zijn ze niet geneigd om een stapje extra te zetten om mooi voetbal te spelen. Een seizoen is lang, en voetballers sparen hun krachten liever. Dat zie je ook bij PSV. En buitenlanders die niet met het Ajaxvoetbal opgegroeid zijn snappen al helemaal niks van dat dogma van Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 12:28 pm

Helemaal eens met Jabu. Eerst mooi voetbal, dan komt het resultaat vanzelf.

MHF

Bericht door MHF » di jan 09, 2007 12:30 pm

Raymon schreef:Je moet er vooral de voetballers voor hebben. Je kan wel met 3 spitsen willen voetballen maar als je buitenspelers de kwaliteit niet bezitten dan houdt het voor mij op. Dan moet je durven ingrijpen. Als je niet goed in de wedstrijd zit of je staat onder druk dan moet je durven om die bal de tribune in te rammen en niet 'een voetballende oplossing' te zoeken 'omdat je Ajax bent'. Oftewel, meer realistisch voetbal. Mooi, technisch, aanvallend en dominant waar mogelijk, bikkelen en schoffelen waar nodig.
En daar ontbreekt het inderdaad regelmatig aan. Prachtig hoor om te zien hoe bijvoorbeeld Emanuelson doorgaans al voetballend tot een oplossing komt maar tegelijkertijd schiet mij te binnen dat hij op die manier in een aantal mindere wedstrijden ook menig maal knullig balverlies heeft geleden hetgeen ons de nodige punten heeft gekost.
De meeste spelers binnen deze selectie spelen altijd op eenzelfde manier, ongeacht het verloop van de wedstrijd. Die -soms nonchalant ogende- speelwijze levert regelmatig hoogstandjes op als het loopt maar roept ook des te meer irratie op als het van geen meter draait en er gewoon simpel gespeeld moet worden. Kennelijk zijn de meeste spelers (nog) niet ervaren/goed genoeg om de knop om te kunnen draaien op het moment dat er wat anders van hun wordt verlangd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 09, 2007 12:35 pm

Harm schreef:Maar als spelers hun wedstrijdjes met resultaatvoetbal makkelijk winnen, dan zijn ze niet geneigd om een stapje extra te zetten om mooi voetbal te spelen. Een seizoen is lang, en voetballers sparen hun krachten liever. Dat zie je ook bij PSV. En buitenlanders die niet met het Ajaxvoetbal opgegroeid zijn snappen al helemaal niks van dat dogma van Ajax.
Niet als je een trainer hebt die hamert op aanvallend voetbal. Als dat de essentie is van je trainingen dan komt het vanzelf maar er moet wel een goede balans zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 09, 2007 2:37 pm

Jöhnk schreef:Helemaal eens met Jabu. Eerst mooi voetbal, dan komt het resultaat vanzelf.
Ik zou het liever omschrijven als goed voetbal. :yes:

Mooi voetbal is voor zoveel interpretaties vatbaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 09, 2007 2:43 pm

MHF schreef:En daar ontbreekt het inderdaad regelmatig aan. Prachtig hoor om te zien hoe bijvoorbeeld Emanuelson doorgaans al voetballend tot een oplossing komt maar tegelijkertijd schiet mij te binnen dat hij op die manier in een aantal mindere wedstrijden ook menig maal knullig balverlies heeft geleden hetgeen ons de nodige punten heeft gekost.
Je kunt de bal ook wegknallen en een corner of ingooi tegen krijgen. Vallen ook regelmatig tegendoelpunten uit dat soort spelhervattingen. Dan denk ik, had die bal nou nite blind weggeramd, je had hem ook in de ploeg kunnen houden
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 2:47 pm

Bertje schreef:Mooi voetbal is voor zoveel interpretaties vatbaar.
Klopt, maar goed voetbal ook.

