PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma dec 04, 2006 9:04 pm

Hij kan toch ook niets anders zeggen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 04, 2006 9:06 pm

Natuurlijk wel. Een slordige vijftien wedstrijden geleden ging hij ook nog 'aanvallender' spelen met PSV.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma dec 04, 2006 9:09 pm

Ik doelde op
Als je alle drie de clubs vergelijkt is dit (PSV, red.) de prettigste van de drie.”

jabu

Bericht door jabu » ma dec 04, 2006 9:09 pm

Neefkens schreef:Hij kan toch ook niets anders zeggen.
Hij kan toch ook iets in de trant van 'ik heb daar prettig gewerkt net zoals ik hier nu prettig werk' zeggen? Of zeg desnoods 'ik praat niet over de concurrent of een oud-werkgever'. Dit is zo goedkoop.

Jim

Bericht door Jim » ma dec 04, 2006 9:12 pm

joey schreef:Ach, zo gaat dat. Geen betere manier om je bij de PSV-supporters populair te maken dan afgeven op Ajax. :aai:
Zeg dat wel. Gelukkig gedraagt de huidige Ajax-coach zich in dat opzicht richting PSV vele malen beter..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma dec 04, 2006 9:15 pm

Jabukajaja schreef:
Neefkens schreef:Hij kan toch ook niets anders zeggen.
Hij kan toch ook iets in de trant van 'ik heb daar prettig gewerkt net zoals ik hier nu prettig werk' zeggen? Of zeg desnoods 'ik praat niet over de concurrent of een oud-werkgever'. Dit is zo goedkoop.
Dát zou idd ook kunnen, alleen Koeman is daar teveel opportunist voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 04, 2006 9:22 pm

Over dit soort dingen maak ik me totaal niet druk. Er zijn maar zo weinig clubmensen in het voetbal.

Waterreus bijvoorbeeld. O nee, die zou in Nederland nooit voor een andere club spelen dan voor PSV. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 04, 2006 9:29 pm

Jim schreef:Zeg dat wel. Gelukkig gedraagt de huidige Ajax-coach zich in dat opzicht richting PSV vele malen beter..
Allebei zonder enig niveau.

Schoenmaker, blijf bij je leest.

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 05, 2006 7:37 am

Voor supporters die bekend staan om de kritiek die men durft te geven op de eigen club, raken jullie nogal snel gepikeerd als iemand anders een paar opmerkingen maakt...

Daarbij zegt Koeman niets vreemds.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 05, 2006 11:08 am

Ik vind gewoon dat Koeman (en Ten Cate) zich met zijn eigen zaken moet bemoeien.

Daarbij zegt Koeman mijns inziens wel iets vreemds. Er is in ruim drie jaar Ajax maar 1 persoon die de positie van Koeman onder druk heeft gezet, en dat is Van Gaal. Het overige deel van de club, met Arie Ferrari voorop, had juist het volste vertrouwen in hem- daarom heeft Van Gaal ook moeten opstappen.

Welbeschouwd heeft Ajax Koeman dus beschermd tegen de grillen van Lowie. Maar daar hoor je Koeman niet over, want hij wil even goedkoop scoren. Als trainer van Ajax had hij daar overigens ook een handje van. Zo stelde hij meermaals dat Ajax de beste selectie van Nederland had en droeg hij met graagte de verschrikkelijke stropdas.

Dan de supporters. Ik geloof er niet in dat supporters uit Eindhoven in wezen anders of minder opportunistisch zijn dan supporter uit Amsterdam. Luister alleen al naar het applaus dat Kluivert ten deel valt als hij weer eens wat minuutjes maakt.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di dec 05, 2006 11:53 am

‘Voetbal zal nooit meer hetzelfde zijn’
Gepubliceerd op dinsdag 05 december 2006

Betere voeding, snellere materialen, meer inzicht in trainingsopbouw. Techniek draagt op verschillende manieren bij aan betere prestaties van sporters. Daarover gaat deze XL Special. Vandaag aflevering 2: het Field Lab van PSV. Met hulp van TNO ontwikkelde de Eindhovense voetbalclub een hightech veldlaboratorium op trainingscomplex de Herdgang.
Behalve een kunstgrasveld is er op de Herdgang weinig dat wijst op moderne snufjes. Maar wie op dinsdag en donderdag de trainingen van de A- en B-junioren volgt, ziet iets ongebruikelijks. De talenten van de landskampioen dragen over hun trainingskledij een speciaal hesje.

