Utrecht-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Toppie

Bericht door Toppie » ma okt 02, 2006 8:05 pm

joey schreef:Die gehoorgestoorde Van Egmond moet zich doodschamen. Meneer heeft niets van die spreekkoren gemerkt, hahaha. En dan Sneijder in de eerste minuut geel geven, zodat die jongen zich niet meer kan verdedigen tegen de aanslagen die zijn tegenstanders voor hem in petto hadden. Van Egmond wil zeker laten zien dat hij niet pro-Ajax is, zoals hem in het verleden wel eens is verweten (of anti-Feyenoord).

Ik ben HEEL tevreden dat Ajax deze wedstrijd gewonnen heeft. Bij die goal van Perez gingen de ramen er zowat uit bij ons, dat mogen jullie rustig weten. :blush: :cheer:
Goeie glasverzekering zeker, wat vul je dan in op het formulier 2-3 Perez als je dan maar niet bij Amev fortis verzekerd bent :D :D

Feest

Bericht door Feest » ma okt 02, 2006 8:20 pm

joey schreef:Die gehoorgestoorde Van Egmond moet zich doodschamen. Meneer heeft niets van die spreekkoren gemerkt, hahaha.
Blinden weten juist altijd beter hun gehoor te gebruiken. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 02, 2006 8:24 pm

ajaxhome schreef:
joey schreef:Die gehoorgestoorde Van Egmond moet zich doodschamen. Meneer heeft niets van die spreekkoren gemerkt, hahaha. En dan Sneijder in de eerste minuut geel geven, zodat die jongen zich niet meer kan verdedigen tegen de aanslagen die zijn tegenstanders voor hem in petto hadden. Van Egmond wil zeker laten zien dat hij niet pro-Ajax is, zoals hem in het verleden wel eens is verweten (of anti-Feyenoord).

Ik ben HEEL tevreden dat Ajax deze wedstrijd gewonnen heeft. Bij die goal van Perez gingen de ramen er zowat uit bij ons, dat mogen jullie rustig weten. :blush: :cheer:
Goeie glasverzekering zeker, wat vul je dan in op het formulier 2-3 Perez als je dan maar niet bij Amev fortis verzekerd bent :D :D
Ik was niet thuis maar in het huis van vrienden.... :D

Van Egmond is de uitzondering op de regel, Steef. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma okt 02, 2006 8:45 pm

In een interview in het NRC geeft ie juist duidelijk aan het wel gehoord te hebben, maar het bewust niet stilgelegd te hebben.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 8:47 pm

joey schreef:Ik ben HEEL tevreden dat Ajax deze wedstrijd gewonnen heeft. Bij die goal van Perez gingen de ramen er zowat uit bij ons, dat mogen jullie rustig weten. :blush: :cheer:
Don't get me started. Ik heb serieus pijn aan m'n stembanden van het schreeuwen na de 2-3 van gisteren. :blush:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 02, 2006 9:23 pm

Spijker schreef:In een interview in het NRC geeft ie juist duidelijk aan het wel gehoord te hebben, maar het bewust niet stilgelegd te hebben.
Ik heb vandaag vijf kranten onder ogen gehad, dus vraag me niet waar, maar ik heb echt gelezen dat Van Egmond beweerde dat hij niets had gehoord. :X

Hoe dan ook, dat riedeltje over het stilleggen van de wedstrijd bij kwetsende spreekkoren hoeven ze voortaan niet meer te laten horen in de Arena.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma okt 02, 2006 9:27 pm

Verlies tegen Ajax komt hard aan

FC Utrecht-Ajax zat zoals altijd vol passie, hartstocht, hectiek én wanordelijkheden. De hoofdrolspelers waren niet alleen de voetballers maar zeker ook scheidsrechter Dick van Egmond. De arbiter uit Voorhout haalde de woede op zijn hals van beide kampen.