Hoe dan ook, ik ben ervan overtuigd dat Ajax vanzelf tot resultaten komt wanneer het in staat is het spel te spelen dat de club voorstaat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 09, 2007 2:48 pm

Ajax zal resultaten boeken als Ajax beter is dan de tegenstanders. Daarvoor moet Ajax goed voetballen en daar hebben we goede spelers voor nodig.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 2:54 pm

En een goede coach.

jabu

Bericht door jabu » di jan 09, 2007 3:27 pm

Jöhnk schreef:

Hoe dan ook, ik ben ervan overtuigd dat Ajax vanzelf tot resultaten komt wanneer het in staat is het spel te spelen dat de club voorstaat.
Precies. En dat proces zal gaan met ups en downs, maar om de haverklap overschakelen naar resultaatgericht betonvoetbal zal op de lange duur niets brengen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 09, 2007 3:45 pm

Maar goede spelers komen naar ploegen die winnen, niet naar ploegen die niet meedoen om de prijzen. En om goed voetbal te spelen heb je goede spelers nodig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 5:33 pm

Jöhnk schreef:
Daar ben ik het mee eens. Juist goed voetbal kan van alles betekenen en hoeft helemaal niet mooi of aanvallend te zijn. Mooi voetbal (mits constant en professioneel gespeeld natuurlijk) is automatisch ook goed voetbal, in mijn ogen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 09, 2007 5:55 pm

Vind ik juist niet. Mooi kan van alles zijn. De één houdt van pressievoetbal, de ander van countervoetbal en een derde kwijlt bij tempowisselingen. Goed voetbal is, ondanks dat er heel veel manieren zijn om het te spelen, altijd herkenbaar. Iedereen ziet hetzelfde verschil tussen georganiseerd voetbal en een paar spelers die maar wat doen.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 09, 2007 5:59 pm

Ploegen die voor een groot gedeelte op intuitie spelen kunnen ook erg goed zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 10, 2007 11:58 am

Voormalig PSV-er Jürgen Collin (nu Norwich City) zal de populariteitsprijs niet winnen bij zijn oude club in Eindhoven. Uit de VI:
'Mijn hart ligt bij Ajax'

In de jeugd van PSV kreeg Jurgen Collin de kans naar Ajax te gaan. Hoewel hij zelf heel graag wilde, hield zijn moeder een overstap tegen. Collin: 'Het is speculeren, maar ik denk dat als ik naar Ajax was gegaan, dat het heel anders was gelopen. Al vanaf mijn jeugd ligt mijn hart bij Ajax. Ik heb het nooit uitgesproken omdat ik bij PSV zat, maar dat maakt nu niet meer uit. Alles van Ajax vind ik gewoon vet. De sfeer, het stadion, het tenue: het straalt allemaal klasse uit. En als het goed wordt uitgevoerd, is er geen mooiere stijl dan de Ajax-stijl. Een tikje arrogant, dat spreekt me wel aan. Zeker met Henk ten Cate ademt de hele club het pure voetbal. Bovendien krijgen talenten bij Ajax standaard de kans om uit te groeien tot belangrijke spelers. Ten Cate kent me, ik heb een goeie periode bij NAC Breda met hem gehad. Wie weet komt het er ooit nog van.'
:D
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 10, 2007 12:16 pm

Ach, die jongen vond na 2 basisplaatsen dat hij niet meer hard hoefde te trainen...het hielp ook niet dat Ten Cate ten tijde van NAC zei dat Collin Oranje ging halen.

Een gemis was zijn vertrek niet, dus wat mij betreft gaat hij naar Ajax :D

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 10, 2007 12:20 pm

Van het PN:
9/1/2007 - PSV betaalde geen transfersom voor Jonathan Reis
(Gepost door RvN)

PSV heeft geen transfersom hoeven te betalen voor de komst van Jonathan Reis, zo bevestigde zijn oude club Atletico-MG. Na aanvankelijke berichten over een transfervrije status verschenen onlangs ook berichten over een forse transfersom voor de talentvolle spits. Zodra hij 18 wordt tekent hij een contract voor vijf seizoenen. De spits speelde het afgelopen jaar zo'n zeven maanden voor Atletico-MG, maar was daar formeel nooit onder contract. Zijn zaakwaarnemer had hem daar tijdelijk gestald voor een soort stage. De Braziliaanse club zou daarom ook niet in aanmerking komen voor een opleidingsvergoeding. Een en ander sluit uiteraard niet uit dat er een (forse) tekenvergoeding is betaald.
Je zou het bijna gaan geloven :roll:
Maar door dit bericht is dus duidelijk dat Chelsea hem heeft betaald :sad:

