Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 10:25 pm

Jammer zoals het in Engeland is gegaan, vroeger toen de man van de straat nog in het stadion was was de sfeer veel beter.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 24, 2006 11:05 pm

Is het in Nederland veel anders dan? De overgang van De Meer naar de ArenA is ook niet echt goed gevallen bij een heleboel mensen bijvoorbeeld...

Ten tijde van De Meer was ik nog niet in Nederland, ik ben in 1997 gekomen. Alleen in de ArenA geweest dus. Prachtige gebouw, maar is toch geen echte voetbalstadion...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

DelToro

Bericht door DelToro » ma dec 25, 2006 12:43 am

Thomas schreef: Arsenal gaf weer eens een voetbalkliniek met Fabregas als uitblinker. Wat een schitterende voetballer is het toch. Dat Barcelona die heeft laten gaan is echt een schande.
Was het niet zo dat Barcelona Fabregas maar wat graag wilde behouden, maar dat het simpelweg niet mogelijk was hem een contract aan te bieden? In Spanje mag je pas een contract tekenen vanaf je 18e (?) in Engeland ligt die grens een stuk lager en dus kon hij gewoon gratis vertrekken bij Barcelona zonder dat Barca er ook maar iets aan kon doen. Eeuwig zonde is het wel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 12:46 am

Ik weet wel dat Barcelona hem niet zomaar heeft laten gaan, ofzo. Maar volgens mij koos Fabregas voor Arsenal omdat Barcelona destijds goed zat in de middenvelders en aangaf dat het wel even kon duren voordat Cesc een kans zou krijgen. Maar dat is wat ik me er van kan herinneren. Wellicht dat jouw verhaal juister is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 7:52 am

Tottenham Hotspur-Aston Villa: De hele discussie over welke grote spits er met welke kleine spits moet spelen bij de Spurs kan voorlopig ook weer op stop gezet worden. Beide goals ontstonden toen grote spits Berbatov kleine spits Defoe wist te vinden. Defoe heeft nu 11 keer gescoord in de laatste 10 keer dat hij in de basis mocht starten. Aston Villa maakte later in de wedstrijd nog wel de aansluitingstreffer, maar Tottenham breng je thuis -in tegenstelling tot uit- niet zo snel van de wijs.

Ze lachen zich bij Tottenham trouwens nog rot over dat bedrag dat ze voor Carrick hebben gekregen. Meer dan 30 miljoen euro krijgen voor een speler terwijl je al een betere speler als opvolger in je selectie hebt. Tom Huddlestone speelt de laatste weken ijzersterk en heeft naast z'n verdedigende kwaliteiten (fysiek sterk, uitstekende opruimer, mobieler dan Carrick ook) ook in aanvallend meer toegevoegde waarde dankzij z'n goede pass en het feit dat hij soms wel risico durft te nemen.

Chelsea-Reading: Reading deed wat Everton en Wigan in voorgaande weken net niet lukte, namelijk een 2-2 gelijkspel uit het vuur slepen tegen Chelsea. Ik heb de wedstrijd niet gezien maar het verbaasde me niets dat Drogba de man was die beide doelpunten scoorde. Hij is de enige man in absolute topvorm bij Chelsea, zo'n beetje. Wederom stelde the miljonairs van Chelski teleur. Als je kijkt naar de resultaten, staan er niet of nauwelijks indrukwekkende uitslagen tussen. Bijna alle wedstrijden worden met minimaal verschil en middelmatig voetbal gewonnen en het doelsaldo van Chelsea is dan ook stukken minder dan dat van Manchester United (+20 en +33 respectievelijk). Chelsea lijkt een beetje op PSV in die zin dat ze in vlagen aanzetten en dan goed voetbal laten zien. In tegenstelling tot bij PSV gebeurt het echter meestal wanneer men op achterstand is gekomen of wakker is geschud door een gelijkmaker van de tegenstander.

De tweede gelijkmaker van Reading was trouwens een blooper van jewelste. Ashley Cole wilde de bal wegwerken en poeierde hem tegen Essien op, waarna de bal achter Hilario verdween.
Boulahrouz en Robben zaten overigens op de tribune op Stamford Bridge.

Manchester United-Wigan Athletic: Ik vond het ietwat arrogant en onterecht dat Ferguson dacht Wigan wel even te verslaan zonder basisklanten Ferdinand, Neville, Carrick, Giggs, Ronaldo en Saha. Bij rust stond het dan ook nog 0-0 (nadat Rooney een aantal grote kansen had verprutst) en moest Ronaldo alsnog ingebracht worden om daar verandering in te brengen. Met een kopbal uit een corner en een rebound uit een door hem zelf gemiste penalty zorgde Ronaldo binnen no time voor 2-0. Als ik op dit moment een voetballer van het seizoen zou moeten kiezen zou ik voor Cristiano Ronaldo kiezen. Hij scoorde al 10 keer, gaf talloze assists, maakt fantastische acties en Manchester is gewoon een andere, veel betere ploeg met hem erbij. Bovendien lijkt hij, zoals eerder in de nominatie topic gezegd, iets aan z'n duikgedrag te hebben gedaan. Z'n teamgenoten lijken ook weg te lopen met hem.

Nog even over Wayne Rooney. Die jongen lijkt iedere wedstrijd weer op een tikkende tijdbom. Er gaat echt geen wedstrijd voorbij waarin hij niet minimaal één keer fuck off naar de scheids -of grensrechter schreeuwt. Hij kan nog zo goed spelen, wanneer het tegenzit zal hij altijd gefrustreerd reageren.

De eindstand was overigens 3-1.

Watford-Arsenal: Watford speelde zo nu en dan erg opportunistisch en kwam er met snelle jongens als Young erg gevaarlijk uit. Arsenal speelde zowaar met een nog jongere verdediging omdat Eboué er vandaag niet bij was. Justin Hoyte, die ik nog nooit op iets uitzonderlijks heb kunnen betrappen, was zijn vervanger. De jonkies wisten zich weinig raad met de instelling van Watford en ze werden zo nu en dan overdonderd. Djourou werd dan ook in de rust gewisseld voor Senderos.

Aanvoerder Gilberto voorkwam weer eens met een prachtige tackle een achterstand, waarna hij met een kopbal voor de 0-1 zorgde. Watford maakte gelijk, waarna Arsenal het heft in handen nam. Een grote kracht van Arsenal is dat het gewoon erg makkelijk kansen creëert. Ze speelden vandaag niet groots, maar ze hadden zo 5 keer kunnen scoren. Iets wat met Henry in de ploeg misschien ook wel gebeurd was. Uiteindelijk was het Robin van Persie* die met z'n achtste doelpunt van het seizoen de wedstrijd besliste.

*Hij gaf dit seizoen ook al 5 assists.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo dec 27, 2006 5:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 1:27 pm

Is Huddlestone dat jonkie, die desondanks al over een imposante fysiek beschikt ?
Zo ja, dan is hij zeker een groot talent en tegen Villa speelde hij erg sterk :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 4:41 pm

Klopt, Base. :xyxthumbs:

Afbeelding

In mijn ogen zou Ajax zo'n speler perfect kunnen gebruiken. Tottenham haalde hem van Derby County dus dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik. Nu is het natuurlijk te laat.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 5:38 pm

Dat is hem ja, klasse speler en dat al op zo'n leeftijd :worshippy:
En als hij de vervanger is van Carrick dan hebben de Spurs inderdaad geweldig zaken gedaan :xyxthumbs:

Spelers halen uit Engeland is vaak een probleem, maar een speler van Derby County zou inderdaad geen al te groot probleem mogen zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 2:26 am

Ik lees steeds meer op de verschillende (onbetrouwbare) geruchtensites dat Arsenal bezig is met een nieuwe keeper voor volgend seizoen. Persoonlijk vind ik Lehmann nog steeds een goede keeper, al is dit tot nu toe allerminst z'n sterkste seizoen.

Het rijtje gegadigden ziet er trouwens aardig uit. Boruc (Celtic) vind ik een uitstekende keeper en Craig Gordon (Hearts) keepte geweldig in die wedstrijd van Schotland tegen Frankrijk. Amelia (Livorno), Weidenfeller (Borussia Dortmund) en Yohann Pélé (Le Mans) zouden ook op het lijstje staan.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 10:57 am

Van dit rijtje vind ik persoonlijk Boruc de beste keeper, een groot talent en een klasbak. Al ben ik wel minder bekend met Amelia en Pélé...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 2:12 pm

Amelia is ook een groot talent. Milan schijnt ook achter hem aan te zitten, volgens mij.

Boruc is trouwens niet zo jong (26) meer hoor. Ik ben trouwens benieuwd hoe het ooit is gekomen dat David Marshall op de bank is beland. Hij is pas 21, maar had twee en een half jaar terug een fantastisch debuut tegen Barcelona. Hij maakte toen echt een uitstekende indruk op me.

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 29, 2006 12:17 am

Verrek, ik dacht dat Boruc pas begin 20 was :spijker: :eusa_doh:

Marshall keepte inderdaad geweldig tegen barca, maar helaas krijgen jonge keepers over het algemeen geen kans om te groeien. Ervaren keepers bieden vaak meer zekerheid en degelijkheid en jammer genoeg wordt daar meestal voor gekozen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 12:21 am

Klopt, ja. Toch was het goed geweest als Celtic hem de afgelopen twee jaar had verhuurd. Boruc gaat na dit seizoen waarschijnlijk weg en dan had Celtic een talentvolle keeper met twee jaar extra aan ervaring achter de hand gehad. Nu heeft Marshall misschien wel twee jaar min of meer stil gestaan.

Is de Engelse competitie trouwens de enige buitenlandse competitie die jij volgt, Base?

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 10:32 am

Wenger - Van Persie is finishing like Bergkamp

It is far too tempting simply to proclaim Robin van Persie as the new Dennis Bergkamp. But the retirement of one of Arsenal’s Dutch strikers has allowed another to blossom in his stead.

Van Persie has hit three exquisite goals in the two Christmas games so far. With Thierry Henry and Emmanuel Adebayor set to miss Saturday’s trip to Sheffield United there is even more responsibility on the 23-year-old ex-Feyenoord front man.

His manager believes he can handle the pressure of that situation and those comparisons with his compatriot.

“I think Robin is much more mature on the pitch now,” said Arsène Wenger. "But he has developed into a team player. He works hard for the them. Like in the last game he created so many chances in the first half but only had one in the second and scored — and in a great style.

“There is some Bergkamp in the way he finishes — open-footed and clean. He makes quick decisions and he has developed his team play to get where the defenders don’t want him to be.

“He now has a good mixture of going forward and dropping off. Dennis has that. It is difficult to teach someone where to be on the pitch. The first quality a footballer must have is where to stand on the football pitch and he senses that.”
Officiële Arsenal Website

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 29, 2006 1:49 pm

Thomas schreef:Toch was het goed geweest als Celtic hem de afgelopen twee jaar had verhuurd.
Mee eens, vreemd dat Celtic daar niet op ingespeeld heeft.
Is de Engelse competitie trouwens de enige buitenlandse competitie die jij volgt, Base?
Nee, maar ik zie voornamelijk samenvattingen. Dus echt een goede beoordeling is lastig geworden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 1:50 pm

Ahn ok. Maar van de EPL zie je wel regelmatig hele wedstrijden?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 12:31 am

Chelsea bakte er weer eens weinig van tegen Fulham. De doelpuntenmakers waren natuurlijk Lampard met een typerend geplaatst schot van net buiten de 16 en Drogba, met een kopbal. Fulham maakte er echter ook twee en zo werd het alweer de vierde wedstrijd op rij dat Chelsea twee tegengoals incasseerde. Het voetbal was ook niet hoogstaand en de achterstand op Manchester is inmiddels 6 punten.

Het rare bij Chelsea is dat er niet eens zo heel veel spelers individueel gezien opzienbarend slecht presteren. Ballack drukt z'n stempel niet op de ploeg, Hilario is geen geweldige keeper, Boulahrouz gaat het niet redden bij Chelsea (slechts mijn mening natuurlijk) en Kalou is ook nog wat te bleu, maar de echte problemen liggen gewoon in teamverband. Wat dat betreft stelt Mourinho dit seizoen teleur.

Shevchenko bakt er trouwens werkelijk niets van. Hij lijkt geen greintje zelfvertrouwen meer te hebben en maakt constant de verkeerde keuzes.

Ondertussen won Manchester wel van Reading. Met 3-2 en met wederom Ronaldo als uitblinker. Hij scoorde het tweede en derde doelpunt en staat inmiddels op 12 goals, eentje minder dan Drogba.

Arsenal verloor uit verrassend met 1-0 van Sheffield United. Nade maakte de enige treffer door zich slim van Kolo te ontdoen en de bal over Lehmann heen te wippen. Ik vond het eerlijk gezegd een van de slechtste wedstrijden van Arsenal van dit seizoen. Het bleek maar weer eens dat je het Arsenal heel moeilijk kan maken als je ze fysiek aanpakt. Sheffied speelde het laatste half uur met een veldspeler op goal omdat de keeper geblesseerd raakte en er geen reservekeeper op de bank zat. Arsenal wist het echter te presteren om slechts 1 keer op doel te schieten.

Arsenal kent natuurlijk wat blessureproblemen maar volgens mij zullen Baptista en Aliadière nooit mee kunnen in het type voetbal dat Arsenal speelt. Baptista heeft een veel te zware eerste aanraking en Aliadière heeft te weinig voetbalintelligentie.

Vanavond bleek maar weer eens dat Van Persie nog niet al z'n streken kwijt is. Hij sloeg/duwde vandaag z'n tegenstander en ontving alweer z'n 8ste gele kaart van het Premiership-seizoen. :D

Andere interessante wedstrijden waren Tottenham-Liverpool (0-1 door een goal van Luis Garcia) en Bolton-Pompey (3-2).
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo dec 31, 2006 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 31, 2006 12:32 am

Laten we hopen dat Chelsea door het Real Madrid virus wordt geveld!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 12:43 am

En dat die maffioso ze dan in de steek laat.

Baseman

Bericht door Baseman » zo dec 31, 2006 12:54 am

Dat zie ik niet gebeuren eigenlijk, sorry Thomas ;)

Maar verrassend puntverlies van Chelsea en vooral Arsenal, tegen Sheffield United B (vreemd genoeg spelen ze maandag alweer tegen Boro, waardoor 6 basisspelers thuis werden gelaten). Gerweldig trouwens dat SU geen reservekeeper meegenomen had, waardoor een veldspeler op goal mocht gaan staan. Helemaal geweldig was het toen de betreffende 'keeper' met een uitstekende reflex de 1-1 voorkwam :D :worshippy:

PS: Van Persie pakte inderdaad zijn zoveelste kaart, maar hij kreeg ook een aardige stomp in zijn maag.
Thomas schreef:Ahn ok. Maar van de EPL zie je wel regelmatig hele wedstrijden?
Yep, van de PL en de HCE.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 1:14 am

Baseman schreef:Gerweldig trouwens dat SU geen reservekeeper meegenomen had, waardoor een veldspeler op goal mocht gaan staan. Helemaal geweldig was het toen de betreffende 'keeper' met een uitstekende reflex de 1-1 voorkwam :D :worshippy:
Je hebt het over het schot van Van Persie, neem ik aan. Leuk hoor, voor een jongen die eigenlijk geen keeper is. Maar van welke echte keeper dan ook verwacht je dat hij die poging er gewoon simpel uitgetikt had. Hij was redelijk recht op hem af en na de stuiter zat er niet zo heel veel snelheid meer achter.

Maargoed, jij bent de keeperexpert hier. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » zo dec 31, 2006 11:23 am

:D
Ik weet eigenlijk niet eens van wie dat schot was, maar de reflex was heel aardig. Vooral natuurlijk omdat hij als speler niet gewend is zijn handen te gebruiken, het was geen slechte redding zullen we maar zeggen. En vreemd genoeg het enige schot op doel...dat speelde Arsenal echt waardeloos uit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 4:55 pm

Mourinho: 'Mijn spelers missen kwaliteit'

31/12/2006 13:40

Het puntenverlies van Chelsea in de laatste weken zit coach José Mourinho goed dwars. Na de 2-2 tegen Fulham haalde de Portugees vooral uit naar zijn eigen spelers.

'Misschien zijn we wel niet zo goed als we denken. Misschien ben ik wel niet zo'n goede manager of zijn de spelers niet zulke goede spelers', filosofeerde Mourinho. Zijn visie richt zich met name op het laatste.

'Wat kan ik met Michael Ballack, Paulo Ferreira en Geremi? Niets. Ze hebben niet de kwaliteiten die zijn vereist voor het spel dat tegenstanders tegen ons spelen. Als de tegenstanders ons een paar foutjes zien maken, ruiken ze kansen. Dat is precies het tegenovergestelde van de afgelopen periode.'

'Andrei Sjevtsjenko, Shaun Wright-Phillips en Salomon Kalou presteren gewoon niet. Didier Drogba is de enige die op dit moment functioneert. Als de club me om mijn mening vraagt, zou ik zeggen dat we nieuwe spelers moeten halen, maar als je ziet dat clubs ongelooflijk veel geld vragen voor middelmatige spelers, dan zeg ik toch nee.'

'Ik hoop dat ik snel weer kan beschikken over Petr Cech en John Terry, dan heb ik geen miljoenen nodig voor nieuwe spelers. Ik wil de beste keeper en de beste centrale verdediger van de wereld terug.'
vi.nl

Schitterend, dit. :drecul2:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 31, 2006 5:13 pm

Bij Ajax worden coaches die dit zeggen op handen gedragen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 5:15 pm

Ajax heeft niet de beschikking over spelers van het niveau Ballack en Shevchenko.

En ook maar weinig spelers van het niveau Ferreira, Geremi, Boulahrouz, SWP en Kalou trouwens.

Gesloten