Ajax-Roda JC

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
LucaS

Bericht door LucaS » za dec 30, 2006 12:12 pm

Je kunt in ieder geval vaststellen dat er zeer slecht beleid is gevoerd als de resultaten slechter zijn dan vorig jaar en het spel slechts met uitzondering beter (ajaxwaardig)
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » za dec 30, 2006 12:18 pm

Jöhnk schreef:
Jim schreef:
wimpey schreef: Ik richt me alweer op het einde van het seizoen, dit seizoen worden we geen kampioen, in Europa is het na de volgende 2 wedstrijden Schluss, dus wat rest zijn de play offs en de beker. Als HtC het daarin net zo goed doet als zijn voorganger, mag ie wat mij betreft blijven. Zo niet: exit richting trainerskerkhof.

Conclusie. Wimpey verwacht gewoon dezelfde prestaties van Ten Cate als van zijn voorganger. Helemaal niets extra's dus.
Sterker nog: bij gelijke prestaties mag Ten Cate blijven, waar Blind de deur werd gewezen.

Wimpey heeft dus het beste voor met Ten Cate. :xyxthumbs:

De rol van Van Geel is inderdaad interessant. Het scenario waarin Ajax meer punten haalt in de reguliere competitie dan vorig seizoen maar de play-offs verliest ligt op de loer.

Dan zal een en ander wel weer worden afgedaan als een 'incident'. Ben ik het niet mee eens. Twee seizoenen op rij geen CL zou desatreus zijn voor Ajax en de lange termijn van de club in gevaar brengen.

Jullie raden het dus al: Ten Cate MOET wat mij betreft de play-offs winnen of kampioen worden.
Zie je het al voor je Charisteas in de laatste minuut scoren, in de wedstrijd in de playoffs die de beslissing moet brengen wie er CL. voorronde mag spelen.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 2:13 pm

Jöhnk schreef:De rol van Van Geel is inderdaad interessant. Het scenario waarin Ajax meer punten haalt in de reguliere competitie dan vorig seizoen maar de play-offs verliest ligt op de loer.

Dan zal een en ander wel weer worden afgedaan als een 'incident'. Ben ik het niet mee eens. Twee seizoenen op rij geen CL zou desatreus zijn voor Ajax en de lange termijn van de club in gevaar brengen.

Jullie raden het dus al: Ten Cate MOET wat mij betreft de play-offs winnen of kampioen worden.
Dus als Ajax in het reguliere seizoen 20 punten meer haalt dan vorig jaar maar er in de finale van de playoffs op schlemielige wijze uitvliegt vind jij dat Blind het beter heeft gedaan?

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 30, 2006 2:15 pm

Het ene jaar wordt je kampioen met 75 punten, het andere jaar heb je er 85 nodig. Het gaat uiteindelijk ook om het resultaat. Als het veldspel dit jaar in de tweede competitiehelft eindelijk weer eens prima is en er Ajaxwaardig wordt gespeeld, dan kan je nog over die positie discussieren, maar anders is het gewoon afgelopen. Jaren CL mislopen brengt je waar feyenoord nu staat, namelijk financieel in zeer grote problemen of iig in een positie dat investeren moeilijk is en dat je moet gaan bezuinigen op salarissen. Een weg naar beneden dus

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 2:19 pm

Maar dat ligt niet alleen aan de nieuwe trainer.

Maar jouw mening over dat scenario is me inmiddels bekend. Net als jij al zal weten dat ik het er niet mee eens ben. Vandaar dat ik het aan Jöhnk vroeg. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 30, 2006 2:23 pm

Jij vindt dat ten Cate moet blijven zitten als er niet beter wordt gespeeld dan de afgelopen maanden, er geen prijs wordt gewonnen én de play offs worden verloren?
Sorry dat ik het vraag, maar ik heb tot nu toe begrepen dat je ervan overtuigd was dat er de komende maanden vooruitgang geboekt gaat worden, vandaar de vraag naar je mening in dit scenario

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 2:27 pm

Nee, het is natuurlijk wel de bedoeling dat er weer gevoetbald gaat worden zoals in het begin van het seizoen. Als Ten Cate daarnaast ook nog eens aanzienlijk meer punten behaald in de competitie maar de playoffs verliest (het had Blind net zo goed kunnen overkomen in Groningen) dan vind ik toch dat er dit jaar verbetering in is gekomen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 2:28 pm

@Thomas: we kunnen het wel weer over Danny Blind gaan hebben, maar daar komen we toch niet uit.

Ik zeg alleen dat de CL van levensbelang is voor Ajax. Die is bovendien al een keer 'incidenteel' misgelopen. Geen tweede keer aub.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 2:29 pm

Ik hoef het ook niet zo nodig over Blind te hebben, maar het ging erom dat we dit seizoen progressie zouden zien ten opzichte van vorig seizoen. Zou jij Ten Cate het mislopen (op een dergelijke manier als ik beschreef) zo kwalijk nemen dat hij van jou weg moet?

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 30, 2006 5:43 pm

Jöhnk schreef: Wimpey heeft dus het beste voor met Ten Cate. :xyxthumbs:
Ik heb het beste voor met Ajax en daarin zie ik eerlijk gezegd een niet al te prominente rol voor HtC weggelegd.

Volgens mij wordt er niet het onredelijke van HtC verwwacht: kwalificatie voor de CL, meedoen om de titel en met enige regelmaat enigszins aantrekkelijk voetbal. Alleen in die laatste doelstelling is Ajax een enkele keer geslaagd. Dat is gewoon ruim onvoldoende.

HtC heeft op 30/12/06 exact 1 puntje minder achterstand op PSV dan DB op 30/12/05.

Zoals Jim al aangeeft: ben benieuwd hoe MVG 'zijn' trainer aan het eind van het seizoen zal beoordelen wanneer de lijn van de voorbije maanden zich voortzet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 5:47 pm

Waarschijnlijk trekt hij Ten Cate op een voor ten opzichte van Blind. En waarschijnlijk heeft hij daar nog gelijk in, zonder dat ik Blind minder gun dan Ten Cate.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 5:49 pm

Nogmaals, ik snap niet waarom je naar PSV kijkt. Die hebben gewoon een superselectie, voor Nederlandse begrippen. Ajax heeft dat allerminst. Ten opzichte van vorig seizoen heeft Ajax behoorlijk wat punten meer, rond deze tijd.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 30, 2006 5:56 pm

Bertje schreef:Waarschijnlijk trekt hij Ten Cate op een voor ten opzichte van Blind.
Natuurlijk doet ie dat, ik weet nu al dat HtC, ongeacht het resultaat aan het einde van de rit, ook volgend seizoen trainer van Ajax is. Als ie niet zelf opstapt.
En waarschijnlijk heeft hij daar nog gelijk in, zonder dat ik Blind minder gun dan Ten Cate.
Gelijk natuurlijk niet. Gelijke monniken, gelijke kappen. De functie die beoordeeld wordt, is dezelfde als die vorig seizoen door Blind werd vervuld. Het enige verschil is dat HtC de trainer van MVG is en DB dat niet was. En dat maakt het verschil tussen ontslagen worden en mogen blijven zitten.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 30, 2006 5:57 pm

Wat natuurlijk nog schrijnender is als Henk niet de CL haalt. Blind deed dat namelijk 2x (in samenwerking met Koe de eerste keer) wel. Is financieel vrij belangrijk

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » za dec 30, 2006 9:35 pm

Mr. Ajax schreef:Nee, Beenhakker vertrok uit zichzelf. Maar Beenhakker heeft in de (relatief korte) tijd dat ie als technisch directeur bezig was toch prima werk verricht. Zlatan, Maxwell, Trabelsi enzo. zijn allemaal op zijn conto te schrijven (voor zover ik weet). Het was volgens mij ook gewoon bekend dat hij een hele goede netwerk had. Toen ie wegging nam ie die echter met zich mee. En nu zitten we dus met Rosenberg en Rosales...
Maduro, de Mul, Vermealen, Heitinga, Babel, ...............
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 02, 2007 12:20 pm

Mr. Ajax schreef:Maar Beenhakker heeft in de (relatief korte) tijd dat ie als technisch directeur bezig was toch prima werk verricht. Zlatan, Maxwell, Trabelsi enzo. zijn allemaal op zijn conto te schrijven (voor zover ik weet). Het was volgens mij ook gewoon bekend dat hij een hele goede netwerk had.
En een grote zak met geld. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 02, 2007 12:28 pm

Bovengenoemde namen waren niet duur hoor, Joey. En er is winst op gemaakt. En ze hebben stuk voor stuk betekenis gehad voor Ajax. Dat heeft Leo dus prima gedaan! :aai:
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 02, 2007 12:30 pm

Trabelsi en Maxwell zijn gratelijk vertrokken

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 02, 2007 12:31 pm

Daar kon Leo dan ook niet zoveel aan doen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 02, 2007 12:33 pm

Lucas schreef:Trabelsi en Maxwell zijn gratelijk vertrokken
Maar Ajax heeft de bovengenoemde spelers gezamenlijk met winst verkocht.
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 02, 2007 12:33 pm

Beenhakker had ongeveer evenveel als MVG te besteden, schat ik. Qua resultaat verschilt het seizoen 2001-2002 ook niet zoveel met het huidige seizoen. (Puntgemiddelde is nagenoeg gelijk.)
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 02, 2007 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 02, 2007 12:33 pm

Ik zeg niet dat dat zijn schuld is, ik reageerde slechts op Boem! die zei dat op deze spelers winst is gemaakt

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 02, 2007 12:34 pm

En Boem! heeft weer eens gelijk! :bis:
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 02, 2007 12:35 pm

Erg veel winst is er ook niet op gemaakt hoor. Ibrahimovic werd voor zo'n 7 tot 9 miljoen meer verkocht dan betaald is. Trabelsi en Maxwell samen kostten volgens mij zo rond de 4,5 miljoen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 02, 2007 12:36 pm

Mido vertrok ook nog voor zo'n 9 tot 10 miljoen.

Plaats reactie