Nog zoiets grappigs, ook van het PN:
9/1/2007 - Roman Abramovich zelf in Eindhoven voor besprekingen?
(Gepost door RvN)

Volgens Omroep Brabant was Roman Abramovich afgelopen weekend zelf in Eindhoven voor besprekingen over de huur van Alcides. De zender meldt dat de Braziliaan waarschijnlijk voor een half jaar gehuurd wordt. Andere media eerder deden melding over de huur van anderhalf jaar.
Die besprekingen zullen inderdaad wel over Alcides zijn gegaan...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 10, 2007 12:24 pm

Baseman schreef:Je zou het bijna gaan geloven :roll:
Maar door dit bericht is dus duidelijk dat Chelsea hem heeft betaald :sad:
Je hebt het licht gezien. :aai: :xyxthumbs:

Nog zoiets grappigs, ook van het PN:

quote]9/1/2007 - Roman Abramovich zelf in Eindhoven voor besprekingen?
(Gepost door RvN)

Volgens Omroep Brabant was Roman Abramovich afgelopen weekend zelf in Eindhoven voor besprekingen over de huur van Alcides. De zender meldt dat de Braziliaan waarschijnlijk voor een half jaar gehuurd wordt. Andere media eerder deden melding over de huur van anderhalf jaar.
Die besprekingen zullen inderdaad wel over Alcides zijn gegaan...[/quote]

Ja vast, Abramovitsj komt speciaal naar Eindhoven voor de verhuur van een spelertje. :hypocrite:

Wat Collin betreft, hij zet in de VI een aardig grote mond op. Hij vindt zichzelf beter dan de spelers die nu bij PSV rondlopen. Volgens mij had hij ook wel talent, maar zoals je al zegt, zijn mentaliteit deugde niet. Of hij had een gebruiksaanwijzing die alleen HtC kende. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 10, 2007 12:31 pm

joey schreef:Je hebt het licht gezien. :aai: :xyxthumbs:
Als je eenmaal uit je ontkenningsfase bent, dan wordt het vrij duidelijk ja...helemaal door dit soort berichten.
Ja vast, Abramovitsj komt speciaal naar Eindhoven voor de verhuur van een spelertje. :hypocrite:
Inderdaad, die man heeft verder toch niets te doen ;)
Volgens mij had hij ook wel talent, maar zoals je al zegt, zijn mentaliteit deugde niet. Of hij had een gebruiksaanwijzing die alleen HtC kende. ;)
Vooral de eerste zin zal het zijn geweest :D
Hij was zeker een talent, maar toen hij eenmaal zijn kans kreeg bij PSV dacht hij al na een paar wedstrijden dat hij er was. Daardoor trainde hij vrij lamlendig en had hij een grote mond, wat natuurlijk niet goed valt bij de spelersgroep en de leiding. Zonde, maar hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken.

Net zoals Coutinho bijvoorbeeld, ook een talent (keeper) maar door een gebrekkige instelling nooit doorgebroken. Zo dom van die jongens :nooo:

Jim

Bericht door Jim » wo jan 10, 2007 12:38 pm

joey schreef: Wat Collin betreft, hij zet in de VI een aardig grote mond op. Hij vindt zichzelf beter dan de spelers die nu bij PSV rondlopen.
Zag hem zaterdagmiddag op de BBC met Norwich voor de FA-Cup ballen.
Kan hem aan de hand van die wedstrijd niet goed beoordelen. Hij werd niet echt getest, daarvoor was de tegenstand te zwak.
Maar ik ga er van uit dat als hij echt zo goed is als hij zelf denkt, er snel betere clubs dan Norwich City voor hem in de rij zullen staan. Maar even afwachten dus.

Gesloten