Honderden keren per seconde
Wie nog beter kijkt ziet rondom het veld een tiental antennes met daaronder meetbakens en camera’s. De elektronische meetkastje staan honderden keren per seconde in contact met de transponders (zenders) die de spelers op hun lichaam dragen (vandaar de hesjes). Zo kan iedere speler op vijf centimeter nauwkeurig worden gevolgd.

Gemeten wordt de afgelegde weg, de snelheid, de versnelling, de veldbezetting, afstanden tussen speler, het gezichtsveld van de spelers en de hartfrequentie. Luc van Agt, inspanningsfysioloog en conditietrainer bij de landskampioen werkt sinds mei 2006 met dit systeem, dat een jaar lang wordt getest en ingesteld naar de wensen van PSV. Volgens Van Agt zijn de mogelijkheden oneindig.

Realtime aansturing
Hij geeft een voorbeeld: “Omdat we nu de hartslag in realtime in de gaten houden, kunnen we individuele trainingsprogramma’s maken. Daarmee kan je spelers optimaal fysiek belasten en tegelijkertijd voorkom je overbelasting. Ik kan nu tijdens de training, zelfs als ik niet zelf op het veld sta, op een monitor zien hoe het met de spelers gaat. Ik kan dus op tijd bijsturen door trainingen lichter of juist zwaarder te maken.”

Ook op tactisch gebied zijn er mogelijkheden. Frans Lefeber, projectmanager Sport van TNO legt uit: “Stel dat een trainer wil dat een bepaalde speler korter gaat dekken. Dan kan hij nu met behulp van dit systeem met een paar drukken op de knop alle spelsituaties terughalen waarbij de speler te ver van zijn tegenstander af staat. Die beelden als bewijs helpen veel beter dan de woorden van een coach die vanaf de zijlijn schreeuwt dat het anders moet.”

Talentvol kijken
Met behulp van de wetenschap (onder meer de Rijksuniversiteit Groningen) worden nog diverse andere meetmogelijkheden onderzocht. Zo wordt gekeken naar de effectiviteit van verschillende spelpatronen en naar de kijkrichting van spelers, die kan door het meten van positie van de schouders goed worden bepaald. “Het idee is dat coaches dan van al hun spelers zien of ze goed meevoetballen op het moment dat ze de bal niet hebben”, aldus Lefeber.

Een ander interessant onderwerp van studie is het kijkgedrag van topvoetballers. De veronderstelling is dat spelers die hele snelle beslissingen nemen - denk bijvoorbeeld aan Ronaldinho en Zidane - een ander kijkgedrag vertonen dan hun minder getalenteerde collega's. “Door het kijkgedrag te meten is het allicht mogelijk om jong talent sneller te herkennen”, zegt Lefeber.

Testfase
De voorbeelden zijn prachtig, maar het systeem moet zich nog wel in de praktijk bewijzen. Van Agt: "De verwachtingen waren in eerste instantie niet zo hoog, maar de mogelijkheden van het systeem hebben deze ruimschoots overtroffen. Het gaat nu alleen om het op de juiste wijze toepassen van de meest geschikte mogelijkheden en dat vraagt tijd en geduld. Het is nu vooral zaak dat trainers de software gaan begrijpen, dat ze gaan inzien wat er allemaal kan."

De eerste inzichten kwamen tijdens de testfase van de voorbije zes maanden al bovendrijven. "Een belangrijke wens vanuit de trainersstaf was om niet alleen de positie van de spelers maar ook die van de bal in realtime te meten. Met behulp van de videobeelden kon de bal in een later stadium worden ingevoegd, maar dat bleek verre van optimaal. Aan dat soort dingen wordt dus gewerkt. Het doel is om dit systeem na dit testjaar structureel te gebruiken bij de trainingen van jeugdelftallen. Daar waar gewenst zal ook het eerste elftal van de mogelijkheid gebruik gaan maken."

