PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman » di nov 14, 2006 11:07 am

joey schreef:Cocu is van een heel ander kaliber dan Theo Janssen.
Geldt dit niet voor iedere Nederlandse middenvelder ?
Schaars zou ik heel graag zien komen, maar die zal erg duur zijn...helaas.
Ik heb begrepen dat de brave Belg Simons de nieuwe leider van PSV moet worden. Dan sta ik er niet van te kijken als PSV volgend jaar een probleem heeft met de hiërarchie.
Dit is flink overdreven Joey, Simons staat hoog aangeschreven bij zowel de leiding als de spelers. Hij is op het veld een leider, maar daarbuiten ook. Hem braaf noemen begrijp ik niet zo, moet hij dan wekelijks een doodschop uitdelen ? Hij is stiller dan Cocu, maar wel degelijk aanwezig.

Cocu is belangrijk, maar andere spelers ook. Met een eventueel vertrek van Cocu stort de hiërarchie echt niet in. Hoe graag jullie dat ook zouden willen ;)
Thomas schreef:Ik kan oprecht vertellen dat ik die overtreding van Heitinga gemist heb. Had hij geel moeten krijgen?
Ja, hij maakte eenzelfde sliding op Cocu als Afellay op Sneijder. Alleen dat deed hij al na een paar minuten en toen wilde de scheids nog geen geel geven, niet slim van hem.
Het is niet voor het eerst dat de pijp op een gegeven moment leeg lijkt bij Ajax.
Klopt en daar speelde PSV ook op.
Dat bedoelde ik met Ajax het balbezit gunnen, PSV liet Ajax het spel maken, leunde achterover en had geduld. Zoals Milaan en Inter het ook deden tegen PSV en Ajax in de afgelopen jaren, men kan vertrouwen op de achterhoede en de spitsen zijn levensgevaarlijk als ze 1 op 1 komen.

Alleen leverde PSV bij balbezit de bal veel te snel weer in, waardoor men zelf geen aanval op kon zetten en zichzelf in de problemen werkte.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 14, 2006 12:00 pm

Baseman schreef:Dit is flink overdreven Joey, Simons staat hoog aangeschreven bij zowel de leiding als de spelers. Hij is op het veld een leider, maar daarbuiten ook. Hem braaf noemen begrijp ik niet zo, moet hij dan wekelijks een doodschop uitdelen ? Hij is stiller dan Cocu, maar wel degelijk aanwezig.

Cocu is belangrijk, maar andere spelers ook. Met een eventueel vertrek van Cocu stort de hiërarchie echt niet in. Hoe graag jullie dat ook zouden willen ;)
Ik zou me ook meer zorgen maken over de kwaliteit dan de hiërarchie.
Thomas schreef:Ik kan oprecht vertellen dat ik die overtreding van Heitinga gemist heb. Had hij geel moeten krijgen?
Ja, hij maakte eenzelfde sliding op Cocu als Afellay op Sneijder. Alleen dat deed hij al na een paar minuten en toen wilde de scheids nog geen geel geven, niet slim van hem.[/quote]

Dus dat was de reden dat het ok was voor PSV om nog een paar van die psycho tackles te maken? Dacht het niet.

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 14, 2006 12:05 pm

Het zette de toon Thomas.
Al had ik geen problemen met die overtreding, het hoort erbij. Zoals het aanpakken van Sneijder er ook bij hoort, de scheids geeft de grens aan en heeft zijn kaarten als middel. Voetbal is nu eenmaal een contactsport.

Ik vond geen enkele overtreding overigens een rode kaart waard, psycho tackles waren het al helemaal niet. Maar goed, een paar overtredingen kwamen van PSV'ers af dus dat zal de verklaring wel zijn...

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 14, 2006 12:09 pm

Baseman schreef: Al had ik geen problemen met die overtreding, het hoort erbij. Zoals het aanpakken van Sneijder er ook bij hoort, de scheids geeft de grens aan en heeft zijn kaarten als middel. Voetbal is nu eenmaal een contactsport.
Ik heb wel een paar pogingen geteld om Sneijder de wedstrijd uit te schoppen. Maar misschien vindt Koeman dat klasse? In elk geval vind ik het er helemaal niet bijhoren.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 14, 2006 12:11 pm

Ik vond die rode kaart van Mendes wat overdreven, die 2e gele kaart trek je niet als je de wedstrijd een beetje aanvoelt, zo erg was het niet hoor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 14, 2006 12:13 pm