Maar toen de rook was opgetrokken, stond hij er in zijn maatkostuum van de KNVB weer relaxed en gesoigneerd bij. Eigenlijk had hij slechts één inschattingsfout gemaakt, constateerde hij tevreden na het zien van de tv-beelden. De strafschop die hij had toegekend aan FC Utrecht, en waaruit Gregoor van Dijk de achterstand voor zijn team verkleinde tot 1-2, was niet terecht geweest. Jaap Stam maakte op Utrecht-spits Marc-Antoine Fortuné een overtreding buiten het zestienmetergebied en niet erbinnen. Van Egmond kon het zelf moeilijk beoordelen en ging af op zijn grensrechter.

Maar verder had Van Egmond het toch allemaal goed gezien, vond hij. Het begon al in de eerste minuut met een gele kaart voor Wesley Sneijder. De Utrechtse middenvelder van Ajax, in Nieuw-Galgenwaard altijd de gebeten hond omdat hij als een overloper wordt beschouwd, maakte zich breed bij het afschermen van de bal en zwaaide daarbij te wild met zijn armen. „Ik moest toen noodgedwongen al optreden”, meende Van Egmond. De arbiter zei van de voorgeschiedenis rondom Sneijder te hebben gehoord. In een interview verklaarde Gregoor van Dijk vorige week dat de Ajacied op een warm onthaal kon rekenen. Waarbij hij gekscherend zou hebben gezegd: „Wesley kan een doodschop verwachten”. Het zou hem in de mond zijn gelegd. Van Egmond rekende er ongetwijfeld op dat de messen waren geslepen en gaf als waarschuwing zeer snel geel.

In de optiek van Ajax-trainer Henk ten Cate zou Van Egmond zijn team een penalty hebben onthouden, toen Ryan Babel, die speelde op de plek van de geblesseerde centrumspits Klaas Jan Huntelaar, onderuit ging bij een ingreep van Utrecht-doelman Michel Vorm. „Dan moet meneer Ten Cate de beelden nog maar eens goed bekijken”, bromde Van Egmond. Hij had Tim Cornelissen een rode kaart kunnen geven, toen de rechtsback Ajacied Urby Emanuelson onderuit schoffelde. Op dat moment lag er een speler van FC Utrecht geblesseerd op het veld. „Ik vond dat de Ajacieden op dat moment een gebrek aan professionaliteit toonden”, lichtte Van Egmond die beslissing toe. „Ze hadden de bal over zijlijn moeten schieten om een blessurebehandeling mogelijk te maken.” Later gaf hij tot grote woede van de Utrechters een rode kaart aan Gregoor van Dijk die volgens eigen zeggen „per ongeluk” op het gezicht trapte van Sneijder toen deze onder hem doorgleed.

Naarmate de wedstrijd vorderde, richtten de massale spreekkoren zich steeds meer tegen Van Egmond. Op luidde toon klonk uit duizenden kelen dat zijn moeder een hoer is. Zelfs op de eretribune stonden geregeld mensen op om de arbiter hun middelvinger te tonen. De speaker verzocht de toeschouwers te stoppen met kwetsende spreekkoren. En toen dat geen effect had was het de beurt aan Van Egmond om de wedstrijd tijdelijk stil te leggen. Dat deed hij bewust niet. Van Egmond: „Je overweegt het wel voortdurend, maar het is heel lastig om op de juiste manier hier tegen op te treden. Soms hoor ik al spreekkoren als ik het veld opstap.”

Het plezier in het fluiten heeft hij gistermiddag geenszins verloren. „Het blijft aardig om topwedstrijden te leiden. Als ik het goed in de hand kan houden, heb ik het naar mijn zin. Ik ben 45 en wil dit nog een paar jaar blijven doen.”

De trainers van FC Utrecht en Ajax onthielden zich van commentaar op Van Egmond. Voor Ten Cate was dat wat makkelijker. Hij dirigeerde zijn elftal met een valse linksbuiten (Emanuelson), een goed functionerende gelegenheidsspits (Ryan Babel) en een invaller (Kenneth Perez), die het winnende doelpunt maakte, naar een zwaar bevochten overwinning en de koppositie van de eredivisie.
Er zou toch keihard worden opgetreden? :eusa_liar:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 02, 2006 9:31 pm

Spijker schreef: Er zou toch keihard worden opgetreden? :eusa_liar:
Slap geouwehoer, ze durven toch niets.

