Inderdaad, dat is een prutser, net als Didulica overigens. Dat is ook de reden dat AZ echt moeilijke wedstrijden niet zal winnen dit jaar.brigade zuid schreef:En die Sinouh kan er ook geen ruk van, ik snap echt niet dat van Gaal die gehaald heeft.
AZ
-
- AT Toto winner 15/16
AD‘Voetbal is een spel, géén baan’
ZURICH - Over Shota Arveladze (33) zegt zijn trainer Louis van Gaal: ,,Hij is de beste spits met wie ik ooit heb gewerkt.’’ Terwijl Van Gaal toch Rivaldo, Kluivert en Van Nistelrooy in zijn team heeft gehad. Het zegt iets over de status van de Georgische spits die vanavond in de UEFA Cup met AZ aantreedt tegen het Zwitserse Grasshoppers.
Diego Maradona werd ooit betrapt terwijl hij met zijn voeten een bidon stond hoog te houden, Johan Cruijff jongleerde met een pakje sigaretten. Shota Arveladze gaf twee weken geleden een nieuwe dimensie aan het begrip hooghouden. Toen de scheidsrechter tijdens de toss voorafgaand aan het UEFA Cup-duel tussen AZ en Sporting Braga per ongeluk zijn muntje liet vallen, haalde Arveladze het ding met zijn voeten van de grond.
Knap staaltje intimidatie. Niet veel later stond het 3-0 voor AZ.
In Alkmaar heeft Arveladze die intimidatie niet meer nodig. Daar zijn ze al langer op de hoogte van de kwaliteiten van de speler die in de zomer van 2005 naar Noord-Holland kwam. Vorig seizoen maakte hij in 31 competitiewedstrijden 22 doelpunten en ook deze jaargang is hij een van de uitblinkers.
,,Shota is de belangrijkste speler van onze ploeg. Hij is de enige die er bovenuit steekt,’’ zegt AZ-trainer Louis van Gaal. Om er aan toe te voegen: ,,Hij is de beste spits met wie ik ooit gewerkt heb.’’ Altijd leuk om te horen van een coach die in het verleden aanvallers als Rivaldo, Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooy onder zijn hoede had.
Middenvelder Stijn Schaars: ,,Shota is een echte persoonlijkheid. Hij is altijd met anderen bezig, probeert iedereen beter te maken. Hij is de motivator van deze groep. Hij is zo slim. Aan explosiviteit heeft hij wat ingeboet, maar toch is hij altijd aanspeelbaar. Vaak ziet hij oplossingen die wij niet zien.’’ Geen probleem, vindt Arveladze zelf. ,,Mijn inzicht dank ik mede aan mijn ervaring. Ik ben hier nu de oudste speler. Over een paar jaar zien de andere jongens ook wat ik zie.’’ In de jonge ploeg van AZ is de 33-jarige Georgiër zowel binnen als buiten de lijnen de aanvoerder.
Tijdens de wedstrijden is hij de kapstok waaraan menig aanval wordt opgehangen en heeft hij met vier treffers en zes assists een grote bijdrage in de 31 eredivisiedoelpunten die AZ in tien speelronden produceerde.
Maar ook buiten het veld heeft de ex-werknemer van onder meer Ajax en Glasgow Rangers zijn waarde. In de kleedkamer en op het winderige trainingsveld naast het DSB Stadion steekt hij vele uren in het overbrengen van zijn ervaring.
,,Ik heb iets wat mijn medespelers niet hebben, en zij hebben iets wat ik niet heb,’’ zegt Arveladze in het Engels met zijn karakteristieke schorre stem. ,,Onze motivatie is anders. Natuurlijk willen we allemaal winnen, maar ik ben bijna 34 jaar en de kids zijn 22. Een paar van onze jongens zitten nu net bij het Nederlands elftal. Zij zitten nog vol dromen. Voor mij is de tijd van dromen wel voorbij.
,,Ik wil voornamelijk fit blijven. Dat is lastig nu we zo veel wedstrijden spelen. Ik krijg veel te weinig rust. Als ik eenmaal op het veld achter een bal aan ren, maakt mijn leeftijd niets uit. Pas een dag na de wedstrijd kom ik er weer achter hoe oud ik ben, wanneer ik alle jonge jongens rond zie vliegen terwijl ik zelf kapot ben. Die jongens denken helemaal niet aan fit blijven. Zij willen alleen maar winnen. Bij mij komt het fit blijven op de eerste plaats. Pas dan weet ik dat ik in staat ben om te winnen.’’
Winnen doet AZ dit seizoen geregeld. De enige nederlaag werd geleden tegen PSV. Uitgerekend in die wedstrijd miste Arveladze twee kansen. Toch heeft de spits de landstitel nog niet uit zijn hoofd gezet. ,,We kunnen kampioen worden. PSV kan ook eens een mindere dag hebben. Dat heeft het soms nu al, maar helaas wint het dan meestal toch. Geluk gaat altijd naar de beste. Dat moeten we accepteren. PSV is beter dan wij. Ik heb respect voor wat ze laten zien.’’
Een topclub is AZ nog niet, zegt Arveladze, die van 1997 tot en met 2001 voor Ajax speelde. ,,Bij Ajax was de druk veel groter. Maar we moeten niet proberen een tweede Ajax te worden. AZ zit in de groei. Iedereen is professioneel bezig een stap vooruit te doen. Maar een club als Ajax stamp je niet in twee jaar uit de grond. Dan moet je eerst vier keer de Champions League winnen. Bij AZ moeten we onze eigen naam uitdragen, met ons eigen succes.’’
In Alkmaar wordt het voetbal gespeeld waar de Nederlander van houdt, meent Arveladze. ,,Daarom zitten er hier elke week 17.000 mensen op de tribune. Vorig jaar hadden we misschien meer kwaliteit en meer creativiteit, maar met deze ploeg spelen we nu ook goed. Dat zegt veel over de kracht van de jonge jongens. Het ziet er misschien wat minder flitsend uit, maar spelers als Mendes da Silva, De Zeeuw en Schaars doen het heel goed.’’
Toch denkt hij nog wel eens terug aan vorig seizoen, toen hij met kunstenaars als Barry van Galen en Kenneth Perez samenspeelde. ,,Dat was een genot. We hadden veel plezier en speelden echt sexy voetbal. Dit seizoen vergeten we nog wel eens plezier te maken. Voetbal is een spel, geen baan. Vorig jaar zagen we dat beter in dan dit jaar. Nu moeten we nog wel eens tegen elkaar zeggen: hé jongens, laten we niet vergeten dat het een spel is.’’
De ideale combinatie tussen hobby en werk, daarnaar is Arveladze op zoek. ,,Ik stond ooit in de belangstelling van West Ham United en Wigan Athletic uit Engeland en het Spaanse Levante. Maar daar moet je continu voor de punten vechten. Tijdens de besprekingen met Levante lag de nadruk steeds op handhaving in de Primera Division. Als de club niet zou degraderen, zou iedere speler een bonus krijgen. Houd op, dat wil ik helemaal niet.’’
:worshippy:
Het stinkt aan alle kanten!
telegraaf.nlVan Gaal heeft er geen woorden voor
ROTTERDAM - AZ-coach Louis van Gaal kon de nederlaag zaterdagavond bij Feyenoord (3-2) maar moeilijk verkroppen. „Ik heb hier geen woorden voor. Alles wat ik over deze wedstrijd zeg, is één woord te veel”, verzuchtte de voormalige bondscoach van Oranje.
Van Gaal zou echter Van Gaal niet zijn als hij toch niet wat dieper in zou gaan op de tweede competitienederlaag. „We hadden verwacht dat Feyenoord zou spelen in een 3-4-3 systeem. Zij gingen de duels goed aan, maar wij waren voetballend beter. We hebben gedomineerd in deze wedstrijd en veel kansen gecreëerd. Twee treffers in een uitduel moet ook voldoende zijn.”
Van Gaal: „We hebben feitelijk geen kans weggegeven. Feyenoord heeft drie keer gescoord uit halve kansen. Dat kan een keer in voetbal. Het was bij ons de Wet van Murphy. Ondanks alles wat er achterin fout ging bij ons, hadden we toch kunnen en moeten winnen. Kun je nagaan.”
Van Gaal wilde niet alle schuld van de nederlaag bij zijn doelman Job Bulters leggen. De jonge AZ-doelman ging bij alle Rotterdamse treffers niet vrijuit. „Hij was voor de eerste keer in De Kuip. Dat maakt toch indruk op zo'n jongen. Het hoort allemaal bij het volwassen worden. Dit moest hij kennelijk even meemaken in zijn groeiproces.”
-
Wet van Murphy bestaat niet Louis!Jöhnk schreef:telegraaf.nlVan Gaal heeft er geen woorden voor
ROTTERDAM - AZ-coach Louis van Gaal kon de nederlaag zaterdagavond bij Feyenoord (3-2) maar moeilijk verkroppen. „Ik heb hier geen woorden voor. Alles wat ik over deze wedstrijd zeg, is één woord te veel”, verzuchtte de voormalige bondscoach van Oranje.
Van Gaal zou echter Van Gaal niet zijn als hij toch niet wat dieper in zou gaan op de tweede competitienederlaag. „We hadden verwacht dat Feyenoord zou spelen in een 3-4-3 systeem. Zij gingen de duels goed aan, maar wij waren voetballend beter. We hebben gedomineerd in deze wedstrijd en veel kansen gecreëerd. Twee treffers in een uitduel moet ook voldoende zijn.”
Van Gaal: „We hebben feitelijk geen kans weggegeven. Feyenoord heeft drie keer gescoord uit halve kansen. Dat kan een keer in voetbal. Het was bij ons de Wet van Murphy. Ondanks alles wat er achterin fout ging bij ons, hadden we toch kunnen en moeten winnen. Kun je nagaan.”
Van Gaal wilde niet alle schuld van de nederlaag bij zijn doelman Job Bulters leggen. De jonge AZ-doelman ging bij alle Rotterdamse treffers niet vrijuit. „Hij was voor de eerste keer in De Kuip. Dat maakt toch indruk op zo'n jongen. Het hoort allemaal bij het volwassen worden. Dit moest hij kennelijk even meemaken in zijn groeiproces.”
En die keepers.. waar zijn ze gebleven? Sinouh en Didulica zijn al matigjes, maar in de Kuip een jeugdkeeper laten spelen... zal wel uit nood geboren zijn maar toch....
-
- AT Toto winner 15/16
Overdrijven is ook een vak...er zaten een paar mooie aanvallen bij. Die heeft ieder team, alleen bij AZ is dat blijkbaar fenomenaal...
AZ heeft verdiend gewonnen, maar Heerenveen had er een gelijkspel uit kunnen halen. Pas de laatste 10 minuten kon AZ het verschil maken, daarvoor speelde ze wel aardig maar niet effectief.
AZ heeft verdiend gewonnen, maar Heerenveen had er een gelijkspel uit kunnen halen. Pas de laatste 10 minuten kon AZ het verschil maken, daarvoor speelde ze wel aardig maar niet effectief.
Was vanmiddag aanwezig in het stadion in Heerenveen. Keek uit naar de wedstrijd omdat AZ toch een ploeg is die mooi voetbal kan spelen. Het was een mooie wedstrijd die vooral in de eerste helft heen en weer golfde.
Verbeek speelde 3-4-3/3-5-2 tegen het 4-4-2 van AZ. Hierdoor kwamen de zijkanten open en dit gaf ruimte aan de opkomende backs van AZ. Vooral de Cler maakte hier veelvuldig gebruik van. Het was een gelijkopgaande wedstrijd tot de rust na rust werd AZ ietsjes sterker zonder echt gevaarlijk te worden. Daarna zakte het tempo en de wedstrijd wat in. Tot net voor de 2-1 van AZ. Toen was er een penaltymoment in het strafschopgebied van AZ. Alves werd geraakt door de Cler (dacht ik, het was niet bij de wedstrijden) en het was een twijfelgeval. Ik vind dat je de penalty wel kon geven en mijn buurman vond van niet. Maar uit de aanval die heruit volgde scoorde AZ de 2-1, het omslagpunt van de wedstrijd. Toen zakte het moraal van de Heerenveen en kon AZ rustig de bal rondspelen en zo de wedstrijd uitspelen.
De man van de wedstrijd vond ik Joey Gudjohnsen. Controleren sterk, strakke passes en openingen, erg sterke wedstrijd van de IJslander. Stond op de plek waar Mendes da Silva de afgelopen weken stond: verdedigende middenvelder.
Verbeek speelde 3-4-3/3-5-2 tegen het 4-4-2 van AZ. Hierdoor kwamen de zijkanten open en dit gaf ruimte aan de opkomende backs van AZ. Vooral de Cler maakte hier veelvuldig gebruik van. Het was een gelijkopgaande wedstrijd tot de rust na rust werd AZ ietsjes sterker zonder echt gevaarlijk te worden. Daarna zakte het tempo en de wedstrijd wat in. Tot net voor de 2-1 van AZ. Toen was er een penaltymoment in het strafschopgebied van AZ. Alves werd geraakt door de Cler (dacht ik, het was niet bij de wedstrijden) en het was een twijfelgeval. Ik vind dat je de penalty wel kon geven en mijn buurman vond van niet. Maar uit de aanval die heruit volgde scoorde AZ de 2-1, het omslagpunt van de wedstrijd. Toen zakte het moraal van de Heerenveen en kon AZ rustig de bal rondspelen en zo de wedstrijd uitspelen.
De man van de wedstrijd vond ik Joey Gudjohnsen. Controleren sterk, strakke passes en openingen, erg sterke wedstrijd van de IJslander. Stond op de plek waar Mendes da Silva de afgelopen weken stond: verdedigende middenvelder.
Chris a.k.a Giiser
De T.AZ MET STIP NAAR TWEE
HEERENVEEN, maandag
Vorig seizoen stelde AZ de tweede plaats in de competitie veilig door bij SC Heerenveen een 2-4 knappe zege te boeken dankzij twee goals van Stein Huysegems en twee van Danny Koevermans. Gistermiddag deden de Alkmaarders weer goede zaken in Friesland. Het was andermaal Koevermans, die een hoofdrol voor zich opeiste. De Schiedammer schoot een paar minuten voor tijd de 1-2 binnen, waarna Maarten Martens dezelfde marge als de vorige editie neerzette: 1-3. Door het verlies van Ajax nam AZ de tweede plek op de ranglijst over. „Een lekkere en belangrijke zege dus”, concludeerde Koevermans. „En mijn vrienden uit Rotterdam hebben ook nog gewonnen. Ik zal er zeker een paar telefoontjes aan wijden”, verwees de spits naar de hulp van zijn vorige club Sparta.
Vorige week was er voor AZ nog een horrorscenario in het zuiden van Rotterdam. Het ongelukkig verloren duel in De Kuip tegen Feyenoord kende aardig wat overeenkomsten met dat van gistermiddag. De ploeg speelde over negentig minuten gemeten beduidend beter dan de tegenstander, kwam met 1-0 achter en vocht tot diep in de tweede helft voor de punten. „Toen gingen we door drie halve kansen en drie goals het schip in. Nu bleef het ook lang gelijk. Gelukkig dwongen we het toch af. Want als je na zo’n wedstrijd als bij Feyenoord ook hier niet alsnog weet te scoren, gaat het toch in de koppies doorwerken”, dacht Louis van Gaal.
Maar juist nu keerde de roes van voorspoed weer terug. En dat dankzij een curieus doelpunt. Want Van Gaal had doelman Khalid Sinouh wegens zijn net herstelde spierblessure verboden de uittrappen te nemen. Barry Opdam schaarde zich dus tien minuten voor tijd weer achter de bal. Hij peerde hem ver weg, draaide zelf een pirouette en zag na de draai van 360 graden dat Koevermans alleen op weg was naar Brian Vandenbussche. „Een stom en duur misverstand”, zei Michel Breuer, die het speeltuig net als verdediger Hansson over zich heen liet zeilen. „Petter en ik riepen allebei onze naam. Dat dit gebeurt, is gewoon slecht.”
Heerenveen begon gewaagd en sterk en maakte het AZ dertig minuten lang moeilijker dan het lief was. Vooral omdat de helft van de basis bij de gasten niet helemaal scherp was en met name Steinsson als vrije man de bal herhaaldelijk inleverde. Maar de 0-1 van Alves werd door AZ gekopieerd met een bijna net zo’n mooie aanval: 1-1 via Arveladze.
De Alkmaarders gingen na een half uur beter spelen, mede omdat de vervanger van de geblesseerde Ugur Yildirim, Jakob Poulsen, constant in een soort niemandsland liep en Tim de Cler herhaaldelijk liet lopen. Maar vooral na de pauze had Heerenveen voetballend niets meer in te brengen en vond AZ de vrije man steeds makkelijker. Het stapelde kans op kans, maar kon de score maar niet uitbreiden. Dat gebrek aan effectiviteit kwam ook aan het licht bij alle offensieve vrijheid die De Cler en Gretar Steinsson gegund werd. De IJslander ging na rust wel beduidend beter voetballen, net als Joey Gudjonsson, die zijn debuut maakte in de basis.
En het knappe was dat de Alkmaarders de rust bewaarden en niet wanhopig overschakelden naar opportunisme toen de klok tegen ze ging tikken. De zege was temeer terecht, daar Van Gaal hem afdwong met de offensieve wissels van Dembélé en Jenner voor Schaars en De Zeeuw. „We hebben goed gevoetbald. Waren aanvankelijk niet helemaal bij de les, maar het ging steeds beter lopen, al was de eindpass steeds net niet goed”, luidde de conclusie van ’Danny Koef’. „Ik had het gevoel, dat we voetballend en fysiek sterker waren. En dat we de winst nog naar ons toe konden trekken. Maar goed, dat had ik tegen Feyenoord ook, en toen klopte het verhaal niet. Maar nu hebben we het goed opgepakt”, keek de Schiedammer net als heel AZ stukken gelukkiger dan vorige week in de Kuip.
Ugur Yildirim liep gisteren tegen AZ hoogstwaarschijnlijk een spierscheuring in zijn bovenbeen op. Verdediger Michael Dingsdag viel uit met een knieblessure.
SC Heerenveen - AZ 1-3 (1-1). 20. Alves 1-0, 27. Arveladze 1-1, 81. Koevermans 1-2, 85. Martens 1-3. Scheidsrechter: Nijhuis. Toeschouwers: 25.600. Gele kaart: Breuer, Alves, Bosvelt (SC Heerenveen), Arveladze (AZ).
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
- Alaindebanaan
2-2 gebleven..... Jenner viel geweldig goed in, misschien toch maar eens proberen naar Ajax te lokken, MvG??
Hijzelf zal wel willen, maarja AZ hé ;)
Sinouh kreeg na afloop trouwens geen hand van Van Gaal, viel me op. Van Gaal weigerde opzichtig, was me alleen niet duidelijk of hij nu echt boos was op Sinouh of dat hij baalde van het gelijkspel.
Sinouh kreeg na afloop trouwens geen hand van Van Gaal, viel me op. Van Gaal weigerde opzichtig, was me alleen niet duidelijk of hij nu echt boos was op Sinouh of dat hij baalde van het gelijkspel.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Wilde Van Gaal geen hand geven? Daar zouden ze een commissie op moeten zetten. :hypocrite:
Wat een flutkeeper is die Bulters. :X Chance dat Jenner er nog eentje inprikte, want anders was de fraaie ongeslagen thuisstatus van Az naar de knoppen geweest.
Wat een flutkeeper is die Bulters. :X Chance dat Jenner er nog eentje inprikte, want anders was de fraaie ongeslagen thuisstatus van Az naar de knoppen geweest.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do nov 30, 2006 11:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Als Ajax hem had willen hebben hadden ze dat vorig seizoen moeten regelen. Nu zal het een heel stuk moeilijker zijn.Alaindebanaan schreef:2-2 gebleven..... Jenner viel geweldig goed in, misschien toch maar eens proberen naar Ajax te lokken, MvG??
Ik zag vanavond mooie acties, voorzetten en een goede treffer. Ja, dan is het interessant maar voorlopig heeft hij daar nog geen basisplaats. Zo constant presteert hij dus ook nog niet. Maar hij heeft absoluut mogelijkheden om ver te komen.
www.nrc.nlNa gelijkspel schudt Van Gaal geen handen
Aan handen schudden deed Louis van Gaal gisteravond na het 2-2 gelijkspel tegen Slovan Liberec niet. Dat doet de trainer van AZ alleen als zijn formatie gewonnen heeft. Zelfs invaller Julian Jenner, die met een doelpunt in de laatste minuut de derde ronde in het UEFA-Cuptoernooi veiligstelde, hoefde niet op een persoonlijke handdruk te rekenen. „Waarom niet? Zo’n vraag is scorebordjournalistiek”, stelde Van Gaal op droge toon. „Jenner maakte een fantastische treffer. En daar ben ik ook blij mee. Maar hij is er nog lang niet. Voetbal is meer dan doelpunten maken.”
Na het laatste fluitsignaal van de Schotse scheidsrechter Iain Brines ontstond even een vreemde situatie in het DSB-stadion. Het trouwe Alkmaarse publiek beloonde het zwaarbevochten gelijkspel – waardoor AZ nu 27 Europese thuiswedstrijden op rij ongeslagen is – met geklap en gejuich. Terwijl de spelers op het veld een ereronde maakten, liep Van Gaal stampvoetend naar de kleedkamer. „Ik ben niet boos, maar teleurgesteld”, zo verklaarde de oefenmeester de stemming waarin hij na afloop verkeerde. „Je moet je opladen voor zo’n wedstrijd. Het zat vooral in de geest van de spelers niet goed. Althans, dat is mijn interpretatie.”
