Volgens mij wilde Rijkaard zijn gram komen halen bij de scheids en Puyol weerhield Rijkaard daarvan. Wat het ook was, een onjuiste reactie, hoewel de 6 minuten xtra tijd ook nergens opsloeg.Thomas schreef:
Meest onsportieve reactie na de wedstrijd: Rijkaard die Puyol er van probeerde te weerhouden om de scheidsrechter een hand te geven.
Champions League
Moderator: mods
-
- Alaindebanaan
Hoe ik het zag (in de samenvatting) wilde Puyol ook nog even zijn beklag gaan doen, en trok Rijkaard hem daarom weg.....Meest onsportieve reactie na de wedstrijd: Rijkaard die Puyol er van probeerde te weerhouden om de scheidsrechter een hand te geven.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Op ESPN was duidelijk te zien dat Rijkaard eerst een andere speler wegstuurde. Vervolgens wilde Puyol op de scheidsrechter aflopen, waarna Rijkaard hem naar de kleedkamer stuurde. Toen Rijkaard door gelopen was liep Puyol alsnog volkomen kalm naar de scheidsrechter en gaf hem een hand.
Verder bewijst Mourinho wederom een klein mannetje te zijn. Hier kan Van Gaal nog niet aan tippen hoor.Mourinho geeft Rijkaard nog een trapje na
1/11/2006 10:01
Geen wedstrijd van Chelsea zonder treiterende quotes van José Mourinho. 'Ik denk dat Frank Rijkaard een gelukkige coach is, want zijn sterren van Barcelona worden wedstrijd na wedstrijd beschermd.'
De Portugese coach zag Chelsea in de derde minuut van blessuretijd gelijkmaken tegen Barcelona (2-2) en heeft nog maar één punt nodig om zich te verzekeren van een plaats in de tweede ronde van de Champions League. 'Het resultaat is goed, want we hebben nog maar één overwinning nodig om bovenaan in de groep te eindigen.'
'Ons spel was briljant', begon Mourinho zijn visie op het duel in Camp Nou. 'Tactisch hadden we constant alles onder controle tegen een erg lastige ploeg. We hadden veel kansen om te scoren, maar Víctor Valdés was brilliant. Onze gelijkmaker viel in blessuretijd, maar het laat geen twijfel dat die goal verdiend was.'
Mourinho nam scheidsrechter Stefano Farina onder vuur omdat de Italiaan zes gele kaarten had uitgedeeld aan spelers van Chelsea. Barcelona kreeg er vier. 'Het was geen agressieve wedstrijd. Het aantal kaarten is veroorzaakt omdat iemand die kaarten uitlokte. Soms zag je zeven of acht spelers de scheidsrechter omsingelen en om een gele kaart vragen.'
'Het is niet makkelijk voor de scheidsrechter om constant onder druk te staan, met spelers die over het veld rollen. Die zich minuut na minuut laten vallen. Beide ploegen deden er aan mee, maar het was duidelijk dat één ploeg dat vaker deed dan de ander. Ik denk dat Frank Rijkaard een gelukkige coach is, want zijn sterren van Barcelona worden wedstrijd na wedstrijd beschermd.'
Op zijn beurt was Rijkaard niet blij met de scheidsrechter, die aangaf liefst zes minuten blessuretijd bij te tellen, maar het duel stopte na vijf minuten extra tijd. De coach rende na afloop opgewonden het veld op richting Farina. 'Hij blies een minuut te vroeg af. Maar ik geef hem niet de schuld van het resultaat', reageerde Rijkaard.
'Die zes minuten kwamen Chelsea goed uit. Het komt wel vaker voor dat een ploeg die schoppen uitdeelt en tijd rekt het meest profiteert van blessuretijd. Maar het is onnodig om te praten over hoeveel overtredingen Chelsea maakte. Het is een spel voor mannen en elke ploeg mag spelen zoals die wil.'
'Wíj hebben gespeeld om te winnen en we waren erg dichtbij. Dat is spijtig. We waren erg goed begonnen en scoorden, maar daarna kreeg Chelsea het duel een beetje onder controle. Vooral in de tweede helft speelden zij erg sterk.'
- Alaindebanaan
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk het ook. Voor mij gebaarde Puyol overduidelijk dat hij de scheidsrechter alleen een hand wilde geven. Hij was oprecht verbaasd door de reactie van Rijkaard.brigade zuid schreef:Onsportief geen handen te schudden.
En geloof me, als grote Barcelona 'sympathisant' probeer ik echt niet Rijkaard zwart te maken.
-
- AT Toto winner 15/16
Vlak na het laatste fluitsignaal in
Barcelona-Chelsea stapte Frank Rijkaard
het veld op richting ref Farina. Hij
was furieus en moest door zijn eigen
spelers in toom gehouden worden.
"Normaal praat ik niet over refs, maar
deze liet 6 minuten overspelen, terwijl
het vooral Chelsea was dat tijd wou
winnen. En dan scoren ze in die extra
tijd nog. Dat was wraakroepend. Daarom
dat ik erop stond om hem te bedanken
voor zijn aandeel", zei Rijkaard.
Barcelona-Chelsea krijgt een staartje.
De UEFA wil de twee clubs bestraffen.
Barcelona zal boeten voor fans die na
de match flessen op het veld gooiden;
Chelsea krijgt een sanctie, omdat zes
Londense spelers geel kregen. Vanaf 5x
geel volgt bij de UEFA automatisch een
sanctie. Hoe zwaar die straf is, hangt
af van het rapport van arbiter Farina.
Ook het gedrag van de trainers wordt
onderzocht. Frank Rijkaard stormde het
veld op om zijn ongenoegen te uiten bij
de ref, José Mourinho ging op z'n knie-
en zitten na de late 2-2, wat kan wor-
den beschouwd als "onsportief gedrag".
Beetje overdreven, waarom zou die beste man niet op zn knieën mogen zitten..
Nou ja, hoe kan je nou bestraft worden als je op je knieen gaat zitten? Dan moeten alle Moslims die op hun knieen gaan na een doelpunt voortaan ook gestraft worden?
Verder moet Mourinho niet gaan zeuren dat het voor de scheidsrechter niet makkelijk was onder grote druk, want die druk heeft hij er zelf opgelegd door te zeggen dat tegenstanders van Barcelona vaak een rode kaart krijgen en Barcelona vaak een penalty.
Het zou wel grappig zijn als Chelsea expres verliest van Werder en daarna Barcelona niet kan winnen van Werder. Dan ligt Barcelona er gewoon uit, hoewel dat voor Ajax in de Uefa Cup misschien weer iets minder is. Aan de andere kant zou Werder ook meteen de topfavoriet voor de Uefa Cup zijn als ze derde worden in de poule.
Verder moet Mourinho niet gaan zeuren dat het voor de scheidsrechter niet makkelijk was onder grote druk, want die druk heeft hij er zelf opgelegd door te zeggen dat tegenstanders van Barcelona vaak een rode kaart krijgen en Barcelona vaak een penalty.
Het zou wel grappig zijn als Chelsea expres verliest van Werder en daarna Barcelona niet kan winnen van Werder. Dan ligt Barcelona er gewoon uit, hoewel dat voor Ajax in de Uefa Cup misschien weer iets minder is. Aan de andere kant zou Werder ook meteen de topfavoriet voor de Uefa Cup zijn als ze derde worden in de poule.
De kans bestaat zeker dat Chelsea de wedstrijd tegen Werder laat lopen. Inmiddels is de rivaliteit tussen Chelsea en Barcelona niet gezond meer.Arwin schreef: Het zou wel grappig zijn als Chelsea expres verliest van Werder en daarna Barcelona niet kan winnen van Werder. Dan ligt Barcelona er gewoon uit, hoewel dat voor Ajax in de Uefa Cup misschien weer iets minder is. Aan de andere kant zou Werder ook meteen de topfavoriet voor de Uefa Cup zijn als ze derde worden in de poule.
Het stinkt aan alle kanten!
In de eerste ronde Man Utd. -Celtic, in plaats van Lyon-Madrid. En nu Arsenal weer, die ploeg hebben we de afgelopen jaren al tien keer aan het werk gezien.Thijs schreef:Vorige week was Anderlecht - AC Milan, joey. ;)
Er zitten gewoon weinig interessante potjes bij vanavond.
Liever Hamburg. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!
- Jinne
- Site Admin
Waarom in godsnaam? Vaart heb je immers al een stuk of 100 keer gezien. Ondanks dat er geen goals vielen vanavond was Arsenal-CSKA op papier en ook qua spel de leukste wedstrijd van de avond.joey schreef:In de eerste ronde Man Utd. -Celtic, in plaats van Lyon-Madrid. En nu Arsenal weer, die ploeg hebben we de afgelopen jaren al tien keer aan het werk gezien.Thijs schreef:Vorige week was Anderlecht - AC Milan, joey. ;)
Er zitten gewoon weinig interessante potjes bij vanavond.
Liever Hamburg. :yes:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!