Belangstelling AC Milan
Het positivisme bij PSV heeft zijn uitwerking niet gemist. Inmotio, het bedrijf dat de technologie voor PSV’s Field Lab ontwikkelde, vertelt aan iedereen die maar horen wil dat 'voetbal nooit meer hetzelfde zal zijn’. Met succes, de door TNO opgerichte firma schermt inmiddels met interesse van clubs als AC Milan, Werder Bremen en SC Heerenveen.

Frans Lefeber die namens TNO vanaf het eerste begin bij de implementatie van het systeem is betrokken, richt zich vooral op het optimaliseren van het systeem bij PSV. “De bedoeling is dat we spelers en trainers structureel feedback gaan geven over hun fysieke en tactische prestaties. Ik droom van een soort testbatterij waarmee we de beste talenten kunnen herkennen en opleiden. Mijn belangrijkste doelstelling is dat we binnen vijf jaar aantoonbaar meer jeugd kunnen laten doorstromen naar het eerste elftal. Want dat is voor PSV de enige manier om in het spoor te blijven van de veel rijkere internationale topclubs.”

Sjoerd Litjens
Doet Ajax nog iets op dit gebied?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 05, 2006 2:57 pm

joey schreef:Ach, zo gaat dat. Geen betere manier om je bij de PSV-supporters populair te maken dan afgeven op Ajax. :aai:
Ik vind in dit stuk dat ie helemaal niet afgeeft op AJAX. Over dat het resultaat belangrijker is dan de manier waarop kan ik het alleen maar hartgrondig eens zijn.

Als je van dit artikel vind dat Koeman op AJAX afgeeft nou dan is HtC vele malen erger en MvG meende zich een paar weken geleden bij Studio Voetbal ook met Psv te bemoeien, het was geen mooi voetbal.. hou je bij je eigen toko denk ik dan, zeker als je 6 punten achter staat op de desbetreffende club.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 05, 2006 5:57 pm

brigade zuid schreef:Ik vind in dit stuk dat ie helemaal niet afgeeft op AJAX.
Hij zegt dat men bij Ajax gefrustreerd is. Vind ik toch niet zo netjes.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 05, 2006 6:24 pm

Jim schreef: Zeg dat wel. Gelukkig gedraagt de huidige Ajax-coach zich in dat opzicht richting PSV vele malen beter..
Nou, volgens joey is HtC geen excuus-Truus à la Blind, Jim. ;)

Ik geef Jim´s idool in dit opzicht alle gelijk van de wereld. HtC slingerde een discussie over aantrekkelijk voetbal aan, waarbij PSV als maatstaf werd genomen van hoe het niet moet. Datzelfde PSV is in NL oppermachtig en het Ajax van HtC kreeg een paar weken het ene been niet voor het andere. Dus herinnert Koeman hem nog eens fijntjes aan zijn wat overmoedige uitspraken. Niets mis mee...

PSV doet het gewoon prima. Dat kunnen wij Ajacieden wel heel vervelend vinden, maar dat verandert niets. Ze hadden al een goede ploeg en met Salcido en Mendez zijn ze er nog eens sterker op geworden. Ze pakken amper een tegengoal en zoals ze tegen Utreg speelden, is er ook qua attractiviteit geen ploeg in NL beter. AZ niet en Ajax (zeker op het droevige niveau van de laatste weken) niet. HtC sloeg de plank gewoon mis, zoals ie dat al een paar keer heeft gedaan dit seizoen. Hopelijk leert ie daarvan en houdt ie zich bij hetgeen waarvoor ie betaald wordt i.p.v. zich (en anderen) te vermoeien met allerlei extracurricular activities. De laatste weken hebben wel aangetoond dat we een vakman op en langs het veld nodig hebben en geen brulboei die de oplage van menig dagblad stuwt.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 05, 2006 6:26 pm

Jöhnk schreef: Hij zegt dat men bij Ajax gefrustreerd is. Vind ik toch niet zo netjes.
Koeman kan net als jij en ik vaststellen dat bij Sneyder, Perez, HtC en Gabri de stoppen doorsloegen. De frustratie droop eraf, dat mag ie toch wel zeggen?! Niets mis mee i.m.o.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 05, 2006 7:00 pm

Waar, niet waar: het blijft oncollegiaal.

HVR kan een sprekende lampenkap zijn, dat hoef je nog niet aan de grote klok te hangen. ;)

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 05, 2006 10:31 pm

Kluivert :worshippy:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 05, 2006 10:38 pm

Tja, hij kan het nog steeds.

Nu nog fit blijven. Ik gun het hem wel. :yes:

jabu

Bericht door jabu » di dec 05, 2006 11:23 pm

Gezichtsverlies voor PSV

EINDHOVEN - De Europese campagne van PSV kende dit seizoen een vliegende start, maar kreeg dinsdagavond onverwacht een wrang slot. Niet dat de forse nederlaag tegen Girondins de Bordeaux (3-1) er nog toe deed - PSV is immers al geplaatst voor de volgende ronde van de Champions League. Maar het niveau dat de Eindhovenaren haalden was dinsdagavond erbarmelijk.

Koeman koos ervoor om tegen Bordeaux, in de laatste groepswedstrijd van het toernooi, een fors deel van zijn basisspelers een vrije avond te gunnen. Carlos Salcido zat op de tribune. Koeman wilde met hem geen risico's nemen. Met twee gele kaarten in zijn bagage was de kans op een schorsing te groot.

Slordig

Arouna Koné, Manuel da Costa en Ibrahim Afellay zaten op de bank in het Philips Stadion. Hun vervangers toonden aan dat PSV in de breedte nog geen Europese topclub is. Vooral in verdedigend opzicht stapelden de Brabanders fout op fout. Het spel van de landskampioen oogde ongeïnspireerd en slordig, waar Bordeaux dankbaar van profiteerde.

Cocu

Na de eerste helft stond PSV al met 3-0 achter en die stand was niet vertekend. Zelfs aanvoerder Phillip Cocu, normaal het toonbeeld van betrouwbaarheid, deelde dinsdagavond in de malaise. De eerste goal, al na 7 minuten, ontstond nadat hij - op onverklaarbare wijze - de bal verloor aan een tegenstander. Cocu zag een tegenstander volledig over het hoofd, waarna Julien Faubert simpel in de diepte kon worden aangespeeld. Hij had vervolgens geen moeite de weifelende Gomes te passeren: 1-0.

Achterin toonden Eric Addo en Michael Reiziger aan waarom Koeman dit seizoen maar zelden een beroep op hen doet. Vooral Addo speelde als een zenuwachtige tiener. Koeman zag het precies één helft aan en haalde hem toen naar de kant. Ook aanvaller Diego Tardelli, een vermeend Braziliaans wonderkind, speelde slechts 45 minuten.

In de rust bracht Koeman - nadat Stéphane Dalmat en Jean-Claude Darcheville de stand op 3-0 hadden gebracht - Koné en Patrick Kluivert in een laatste poging het publiek nog enig spektakel te bieden. 30.000 Supporters hadden hun Sinterklaasavond opgeofferd om PSV aan het werk te zien, maar werden daar niet voor beloond.

Ook na de pauze bleef het spel van de Eindhovenaren ondermaats. Ook met drie aanvallers werd de ploeg nauwelijks gevaarlijk.

Buitenspel

Jefferson Farfan scoorde in de wedstrijd weliswaar twee keer, maar deed dat beide keren in buitenspelpositie. Veel meer gevaarlijke momenten kende PSV eigenlijk niet. Pas in de slotfase maakte Alex met een snoeiharde vrije trap de 3-1.

Ronald Koeman bekeek de prestatie van zijn elftal hoofdschuddend vanaf de reservebank. Vooraf had hij er nog op gehamerd dat de ploeg de supporters waar voor hun geld moest bieden. Dat verzuimde PSV zodat de ploeg de groepsfase afsloot op een manier die in schril contrast staat met de Europese prestaties van de ploeg tot nu toe.
Nu.nl

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 05, 2006 11:42 pm

Dat balverlies van Cocu voorafgaand aan de 0-1 was inderdaad verbijsterend. Zelden zoiets vreemds gezien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 06, 2006 4:14 am

Cocu: ‘Beslissing aan einde van het seizoen’

Met 116 wedstrijden in de Champions League op zijn naam is Phillip Cocu één van de meest gelouterde spelers in de selectie van PSV. Net als vorig seizoen zal de 36-jarige middenvelder ook nu weer tot aan het einde van het seizoen wachten alvorens bekend te maken of hij nu echt zal stoppen of dat hij er toch nog een jaar aan vast zal plakken.

“Ik voel op dit moment geen reden om te stoppen. Maar een beslissing over de toekomst neem ik pas aan het eind van het seizoen. Jongens als Paul Bosvelt en Pierre van Hooijdonk hebben hun afscheid aangekondigd, misschien omdat ze voelen dat het wat moeizamer gaat. Voor mij zijn er vier voorwaarden: ben ik zelf nog hongerig, voel ik me fit, wil de club me nog en wat zijn de perspectieven van de club“, aldus de oud-Oranje international.

Tevens gaf Cocu aan geen spijt te hebben gehad van zijn beslissing van afgelopen zomer. “Ik heb er geen spijt van dat ik ben doorgegaan. PSV heeft weer goede versterkingen aangetrokken. Het zou weer een mooi jaar kunnen worden. We liggen goed op koers, maar niets is zo veranderlijk als het voetbal.”
voetbalzone.nl

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 06, 2006 7:27 am

Jöhnk schreef:Dat balverlies van Cocu voorafgaand aan de 0-1 was inderdaad verbijsterend. Zelden zoiets vreemds gezien.
Inderdaad, heel apart.
Op dat moment vreesde ik ook het ergste voor de rest van de wedstrijd...al is het niet de eerste keer geweest dat PSV dik verliest in een CL wedstrijd die nergens om gaat.

999

Bericht door 999 » wo dec 06, 2006 7:53 am

Wanprestatie PSV grote anticlimax

EINDHOVEN, woensdag

PSV liep vooraf over van goede bedoelingen, maar het laatste groepsduel in de Champions League tegen Bordeaux werd een anticlimax van jewelste. De Fransen wonnen met 3-1, zodat PSV voor het vierde opeenvolgende jaar de groepsfase van het kampioenenbal afsloot met tien punten. De ambitie van trainer Ronald Koeman om met dertien punten uit zes duels een clubrecord neer te zetten, bleek een illusie.

Natuurlijk stond er niets meer op het spel tegen Bordeaux en begint de Champions League pas echt weer te leven voor PSV na de loting voor de achtste finales op vrijdag 15 december. Maar toch was de kater groot in Eindhoven.

,,Dit team heeft een hoog basisniveau. Het zal nooit de ene week voor een acht spelen en dan wegzakken naar een vier, het blijft eigenlijk altijd een voldoende”, filosofeerde Koeman onlangs nog.

Tegen Bordeaux scoorde PSV voor het eerst sinds lange tijd weer een zware onvoldoende. Na de wedstrijd tegen Vitesse had Koeman zich al beklaagd over een gebrek aan agressiviteit. ,,Soms is dit team te makkelijk. Dan wordt er achterover geleund vanuit de gedachte ‘het komt wel goed’”, aldus Koeman.

Die laat-maar-waaienmentaliteit kwam gisteravond alleen maar duidelijker aan de oppervlakte. Koeman had basisplaatsen gegeven aan Diego Tardelli, Eric Addo en Ismaïl Aissati, normaal gesproken bankzitters. Geen van drieën maakte duidelijk dat de reserverol onterecht is.

Overigens vielen ook gevestigde namen door de mand. Zo leidde balverlies van Phillip Cocu de openingstreffer van Bordeaux door Julien Faubert in. De naar zijn vorm zoekende Cocu speelde negentig minuten, hoewel hij een verre van fitte indruk maakte.