In de catacomben van het stadion werd ondanks het behoud van de koppositie in de groep geen feestje meer gevierd. Er was eerder sprake van een mineurstemming. Verdediger Tim de Cler moest toegeven dat AZ een matige wedstrijd speelde. En ook doelpuntenmaker Jenner bleef ondanks zijn prachtige doelpunt bescheiden. „Je mag nooit tevreden zijn. Het kan namelijk altijd beter”, sprak de rechtsbuiten die dit seizoen onder Van Gaal nog niet veel speeltijd kreeg. „We hebben vandaag als ploeg gewoon niet goed gespeeld.”
Van Gaal stelde tevreden vast dat zijn spelersgroep ondanks het bereiken van de laatste 32 in het UEFA-Cuptoernooi kritisch bleef. Van Gaal, glimlachend: „Je ziet dat ze toch gaandeweg de ‘Van Gaal-filosofie’ over nemen. Voor mij is de uitvoering het belangrijkste. En die was vandaag niet goed.” Sterker nog; Van Gaal vond dat het Tsjechische Slovan Liberec de zege eigenlijk verdiend had. Was dat ook de reden dat hij als enige werknemer van AZ na het bevrijdende doelpunt van Jenner rustig op zijn stoeltje bleef zitten? „Nee”, stelde de coach. „Ik was verbaasd door de schoonheid van het doelpunt.” En weer was daar even een glimlach op het gezicht van de trainer.
Van Gaal moest achteraf toegeven dat Slovan Liberec sterker voor de dag was gekomen dan hij vooraf had verwacht. De oefenmeester had voor het derde groepsduel zijn middenvelder Demy de Zeeuw rust gegeven. En ook Ryan Donk en Rogier Molhoek bleven wegens vermoeidheidsklachten buiten de selectie.
Simon Cziommer, de Duitser die aan het begin van het seizoen steevast op een basisplaats kon rekenen, werd gepasseerd. De middenvelder, die nog tot 2010 onder contract staat, lijkt niet langer in de plannen van Van Gaal te passen. Dit keer mocht Joey Gudjónsson in de basis beginnen. De IJslander verkeerde de voorbije maanden in de situatie waarin Cziommer nu zit. Van Gaal was deze zomer zo verbolgen over de matige fysieke conditie waarmee Gudjónsson zich bij de club meldde, dat hij hem nauwelijks een blik waardig achtte. Gudjónsson verliet tegen Slovan Liberec dus voor even de ‘strafbank’ waarop Martijn Meerdink, Simon Cziommer en Julian Jenner wel zaten.
Van Gaal verraste verder door zijn drie spitsen Shota Arveladze, Danny Koevermans en Moussa Dembélé allemaal vanaf de eerste minuut het veld in te sturen. „We wisten vooraf dat de ruimtes klein zouden worden”, legde Van Gaal achteraf uit. „Spitsen zijn toch de meest begaafde spelers in een selectie. Koevermans noch Dembélé heeft een goede bijdrage kunnen leveren. Dat is teleurstellend.” Beide aanvallers werden door Van Gaal vroegtijdig naar de kant gehaald ten faveure van Jeremain Lens en Julian Jenner.
AZ kreeg in een lesje in effectief voetbal van de geslepen Tsjechen. De ploeg van trainer Vitezlav Lavicka meldde zich amper voor het doel van AZ, maar kwam via aanvoerder Tomás Zápotocn en Petr Papousek wel twee keer op voorsprong. Bij de laatste treffer van Slovan Liberec ging doelman Job Bulters, die de geblesseerd uitgevallen Khalid Sinouh verving, niet vrijuit. Het was één van de vele foutjes die AZ gisteravond maakte. Door treffers van Grétar Steinsson en Julian Jenner bleven pijnlijke gevolgen uit. Toch is Van Gaal de man er niet naar om direct na afloop te vergeten en te vergeven.
Het blijft een bijzondere man. Overigens vond ik Gudjonsson matig spelen, en is duidelijk dat Cziommer geen toekomst heeft bij Van Gaal. Kom er maar in, Steef! ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali