Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Nihad

Bericht door Nihad » wo nov 08, 2006 2:44 pm

Thuis tegen PSV is nooit een voordeel! Wij winnen praktisch nooit van die gasten thuis voor de competitie.

Daarvoor heb ik teveel de duimpjes van Kezman, het gehuppel van Nilis, het gejank van van Nistelrooij gezien.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo nov 08, 2006 4:19 pm

PSV thuis is inderdaad de laatste jaren zelden een voordeel gebleken.
Voor mij de meest onvoorspelbare topper van de laatste jaren. Maar wel een echte topper. Twee teams tegen elkaar die erg goed in elkaar steken en weinig tot geen tegenvallers hebben gehad de laatste weken.

Wellicht dat er meer zinnigs te vertellen valt na de bekerwedstrijden van morgen.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Nihad

Bericht door Nihad » wo nov 08, 2006 4:50 pm

Ja, wanneer Alex zijn been verrekt bijvoorbeeld. :eusa_pray:
Laatst gewijzigd door Nihad op wo nov 08, 2006 6:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 08, 2006 4:54 pm

Nihad schreef:Ja, wanneer Alex zijn been breekt bijvoorbeeld. :eusa_pray:
Doe niet zo maf. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo nov 08, 2006 4:58 pm

Nihad schreef:Ja, wanneer Alex zijn been breekt bijvoorbeeld. :eusa_pray:
Slaat nergens op ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo nov 08, 2006 4:58 pm

Nihad bedoelt natuurlijk dat Alex een lichte verrekking in zijn bovenbeen krijgt waardoor hij een paar dagen is uitgeschakeld.

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 08, 2006 5:03 pm

Nee hoor. Hij bedoelt dat zijn been zo ergens rond zijn knie afgezet wordt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 08, 2006 5:11 pm

Thuis tegen PSV is nooit een voordeel! Wij winnen praktisch nooit van die gasten thuis voor de competitie.

Daarvoor heb ik teveel de duimpjes van Kezman, het gehuppel van Nilis, het gejank van van Nistelrooij gezien.

Tsja....Hetzlelfde was er met Utrecht of Heerenveen uit toch? Moeten we voor een gelijke spel gaan omdat we bijna altijd verliezen van psv in de ArenA?? Tijd om er iets aan te doen!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 5:42 pm

Het zou wel mooi zijn als Ajax dankzij een schwalbe wint. En dat alle PSV'ers dan hun frustratie uiten en dat wij er ons dan allemaal niets van aantrekken. :cheer: :D

Al zou het nog mooier zijn om gewoon overtuigend te winnen. :blush:

rocky

Bericht door rocky » wo nov 08, 2006 5:44 pm

Ajax-PSV in de Arena: wedstrjd van het jaar. Helemaal nu we geen CL spelen. Een grote wedstrijd met de allure van een CL kwart finale.
Forza Ten Cate: Ronald Koeman verdient een pak slaag!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 08, 2006 6:37 pm

Thomas schreef: Drie verdedigers... Zelfmoord tegen PSV, in mijn ogen. Nog meer dan een aanvallend ingesteld middenveld. ;)
Waarom zou je meer dan 3 verdedigers tegen 2 aanvallers opstellen?

Als Salcido linksback staat, zou ik hem vrij laten. In de opbouw heeft ie als rechtspoot op links geen geweldige inbreng. En bovendien lijkt het me uitermate vruchtbaar om juist wel een linksbuiten op Kromkamp te zetten.

Babel vanaf links, KJH centraal en Perez in een vrije rol achter die 2. Sneyder en Gabri als halfspelers, Heitinga, Stam, Gryga achterin, Urby als turbo op links. De enige plek die zorgwekkend is, is (een van) de belangrijkste. Schuiffie-schuiffie Maduro, Lindenbergh of Roger...

Oppassen bij stilstaande situaties, daar is Ajax een stuk zwakker dan PSV. Voor het overige heb ik er veel fiducie in. Leuk trouwens dat er eindelijk weer eens een topper tussen 2 echt goede ploegen op het programma staat in de HCE. Is een tijd geleden...

Jesse

Bericht door Jesse » wo nov 08, 2006 6:46 pm

Kan Babel wel spelen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 6:55 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Drie verdedigers... Zelfmoord tegen PSV, in mijn ogen. Nog meer dan een aanvallend ingesteld middenveld. ;)

Als Salcido linksback staat, zou ik hem vrij laten. In de opbouw heeft ie als rechtspoot op links geen geweldige inbreng. En bovendien lijkt het me uitermate vruchtbaar om juist wel een linksbuiten op Kromkamp te zetten.

Babel vanaf links, KJH centraal en Perez in een vrije rol achter die 2. Sneyder en Gabri als halfspelers, Heitinga, Stam, Gryga achterin, Urby als turbo op links. De enige plek die zorgwekkend is, is (een van) de belangrijkste. Schuiffie-schuiffie Maduro, Lindenbergh of Roger...

Oppassen bij stilstaande situaties, daar is Ajax een stuk zwakker dan PSV. Voor het overige heb ik er veel fiducie in. Leuk trouwens dat er eindelijk weer eens een topper tussen 2 echt goede ploegen op het programma staat in de HCE. Is een tijd geleden...
Waarom met meer dan 3 verdedigers?

Omdat Kone en Farfan wel erg beweeglijk zijn en jongens als Heitinga, Grygera, Vermaelen en zelfs Stam niet gewend zijn om in dat systeem te spelen. De communicatie en samenwerking moeten echt uitstekend verlopen wil je Farfan of Kone niet uit het oog verliezen. Bovendien eist het systeem dat onze verdedigend mindere middenvelders hun directe tegenstander vrijwel nooit uit het oog verliezen. Als er namelijk een van hen kan opstomen krijg je een voor PSV voordelige 3 tegen 3 situatie.

Hoe zwak Salcido in de opbouw is zou nog weleens flink tegen kunnen vallen. Tegen Argentina speelde hij op het WK als opbouwende verdediger in de linkerzone z'n sterkste wedstrijd.

En een linksbuiten tegen Kromkamp is geen slecht idee, maar ik denk dat Perez en Emanuelson het hem ook moeilijk genoeg kunnen maken. Maar opzich heeft Bertje me redelijk overtuigd van het nut van Perez op rechts. Hij zal zelf minder gevaarlijk voor de goal komen, denk ik, maar met z'n mooie trap blijft hij het wapen om een goede voorzet/pass te verzenden houden. En hij kan het Salcido moeilijker maken dan een echte, diepe buitenspeler.

Als ik op dit moment zou mogen kiezen tussen die drie dan zou ik voor Lindenbergh kiezen. Maduro stel ik niet in staat om Afellay een hele wedstrijd te volgen en Roger zou het niet eens willen.

Babel speelt overigens niet, Wimpey.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 08, 2006 7:21 pm

wimpey schreef:

Klinkt behoorlijk zoals ik het al beschreef. Alleen gooi ik schuiffie eruit en vervang ik die met nog een loper (Ogararu), zodat Sneijder wat vrijer komt.

Alexander

Bericht door Alexander » wo nov 08, 2006 7:46 pm

Toch wel merkwaardig dat Ajax nu zelfs kaarten voor de F-side en Vak410 in de verkoop gooit. Kaarten die anders nooit verkocht mogen worden, en al helemaal niet bij risico wedstrijden.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo nov 08, 2006 9:46 pm

Als ik heel eerlijk ben dan vind ik de voortekenen niet zo goed. Ajax wint weliswaar z'n laatste wedstrijden maar in de meeste van die partijen kreeg de tegenstander ook kansen. En als het een beetje tegen had gezeten dan hadden Groningen, Utrecht, DH of Heracles een puntje gepakt. Zelfs een erkende prutsploeg als Austria kreeg nog een aantal goede kansen. En dat terwijl Psv zijn overwinningen steeds, volgens de media, vrij soeverein in de tas steekt.

Farfan en Kone zijn moeilijk af te stoppen en met Mendez, Cocu en Simons hebben ze een sterk middenveld. Tot overmaat van ramp loopt die vervelende Alex ook nog steeds rond in Eindhoven. Salcido is ook een goeie? Wij hebben Stam, Sneijder en KJH waar je op kan bouwen maar bij de rest is het afwachten hoe het loopt die dag.

Kan best zijn dat we zondag winnen maar om nou te zeggen dat het er vooraf heel goed uit ziet; nee.

Het zou trouwens fantastisch voor Psv zijn als zij zondag winnen. Na alle twijfel van afgelopen zomer staan ze dan bovenaan. De uitwedstrijden bij de nummers 2 en 3 hebben ze in dat geval dus al gewonnen. Er Ajax is dus veel aan gelegen om zondag niet onderuit te gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 08, 2006 10:30 pm

Ik ben ook niet zo optimistisch. Vandaar dat ik tevreden ben met een punt. Ajax speelt bij vlagen aardig, maar ik moet nog zien of onze ploeg 90 minuten geconcentreerd kan blijven tegen de sluipmoordenaars van PSV.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 08, 2006 10:32 pm

Ik ben juist wel optimistich, ik heb er een goed gevoel over, dit potje gaan we gewoon winnen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 08, 2006 10:39 pm

Ik hoop het natuurlijk ook, maar ik vrees dat ik getraumatiseerd ben op dit punt. :blush: :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 11:08 pm

Ik heb trouwens nu een beetje een andere opstelling in m'n hoofd. Durf hem na m'n hele discussie met Bertje alleen niet meer neer te zetten. :D

(Hij is trouwens niet met drie verdedigers! ;) )

jabu

Bericht door jabu » wo nov 08, 2006 11:08 pm

Ik heb toch ook altijd weinig vertrouwen in wedstrijden tegen PSV. :blush:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 08, 2006 11:16 pm

Jabukajaja? Hoe heette jij eerst? ik hou het allemaal niet meer bij hoor met al die naamwisselingen hier.

jabu

Bericht door jabu » wo nov 08, 2006 11:21 pm

Ik ben nieuw en post heel snel en veel. :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 11:24 pm

brigade zuid schreef:Jabukajaja? Hoe heette jij eerst? ik hou het allemaal niet meer bij hoor met al die naamwisselingen hier.
Tip: Hij had hiervoor ook een foto van een basketballer als avatar en hij was heeeel vervelend.

;)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 08, 2006 11:26 pm

Ik kijk niet zoveel naar avaters en er zijn er hier zoveel vervelend. ;)

Maar het zal Kaboem wel zijn.

Plaats reactie