Koeman liet Tardelli spelen om te zien of de Braziliaanse huurling het waard is om na dit seizoen gekocht te worden. De laconieke Braziliaan bewees zichzelf een slechte dienst door nauwelijks mee te verdedigen en de grootste kans van de wedstrijd wild over te schieten.

Meteen daarna stond het 2-0 voor Bordeaux. Koeman zei afgelopen zaterdag nog dat Gomes alleen te passeren is door de bal met 130 km per uur precies in de kruising te schieten, maar Stéphane Dalmat bewees dat een subtiele stiftbal ook een mogelijkheid is. Een persoonlijke fout van Eric Addo, de achilleshiel in de PSV-defensie, zorgde ervoor dat de ruststand 3-0 werd door een goal van Jean-Claude Darcheville.

In de rust gooide Koeman het elftal om. Arouna Koné en Patrick Kluivert kwamen in de ploeg, de falende Tardelli en Addo gingen eruit. Voor Kluivert was het zijn eerste wedstrijd in de Champions League sinds 22 april 2003 (Barcelona-Juventus 1-2).

In de nieuwe samenstelling kwam PSV agressiever voor de dag. Jefferson Farfán maakte nog zijn tweede buitenspelgoal van de avond, maar had beter van de bal af kunnen blijven, want dan was het een goal voor Alex geweest. Uit een vrije trap maakte de Braziliaan alsnog de eretreffer (1-3).

De afgang tegen Bordeaux riep herinneringen op aan het duel met Panathinaikos van twee jaar geleden. Het al geplaatste PSV van Guus Hiddink wilde toen de groepsfase afsluiten met een ‘feestwedstrijd’ in Athene. Het werd een wanprestatie en een ruime 4-1 nederlaag, die vervolgens doorwerkte in de competitie. Het tot dan ongenaakbare PSV verspeelde in de laatste twee wedstrijden van 2004 nog vijf punten en zag AZ langszij komen aan kop van de eredivisie. Aanstaande zaterdag in de Euroborg tegen FC Groningen wordt duidelijk of déze wanprestatie van PSV ook doorwerkt in de laatste weken van dit jaar.

PSV - Bordeaux 1-3 (0-3). 7. Faubert 0-1, 25. Dalmat 0-2, 37. Darcheville 0-3, 86. Alex 1-3. Scheidsrechter: Iturralde González (Spa). Toeschouwers: 35.000. Gele kaarten: Mendez (PSV), Faubert, Darcheville (Bordeaux).

PSV: Gomes; Kromkamp, Addo (46. Kluivert), Alex, Reiziger; Aissati (62. Culina), Mendez, Simons, Cocu; Tardelli (46. Koné), Farfán.

Bordeaux: Ramé; Jemmali, Enakarhire, Cid, Marange; Mavuba, Faubert, Dalmat (80. Obertan), Ducasse; Laslandes, Darcheville (70. Edixon Perea).
Koppijn voor Koeman

EINDHOVEN, woensdag

PSV-trainer Ronald Koeman was keihard in zijn kritiek na de nederlaag tegen Bordeaux. ,,De eerste helft was PSV-onwaardig. Daar heb ik met pijn in mijn kop naar zitten kijken. Er was geen concentratie, geen scherpte, geen beleving. De ploeg in zijn totaliteit was ondermaats.

Dit elftal kan groots zijn wanneer iedereen honderd procent bij de les is. Als dat niet gebeurt, zijn we heel kwetsbaar. Ik ga ervan uit dat alle spelers hier koppijn van hebben gekregen. Als je dat niet hebt na zo’n eerste helft, dan heb je een ander groot probleem.”
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 06, 2006 8:53 am

Opvallend is natuurlijk wel dat zodra psv aanvallend voetbal probeert te spelen er gelijk 3 om de oren krijgt. Laten we het er maar op houden dat de spelers minder gemotiveerd en dus minder scherp waren.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 06, 2006 11:25 am

PSV heeft al een aantal zwakke wedstrijden gespeeld, maar het liep steeds goed af. Nu niet.

Baseman en Frank, welke club loten jullie graag? Lyon niet, begrijp ik. Milan zou een goede optie zijn, nietwaar?
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten