Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 06, 2006 2:17 pm

Binnenkort hebben ze kerstreces, dat duurt volgens mij ook een maand ofzo.. het zal nog wel ff duren denk ik idd ook.

999

Bericht door 999 » wo dec 06, 2006 2:43 pm

Nihad schreef:
Voetske schreef:
Nihad schreef:Ohw oke. Dat zou anders wel errug zuur zijn.

Maar hoe zit het dan met de play-offs? Het heeft weinig zin als die kakkerlakken nog mee doen.
Tjonge jonge ..
Je 10.000ste post heef meer inhoud dan die 9999 ervoor! :D
Gelukkig ben jij hier de slimste op dit forum, Prof. Nihad, alleen sta ik geen strijkijzers te verkopen in een of andere electronica winkel :D
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » wo dec 06, 2006 2:54 pm

Ach, als bijbaan is het prima.

Trouwens ik verkoop geen strijkijzers, maar TV's. :headbang:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 06, 2006 3:50 pm

Wat is er mis met strijkijzers? :sad:

Geloven jullie de bewering van Derksen dat zakenlui 25 miljoen euro in Feyenoord willen steken? Ik niet. :X
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 06, 2006 4:02 pm

Een marokkaan die TV's in een winkel verkoopt? Schiet mij maar lek :D

Dat verhaal kan best kloppen hoor Joey, alleen denk ik dat het erg afhankelijk zal zijn van de straf die ze krijgen. Zij gaan geen geld in feyenoord stoppen als ze geen Europees voetbal gaan spelen.

Arthur

Bericht door Arthur » wo dec 06, 2006 5:11 pm

Zonder financiële daadkracht en zonder uitzicht op Europees voetbal wordt het heel lastig de selectie te versterken. Toch zal Feyenoord ook bij dat doemscenario nog steeds een zo sterk mogelijke selectie moeten samenstellen. Want wanneer de Uefa bijvoorbeeld een schorsing van twee jaar oplegt, gaat het wel om twee gekwalificeerde jaren. Dus als de Rotterdammers naast een ticket voor Europees voetbal grijpen, schuift de schorsing netjes op.
Nihad schreef:Huh? Wordt dus het complete Nederlandse voetbal geschorts voor 2 jaar? Dus 1 UEFA cup plek? :sad:
Ik weet niet of het inmiddels al duidelijk was, maar er staat dus dat als Feyenoord zich niet kwalificeert voor Europees voetbal, dat de schorsing doorschuift naar het eerstvolgende jaar dat ze zich wel kwalificeren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 06, 2006 5:19 pm

joey schreef: Geloven jullie de bewering van Derksen dat zakenlui 25 miljoen euro in Feyenoord willen steken? Ik niet. :X
Ja dat geloof ik wel eerlijk gezegd, maar zoiets moet dan bij AJAX toch ook mogelijk zijn?

Arthur

Bericht door Arthur » wo dec 06, 2006 5:26 pm

Die doen dat alleen als ze verwachten er meer dan dat aan te verdienen. Ik denk niet dat je er als Ajax op zit te wachten dat mensen die zo snel mogelijk geld willen verdienen inspraak krijgen in het beleid.
Daarnaast is 25 miljoen nou ook weer niet zoveel. Je hebt er nog geen 3 Huntelaars voor ;)

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 06, 2006 5:58 pm

Precies, Ajax moet dat niet willen. Sterker nog, volgens mij willen ze het ook niet, ik las laatst dat Ajax eigen aandelen wil inkopen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 06, 2006 6:03 pm

Arthur schreef:Die doen dat alleen als ze verwachten er meer dan dat aan te verdienen. Ik denk niet dat je er als Ajax op zit te wachten dat mensen die zo snel mogelijk geld willen verdienen inspraak krijgen in het beleid.
Daarnaast is 25 miljoen nou ook weer niet zoveel. Je hebt er nog geen 3 Huntelaars voor ;)
Nee maar ik denk dat een club als AJAX op deze manier wel meer als 25 miljoen bij elkaar kan krijgen en dat die investeerders zo snel mogelijk er aan willen verdienen.. ik weet het niet, bij NEC spelen Baretto en Niedzielan ook nog steeds en die zijn ook door investeerders gehaald.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo dec 06, 2006 6:27 pm

Arthur schreef:
Zonder financiële daadkracht en zonder uitzicht op Europees voetbal wordt het heel lastig de selectie te versterken. Toch zal Feyenoord ook bij dat doemscenario nog steeds een zo sterk mogelijke selectie moeten samenstellen. Want wanneer de Uefa bijvoorbeeld een schorsing van twee jaar oplegt, gaat het wel om twee gekwalificeerde jaren. Dus als de Rotterdammers naast een ticket voor Europees voetbal grijpen, schuift de schorsing netjes op.
Nihad schreef:Huh? Wordt dus het complete Nederlandse voetbal geschorts voor 2 jaar? Dus 1 UEFA cup plek? :sad:
Ik weet niet of het inmiddels al duidelijk was, maar er staat dus dat als Feyenoord zich niet kwalificeert voor Europees voetbal, dat de schorsing doorschuift naar het eerstvolgende jaar dat ze zich wel kwalificeren.
Ik snap die hele angst van Feyenoord voor een schorsing niet goed. Zoveel was er toch niet aan de hand in Nancy? Een boete plus wat wedstrijden zonder publiek ligt meer voor de hand dan een schorsing voor de UEFA cup.

Arthur

Bericht door Arthur » wo dec 06, 2006 6:33 pm

brigade zuid schreef:
Arthur schreef:Die doen dat alleen als ze verwachten er meer dan dat aan te verdienen. Ik denk niet dat je er als Ajax op zit te wachten dat mensen die zo snel mogelijk geld willen verdienen inspraak krijgen in het beleid.
Nee maar ik denk dat een club als AJAX op deze manier wel meer als 25 miljoen bij elkaar kan krijgen en dat die investeerders zo snel mogelijk er aan willen verdienen.. ik weet het niet, bij NEC spelen Baretto en Niedzielan ook nog steeds en die zijn ook door investeerders gehaald.
Maar NEC zal dus zo goed als niets verdienen aan hun verkoop. Financieel schiet je er op die manier nog steeds niets mee op

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 06, 2006 6:40 pm

Dubbel schreef:Ik snap die hele angst van Feyenoord voor een schorsing niet goed. Zoveel was er toch niet aan de hand in Nancy? Een boete plus wat wedstrijden zonder publiek ligt meer voor de hand dan een schorsing voor de UEFA cup.
Normaal gesproken heb je gelijk, alleen heeft Feyenoord al een dossier ondertussen. Een boete en wedstrijd(en?) zonder publiek is niet lang geleden al eens opgelegd, dus uitsluiting zou een optie kunnen zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 06, 2006 7:51 pm

Dubbel schreef: Ik snap die hele angst van Feyenoord voor een schorsing niet goed. Zoveel was er toch niet aan de hand in Nancy? Een boete plus wat wedstrijden zonder publiek ligt meer voor de hand dan een schorsing voor de UEFA cup.
De uefa waarnemer daar ter plekke zei nog nooit eerder zoiets meegemaakt te hebben en die week ervoor was er nog dat bier incident tegen Blackburn.. en vorig jaar hebben ze als straf al een keer gehad zonder publiek te spelen dus het logische gevolg is nu uitsluiting.

Wordt een spannend dagje morgen. Wat denken jullie? Ik denk dat ze voor dit lopende toernooi eruit gekegeld worden + 1 jaar uitsluiting.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 07, 2006 9:03 am

Hoop euh... denk ik ook :D :headbang:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 07, 2006 12:12 pm

:D

Hoe laat gaan die knakkers er eigenlijk over vergaderen? dan weet ik wanneer ik de champagne koud moet zetten.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 07, 2006 12:16 pm

brigade zuid schreef::D

Hoe laat gaan die knakkers er eigenlijk over vergaderen? dan weet ik wanneer ik de champagne koud moet zetten.
Tussen twaalf en zes. Er komen ook andere zaken aan de orde. De uitspraak kan vandaag nog komen, maar eventueel ook morgen. (FN)

UEFA duikt in dossier Feyenoord

ROTTERDAM/NYON -

Op het hoofdkantoor van de Europese voetbalbond in Nyon buigt een groepje mannen zich over 50 incidenten die zich de afgelopen maanden in officiële UEFA-competities hebben voorgedaan. Het zijn allemaal incidenten die door de aanklager zijn ingebracht. Het varieert van een gele kaart voor shirtje uittrekken tot de rellen met ‘supporters’ van Feyenoord in Nancy.

Voor het dossier van Feyenoord zal ruim de tijd worden genomen, want ook een incident tijdens Feyenoord - Blackburn Rovers komt aan de orde. Een speler van de Engelse club kreeg van de tribune in de Kuip een beker bier in zijn gezicht gegooid. Rond de klok van 18.00 eindigt de zitting.

DE COMMISSIE

De tuchtcommissie van de UEFA telt in totaal negen leden plus één voorzitter. Die leden zijn vandaag niet allemaal aanwezig. Voor elke zitting wordt een aantal van hen verzocht naar Nyon te komen. De regel is dat er altijd ten minste drie moeten verschijnen, die op het eind hun handtekening zetten onder de uitspraak. Tuchtcommissieleden hebben doorgaans allemaal een verleden als voetbalbestuurder bij een club of nationale bond en zijn jurist.

Er zit momenteel geen Nederlander in de tuchtcommissie, wel in de beroepscommissie. Oud-Willem II en KNVB-bestuurslid Miel Maessen is daar vice-voorzitter, maar mag bij een eventueel hoger beroep straks als landgenoot niet over Feyenoord oordelen. Voorzitter van de tuchtcommissie is een Spanjaard, de heer J. Guasch. Pas vanochtend zal blijken of hij de zitting zelf leidt of één van de drie vice-voorzitters.

HET OORDEEL

De tuchtcommissie buigt zich over de rapporten van de scheidsrechter en de waarnemer, in dit geval de Tsjech Jaroslav Dudl. Ook Feyenoord en AS Nancy hebben hun rapportage van de gebeurtenissen mogen indienen. Bij de zitting is geen van de partijen welkom.

In deze zaak toetst de commissie de artikelen 5 en 6 van het UEFA-tuchtreglement. Die artikelen stellen dat een club een duidelijke verantwoordelijkheid heeft voor zijn spelers en officials, maar óók voor het gedrag van zijn supporters. AS Nancy is als thuisspelende club tevens verantwoordelijk voor de orde en veiligheid. Zowel binnen als rondom het stadion en zowel voor als tijdens als na de wedstrijd.

De UEFA probeert zich zoveel mogelijk te baseren op feiten. Het bewijzen van feiten ligt in tuchtrecht echter anders dan in het strafrecht. Strafrecht gaat alleen uit van onomstotelijk bewezen feiten. In tuchtrecht moet je feiten aannemelijk kunnen maken. Er is daardoor altijd sprake van een glijdende schaal. De commissie zal alle omstandigheden meewegen die zij van belang acht voor zijn oordeel. Ingewijden bij de UEFA geven aan dat clubs over het algemeen terughoudend zijn om in tuchtrechtzaken met de beschuldigende vinger naar anderen te wijzen.

DE STRAFMAAT

De UEFA onderscheidt 13 verschillende strafmaten tegen nationale bonden of clubteams. In oplopende zwaarte gaat het om: een waarschuwing (A), een reprimande (B), een boete (C/niet minder dan 500 Zw. francs en niet meer dan 1 miljoen), annuleren van het resultaat van een wedstrijd (D), wedstrijd overspelen (E), puntenaftrek (F), het opleggen van een resultaat (G/meestal reglementaire 3-0 nederlaag), wedstrijd achter gesloten deuren (H), sluiten van stadion (I), wedstrijd(en) spelen in een derde land (J), diskwalificatie in lopende competities en/of uitsluiting van toekomstige competities (K), afnemen van titel (L), intrekken van licentie (M).

Daarnaast wordt altijd meegewogen of er sprake is van recidivisme. Voor de UEFA geldt dan binnen vijf jaar na de laatste overtreding. Recidivisme geldt, zo staat er letterlijk, als een strafverzwarende omstandigheid. In welke mate is niet in de reglementen vastgelegd. De tuchtcommissie en later eventueel de beroepscommissie hebben op dit punt alle ruimte. Voor Feyenoord ligt hier een groot probleem. De club werd in 2005 na ongeregeldheden tegen Sporting Lissabon al gestraft met een wedstrijd zonder publiek. Begint Feyenoord vandaag vanaf dat punt H, dan komen de straffen I, J, L en M normaal gesproken niet aan de orde. Die sancties reserveert de UEFA bij voorkeur voor clubs die in een thuiswedstrijd een zodanige puinhoop veroorzaken, dat ze als falende wedstrijdorganisator worden aangeklaagd.

Voor Feyenoord geldt dat bij rellen in Frankrijk niet. Het maakt de kans op straf K, diskwalificatie in lopende competities en/of uitsluiting van toekomstige competities, tot een heel reële optie.

HET BEROEP

De voorzitter van de tuchtcommissie bepaalt of er vandaag na 18.00 uur ook meteen een uitspraak komt. Als hij er een nachtje over wil slapen, wordt het pas morgen (vrijdag). Zo gauw de uitspraak er is, kunnen partijen binnen drie dagen formeel beroep aantekenen. Vervolgens is er nog zes dagen tijd om het dossier aan te vullen voor de beroepszitting. De UEFA-aanklager en de getroffen club(s) kunnen daar gebruik van maken. Doen ze dat beiden, dan is sprake van een zogenoemd cross-appeal en dan kan een straf hoger uitvallen. Dat kan ook als alleen de UEFA in beroep gaat. Gaat alleen de club in hoger beroep, dan kan een straf nooit hoger worden.

Daarna wordt een datum voor de zitting bepaald. Indien nodig, kan de UEFA heel snel handelen. Voor Feyenoord kan dat eventueel nog van belang zijn, omdat op 13 december al de laatste groepswedstrijd in de UEFA Cup-poule is tegen Wisla Krakow.

Beroepszaken dienen ook in Nyon bij the Appeals Body van de UEFA. Die beroepscommissie telt in totaal 11 leden plus een voorzitter. Als Feyenoord bij de beroepscommissie zou belanden, krijgt het alle ruimte om zich te verdedigen. Een delegatie van de club is dan welkom bij de zitting waarvoor zeker een halve dag wordt uitgetrokken. Advocaten mogen pleiten, getuigen en deskundigen kunnen hun verhaal doen en sinds een paar jaar is ook het tonen van videobeelden toegestaan.

Als allerlaatste middel is er daarna ook buiten de UEFA om nog hoger beroep mogelijk. Dat kan sinds kort bij het Court of Arbitration for Sport (CAS). Deze onafhankelijke arbitragecommissie is ingesteld door het IOC.
AD

Feyenoord is zwaar de lul volgens mij. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 07, 2006 5:03 pm

Mooi niet dus.
Feyenoord ontloopt zware straf ondanks rellen

7/12/2006 16:56

De Europese voetbalbond heeft Feyenoord gespaard. De Rotterdamse club ontloopt uitsluiting van Europees voetbal en houdt slechts een geldboete en een voorwaardelijke straf over aan het recente wangedrag van supporters.
Later meer
www.vi.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 07, 2006 5:11 pm

Pfjew.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 07, 2006 5:13 pm

Er staat nu meer online:
UEFA: Feyenoord mag in Europa blijven voetballen

7/12/2006 16:56

De Europese voetbalbond heeft Feyenoord gespaard. De Rotterdamse club ontloopt uitsluiting van Europees voetbal en hield slechts een geldboete en een voorwaardelijke straf over aan het recente wangedrag van supporters.
De tuchtcommissie van de UEFA legde Feyenoord een boete van tweehonderdduizend Zwitserse frank op (circa 118.000 euro) en een voorwaardelijke straf van het spelen van twee thuisduels zonder publiek. De Rotterdamse club kreeg een proeftijd van drie jaar. Bovendien moet de club met AS Nancy contact opnemen over de schade die is aangericht in Frankrijk.

Feyenoord had met erger rekening gehouden en vreesde zelfs een tijdelijke uitsluiting voor Europees voetbal. De clubleiding heeft de UEFA dan ook laten weten niet in beroep te gaan tegen de uitspraak.

Tijdens de UEFA Cup-wedstrijd tegen Blackburn Rovers had een supporter bier over Blackburn-speler Morten Gamst Pedersen gegooid. Tevens hadden enkele aanhangers vuurwerk afgestoken. En vorige donderdag richtten fans forse schade aan zowel in de stad Nancy als in het stadion van AS Nancy. Het duel moest zelfs enige tijd worden gestaakt omdat spelers te veel last hadden van het traangas dat de politie had gebruikt in een poging de relschoppers in bedwang te houden.
www.vi.nl
Wat een ontzettend milde straf, zeg.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 07, 2006 5:15 pm

Lucky fucks.

Gelukkig komt Krakau op bezoek! :D

M..

Bericht door M.. » do dec 07, 2006 5:18 pm

nu weet ik waar de 'f' in uefa voor staat : :D

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 07, 2006 5:36 pm

Zo, die komen écht goed weg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 07, 2006 5:45 pm

Gelukkig hebben we de Polen nog! :eusa_dance: :headbang: :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 07, 2006 5:50 pm

Jezus dit kan toch niet waar zijn.. :huh:

Hup Krakow! :sad:

Gesloten