De agressie tegen Sneijder was notabene aangekondigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma okt 02, 2006 10:14 pm

In een intervieuw zei van Egmond ook over het "warrige fluiten" en de kritiek die de spelers op hem hadden dat als ze geen overtredingen maken er niets aan de hand is en ze dus bij zichzelf te rade moeten gaan. :confused:

En over de spreekkoren zei hij dat hij inderdaad bewust niet had afgefloten omdat hij vind dat het aan de spelers is om te bepalen of de spreekkoren te ver gaan. En aangezien niemand van de spelers naar hem toe kwam heeft hij door laten spelen. Dusssss. Ik snap er echt niks meer van. :sad:
Op naar de vierde ster!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 02, 2006 10:16 pm

Amsterdam Pride schreef:In een intervieuw zei van Egmond ook over het "warrige fluiten" en de kritiek die de spelers op hem hadden dat als ze geen overtredingen maken er niets aan de hand is en ze dus bij zichzelf te rade moeten gaan. :confused:

En over de spreekkoren zei hij dat hij inderdaad bewust niet had afgefloten omdat hij vind dat het aan de spelers is om te bepalen of de spreekkoren te ver gaan. En aangezien niemand van de spelers naar hem toe kwam heeft hij door laten spelen. Dusssss. Ik snap er echt niks meer van. :sad:
Compleet belachelijk wat hij zegt natuurlijk. Als je zo gaat redeneren, kun je net zo goed zonder scheidsrechter spelen, toch?
En als er een protecol is dat een scheidsrechter moet ingrijpen, moet je dus niet naar spelers wijzen....... :nooo:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 02, 2006 11:50 pm

Hij had Tim Cornelissen een rode kaart kunnen geven, toen de rechtsback Ajacied Urby Emanuelson onderuit schoffelde. Op dat moment lag er een speler van FC Utrecht geblesseerd op het veld. „Ik vond dat de Ajacieden op dat moment een gebrek aan professionaliteit toonden”, lichtte Van Egmond die beslissing toe. „Ze hadden de bal over zijlijn moeten schieten om een blessurebehandeling mogelijk te maken.”
Zo!

Dus als er een speler op het veld ligt en je speelt door dan mogen ze je afschieten?!

Staat niet in de regels hoor, Egmond, dat je de bal over de zijlijn moet schieten. Dat is gebaseerd op wederzijds respect.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 11:53 pm

Sowieso sloeg de reactie van de spelers van Utrecht nergens op. Ze speelden zelf door. Misschien kon Fortuné niet zien wat er aan de hand was, maar de rest van de spelers wel en die riepen blijkbaar niets.

Je merkt ook hoe snel spelers opgefokt kunnen raken door de beleving van het publiek. Als je ziet dat zelfs buitenlandse jongens als Somers zich als debielen staan te gedragen op zo'n veld.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 03, 2006 9:03 am

Utrecht-Ajax moest gestaakt worden
van onze sportredactie

ZEIST - De voetbalwedstrijd FC Utrecht-Ajax had stilgelegd moeten worden wegens kwetsende spreekkoren. Volgens een woordvoerder van de KNVB schrijven de richtlijnen dit voor.
De aanklager betaald voetbal stelt een onderzoek in naar de gebeurtenissen in Utrecht.

Aanhangers van FC Utrecht scandeerden leuzen richting Ajacied Wesley Sneijder (zoals ’Je moeder is een hoer’) die volgens de KNVB-richtlijnen niet door de beugel kunnen. Scheidsrechter Dick van Egmond liet doorspelen, maar van een verslapping van de richtlijn is volgens de KNVB-woordvoerder geen sprake: „Op basis van deze richtlijnen had de wedstrijd van zondagmiddag stilgelegd moeten worden. Het is zeker niet zo dat het twee jaar geleden ingezette ’zero tolerence beleid’ van tafel is.“

Volgens de woordvoerder zal daarom opnieuw worden gekeken naar „taken en verantwoordelijkheden tussen met name de lokale autoriteiten en de scheidsrechters“.

Volgens de KNVB ligt het accent nu te veel op de scheidsrechters, terwijl er sprake is van een gedeelde verantwoordelijkheid.

De KNVB stelde twee jaar geleden nieuwe richtlijnen op, waarbij de scheidsrechters in het betaalde voetbal de opdracht kregen om bij kwetsende en discriminerende spreekkoren het spel direct stil te leggen en het veld te verlaten. Afhankelijk van het lokale beleid kunnen clubs en lokale autoriteiten verdere maatregelen nemen.

FC Utrecht gaat niet akkoord met een schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal. Die legde Gregoor van Dijk een onvoorwaardelijke straf voor van vijf wedstrijden naar aanleiding van zijn rode kaart in hetzelfde duel.

In de slotfase van de hectische wedstrijd in stadion Galgenwaard werd aanvoerder Van Dijk door scheidsrechter Van Egmond van het veld gestuurd. De middenvelder zou zich bewust hebben hebben afgezet op het gezicht van Ajacied Wesley Sneijder. Het was alweer de zesde veldverwijzing voor Van Dijk in zijn professionele loopbaan.

Coach Foeke Booy van FC Utrecht sprak gisteren uitgebreid onder vier ogen met Van Dijk. „Hij heeft mij verteld dat hij Sneijder niet heeft willen raken. We ontkennen daarmee niet dat hij Sneijder wél heeft geraakt, maar het is niet met opzet gedaan. Van Dijk vertelde me dat hij verkeerd uitkwam met zijn passen. Ik heb op de beelden gezien dat hij inderdaad een soort ’hupje’ moest maken. Vandaar dat we niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel. Van Dijk wil zijn actie graag mondeling toelichten. Ik geloof Gregoor, hetzelfde heeft hij ook tegenover de spelersgroep verklaard.“
www.pzc.nl

:drecul2:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 03, 2006 9:09 am

joey schreef:
Spijker schreef:In een interview in het NRC geeft ie juist duidelijk aan het wel gehoord te hebben, maar het bewust niet stilgelegd te hebben.
Ik heb vandaag vijf kranten onder ogen gehad, dus vraag me niet waar, maar ik heb echt gelezen dat Van Egmond beweerde dat hij niets had gehoord. :X

Hoe dan ook, dat riedeltje over het stilleggen van de wedstrijd bij kwetsende spreekkoren hoeven ze voortaan niet meer te laten horen in de Arena.
"Ik hoor ook niet alles", aldus van Egmond. Stond toevallig vanochtend in mijn lokale krant.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di okt 03, 2006 9:32 am

Een hupje op z'n hoofd ja.

Feest

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 10:43 am

Ik vind vijf wedstrijden veel te weinig voor zo'n poging to moord.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 03, 2006 10:44 am

Van Dijk moeten ze een stadionverbod geven. Zouden ze ook doen met publiek dat zich zo gedraagt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 03, 2006 11:03 am

Steef schreef:Ik vind vijf wedstrijden veel te weinig voor zo'n poging to moord.
Zeker omdat het een aangekondigde poging tot moord betreft. :pukey:

Van Egmond mag van mij ook een paar weken naar de strafbank.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 03, 2006 12:19 pm

Booy moet ook vijf wedstrijden krijgen. Die doet veel te veel van dit soort gekleurde uitspraken die je van iemand op de Bunnikside mag verwachten, maar niet van iemand die een verantwoordelijke functie bekleedt. Hij heeft ook altijd wat te jammeren over de scheidsrechters. Eng mannetje, querulant eersteklas.
Ajax!

ferry

Bericht door ferry » di okt 03, 2006 12:59 pm

Booy is een zielig mannetje. Ik vind het van zo'n coach zowieso al onverstandig om mee te gaan blèren over de 'belangrijkste wedstrijd van het jaar'. Daarmee kunnen ze meteen ook maar spreken van een mislukt jaar trouwens, maar dat terzijde. ;)
Als je na de wedstrijd je genoegdoening moet halen uit het feit dat de tegenstander zich aan jou heeft aangepast... tja. Hij had gewoon geen antwoord op de taktiek van Ten Cate.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 03, 2006 1:53 pm

Steef schreef:Ik vind vijf wedstrijden veel te weinig voor zo'n poging to moord.
Ik had het de eerste keer niet gezien, maar hij raakt Sneijder ook (zowat) in z'n gezicht, geloof ik. Wat een idioot. :nooo:
Van Dijk en Utrecht toch akkoord met straf

3/10/2006 14:20

Gregoor van Dijk is toch akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel dat de aanklager van de KNVB hem had gedaan. De middenvelder van FC Utrecht staat de komende vijf duels aan de kant vanwege een schorsing.
Van Dijk moet boeten vanwege de overtreding die hij afgelopen zondag beging tegen Wesley Sneijder. De aanvoerder van FC Utrecht maakte een trappende beweging naar de op de grond liggende Ajacied. Scheidsrechter Dick van Egmond zag het vanaf enkele meters afstand en gaf direct rood.

Aanvankelijk was FC Utrecht van plan om niet akkoord te gaan met het schikkingsvoorstel. 'We hebben de beelden een aantal keren bekeken', legt voorzitter Jan Willem van Dop uit op de site van FC Utrecht. 'Dat heeft ons, met op de achtergrond bepaalde uitspraken van Gregoor in een interview voorafgaand aan de wedstrijd, in overleg met onze advocaat doen besluiten de straf toch maar te accepteren.'

In een interview met De Telegraaf had Van Dijk vorige week min of meer aangekondigd dat Sneijder een 'doodschop' zou kunnen verwachten. 'Hoe die uitspraken tot stand zijn gekomen, doet er eigenlijk niet zo toe. Maar Gregoor is daarin niet zo handig geweest, vindt hij achteraf ook zelf.'

De voorgestelde straf was extra zwaar omdat Van Dijk nog een voorwaardelijke schorsing van een duel had staan vanwege een eerder vergrijp. Bovendien staat hij bekend staat als recidivist. De kaart van afgelopen zondag was al de zesde rode prent in de loopbaan van de 24-jarige Groninger.
vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 05, 2006 12:55 am

Niet dat alles nu opeens weer top is bij Ajax, maar waar blijven Lucas en Wimpey eigenlijk na de goede wedstrijden? ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 05, 2006 1:38 am

Iemand vroeg zich trouwens laatst af wat er met de ultrasuid.nl aan de hand was.

http://www.ultrasuid.nl/index2.htm

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do okt 05, 2006 8:27 am

Ook op ajaxpride.nl staat een leuk filmpje.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do okt 05, 2006 11:15 am

Voor deze overwinning bij Utrecht verdient Ajax, wat mij betreft, heel veel lof.

Ik vind dat Ajax tot nu toe beter voetbalt dan vorig seizoen, maar aan de resultaten zag je dat nauwelijks terug: de goede overwinningen werden neergezet tegen ploegen uit - overwegend - het rechterrijtje. Tegen de eerste de beste subtopper (Roda) ging het meteen mis op de manier waarop het vorig jaar óók vaak mis ging. En tegen Kopenhagen idem dito.

Na Utrecht - Ajax vond ik eigenlijk voor het eerst dat Ajax een wedstrijd voor de poorten van de hel weggesleept had die ze vorig jaar geheid zouden hebben verloren. Dit was de overwinning van de groei. Progressie. Ook psychologisch heel belangrijk: op deze manier wínnen we dit soort potten. Daarom stonden alle spelers na afloop ook zo parmantig in de mixed zone. Ze wilden iedereen wel spreken. Waren écht heel erg opgetogen. Mooi om te zien.

Dit was een triomf over een gehate rivaal en een smerige, onsympathieke rottegenstander, maar ook een triomf over het recente verleden en een héél belangrijke sprong voorwaarts.

K.
Still alive...

Plaats reactie