PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 1:34 pm

Slaapt dat eigenlijk lekker, zo'n Koeman-dekbed? ;)

Arwin

Bericht door Arwin » ma dec 18, 2006 3:03 pm

Koeman heeft Ajax niet met een kampioenschap achtergelaten, hoor Jim. Verder heeft een welles - nietes discussie niet zoveel zin denk ik. Jij jouw mening, ik de mijne. Op dit moment kunnen we allebei ons gelijk niet bewijzen omdat die in de toekomst ligt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 4:15 pm

Jöhnk schreef:Slaapt dat eigenlijk lekker, zo'n Koeman-dekbed? ;)
Niet zo mooi als een Heitinga-dekbed, in ieder geval. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 6:08 pm

Jöhnk schreef:Wel had ik meer van Ajax verwacht. Voorlopig halen Van Gaal en R. Koeman het maximale uit hun spelersgroep, waar Ten Cate en E. Koeman dat nalaten.
Mwah, de grote missers van het seizoen waren Kopenhagen thuis en Roda, Sparta en Sparta Praag uit.

De selectie van Ajax is niets speciaals. Die van PSV is dat wel. Het verschil is 8 punten en met een beetje meer discipline en mentale weerbaarheid van de spelers (en wellicht de coach) had het minder kunnen zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 18, 2006 6:52 pm

Ajax is groeiende en dat gaat nog met ups en downs, al had ik de dip niet zo snel en niet zo heftig verwacht. Maar Ajax wint nu tenminste weer en dat scheelt altijd veel.

PSV heeft ook zijn ups en downs, maar het verschil met Ajax is nog dat PSV in een dip (zoals nu) wel weet te winnen. De selectie is meer ervaren en bevat enkele toppers, dat geeft samen de doorslag op de mindere momenten. Zelfs als het niet loopt heeft PSV de degelijkheid en de kwaliteit om de 0 te houden en te vertrouwen op de aanvallers en de dode spelmomenten, dat geeft het team extra rust. Het is ook niet toevallig dat PSV vaak scoort in het laatste kwartier van de 1e helft en in het 1e kwartier van de 2e helft.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 6:57 pm

Is dat nog steeds zo? Het viel me vooral onder Hiddink op dat Psv aanviel in fases. Met name vlak voor rust drukte Psv dan nog even het gaspedaal in.

Grootste verschil met vorig seizoen bij Psv is mijns inziens de omschakeling naar balbezit. Waar onder Hiddink dan steevast werd getemporiseerd (Alex, slof slof, Cocu, tikkie terug, Simons...) zoekt men dit seizoen direct de diepte.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 18, 2006 7:01 pm

Jöhnk schreef:Is dat nog steeds zo?
Volgens mij zag ik dat laatst in de VI staan...dus de spelers hebben inderdaad nog steeds bepaalde fasen waarin extra druk wordt gezet.
Grootste verschil met vorig seizoen bij Psv is mijns inziens de omschakeling naar balbezit. Waar onder Hiddink dan steevast werd getemporiseerd (Alex, slof slof, Cocu, tikkie terug, Simons...) zoekt men dit seizoen direct de diepte.
Mee eens :xyxthumbs:
Ook de doelstelling van Koeman, hij wil PSV aanvallender laten spelen en dat houdt dus in dat men eerder en meer naar voren moet spelen. Dat gaat met horten en stoten, maar er zit in vergelijking met vorig seizoen zeker verbetering in.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 7:07 pm

Mja, aanvallend voetbal is meer dan alleen hard naar voren hollen bij balbezit en hard achteruit hollen bij balverlies. Niet dat Psv niet goed speelt, maar voor aanvallend pressievoetbal moet je niet bij Koeman zijn.

Ik zou het voetbal van types als Van Basten en Koeman eerder reactievoetbal noemen dan aanvallend voetbal.

Wel kan ik begrijpen dat het allemaal wat aantrekkelijker oogt dan vorig seizoen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 18, 2006 7:15 pm

PSV heeft anders dit seizoen al enkele malen laten zien dat het wel degelijk aanvallend, dominant en aantrekkelijk kan spelen. Alleen weten de spelers ook dat het drukke programma zwaar is en men in de HCE de krachten kan sparen, ze winnen toch wel. Dat kan betekenen dat de wedstrijd saai is, maar onder Koeman is het wel beter dan vorig seizoen. Toen kon je bijna na de 1-0 naar huis gaan...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 7:19 pm

Dat heeft ook met de tegenstander te maken. Veel ploegen hebben sowieso veel moeite om de bal van A naar B te krijgen. Dan hoef je niet eens moeite te doen om de bal te heroveren en speel je automatisch op de helft van de tegenstander.

Tegen ploegen die de bal wel heel behoorlijk van A naar B kunnen krijgen zie je dat Psv veel minder van de eigen helft afkomt.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma dec 18, 2006 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 7:20 pm

Baseman schreef:Ajax is groeiende en dat gaat nog met ups en downs, al had ik de dip niet zo snel en niet zo heftig verwacht. Maar Ajax wint nu tenminste weer en dat scheelt altijd veel.

PSV heeft ook zijn ups en downs, maar het verschil met Ajax is nog dat PSV in een dip (zoals nu) wel weet te winnen. De selectie is meer ervaren en bevat enkele toppers, dat geeft samen de doorslag op de mindere momenten. Zelfs als het niet loopt heeft PSV de degelijkheid en de kwaliteit om de 0 te houden en te vertrouwen op de aanvallers en de dode spelmomenten, dat geeft het team extra rust. Het is ook niet toevallig dat PSV vaak scoort in het laatste kwartier van de 1e helft en in het 1e kwartier van de 2e helft.
De individuele klasse bij PSV zie ik vaak op het moment dat de wedstrijd nog open gebroken moet worden. PSV komt volgens mij vaak op voorsprong uit een dood spelmoment of een inidividuele bevlieging van Farfan of Koné.

De slimheid en het betere spel krijg je bij PSV in mijn ogen over het algemeen te zien bij een voorsprong van 1 of 2-0. En daar kan je ook het verschil in spelopvatting bemerken tussen PSV en Ajax. Waar Ajax soms op krampachtige wijze de tegenstander vastzet of dat probeert (waardoor ze de tegenstander vaak forceren om met z'n negenen te verdedigen), geeft PSV de tegenstander het idee dat er nog wel wat eer te behalen valt. Vervolgens kruipt de tegenstander wat uit z'n schulp en maakt PSV er (vaak) in de omschakeling met gemak nog 2, 3 of 4.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma dec 18, 2006 8:29 pm

Totdat je een tegenstander tegenkomt met dezelfde spelopvatting. Daaraan is in italië, duitsland, portugal en oost europa geen gebrek en dan krijg je twee afwachtende ploegen en een slaapverwekkend kat-en-muis-geschuifel richting 0-0 met eventueel een toevalstreffer of twee. Op dat soort voetbal zit niemand hier te wachten dus ik vind het een goede zaak dat Ajax in ieder geval de ambitie heeft om dat te doorbreken. Nu de uitvoering nog!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 18, 2006 10:47 pm

De snor zegt net dat psv Castro (int. van Uruguay) en Lucas wil halen voor volgend seizoen. Dat zullen dan wel weer hele goede aankopen uit Zuid-amerika worden. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 10:48 pm

PSV kan Lucas nooit betalen.

generaal

Bericht door generaal » ma dec 18, 2006 10:49 pm

Thomas schreef:PSV kan Lucas nooit betalen.
Aldus de T.D. van PSV.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 18, 2006 10:49 pm

Schijnt 8 miljoen te kosten en zou dan via de Chelsea constructie gebeuren net als bij Alex.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 10:54 pm

brigade zuid schreef:De snor zegt net dat psv Castro (int. van Uruguay) en Lucas wil halen voor volgend seizoen. Dat zullen dan wel weer hele goede aankopen uit Zuid-amerika worden. :sad:
Prima toch? Van concurrentie word je alleen maar beter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 10:58 pm

Jöhnk schreef:Prima toch? Van concurrentie word je alleen maar beter.
Mwah, PSV heeft wat trieste middelen waar Ajax niet mee kan concurreren. Op deze manier kan Hans Westerhof nog kampioen worden van de Eredivisie.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 18, 2006 10:59 pm

Zal de deal wel zijn dat Chelsea één speler levert aan PSV. Lig ik eerlijk gezegd niet wakker van.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 10:59 pm

joey schreef:Zal de deal wel zijn dat Chelsea één speler levert aan PSV. Lig ik eerlijk gezegd niet wakker van.
In ruil voor?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 11:00 pm

Thomas schreef:Mwah, PSV heeft wat trieste middelen waar Ajax niet mee kan concurreren. Op deze manier kan Hans Westerhof nog kampioen worden van de Eredivisie.
Laat Ajax eerst maar eens het maximale uit zijn eigen mogelijkheden halen, dan praten we verder.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 11:02 pm

We kunnen een flinke kwaliteitsinjectie gebruiken. Als dat niet vanuit de jeugd kan komen, moeten er maar aankopen volgen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 18, 2006 11:03 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Zal de deal wel zijn dat Chelsea één speler levert aan PSV. Lig ik eerlijk gezegd niet wakker van.
In ruil voor?
0 transferrechten op de betreffende speler. En het eerste recht om hem te halen. Chelsea heeft de speler al half binnen, PSV beschikt over een (bijna) gratis speler. Zoiets.

Je moet er zin in hebben. Maar PSV moet waarschijnlijk wel, want men kreeg de begroting niet rond. Bovendien zijn ze in Eindhoven toch iets minder trots dan bij ons.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 18, 2006 11:06 pm

Het staat Ajax toch vrij om een vergelijkbare overeenkomst af te sluiten?

Dat maakt het makkelijker om dat soort spelers te halen. Het nadeel is dat je er wellicht wat minder over te vertellen hebt en dat je dus minder of geen controle hebt over het moment dat de speler vertrekt. Ook zul je geen winst maken bij een transfer omdat de speler geen eigendom is. Aan de andere kant is het risico daardoor ook weer nihil.

Zo'n constructie heeft voordelen en nadelen. Ajax kiest er voor om zo niet te werken en psv doet dat wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 18, 2006 11:08 pm

Marillion schreef:Het staat Ajax toch vrij om een vergelijkbare overeenkomst af te sluiten?

Dat maakt het makkelijker om dat soort spelers te halen. Het nadeel is dat je er wellicht wat minder over te vertellen hebt en dat je dus minder of geen controle hebt over het moment dat de speler vertrekt. Ook zul je geen winst maken bij een transfer omdat de speler geen eigendom is. Aan de andere kant is het risico daardoor ook weer nihil.

Zo'n constructie heeft voordelen en nadelen. Ajax kiest er voor om zo niet te werken en psv doet dat wel.
Chelsea wilde dat wel, maar het had vooral belangstelling voor de jeugdopleiding. Ajax voelde er weinig voor om de grootste talenten richting Londen te sturen en zei nee.
Ik denk ook dat het niets voor ons is. Te eigenwijs. ;)

Gesloten