Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 8:24 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Raymon schreef:Dan had er ook geld moeten zijn. Daar komt bij, hij komt nieuw bij een team, kent nog niet alle ins en outs van alle spelers en weet dus niet precies waar de zwakke plekken zitten. Nu dus wel en ik verwacht dat hij er wat aan gaat proberen te doen.
Dan had ie zich moeten plaatsen voor de CL. dan was er geld binnen gekomen.Mij allemaal iets te gemakkelijk.Na Vitesse ziet HtC opeens het licht ..
Dat is dus niet waar. Ten Cate zag al een aantal gebreken voordat het seizoen begon.
Niet ?, HtC vertelde bij zijn aanstelling dat de AJAX selectie getalenteerde spelers bevat maar routine mist, nu die zijn toch gehaald Stam, Gabri, Roger gelouterde spelers ( zelfs Perez speelt al wat jaren ) , verder speen deze spelers ook al weer wat jaren met elkaar.Persoonlijk vindt ik het een goedkope kutsmoes.Henk gaf j.l zondag aan dat de fouten wel eens chronisch zouden kunnen zijn, dus komt ie er nu pas achter dat er iets goed fout zit.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 8:25 pm

Dat is maar een (klein) deel van het verhaal. Henk zei dat Ajax de zogenaamde balafpakkers miste.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 8:25 pm

Ten Cate heeft zich gewoon vertild aan deze spelersgroep, hoor.

Hij gaf weliswaar aan er een verdedigende middenvelder bij te willen hebben, maar hij sprak ook zijn tevredenheid uit over deze spelersgroep.

Een en al bewondering voor Sneijder, Emanuelson, Babel etc. Ook was het zo vreemd dat Babel, nog maar 19, al bijna afgeschreven was.

Dit in schril contrast tot zijn uitlatingen na Vitas-Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 8:27 pm

Jöhnk schreef:Ten Cate heeft zich gewoon vertild aan deze spelersgroep, hoor.

Hij gaf weliswaar aan er een verdedigende middenvelder bij te willen hebben, maar hij sprak ook zijn tevredenheid uit over deze spelersgroep.
Hij heeft gezegd dat de groep bepaalde dingen miste, maar dat er absoluut goede spelers rondliepen. Zoek het maar na.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 8:29 pm

Kan wel, hij heeft zoveel gezegd. Wat ik zeg klopt ook.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 8:30 pm

Dus niet een en al bewondering, want hij gaf aan dingen te missen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 8:35 pm

Jöhnk schreef:Ten Cate heeft zich gewoon vertild aan deze spelersgroep, hoor.

Een en al bewondering voor Sneijder, Emanuelson, Babel etc. Ook was het zo vreemd dat Babel, nog maar 19, al bijna afgeschreven was.

Dit in schril contrast tot zijn uitlatingen na Vitas-Ajax.
Ten eerste had hij op het moment van die uitspraken niet kunnen weten hoe die jongens mentaal in elkaar zaten. Hij zei dan ook dat hij het goede voetballers vond. Na Vitesse heeft hij niet gezegd dat hij het opeens geen goede voetballers meer vind. Hij beklaagde zich over de mentaliteit van z'n spelers.

Ten tweede heeft hij dus wel degelijk aangegeven dat hij een extra middenvelder erg belangrijk vond. En in mijn ogen ligt daar op het moment dan ook een groot probleem.

Ten derde had Ten Cate moeilijk kunnen beginnen met 'nou, met dit team wordt het niks dit jaar'. Ik kan me nog ene Co herinneren die zo eerlijk was om te zeggen dat we voor een plek bij de eerste 3 of 5 gingen of iets dergelijks en op die manier bij voorbaat al aan een kansloos seizoen begon bij de supporters. Bovendien begin je op die manier niet al te best aan het seizoen met je nieuwe spelersgroep. Hun vertrouwen loopt een deuk op, terwijl er blijkbaar toch niets aan de selectie meer gedaan kon worden vanwege een gebrek aan geld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 8:36 pm

Het zal wel. Punt is dat Ten Cate een stuk negatiever is over bepaalde spelers dan een aantal maanden terug. Hij heeft de selectie gewoon verkeerd ingeschat. :yes:

Jim

Bericht door Jim » di dec 26, 2006 8:45 pm

Raymon schreef:Ik ga er van uit dat Ten Cate wel durft door te selecteren.
Ten Cate zal onderhand eens moeten gaan presteren anders wordt hij zelf "doorgeselecteerd".
Raymon schreef: En het is onzin om te stellen dat je perse resultaat met een selectie moet boeken.
In de campingbond niet. In het betaalde voetbal echter wel, zeker bij een topclub.
Bertje schreef: Ten Cate riep al voordat de competitie begon dat deze selectie bepaalde spelers miste.
Ach, Ten Cate roept zoveel. Na de wedstrijd tegen PSV riep hij nog dat Ajax voor het examen geslaagd was. Nu is plotseling wellicht de balans in de selectie niet goed en heeft de club misschien behoefte aan een ander soort speler.
Na Willem II was er "een dikke streep onder een roerige periode gezet". Na Vitesse is er volgens Henk ineens een "mentaliteitsprobleem dat zijn voorgangers ook niet konden oplossen".
Henk lult maar wat, zoals het hem op dat moment uitkomt.
Het komt er altijd op neer dat tegenslagen aan alles en iedereen zijn te wijten, behalve aan Henk ten Cate.
Geen niveau, geen klasse deze man. Een ordinaire straatvechter, meer niet.

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 8:48 pm

Ten Cate: ''De ploeg heeft in twee weken een behoorlijke vooruitgang geboekt,'' zei Ten Cate tevreden. ''Het zal nog wel een paar maanden duren voordat het perfect wordt uitgevoerd. Maar we hebben een aardige basis gelegd.''
Ten Cate te spreken over progressie spelersgroep | Club nieuws

Henk ten Cate is erg te spreken over de progressie die zijn team dit seizoen maakt. "We gaan steeds beter spelen, en ik denk ook dat het niet meer slechter wordt", zei Ten Cate op de website van Ajax. "Je kan best nog eens verliezen, maar er zit veel voetballend vermogen in deze ploeg en mentaal maken we stappen vooruit."
Heeft Ajax een chronisch probleem? | In de media

Als we Ten Cate moeten geloven dan heeft Ajax last van een chronisch mentaliteitsprobleem. De wedstrijd tegen Vitesse omschreef Ten Cate als 'een speeltuin' en heeft niets met voetbal te maken.

Ten Cate gaf ook al aan dat zijn voorgangers door schade en schande achter dit probleem zijn gekomen en dat het moeilijk te verhelpen is. "Mijn voorgangers hebben het namelijk ook niet op kunnen lossen."
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 26, 2006 8:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 8:50 pm

En na Feyenoord-uit: "vanaf nu worden we alleen maar beter".

Maar nu het tegenzit schopt meneer om zich heen. Dat valt me van hem tegen, hoor. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 8:53 pm

Jöhnk schreef:Het zal wel. Punt is dat Ten Cate een stuk negatiever is over bepaalde spelers dan een aantal maanden terug. Hij heeft de selectie gewoon verkeerd ingeschat. :yes:
Het zal wel. :sleepey:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 9:02 pm

Voetske schreef:Henk ten Cate is erg te spreken over de progressie die zijn team dit seizoen maakt. "We gaan steeds beter spelen, en ik denk ook dat het niet meer slechter wordt", zei Ten Cate op de website van Ajax. "Je kan best nog eens verliezen, maar er zit veel voetballend vermogen in deze ploeg en mentaal maken we stappen vooruit."
Mentaal ook, toe maar. En nu klopt er op mentaal vlak helemaal niets meer van? :confused:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 26, 2006 9:05 pm

Precies. Voetske legt daar even mooi wat quotes naast elkaar, zeg. :yes:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 9:12 pm

"Mentaal maken ze stappen vooruit", houdt dus in dat het mentaal zeer slecht gesteld was met een aantal/veel/sommige/enkele spelers. Dan is het niet zo raar dat er best wel eens een terugval kan optreden. Dus die quotes zeggen me niet zo heel veel.

Er zit voetballend vermogen in dit team, het team is vooruitgegaan maar niet iedereen kan het niveau vasthouden. Dat is erg jammer maar ook erg duidelijk. Nu is het aan Ten Cate om er iets aan te doen.

Is beter dan wezenloos af zitten wachten zoals z'n voorgangers :yes:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 9:13 pm

@ Voetske: Wanneer zei Ten Cate dat? En wat is je bron?

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 9:14 pm

Hier nog eentje :
Ten Cate: heilig vertrouwen in deze groep | Club nieuws

Henk ten Cate heeft nog alle vertrouwen in zijn spelersgroep. Tijdens het wekelijkse perspraatje op vrijdag zij hij er het volgende over: "Ik heb een heilig vertrouwen in deze groep", aldus Ten Cate. "Het kan ook niet zo zijn dat ze in twee weken het voetballen verleerd zijn."
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 9:20 pm

Bron? Datum?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 9:21 pm

Maar wat zeggen deze quotes nou? Dat Ten Cate ook het vertrouwen in z'n groep moet uitspreken soms? Je kunt een team wel afbranden maar dat schiet ook niet erg op. Wat hij zegt zal me namelijk worst wezen. Het gaat erom dat hij of presteert, verbetering laat zien of tenminste inziet dat het anders moet en daar dan ook naar handelt. Mag hij verder net zo veel psychologische praatjes houden als ie zelf wil.

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 9:21 pm

Quote 1: Bij het begin van het seizoen.
Quote 2: Voor de wedstrijd tegen Ado Den Haag.
Quote 3: Na Vitesse - AJAX
Quote 4: Na Espanyol

Je mag zelf ook wel eens wat moeite doen Thomas ;) , Interviews van HtC zijn overal op internet te vinden.Ergo het stikt er de moord van :D

Bronnen: Ajax.nl , NRC enz. enz.
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 26, 2006 9:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 26, 2006 9:26 pm

Raymon schreef:Maar wat zeggen deze quotes nou? Dat Ten Cate ook het vertrouwen in z'n groep moet uitspreken soms? Je kunt een team wel afbranden maar dat schiet ook niet erg op. Wat hij zegt zal me namelijk worst wezen. Het gaat erom dat hij of presteert, verbetering laat zien of tenminste inziet dat het anders moet en daar dan ook naar handelt. Mag hij verder net zo veel psychologische praatjes houden als ie zelf wil.
Presentatie in de media vind ik een belangrijk facet van het trainersschap. Vooral bij Ajax.

Goed, Ten Cate heeft dus gezegd 'heilig vertrouwen' in deze spelersgroep te hebben. Daar is niets mis mee. Maar dan komt het eufemistisch uitgedrukt nogal opportunistisch over als hij een aantal weken later aangeeft dat sommige spelers een structureel mentaliteisprobleem hebben.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 9:41 pm

Ik vind dat een beetje naief Johnk. Trainers zijn ook amateur psychologen die allerlei trucs gebruiken om een team beter te laten presteren. De ene keer ben je aardig, de volgende keer teleurgesteld of kwaad. Dat hoort er allemaal bij en hou TC het doet zal me een zorg wezen, als hij het maar doet.

Waar het mij om gaat is dat er een bepaalde visie is en daar naar gehandeld wordt. Dus als duidelijk is dat bepaalde spelers niet in je visie passen dan moet je op zoek naar andere spelers. Simpel genoeg. En als TC ballen heeft dan serveert ie iedereen af die niet goed genoeg is. Maar niet midden in het seizoen. Voor je het weet heb je iemand nog nodig dus moet je ze wel een beetje vertrouwen geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 9:57 pm

Voetske schreef:Je mag zelf ook wel eens wat moeite doen Thomas ;) , Interviews van HtC zijn overal op internet te vinden.Ergo het stikt er de moord van :D

Bronnen: Ajax.nl , NRC enz. enz.
Ja zeg, ik ga een beetje bronnen zoeken voor artikelen die jij plaatst. Amehoela.

Maar verder bedankt hoor. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 26, 2006 10:33 pm

Jöhnk schreef:Goed, Ten Cate heeft dus gezegd 'heilig vertrouwen' in deze spelersgroep te hebben. Daar is niets mis mee. Maar dan komt het eufemistisch uitgedrukt nogal opportunistisch over als hij een aantal weken later aangeeft dat sommige spelers een structureel mentaliteisprobleem hebben.
Waarom is dat opportunistisch? Pas als het er echt om gaat, kom je erachter hoe een groep mentaal in elkaar steekt. Dat ontdek je niet op de eerste trainingsdag, ergens op een mooie dag in juli.
Ik denk trouwens niet dat het een gebrek aan mentaliteit is. Eerder een gebrek aan professionaliteit. De meeste spelers van het huidige Ajax leren het heus wel, alleen beseffen ze nu nog niet altijd wat er gevraagd wordt. Voetbal is nog teveel spel voor ze. Vergelijk Rijkaard en Vanenburg (met wie De Mos de oorlog niet won) en de patatgeneratie. Wie Ajax lang volgt, ziet dit probleem niet voor de eerste keer de kop op steken.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 26, 2006 10:48 pm

Jöhnk schreef:En na Feyenoord-uit: "vanaf nu worden we alleen maar beter".

Maar nu het tegenzit schopt meneer om zich heen. Dat valt me van hem tegen, hoor. :sad:
Het is bijna februari dan zijn zijn teams op zn best schijnt het.

Wel mooi dat Henk het voor Gabri opneemt, na mijn idee terecht. Ik lees hier vaak kritiek op Gabri, misschien in het vervolg wat meer op onze verwende eigen jeugdspelertjes ofzo?

Plaats reactie