Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 9:55 pm

:bis:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di dec 19, 2006 12:49 am

Kaboem! schreef:
Dubbel schreef:Jabu, hier zijn de stats van vanavond van jouw grote held

J. Farmar 16:33 0-2 0-2 0-0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Hij pakt toch mooi één rebound in 16 minuten en 33 seconden en schiet twee keer (mis).

Waarom is dit jouw held, Jabu? ;)
Aha! Dank voor de kans om dit nog eens extra te verduidelijken. Vriend en medestrijder Jabu heeft op de vorige pagina, in een onder zijn auspiciën op AT uitgebrachtte quote van ESPN, aangegeven dat Farmar in de basis moet ten koste van Smush Parker. Ik zie nog weleens wat van de Lakers en ik vind Smush voorlopig gewoon nog een stuk beter. En dus was ik het daar direct al mee oneens. En toen Farmer een dag later in ruim 16 minuten cijfermatig louter prut met peren op de vloer legde koppelde ik dat in bovenstaande bewoordingen naar hem terug.

Ik heb me gisteren trouwens kapot zitten ergeren aan het verdedigen van de Lakers. Ze lieten Gilbert Arenas elke keer gewoon doorlopen. :sad:

Kaboem

Bericht door Kaboem » di dec 19, 2006 8:46 am

Genoeg over die brekebeen! Doe mij liever een update van de AT-stand!
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » di dec 19, 2006 8:56 am

:D , aan jouw kennis van de Lakers kan ik uiteraard niet tippen!
Thomas schreef:Weeeee...wiiiillen...beelden zien. We willen beelden zien, we willen beelden zien, we willen beelden zien.
Je hebt nog steeds geen beelden gezien? Ga eens wat nuttigs op internet doen! Ik zal je een beetje op weg helpen. Helaas kan ik het niet linken, het is een Adobe Flash Player, maar op ESPN kan je bij NBA --> Video Highlights --> Brawl at the Garden: Knicks v. Nuggets, alle zien. (Op youtube zijn trouwens alle beelden op last van de NBA verwijderd. :nooo: )

Achter dit hele gevecht zit een heel verhaal. Denver's coach George Karl is een goede vriend van New York's ex-coach Larry Brown. Larry Brown is op weinig subtiele wijze door Isiah Thomas aan de kant geschoven, toen Isiah nog TD van de Knicks was. Nu is hij zelf de hoofdcoach geworden. Thuis verloren de Nuggets dit jaar met 107-109 van de Knicks. Deze wedstrijd wilden zij revanche. Isiah Thomas vond dat de Nuggets onnodig lang met hun starters en beste spelers bleven spelen en zodoende het te nadrukkelijk er in wilden wrijven. Vervolgens maakte de Knicks een harde fout Afbeelding en de rest van het verhaal kennen we al.

Isiah Thomas is er zonder schorsing van af gekomen.
Nuggets, Knicks Suspensions

DENVER
Player Games

Carmelo Anthony 15
Salary lost: $640,096.50
Eligible to return: Jan. 20 at Houston

J.R. Smith 10
Salary lost: $126,141.81
Eligible to return: Jan. 8 vs. Milwaukee

Nene 1
Salary lost: $72,727.27
Eligible to return: Dec. 20 vs. Phoenix

NEW YORK
Player Games

Nate Robinson 10
Salary lost: $107,770.90
Eligible to return: Jan. 10 vs. Phila.

Mardy Collins 6
Salary lost: $49,084.36
Eligible to return: Dec. 31 at Clippers

Jared Jeffries 4
Salary lost: $189,636.36
Eligible to return: Dec. 27 vs. Detroit

Jerome James 1
Salary lost: $49,090.90
Eligible to return: Dec. 20 vs. Charlotte

Kaboem! schreef:Genoeg over die brekebeen! Doe mij liever een update van de AT-stand!
Boem! gaat nog een zware tijd tegemoet met zijn Nuggets!

Frank

Bericht door Frank » di dec 19, 2006 11:43 pm

Hmm, ze halen wel een aardige vervanger voor Anthony in huis....
Marc Stein and Chris Sheridan of ESPN.com report, "The Denver Nuggets have reached an agreement in principle with the Philadelphia 76ers to acquire Allen Iverson, according to NBA front-office sources. The trade, pending league approval, some two weeks after Iverson demanded a trade in Philly, would send Andre Miller, Joe Smith and two 2007 first-round picks to the Sixers for Iverson and perhaps another minimum-salaried player or two. It was expected to be completed later Tuesday barring any snags."
Bron nba.com

Overigens net terug van een leuke wedstrijd: Eiffeltowers - Kazan. Weliswaar verloren (84 - 88) en uitgeschakeld, maar ze maakten het Kazan erg moeilijk. Jammer dat Rodgers niet zo op schot was, anders hadden ze het kunnen winnen.

jabu

Bericht door jabu » wo dec 20, 2006 8:49 am

Frank schreef:Hmm, ze halen wel een aardige vervanger voor Anthony in huis....
Het zal mij benieuwen hoe dat uit gaat pakken. Ze laten voor Iverson in de plaats wel een hele goed guard (Andre Miller) met ruim 9 assists en 12,4 punten per wedstrijd vertrekken. Ook laten ze J.R. Smith, goed voor 16,7 punten per wedstrijd alweer vertrekken en twee toekomstige eerste ronde draft picks. Wel hebben ze nu de twee league topscorers in huis. Iverson heeft over zijn 11-jarige carrière een gemiddelde van 28.1 punten per wedstrijd.

Rode Ster is gisteravond overigens flink onderuit gegaan in Madrid.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » wo dec 20, 2006 10:19 am

Hier een filmpje van het gevecht tussen the knights vs nuggets

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/7998 ... index.html

jabu

Bericht door jabu » wo dec 20, 2006 10:28 am

Dit is het 'gecensureerde' filmpje van NBA.com. Hierna gaat het pas echt los.
Laatst gewijzigd door jabu op wo dec 20, 2006 10:29 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo dec 20, 2006 10:28 am

Jabu schreef: Rode Ster is gisteravond overigens flink onderuit gegaan in Madrid.
Behoorlijk! Rode Ster kwam er totaal niet aan te pas en kon Gurovic, die de hele wedstrijd werd 'gedoubleteamed', geen moment in stelling brengen.

Reyes liet zichzelf enorm gaan en gaf, ik dacht Antic, een kopstoot! Einde oefening voor Reyes, die een flinke schorsing kan verwachten. Raul raakte geblesseerd aan zijn enkel en zal ook een paar weken rust nodig hebben. Daarbij optellend dat ook Hamilton een tijdje niet inzetbaar is voorzie ik toch nog de nodige problemen voor Real Madrid.
Bertje for President!

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » wo dec 20, 2006 11:11 am

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 20, 2006 8:19 pm

Mijn Phoenix Suns zijn lekker op dreef. Vijftien keer achter elkaar gewonnen!

En vanavond bij Denver op bezoek.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do dec 21, 2006 6:42 pm

Sizzling hot Phoenix Monkeys: "only snow can stop us".

西
Deli 0.769 - W 5
Monkey Tonk 0.750 - W 15
Dubbel 0.654 - W 1
Kaboem! 0.609 - W 2
Jabukajaja 0.600 - L 1

Arme ZSoG. Kan het nog erger? Stijf onderaan en ook nog zijn held Iverson kwijt.

Thomas 0.652 - W 2
Justin 0.440 - W 1
Duke 0.417 - L 1
Steef 0.393 - W 2
Zlatan Son of God 0.208 - L 12

jabu

Bericht door jabu » do dec 28, 2006 12:55 pm

Drie Nederlandse overwinningen in Haarlem

27 12 2006 HAARLEM - Het was een mooie dag voor het Nederlandse basketball, woensdag in de Haarlem Basketball Week. Alle drie de ploegen uit de FEB Eredivisie die in actie kwamen wonnen hun duel. Omniworld deed dat met het kleinst mogelijke verschil tegen de Amerikanen van BCI Edge (80-79), Hanzevast veegde de Argentijnen van Estudiantes de Bahia Blanca van het veld, nam tegen het einde wat gas terug, waardoor het 'slechts' 93-70 werd en EiffelTowers zorgde voor het luid bejubelde slotstuk door de nationale ploeg van Israël met 92-83 terug te wijzen. Mooie prestaties dus van de Nederlandse ploegen, maar toernooidirecteur Frank Voskuilen was er minder blij mee. Voor hem dreigen nu halve finales met drie Nederlandse teams en dat is niet leuk op een internationaal toernooi. Door de resultaten van woensdag zijn er allerlei scenario’s denkbaar, waarin de Nederlandse teams een hoofdrol spelen in het slotstuk op vrijdag en zaterdag in het Kennemer Sportcenter. Zo mag Amsterdam Astronauts donderdag op de laatste dag van de groepswedstrijden met een verschil van maximaal acht punten verliezen van BCI Edge om toch tweede te worden in poule A achter het reeds geplaatste Soles de Mexicali.

Als ’s middag dan Israël wint van Estudiantes – en dat lijkt te gaan gebeuren, want de Argentijnen maakten woensdag een bijzonder zwakke indruk – dan kunnen EiffelTowers en Hanzevast het op een akkoordje gooien, want bij een kleine Groningse zege gaan beide Nederlandse ploegen door naar de halve finales.

Nu zijn er ongetwijfeld mensen die denken dat zoiets niet zal gebeuren, want basketballers doen dat niet. Het zijn geen voetballers, die rustig durven af te sturen op een salonremise. Maar hockeyers deden dat ook niet en toch gebeurde het op het laatste WK tussen Duitsland en Zuid-Korea...

De overwinning van Omniworld op de Amerikaanse touringploeg van BCI Edge was knap. De Almeerders spelen in Haarlem met een soort gelegenheidsteam, waarin Tony Miller, Terrence Herbert en Mike Nahar ontbreken. Bovendien werd de Amerikaan, die in de eerste wedstrijden meespeelde te licht bevonden en al weer naar huis gestuurd. Met onder anderen nu ook ex-speler Patrick Faydherbe, die evenals Klaas Steegstra werd geleend van SVU Lions en dus heel veel Nederlanders moest het gebeuren. Het was de enige Amerikaan die de touwtjes in handen naam. Derek Paben knalde negen (!) driepunters binnen en leidde zijn ploeg naar de 80-79 winst.

De Argentijnen van Estudiantes de Bahia Blanca maakten al geen grote indruk, maat wat ze tegen Hanzevast Capitals lieten zien, was ver beneden het niveau dat verwacht mag worden in de HBW. Met bijna speels gemak en op basis van individuele klasse – van teamspel was nooit sprake – spoort Hanzevast naar een hele vette voorsprong, die zelfs in het vierde kwart naar de veertig leek te gaan. Zover kwam het niet, maar dat was niet de verdienste van de Argentijnen. Capitals nam wat gas terug, waardoor het verschil nog een beetje redelijk werd.

De topper van de dag was het duel tussen EiffelTowers en het verjongde nationale team van Israël, dat heel sterk begon en via 17-4 het eerste kwart afsloot op 25-12. Bij de rust was het verschil al wat kleiner (47-40) en aan het slot van het derde kwart stond de Nederlandse kampioen zelfs voor: 67-69. In het vierde kwart was EiffelTowers duidelijk de betere ploeg en gaven Leon Rodgers (opgooiertje) en Robert Owens (doordunk) zelfs een mooi staaltje galleryplay ten beste. EiffelTowers won tenslotte met 83-92.
Afbeelding
Basketballsite
Was een mooi dagje gister Boem! en Poeder. :yes: Aardige foto overigens. :hypocrite:

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 1:23 pm

Sam Jones wordt op de hielen gezeten door Roey Berkovitz! :hypocrite:

Denk maar niet dat Den Bosch mee wil doen aan dat 'akkoordje'. DB gaat gewoon winnen van Groningen. En dan hebben we gisteravond de twee finalisten al tegen elkaar zien spelen.

Was zeker een leuk avondje, Jabu. Met toch een aantrekkelijke wedstrijd tussen Israel en Den Bosch. Bij Israel straalt de basketballslimheid er van af. Altijd een genot om te zien hoe ze op het juiste moment de juiste pass geven en hoe ze een verdediging lezen. Erg boeiend! En dan te bedenken dat ze voor een groot gedeelte met hun tweede garnituur speelden.

Voor de rest valt het toernooi eigenlijk erg tegen. Zeer matige bezetting, maar het is een zogenaamde herstart van het roemruchte toernooi dat het ooit was. Wellicht wordt het de komende jaren nog wel wat en kunnen we weer jaarlijks in Haarlem gaan genieten van prachtig (internationaal) basketball tijdens de kerstdagen.
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » do dec 28, 2006 1:43 pm

Ik hoop met jou dat Den Bosch 'gewoon' Groningen op de kloten geeft! Israël en Den Bosch waren gister duidelijk de twee sterkste teams. Ik weet niet hoe goed die nummer één uit de Mexicaanse competitie is. Die Lewisis geloof ik wel een aardige speler.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 1:59 pm

En die Lopez is een goede driepuntschutter!

Maar, inderdaad, die Mexicanen moeten we niet onderschatten.

Toch denk ik dat dit het wordt:

Halve Finales:

Israel-Mexicanen

Den Bosch-Amsterdam

Finale:

Israel-Den Bosch
:yes:
Bertje for President!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 28, 2006 2:11 pm

Mooie foto inderdaad.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 4:07 pm

Nijn kent de achtergrond van de foto?! :shock:
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » do dec 28, 2006 5:11 pm

Amsterdam staat in de halve finale, omdat ze van BCI Edge winnen.
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » do dec 28, 2006 9:50 pm

Eiffel wilde dus inderdaad niet echt meewerken aan dat accoordje...

Capitals - Eiffeltowers: 73 - 103 :D

Travis Young: 34 punten (waarvan 7 driepunters), 8 assists en 7 rebounds :worshippy: Waar speelde Travis vorig seizoen ook al weer?? ;)

Halve finales inderdaad zoals voorspeld door Kaboem! al denk ik dat het Eiffel tegen de Mexicanen wordt. Die laatsten hebben tenslotte een aantal dagen rust gehad.

Frank

Bericht door Frank » do dec 28, 2006 9:54 pm

Met enige regelmaat speelt Hanzevast dit seizoen een 'niet-te-geloven-wat-slecht' wedstrijd. Dat gebeurde bijvoorbeeld in Amsterdam en in Rotterdam. Het gebeurde donderdag ook in Haarlem en uitgerekend tegen EiffelTowers. De Bossche ploeg knalde er al in het eerste kwart overheen (14-31) en Hanzevast kwam nooit meer in de buurt. Travis Young was tegen zijn oude ploeg in zijn element en niet ver voor de rust was het 23-22 voor Young tegen de HELE ploeg van Capitals. Slechts wat individuele hoogstandjes waren daarna nog aantrekkelijk.
:D

Bron: die site met de hele lange url...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr dec 29, 2006 1:00 am

@Jabu. Zomaar een avond in Midden-Florida. ;)

S.Parker 28:32 8-12 2-3 2-2 0 3 3 3 2 3 1 0 20

J.Farmar 13:44 0- 1 0-0 0-0 0 2 2 2 1 0 2 0 0

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 29, 2006 9:38 am

Frank schreef: Travis Young: 34 punten (waarvan 7 driepunters), 8 assists en 7 rebounds :worshippy: Waar speelde Travis vorig seizoen ook al weer?? ;)
Een paar weken geleden gooide hij er tegen Groningen 48 in voor de competitie. Hij miste toen zegge en schrijven 1 (!) schotpoging. Hij raakte 22 van zijn 23 schoten. De man kan schieten en de man is een winnaar! Hij heeft alleen een verrotte knie anders zou hij al lang niet meer in Nederland spelen. Maar de echte grote man van Eiffel is toch wel Leon Rodgers. Die zal volgend seizoen wel ergens spelen waar de zon wat vaker schijnt en waar de euro's een stuk beter zijn.
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 9:55 am

Dubbel schreef:@Jabu. Zomaar een avond in Midden-Florida. ;)

S.Parker 28:32 8-12 2-3 2-2 0 3 3 3 2 3 1 0 20

J.Farmar 13:44 0- 1 0-0 0-0 0 2 2 2 1 0 2 0 0
Hij kan er geen ruk van die Fartman. :D Wie heeft die collumnist bij ESPN (John Hollinger) ooit aangenomen!

Iverson is overigens goed bezig in Denver. Hij deed tot nu toe drie potjes mee en noteerde elke wedstrijd een double-double. :xyxthumbs: Vanacht had hij 44 punten en 10 assists tegen de Sonics.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 29, 2006 10:01 am

Had ik de Nuggets nou als ploeg gekozen? :hypocrite:
Bertje for President!

Plaats reactie