Ik zou als coach ook oproepen om Sneijder kort af te dekken. Pogingen om Sneijder uit de wedstrijd te schoppen? Mwah, ik kan me voorstellen dat je Sneijder probeert af te stoppen. Vayrinen ging wat mij betreft over het randje, maar dat neemt niet weg dat ik het me wel kan voorstellen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 14, 2006 12:15 pm

Ik heb de overtreding van Affelay niet goed gezien, en kan die dus niet beoordelen. Heitinga had inderdaad geel kunnen krijgen, maar hij schatte goed in dat de scheids dat zo vroeg in de wedstrijd niet zou doen. Vayrinen had voor mij rood mogen krijgen, smerige overtreding.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 14, 2006 12:16 pm

brigade zuid schreef:Ik vond die rode kaart van Mendes wat overdreven, die 2e gele kaart trek je niet als je de wedstrijd een beetje aanvoelt, zo erg was het niet hoor.
Vind ik ook wel een beetje. Sowieso baal ik er van dat Mendez eraf gestuurd werd. Ik ben er vrij zeker van dat dat namelijk de reden was dat Vayrynnen er niet met rood afging. Vayrynnen was op dat moment belangrijker dan Mendez.

Maar nogmaals, geen idee of het nog uit had gemaakt. Ajax leek op.

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 12:16 pm

Die van Vayrinen op Vermaelen (?) vond ik ook te ver gaan. :nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 14, 2006 12:17 pm

brigade zuid schreef:Ik vond die rode kaart van Mendes wat overdreven, die 2e gele kaart trek je niet als je de wedstrijd een beetje aanvoelt, zo erg was het niet hoor.
Dat was gewoon dom van Mendez. Eigen schuld, dikke bult. :yes:

Ik kan het me ook voorstellen, Peter, maar de scheidsrechter mag een speler toch wel beschermen? Als tegenstanders erop uit zijn om Sneijder uit de wedstrijd te verwijderen, doe dat iets!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 14, 2006 12:18 pm

Heeft 'ie toch ook gedaan? Gele kaarten waren stuk voor stuk terecht. Met een gele kaart op zak pas je namelijk wel op.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 14, 2006 12:22 pm

Jesse schreef:Die van Vayrinen op Vermaelen (?) vond ik ook te ver gaan. :nooo:
Was op Vermaelen, ja. En bovendien nog na het fluitsignaal. Al weet ik niet precies of hij de tackle ook na het fluitsignaal inzette.

Die tackle vond ik behoorlijk psycho hoor. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 14, 2006 7:09 pm

'Eduardo blijkt te duur voor PSV'

De Telegraaf meldt dat een transfer van Eduardo da Silva van Dinamo Zagreb niet haalbaar is gebleken voor PSV. Hij zou ook in de winterstop te duur zijn. PSV zou zich daarom nu richten op de komst van Leonardo.

PN

Janssen en Leonardo, de vette en de gekke... :D

@ Baseman: ook PSV heeft praktisch geen kans gehad, het won door een gelukje. Als PSV vertrouwde op de spitsen pakte dat niet goed uit, want de spitsen heb ik niet gezien. Ajax verdedigde namelijk (op dat ene moment na) ook heel goed. En ja, die goal had ook aan de andere kant kunnen vallen, zelfs nog na de 0-1, want Sneijder had een prima kans op de gelijkmaker.
Al die verhalen over PSV dat Ajax professioneel aftuigde, zijn naar het resultaat toegeredeneerd en in mijn ogen, met alle respect, onzin.

999

Bericht door 999 » di nov 14, 2006 8:44 pm

joey schreef:
'Eduardo blijkt te duur voor PSV'

De Telegraaf meldt dat een transfer van Eduardo da Silva van Dinamo Zagreb niet haalbaar is gebleken voor PSV. Hij zou ook in de winterstop te duur zijn. PSV zou zich daarom nu richten op de komst van Leonardo.

PN

Janssen en Leonardo, de vette en de gekke... :D

@ Baseman: ook PSV heeft praktisch geen kans gehad, het won door een gelukje. Als PSV vertrouwde op de spitsen pakte dat niet goed uit, want de spitsen heb ik niet gezien. Ajax verdedigde namelijk (op dat ene moment na) ook heel goed. En ja, die goal had ook aan de andere kant kunnen vallen, zelfs nog na de 0-1, want Sneijder had een prima kans op de gelijkmaker.
Al die verhalen over PSV dat Ajax professioneel aftuigde, zijn naar het resultaat toegeredeneerd en in mijn ogen, met alle respect, onzin.
Volgens mij beweert dat niemand.Ik heb de spitsen van AJAX ook niet gezien, zelfs geen buitenspeler.Zelfs geen fatsoenlijke voorzet ...
Laatst gewijzigd door 999 op di nov 14, 2006 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 8:46 pm

Ik denk dat het joey hierom gaat:
En daar kan ik me prima in vinden. Bij PSV valt die bal toevallig net wel goed.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » di nov 14, 2006 8:47 pm

Jesse schreef:Ik denk dat het joey hierom gaat:
En daar kan ik me prima in vinden. Bij PSV valt die bal toevallig net wel goed.
Volgens mij beweert dat niemand.Ik heb de spitsen van AJAX ook niet gezien, zelfs geen buitenspeler.Zelfs geen fatsoenlijke voorzet ... Joey begint Steef trekjes te vertonen ...

Je kunt net zo gemakkelijke roepen dat de HELE GROTE progressie die Joey ziet naar het resultaat toegeredeneerd zijn, maar laat ik dat maar niet doen ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 8:50 pm

Jaja.

:sleepey:

EDIT: jij ziet geen progressie?

999

Bericht door 999 » di nov 14, 2006 8:51 pm

Jesse schreef:Jaja.

:sleepey:
Ja tis voor jou inderdaad bedtijd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 8:52 pm

Wederom een goed punt, net als het herhalen van je post.

999

Bericht door 999 » di nov 14, 2006 8:53 pm

Jesse schreef:Wederom een goed punt, net als het herhalen van je post.
Man jij herhaald Joey z'n tekst die ik quote, wat lul je nu toch ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 8:57 pm

Oké, laat maar. Dit heeft geen zin. Hier verder:
Je kunt net zo gemakkelijke roepen dat de HELE GROTE progressie die Joey ziet naar het resultaat toegeredeneerd zijn, maar laat ik dat maar niet doen ...
Jesse schreef: EDIT: jij ziet geen progressie?

999

Bericht door 999 » di nov 14, 2006 9:08 pm

Jesse schreef:Oké, laat maar. Dit heeft geen zin. Hier verder:
Jesse schreef: EDIT: jij ziet geen progressie?
Progressie bij bepaalde spelers, een beetje.Andere zakken nog verder door het ijs op dit moment ( Maduro, Mul, Rosalesm en Vermaelen staat stil )

Zie eerder het tactisch aanpasen aan je tegenstander ( Fc Utrecht, Heerenveen Feyenoord ).Meeste moeite heb ik nog met het feit dat die tactische variant waarbij inprincipe vanuit een versterkt middenveld word geopereerd ( net als tegen Psv, Heitinga ) opeens voor zoete koek wordt aangenomen.Eerder 3600 pagina over dat AJAX in de huistijl moet voetballen, ( in iedereen weet wat daarmee bedoelt wordt ), geloof zelfs dat als je niet voor het 4-3-3 systeem was je je geen AJACIED mocht noemen maar nu valt men van het geloof en roept dat alles goed is als er maar " dominant " gevoetbald wordt.
Laatst gewijzigd door 999 op di nov 14, 2006 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » di nov 14, 2006 9:10 pm

Wat is er mis met een versterkt middenveld als dat neerkomt op een 3-4-3 formatie? Weinig meer 'des Ajax' dan dat.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 9:12 pm

Dus jij houdt liever, net als vorig seizoen, star vast aan 4-3-3, ook al heb je daarvoor niet de buitenspelers en levert dat een stuk minder voetbal op?

999

Bericht door 999 » di nov 14, 2006 9:20 pm

Jesse schreef:Dus jij houdt liever, net als vorig seizoen, star vast aan 4-3-3, ook al heb je daarvoor niet de buitenspelers en levert dat een stuk minder voetbal op?
Daar gaat het niet om.Andere trainers kregen een nekschot als ze de huistijl lieten voor wat ie was, inschuivende achterhoede spelers, backs die over hun man gaan., een echte nr. tien. enz.Verstrekt middenveld was een doodzonde, toch ?.

Daarom vraag ik me hardop af of de progressie die men ( denkt te zien ) ziet ook daadwerklijk de progressie van spelers is, of omdat HtC een paar slimme tactische verassingen uit zijn hoed wist te toveren.Al was ie tegen Psv blijkbaar zijn toverstokje vergeten ..
Laatst gewijzigd door 999 op di nov 14, 2006 9:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Gesloten