Dat was een troll, ga je daar nog steeds over beginnen? :applaus:Jöhnk schreef:Mwah, was meer een beetje inspelen op berichtgeving uit de media.
Hoe zit het met Rothen?
PSV
Mag ik nog steeds wel een club vinden waar ik kotsmisselijk van word? Inmiddels is Real Madrid een club die aan de lopende band sterren koopt. Meer nog dan vroeger. jij mag dat onzin vinden, maar hecht zeer aan de wereldtoppers die mijn club heeft 'geproduceerd' en de bekers die met veel 'eigen'spelers en eigen stijl in de wacht werden gesleept. Als Abramovitsch nog 50 jaar bij Chelsea blijft zal de club ongetwijfeld ook een fraaie historie qua prijzen opbouwen, maar het blijft een walgelijke kutclub. Als dat volgens jou jaloezie is, so be it.
Overigens vind ik Barcelona ook een kutclub.
I think I lost my fucking headache
Ajax haalt talentjes weg voor de neus van andere clubs. Die doen het dus wat sneller dan Chelsea. Siem de Jong werd gewoon uit de jeugd van de Graafschap geplukt, evenals Alexander Büttner (stond op het punt om bij De Graafschap in te stromen, totdat Ajax aan de poort rammelde). Van der Meyde en Boerrigter zijn ook uit de jeugd van andere Nederlandse profclubs gehaald. Prima hoor: Maar in principe doet Ajax dus niets anders dan Chelsea, zij het op een ander niveau (Chelsea betaalt tenminste nog genoegdoening voor andermans talenten, want volwassenen). Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar dan moet je dus ook niet op de stijl van andere clubs gaan kankeren, iets met pot en ketel...Lucas schreef:Mag ik nog steeds wel een club vinden waar ik kotsmisselijk van word? Inmiddels is Real Madrid die aan de lopende band sterren koopt. Maar nog dan vroeger. jij mag dat onzin vinden, maar hecht zeer aan de wereldtoppers die mijn club heeft 'geproduceert'en de bekers die met veel éigen'spelers en eigen stijl in de wacht werden gesleept. Als Abramovitsch nog 50 jaar bij Chelsea blijft zal de club ongetwijfeld ook een fraaie historie qua prijzen opbouwen, maar het blijft een walgelijke kutclub. Als dat volgens jou jaloezie is, so be it.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit is appels met peren vergelijken, zeg. Jij wil dus doen voorkomen dat Chelsea en Ajax een zelfde beleid er op nahouden?
Ajax spoort talent op en trekt dat aan, zonder dat men daarbij de eigen jeugd blokkeert. Komt verder amper geld bij kijken, trouwens. Chelsea heeft geen beleid en koopt gewoon raak. Niet dat ik daar een probleem mee heb, maar die vergelijking van jouw gaat natuurlijk helemaal mank.
Ajax spoort talent op en trekt dat aan, zonder dat men daarbij de eigen jeugd blokkeert. Komt verder amper geld bij kijken, trouwens. Chelsea heeft geen beleid en koopt gewoon raak. Niet dat ik daar een probleem mee heb, maar die vergelijking van jouw gaat natuurlijk helemaal mank.
Zeker een rare vergelijking. Ajax haalt een enkele keer een jeugdspeler weg bij een andere club (zo vaak komt het niet voor), of liever, die spelers kiezen voor Ajax omdat ze dan een betere opleiding (denken te) krijgen. In ruil voor die paar jeugdspelers levert Ajax elk jaar spelers aan andere clubs in Nederland. Ook bij de club van generaal lopen er een paar rond.
Chelsea probeerde Goossens en Sarpong weg te kopen bij Ajax. Dat ging puur om het geld. Bij mijn weten stelt de jeugdopleiding van Chelsea niets voor. Ze wilden die spelers ook niet zelf onder contract nemen, ze zouden worden gekocht door een investeringsmaatschappij. Misschien had Chelsea ze wel bij PSV willen stallen, met als gevolg dat ze een slechtere opleiding hadden gekregen dan bij Ajax.
Chelsea probeerde Goossens en Sarpong weg te kopen bij Ajax. Dat ging puur om het geld. Bij mijn weten stelt de jeugdopleiding van Chelsea niets voor. Ze wilden die spelers ook niet zelf onder contract nemen, ze zouden worden gekocht door een investeringsmaatschappij. Misschien had Chelsea ze wel bij PSV willen stallen, met als gevolg dat ze een slechtere opleiding hadden gekregen dan bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
Hoe kom je hierbij ?joey schreef:Misschien had Chelsea ze wel bij PSV willen stallen, met als gevolg dat ze een slechtere opleiding hadden gekregen dan bij Ajax.
Ik kan nu niet echt zeggen dat de befaamde Ajax opleiding zoveel vruchten opgeleverd heeft de laatste jaren...een paar talenten die het niet waar hebben kunnen maken. Misschien op Vd Vaart na, maar die speelt bij een degradatiekandidaat in Duitsland.
Roepen dat PSV slechter opleidt dan Ajax vind ik nogal overmoedig, tijden veranderen. En nee, ik zeg hiermee niet dat PSV een fantastische opleiding heeft. Wel dat die van Ajax ingezakt is en die van PSV opgekrikt.
Een goede vergelijking hoeft niet persé een 1 op 1 vergelijking te zijn. Chelsea blokkeert de eigen jeugd overigens ook niet (Terry).Peter schreef:Dit is appels met peren vergelijken, zeg. Jij wil dus doen voorkomen dat Chelsea en Ajax een zelfde beleid er op nahouden?
Voorlopig levert de opleiding van PSV nog niet veel op. Maar dat is niet de kern van mijn betoog. De kern is dat spelers uit de Ajaxopleiding er sportief niets mee opschieten om voor Chelsea te tekenen. Chelsea veegt de grootste talenten op een hoop en ziet wel wie het redt. Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Dat kun je niet vergelijken met het beleid van Ajax, dat een keer een jeugdspeler van De Graafschap haalt. Ajax doet het grotendeels op eigen kracht en zonder jeugdspelers te betalen. En bij Ajax krijgen jeugdspelers zeker de kans om het eerste elftal te halen, meer kans dan bij de meeste Nederlandse clubs (inclusief PSV) en zeker meer kans dan bij Chelsea.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Chelsea blokkeert de eigen jeugd niet. Dat is wel één van de beste grappen die ik heb gehoord in dit nieuwe jaar tot nu toe. Terry is de eigen jeugd dus. Die hele opleiding van Chelsea was er op gefocust om Terry naar het eerste elftal te loodsen. Men zit er dan ook stevig aan te denken om het de Terry Youth Academy te noemen.generaal schreef:Een goede vergelijking hoeft niet persé een 1 op 1 vergelijking te zijn. Chelsea blokkeert de eigen jeugd overigens ook niet (Terry).Peter schreef:Dit is appels met peren vergelijken, zeg. Jij wil dus doen voorkomen dat Chelsea en Ajax een zelfde beleid er op nahouden?
Is het sowieso geen oneerlijke concurrentie dat Ajax en feyenoord een groter achterland, meer supporters en (in potentie) meer reclameinkomsten hebben? Wel mooi dat PSV dit compenseert met inkomsten uit de CL overigens...Lucas schreef:Ik bedoelde met kampioenschappen kopen dat het oneerlijke concurrentie is. In de Nederlandse markt zit geld en mogelijkheden. Het is aan de clubs om daarbinnen in eerlijke competitie het maximale aan omzet en investeringsmogelijkheden te halen. Op het moment dat een (of meerdere clubs) via een filiaalschap van een zeer kapitaalkrachtige buitenlandse club zich van alles kunnen perminteren wat ze anders niet hadden gekund en wat hun concurrenten ook niet kunnen, kun je wel degelijk spreken over gekochte kampioenschappen. Is dat in de huidige constructie al het geval? Ach, zoveel weten we niet over de banden en de financiele stromen tussen PSV en Chelsea, maar ik denk dat het nu nog niet zo erg is dat het beslissend is. maar het blijft wat mij betreft (en niet omdat Ajax er eventueel last van heeft of gaat krijgen) een walgelijke ontwikkeling, waarvan ik hoop dat Ajax er nooit aan zal beginnen.
Wat een onzin. AJAX en in mindere mate feyenoord hebben dit door SPORTIEVE prestaties bereikt. Op eigen kracht natuurlijk.Is het sowieso geen oneerlijke concurrentie dat Ajax en feyenoord een groter achterland, meer supporters en (in potentie) meer reclameinkomsten hebben?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Chelsea laat inderdaad gewoon de beste spelers spelen.joey schreef:Voorlopig levert de opleiding van PSV nog niet veel op. Maar dat is niet de kern van mijn betoog. De kern is dat spelers uit de Ajaxopleiding er sportief niets mee opschieten om voor Chelsea te tekenen. Chelsea veegt de grootste talenten op een hoop en ziet wel wie het redt. Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Dat kun je niet vergelijken met het beleid van Ajax, dat een keer een jeugdspeler van De Graafschap haalt. Ajax doet het grotendeels op eigen kracht en zonder jeugdspelers te betalen. En bij Ajax krijgen jeugdspelers zeker de kans om het eerste elftal te halen, meer kans dan bij de meeste Nederlandse clubs (inclusief PSV) en zeker meer kans dan bij Chelsea.
Zo, dus die 15 miljoen die PSV tekort komt haalt het elk jaar binnen uit de CL? Volgens mij is PSV de samenwerking met Chelsea aangegaan uit financiële nood. Zelf kan het amper spelers meer kopen.Harm schreef:Wel mooi dat PSV dit compenseert met inkomsten uit de CL overigens...
Doordat ze uit de drukstbevolkte gebieden van Nederland komen waar voorheen het meeste geld zat.Mr. Ajax schreef:Wat een onzin. AJAX en in mindere mate feyenoord hebben dit door SPORTIEVE prestaties bereikt. Op eigen kracht natuurlijk.Is het sowieso geen oneerlijke concurrentie dat Ajax en feyenoord een groter achterland, meer supporters en (in potentie) meer reclameinkomsten hebben?
Cijfers spreken voor zich. De bron is het Brabants Dagblad (moet te vertrouwen zijn :D ) http://www.brabantsdagblad.nl/multimedi ... 96410a.jpg
Van de psv-fans komt 42,9% uit de regio Eindhoven-Helmond
Van de feyenoord-fans komt 50,7% uit de regio Rotterdam (de mythe dat feyenoord zo populair is buiten Rotterdam laten we maar voor lief)
Van de Ajax-fans komt 32,3% uit de regio Amsterdam.
Vergelijk de cijfers van Zeeland, Overijssel en Gelderland maar eens met elkaar. Provincies die toch ook ver van Amsterdam liggen.

Van de psv-fans komt 42,9% uit de regio Eindhoven-Helmond
Van de feyenoord-fans komt 50,7% uit de regio Rotterdam (de mythe dat feyenoord zo populair is buiten Rotterdam laten we maar voor lief)
Van de Ajax-fans komt 32,3% uit de regio Amsterdam.
Vergelijk de cijfers van Zeeland, Overijssel en Gelderland maar eens met elkaar. Provincies die toch ook ver van Amsterdam liggen.

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Terry is de enige speler uit de eigen jeugd. De rest is allemaal (voor veel geld) gekocht en volgens mij heeft de afgelopen 3 jaar geen enkel ander talent uit de eigen opleiding een kans gekregen.generaal schreef:Een goede vergelijking hoeft niet persé een 1 op 1 vergelijking te zijn. Chelsea blokkeert de eigen jeugd overigens ook niet (Terry).
Dit ben ik helemaal met je eens !joey schreef:De kern is dat spelers uit de Ajaxopleiding er sportief niets mee opschieten om voor Chelsea te tekenen.
Ik snap ook niet waarom sommige spelers voor Chelsea kiezen, je hebt zoveel concurrentie dat je nooit weet of je speelt. Iemand als Mikel kon ook naar ManU, dat lijkt me toch veel prettiger als je nog jong bent.
Laat staan als je nog een jeugdspeler bent, dan heb je bij Chelsea helemaal weinig te zoeken. Op het tijdelijk spekken van je bankrekening na...